Uefa Champions League 2014/2015
M_linding skrev:
Lars1991 skrev: Uha, tænk hvis Illara havde spillet som Lucas Silva har spillet den her første halvleg.
Jaja det hans første kamp fra start og vi inde i en svær periode og så dårligt har han heller ikke gjort det, kunne bare ikke lade vær med at tænke på reaktionerne hvis der havde stået Ilarramendi på ryggen i stedet :)
Men taget alting i betragtning, så synes jeg faktisk han gør det fint.
Han skal bare lige lære, at man ikke skyder fra 40 meter, når man er debutant og Ronaldo står helt fri;-)
Han skal bare skyde, han har et kanont langskud. Ronaldo rammer jo intet alligevel ;)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Alting var bedre end hvad vi har set i ligaen på det seneste. BBC kunne kombinere, Marcelo og Ronaldo spillede godt sammen, Kroos havde mere energi, Silva fik en fin debut som lover godt, Pepe og Varane havde styr på tingene og holdet hang - som en enhed - bare bedre sammen.
Jeg tar' ja-hatten på igen, og tror på endnu en god oplevelse på søndag.
(Jeg er godt klar over at det ikke var top-top-klasse hele kampen igennem, men jeg tager naturligvis med i mine betragtninger, at der har været mange grunde til at være bekymret for resten af sæsonen (og stadig er det))
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Mon ikke at Cristiano også var letter?
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Fin kamp, vi mangler stadig lidt, men det ligner det går den rigtige vej. Men måske var det også på en billig baggrund, det var svært at se hvor gode Schalke egentlig var.
haijkens skrev: Hvor mange fra Madridista.dk er Gelsenkirchen i aften?
Jeg sidder i U.
God tur alle sammen! Hala Madrid!!!!
Jesper (siempre) Anders og jeg var dernede. Vi sad på første række i 64. konge pladser! er du gal vi sad godt!
Ideen var tydeligvis at forsøge at holde fast i bolden og kontrollere kampen og så se hvad der bød sig af muligheder offensivt.
Der var i lange perioder et udmærket presspil på modstanderen, indtil man igen havde bolden. Men man forsøgte absolut ikke at satse mere end højst nødvendigt for at gentage sidste års storsejr.
Banen var elendig, Schalke var elendige - det er egentlig utroligt, at det hold kan ligge pt. nr. 4 i Bundesligaen.
Muligheden var der vel egentlig for at give dem en snitter ligesom sidste år, hvilket måske kunne have tanket holdet endnu mere selvtillid, men taktikken var vist at gøre det på en rolig omend overbevisende facon uden at bruge for mange kræfter, hvilket jo også lykkedes meget godt.
Så sejren sendte holdet den rigtige vej med en trods alt stigende formkurve.
De seneste 4 år har Real Madrid udelukkende spillet godt og vundet over dårlige hold. Det er som om at hver gang Real Madrid spiller godt, så stopper modstanderen med at spille fodbold - nærmest som om de ikke vil...(?)
Ifølge min teori så viser det sig, at modstanderens niveau er omvendt proportional med Real Madrids. Eksempelvis hvis Real Madrid er gode i genpresset og spiller bolden hurtigt rundt, så: UPTI-VUPTI-HOKUS-POKUS så har modstanderen pludselig ikke bolden særlig meget, og har ovenikøbet svært ved at erobrer den tilbage. Eller hvis Real Madrid spiller bolden rundt omkring modstanderens felt og skaber nogle målchancer, så sker der samtidig ikke en skid nede ved Casillas mål! Hvordan kan dette dog være.... Nogen bud?:)
En løsning kunne måske være, at man spillede med to bolde. På den måde kan begge hold spille bolden rundt og skaber chancer, på én og samme tid. Så kan vi endelig få testet, hvilket retning holdet bevæger sig i, målt mod hold der rent faktisk spiller fodbold!
Jeg ved ikke om det kun er mig, men jeg er træt af denne tendens. Men nogen må gøre noget....;-)
- JohnJohn
- Gæst
-
M_linding skrev: Der er i øvrigt et underligt fænomen, som jeg har observeret og undret mig over, i lang tid efterhånden....:
De seneste 4 år har Real Madrid udelukkende spillet godt og vundet over dårlige hold. Det er som om at hver gang Real Madrid spiller godt, så stopper modstanderen med at spille fodbold - nærmest som om de ikke vil...(?)
Ifølge min teori så viser det sig, at modstanderens niveau er omvendt proportional med Real Madrids. Eksempelvis hvis Real Madrid er gode i genpresset og spiller bolden hurtigt rundt, så: UPTI-VUPTI-HOKUS-POKUS så har modstanderen pludselig ikke bolden særlig meget, og har ovenikøbet svært ved at erobrer den tilbage. Eller hvis Real Madrid spiller bolden rundt omkring modstanderens felt og skaber nogle målchancer, så sker der samtidig ikke en skid nede ved Casillas mål! Hvordan kan dette dog være.... Nogen bud?:)
En løsning kunne måske være, at man spillede med to bolde. På den måde kan begge hold spille bolden rundt og skaber chancer, på én og samme tid. Så kan vi endelig få testet, hvilket retning holdet bevæger sig i, målt mod hold der rent faktisk spiller fodbold!
Jeg ved ikke om det kun er mig, men jeg er træt af denne tendens. Men nogen må gøre noget....;-)
Dét tager vist prisen som mærkeligste indlæg på madridista.dk nogensinde...
"Maybe they hate me because I'm too good."
M_linding skrev: Jeg synes nu, at jeg før har skrevet det der var mere underligt;)
Bare lige før rygtet om forummets niveau når bunden, vil jeg lige pointere: Vi er nogle, som rent faktisk fangede den ;)