Ballon d'Or 2014
Dios skrev: Jeg er helt klart med Storken og FranciscoISCO her. Gennemspillede angreb er de klart fedeste, men den eneste grund til jeg ikke ville stemme for en sådan scoring er, at målet i sig selv på ingen måder er verdensklasse, men det er opspillet derimod. Min fortolkning af kåringen er selve målet, og hvor bevidst det er. Alle kan jo lave et vanvittigt langskudsmål som Cahill, Kasami etc. Men når man nærmer sig Zlatan og James niveauet, hvor de hjernedøde mål ikke blot er en gangs eksempler, så tæller det ihvertfald i min bog. Nu ved jeg selvfølgelig ikke om de 2 førstnævnte har lavet flere vilde kasser i løbet af deres karriere, men det ved jeg med sikkerhed Zlatan og James har gjort. Derfor var mit valg også imellem de 2, og jeg endte med at stemme på James af den simple grund, at man kan se alt hvad han vil gøre før han gør det. Det er så flot taget ned, og man kan se der intet tilfældigt er over det. Imponerende synes jeg.
Min top 3 ville nok hedde :
1. James.
2. Zlatan.
3. Marco Fabian.
Jeg vil mene at Zlatans mål simpelthen skal vinde fordi det er så unikt. Og så køligt. Og så synes jeg Zlatan fortjener at være den første til at vinde 2 puskas trofæer. Men den er utvivlsomt mellem Zlatan og James. James især fordi målet var så vigtigt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
SR4 skrev:
Dios skrev: Jeg er helt klart med Storken og FranciscoISCO her. Gennemspillede angreb er de klart fedeste, men den eneste grund til jeg ikke ville stemme for en sådan scoring er, at målet i sig selv på ingen måder er verdensklasse, men det er opspillet derimod. Min fortolkning af kåringen er selve målet, og hvor bevidst det er. Alle kan jo lave et vanvittigt langskudsmål som Cahill, Kasami etc. Men når man nærmer sig Zlatan og James niveauet, hvor de hjernedøde mål ikke blot er en gangs eksempler, så tæller det ihvertfald i min bog. Nu ved jeg selvfølgelig ikke om de 2 førstnævnte har lavet flere vilde kasser i løbet af deres karriere, men det ved jeg med sikkerhed Zlatan og James har gjort. Derfor var mit valg også imellem de 2, og jeg endte med at stemme på James af den simple grund, at man kan se alt hvad han vil gøre før han gør det. Det er så flot taget ned, og man kan se der intet tilfældigt er over det. Imponerende synes jeg.
1. James.
2. Zlatan.
3. Marco Fabian.
Jeg vil mene at Zlatans mål simpelthen skal vinde fordi det er så unikt. Og så køligt. Og så synes jeg Zlatan fortjener at være den første til at vinde 2 puskas trofæer. Men den er utvivlsomt mellem Zlatan og James. James især fordi målet var så vigtigt.
Det helt unikke mål fra Zlatan bliver mindre unikt, når man husker, at Ronaldo faktisk lavede noget lignende.
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
BBB skrev:
SR4 skrev:
1. James.
2. Zlatan.
3. Marco Fabian.
Det helt unikke mål fra Zlatan bliver mindre unikt, når man husker, at Ronaldo faktisk lavede noget lignende.
Så fordi at en spiller som Ronaldo - altså måske verdens beste for andet år i træk - kan lave noget lignende, så er målet mindre unikt...? ;)
Ronaldos mål er måske lidt i samme katagori som Zlatans - en flugter med noget der minder om hælen - men jeg vil altså mene, at svenskerens er en noget mere krævende udførelse. Generelt synes jeg at Ronaldos mål mod Valencia er lidt 'hypet', bevares det er da flot, men han får altså et hårdt indlæg fra feltet af, hvor han, qua boldens fart, nærmest blot skal sætte en hvilken som helst legemes del på og den vil gå ind ;) Zlatans mål er derimod på et højt indlæg som hænger i luften i mere eller mindre 3 sekunder, og det hug han laver kræver altså så meget føling og præcision. Det er så imopnerende! Han er i hver fald et skridt foran bolden og alligevel formår han, at hugge til den som en skorpion med sin hale hugger til et bytte. At sammenligne de to mål, er lidt ligesom at sammenligne en 'ordinær' helflugter med Zidanes mod Leverkusen.
