Ballon d'Or 2014
De 23 navne er:
Real Madrid: Gareth Bale (Wales), Karim Benzema (France), Cristiano Ronaldo (Portugal), Toni Kroos (Germany), Sergio Ramos (Spain), James Rodriguez (Colombia)
Bayern München: Mario Götze (Germany), Thomas Mueller (Germany), Manuel Neuer (Germany), Arjen Robben (Netherlands), Bastian Schweinsteiger (Germany), Philipp Lahm (Germany)
Barcelona: Andres Iniesta (Spain), Javier Mascherano (Argentina), Lionel Messi (Argentina), Neymar (Brazil)
Chelsea: Diego Costa (Spain), Thibaut Courtois (Belgium), Eden Hazard (Belgium)
Manchester United: Angel Di Maria (Argentina)
Manchester City: Yaya Toure (Côte d’Ivoire)
PSG: Zlatan Ibrahimovic (Sweden)
Juventus: Paul Pogba (France)
(Kilde: www.fifa.com/ballon-dor/news/y=2014/m=10...evealed-2462547.html)
Jeg er her stadig XOXO
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Min top 3 vil se således ud:
1. Ronaldo
2. Suarez (var fantastisk for både Liverpool og Uruguay)
3. Messi
Men da Suarez ikke er nomineret synes jeg at Di Maria skulle være blandt top 3, fantastisk spiller som kan det hele!
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Jeg synes personligt, at det bør være året, hvor Schweini får lidt credit for hans arbejde. Han fortjener en 2. plads - nr. 1 er selvskrevet, og jeg kan ikke se hvordan det bliver andre end CR7
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- zgtaf
- Gæst
-
Savner ligeledes Modric og ikke mindst Suarez. Hvad med Pepe? Eller Kompany? og Aguero?
- JohnJohn
- Gæst
-
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
JohnJohn skrev: Jeg føler mig desværre rimelig sikker på at det igen bliver Messi der tager titlen mere eller mindre pga. hans overvurderede rolle til VM og hans ufortjente titel som VM's bedste spiller. Det er jeg egentlig kun pga. historikken om hvor meget VM fylder i afstemningen og spiller 6 kampe bare en stor rolle uafhængig af hvilket landshold de spiller på.
Cristiano Ronaldo har vundet for meget individuelt og på klub-basis til, at Lionel Messis grumsede VM kan kaste noget af sig, tror jeg.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
1. Ronaldo: 1,67 igen
2. Messi: 6 igen
3. Müller: 20 igen
4. Neuer: 25 igen
- Lahm: 25 igen
6. Robben: 33 igen
- Neymar: 33 igen
8. James: 40 igen
- Bale: 40 igen
- Di Maria: 40 igen
11. Costa: 50 igen
- Agüero: 50 igen
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Men Ronaldo skal selvfølgelig vinde og Messi skal nok også retfærdigvis have den anden plads. Tredje pladsen er lidt åben synes jeg. Robben? Courtois? Di Maria? Diego Costa? Di Maria eller Robben synes jeg er de bedste kandidater.
zgtaf skrev: Schweini har været elendig. Han havde et godt VM, men udover det, er han langt fra fordums styrke.
Savner ligeledes Modric og ikke mindst Suarez. Hvad med Pepe? Eller Kompany? og Aguero?
Helt enig. Egentlig synes jeg ikke der er så mange af kandidaterne der står ud som uberettigede, men Schweini er noget af det nærmeste man kommer. Hans tilstedeværelse på Bayern holdet har ikke været imponerende i 2014 - i 13/14 sæsonen spillede han kun 23 Bundesliga-kampe, og han har stadig ikke spillet i denne sæson. Modric burde selvfølgelig have haft hans plads, han er, trods hans renommé, en af de mest undervurderede midtbanespillere i verden. Tarveligt er det i øvrigt, at Atletico ikke har nogle spillere med. De har selvfølgelig Diego Costa og Courtois, men de hører jo ikke til der længere. Mener godt, at Diego Godin kunne have skubbet Ramos ud af den top23.
Jeg tror selvfølgelig også på Ronaldo. Mon ikke Messi blander sig i toppen også, qua hans pris som VM's bedste. Personligt håber jeg på Di Maria kan få 3. pladsen, den synes jeg virkelig han har fortjent. Fuldstændig fabelagtigt forår i Real, flot VM, og sindssyg måde han har trådt ind i Premier League på. Det emmer af klasse.
I 2014 har han spillet 18 PL-kampe hvori han har scoret 12 mål (hvilket er flot). Derudover har han spillet 1 kamp for Barcelona, 0 CL-kampe og 2(?) VM-kampe, inden han igen trængte til en pause og gav sig selv en karantæne i gave. Lyder det virkelig som en Ballon d'Or-spiller?;)
Det er ligemeget hvor god man i teorien er, hvis man ikke viser det på en fodboldbane. Lad os se hvad Suarez har udrettet om 12 måneder, når han også har spillet lidt Champions League.
Vinderen for 2014 giver sig selv - om det har der sjældent været så lidt spænding.