- Zlatans mål er ekstra sejt, fordi det kun er Zlatan der laver den slags.
@El Rojo
Selvfølgelig vrøvler jeg; sagde jeg ikke at jeg var forvirret? ;)
Jeg er meget enig i det du kommer ind på omkring Ballon d'Or (her er jeg også meget enig i M_lindings glimrende begrundede punkter) og kan da også godt følge det du siger ang. Puskas-prisen. Men et mål er nu engang et mål og de kan komme i mange forskellige varianter. Når man så til gengæld promoverer prisen som 'årets mål', hvor man måske rent faktisk mener noget i stil med 'årets-individuelt-teknisk-flotteste-udførte-mål', så har du en begrundelse for forvirringen lige der ;) Ift. til forvirringen omkring Ballon d'Or overrækkelsen, må det nok hellere lige siges at jeg med 'visse eksperter', i særdeleshed hentyder til selveste Platini og Blatter. Så kan det godt være at du med allerstørste selvfølgelighed siger, at Ballon d'Or bliver overrakt som en individuel pris - det gør den også i mit 'paradis' - men når værterne for gildet indikerer, at den bør være en belønning, som overrækkes til én enkelt part af et stærkt kollektiv, så falder kabalen altså lidt sammen igen.
Til sidst vil jeg lige sige, at jeg ikke er helt enig i det du er inde på omkring kontekst og et veludført mål. Jeg er med på at det mål denne Stephanie laver, ikke høre til i en nominering som denne, blandt spillere fra allerhøjeste niveau, dertil har vi nogle poler som proportionelt i den grad er til at tage og føle på (nomineringen her skal nok også først og fremmest ses som af symbolsk betydning). Men når vi fx er ude i Superliga vs PL, så mener jeg sagtens man kan sætte to flotte mål overfor hinanden. Når bolden bare rammes med den dygtighed (og med lidt held som tilsat krydderi) som det er tilfældet ved samtlige af disse nomineringer, så vil du efterlade de fleste forsvare og målmænd, danske såvel som engelske, fuldstændig prisgivet.
Altid Real Madrid.
FranciscoISCO skrev: Til sidst vil jeg lige sige, at jeg ikke er helt enig i det du er inde på omkring kontekst og et veludført mål. Jeg er med på at det mål denne Stephanie laver, ikke høre til i en nominering som denne, blandt spillere fra allerhøjeste niveau, dertil har vi nogle poler som proportionelt i den grad er til at tage og føle på (nomineringen her skal nok også først og fremmest ses som af symbolsk betydning). Men når vi fx er ude i Superliga vs PL, så mener jeg sagtens man kan sætte to flotte mål overfor hinanden. Når bolden bare rammes med den dygtighed (og med lidt held som tilsat krydderi) som det er tilfældet ved samtlige af disse nomineringer, så vil du efterlade de fleste forsvare og målmænd, danske såvel som engelske, fuldstændig prisgivet.
Jeg er enig, man kan godt sammenligne mål fra Superligaen og PL i den forstand, at Ankersens psyko-mål sidste år også ville være gået ind på en Premier League-målmand. Om han ville kunne bevare den ro, om han overhovedet kunne have fået aflevering, hvis han havde haft fx Matic i ryggen i stedet for, kan vi diskutere længe, og det er egentlig heller ikke det mest væsentlige for mig.
Når jeg snakker kontekst handler det nemlig og hvilken følelse det giver en at se målet. Der er altså ikke gåsehud på Blue Water Arena på samme måde som der er fra et tætpakket Premier League-stadion. Atmosfæren omkring målet betyder vildt meget for mig, derfor vil årets mål heller aldrig kunne scores i en venskabskamp, selvom den spilles mellem Real Madrid og Bayern München. Der skal ligesom være noget legendarisk over scoringen (se Zlatan's saksekasse) en eller anden sindssyg stemning. Derfor falder Diego Costas kasse også lidt i min bog, tror jeg. Det er en lidt for kedelig kontekst. Men ja, det er jo ren smag og behag, selvfølgelig.
- Inspektøren
- Gæst
-
www.marca.com/2014/11/17/futbol/futbol_i...onal/1416230227.html
Spændende at høre hvad Ronaldo svare til dén...
Desuden giver jeg også Neuer fuldstændig ret i, at medierne kun belønner angribere og målscorere og alt for ofte glemmer målmændenes andel til holdes samlede bedrifter.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Inspektøren skrev: Neuer: "¿El Balón de Oro? No soy un tipo que pose en calzoncillos"
www.marca.com/2014/11/17/futbol/futbol_i...onal/1416230227.html
Spændende at høre hvad Ronaldo svare til dén...
Desuden giver jeg også Neuer fuldstændig ret i, at medierne kun belønner angribere og målscorere og alt for ofte glemmer målmændenes andel til holdes samlede bedrifter.
Han kan hive en to måneder gammel video frem, hvor snotdumme Neuer laver en reklame kun iført...........underbukser!
as.com/videos/2014/11/17/portada/1416242119_930316.html
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Sebberg skrev: Bla bla bla. Det virker en smule patetisk at give en stikpille til Ronaldos dedikation til sporten fremfor den røde løber. Han er trods alt - jf. gamle kollegaer - den mest dedikerede fodboldspiller til træning og kamp.
Mon det var et sidste desperat forsøg på at vinde lidt sympati over på sin side? Jeg tror det.
Det faldt dog til jorden med et brag og heldigvis for det. Det var alt andet end klædeligt af Neuer.
- Inspektøren
- Gæst
-
Han er høj og fysisk stærk og deraf vanvittig god i luftrummet ved dødboldssituationer. Han kan agere sweeper, som I også kan se på videoen nedenunder. Han har hurtige reflekser. Han deltager ofte i det opbygende spil og er meget meget god med føderne. Ved straffespark stråler han af selvtillid og giver ofte sine modstandere en dårlig fornemmelse inden de skal sparke, da han er god til at fylde målet helt ud og dermed gør forhindringen for skytteren endnu svære psykisk især.
Her er noget af det jeg snakker om:
Fra VM:
En fantastisk aflevering:
Selvom cifrene 1-7 overstrålte alt fra den kamp, så havde Neuer alligevel en bemærkelsesværdig performance i kampen i Rom:
Og så er der selvfølgelig kampen over alle kampe, som han i den grad også leverede i og derfor havde en stor andel i, at tyskerne slog argentinerne i VM finalen og derfor vandt VM 2014:
Ikke nok med han leveret et konstant højt niveau, så har han også trofæerne til at understøtte hans kandidatur til FIFA Ballon D'or:
Bundesliga 2013/2014
DFB Pokal 2014
VM 2014
Ronaldo deltog ikke i Copa del Rey finalen og var elendig i Champions League finalen, hvor Di Maria blev kåret til MVP. Derudover havde han en mildest talt elendig slutrunde i Brasilien, hvor han mere udstillede sig selv som en dårlig leder, end en FIFA Ballon D'or- vinder værdig. Han spillede to El Clasicos på Santiago Bernabeu, hvor han scorede to mål på straffe og ellers intet havde at byde på. Men udover det, er der blevet scoret en masse mål mod Elche, Granada, Deportivo, Getafe, Vallecano osv. Han scorede to mål i semi finalen mod Bayern i München, men på det tidspunkt var det mere eller mindre afgjort, at Real ville ende i finalen, da de trods alt førte 3-0 med to udebanemål, hvorfor Bayern skulle score 4 mål på 70 minutter uden vi scorede yderligere.
Ked af at sige det, men Neuer er fandme den spiller, der for kalender året 2014, har fortjent at vinde FIFA Ballon D'or. Dog er jeg 100 % sikker på, at Ronaldo tager den, da det er tydeligt, at denne pris er en popularitetspris.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
Inspektøren skrev: Folk snakker om, at Ronaldo er verdens mest komplette spiller. Men hvad med Manuel Neuer. Han er mindst lige så komplet en spiller som Ronaldo. Der er ikke noget Neuer ikke kan. Han er, hvad jeg vil kalde, den ideele målmand. Den komplette og perfekte målmand.
Han er høj og fysisk stærk og deraf vanvittig god i luftrummet ved dødboldssituationer. Han kan agere sweeper, som I også kan se på videoen nedenunder. Han har hurtige reflekser. Han deltager ofte i det opbygende spil og er meget meget god med føderne. Ved straffespark stråler han af selvtillid og giver ofte sine modstandere en dårlig fornemmelse inden de skal sparke, da han er god til at fylde målet helt ud og dermed gør forhindringen for skytteren endnu svære psykisk især.
Fra VM:
Selvom cifrene 1-7 overstrålte alt fra den kamp, så havde Neuer alligevel en bemærkelsesværdig performance i kampen i Rom:
Og så er der selvfølgelig kampen over alle kampe, som han i den grad også leverede i og derfor havde en stor andel i, at tyskerne slog argentinerne i VM finalen og derfor vandt VM 2014:
Ikke nok med han leveret et konstant højt niveau, så har han også trofæerne til at understøtte hans kandidatur til FIFA Ballon D'or:
Bundesliga 2013/2014
DFB Pokal 2014
VM 2014
Ronaldo deltog ikke i Copa del Rey finalen og var elendig i Champions League finalen, hvor Di Maria blev kåret til MVP. Derudover havde han en mildest talt elendig slutrunde i Brasilien, hvor han mere udstillede sig selv som en dårlig leder, end en FIFA Ballon D'or- vinder værdig. Han spillede to El Clasicos på Santiago Bernabeu, hvor han scorede to mål på straffe og ellers intet havde at byde på. Men udover det, er der blevet scoret en masse mål mod Elche, Granada, Deportivo, Getafe, Vallecano osv. Han scorede to mål i semi finalen mod Bayern i München, men på det tidspunkt var det mere eller mindre afgjort, at Real ville ende i finalen, da de trods alt førte 3-0 med to udebanemål, hvorfor Bayern skulle score 4 mål på 70 minutter uden vi scorede yderligere.
Ked af at sige det, men Neuer er fandme den spiller, der for kalender året 2014, har fortjent at vinde FIFA Ballon D'or. Dog er jeg 100 % sikker på, at Ronaldo tager den, da det er tydeligt, at denne pris er en popularitetspris.
Hov, glemte du ikke, at Cristiano Ronaldo KUN laver lette mål og at han reklamerer for underbukser??
Inspektøren skrev: Folk snakker om, at Ronaldo er verdens mest komplette spiller. Men hvad med Manuel Neuer. Han er mindst lige så komplet en spiller som Ronaldo. Der er ikke noget Neuer ikke kan. Han er, hvad jeg vil kalde, den ideele målmand. Den komplette og perfekte målmand.
Fra VM:
Bundesliga 2013/2014
DFB Pokal 2014
VM 2014
Ronaldo var topscorer med ny rekord i CL og så er det bare påstand mod påstand hvorvidt Real havde klaret det uden Ronaldo.
Heg tør da selv vædde med det ikke var Neuer der sikrede Tyskland VM.