Ballon d'Or 2014

11 år 9 måneder siden #25 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Ballon d'Or 2014
Hvor er det dog trættende at høre på den Ronaldo kritik. Det jo kun folk der ikke kan lide ham(og fair nok hvis man ikke kan det) der kommer med de argumenter. Når man kigger på hvem han har scoret imod opdager man hurtigt at han også scorer i de "vigtige" kampe imod de "gode" hold og tager man straffesparksmålene væk scorer han stadig enormt mange mål. Tap-ins er det mest elendige argument dog. For det først er jeg overbevist om at han ikke scorer mange flere af den slags mål end så mange andre, for det andet kræver det at man placerer sig godt og løber meget. Og så er han tit også med i opspillet op til.

Men jaja, den her diskussion er taget en million gange og når der endelig er en der hiver facts og statistikker frem viser det entydigt at Ronaldo er god imod alle modstandere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

11 år 9 måneder siden #26 af Dios
Besvaret af Dios på emne Ballon d'Or 2014
Min top 3 lyder:

1. Ronaldo.
2. Neuer.
3. Bale.

Begrundelsen er titler og betydning for holdet.

Jeg håber selvfølgelig på, at Ronaldo napper titlen igen, men omvendt, så kunne det være så fedt, hvis en målmand endelig fik den, og der endelig blev sat fokus på andre end målscorerne. Det er klart, at Messi og Ronaldo har delt titlerne i jeg ved ikke hvor mange år, da de simpelthen er lysår foran alle andre individuelt, og rent faktisk også hvad angår titler, hvis man udelukkende kigger på Messi.
Jeg mener bare, at man ikke nødvendigvis er verdens bedste, fordi man har scoret mange mål, som Ronaldo f.eks. sidste år og Messi tilbage i 2012? Hvis jeg ikke husker helt forkert?. Ikke sagt, at Ronaldo ikke fortjente den sidste år, men prisen kunne i mine øjne ligeså godt have blevet uddelt til Ribery, som havde været ligeså fair IMO.
Problemet har bare været, at Messi og Ronaldo vitterligt har overstrålet alt og alle, selvom Iniesta nok i mine øjne skulle have vundet den da han blev 2'er.

Ronaldo skal det være, fordi han simpelthen bar Real Madrid holdet sidste år, og Real Madrid stort set kun kunne vinde, hvis Ronaldo spillede. Derudover taler hans stats for sig selv inkl. Chl trofæet, hvor han satte rekorden.

Neuer som 2'er, fordi han vandt The treuble med Bayern plus et VM, hvor han klart har vist sig at være verdens bedste målmand. Faktisk er der ingen tvivl i mine øjne, selvom mange mente Courtois var ligeså god.

Bale som 3'er, fordi han "afgjorde" 2 finaler som dermed blev sikret. Egentlig er det også i mangel på bedre, men individuelt samt titler har han været bedre end samtlige tyske Bayern spillere, hvor Müller dog er den største bejler, men en knold som ham kan/må i mine øjne bare ikke vinde titlen verdens bedste fodboldspiller, når han langtfra er det, hvis man udelukkende kigger på hans individuelle kvaliteter.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 11 år 9 måneder siden ved Dios.

11 år 9 måneder siden #27 af MMM
Besvaret af MMM på emne Ballon d'Or 2014

M_linding skrev: MMM

Ja, plus:

I min verden er det en svaghed, hvis en spiller er meget skadet. Det trækker ned hvis man er verdens bedste den ene kamp, men så skadet de efterfølgende to. Det samme vil jeg sige om karantænedomme, når de falder så flot og kontinuerligt som Suarez har formået:)

Derudover mener jeg, at Suarez var klart bedst i efteråret 2013 (sådan husker jeg det i hvert fald). Og de præstationer har intet med Ballon d'Or 2014 at gøre.

Naturligvis har Suarez intet at gøre ved en ceremoni, som skal hylde den ypperste ambassadør for fodbolden.

I virkeligheden er det lige meget. 20 af de 23 nominerede er kun med som pynt, og her spiller politik og diplomati også ind.

Enig. Jeg mener Suarez var rigtig god i de første par måneder af 2014, men for mig at se er det afgørende at spilleren har leveret kontinuerligt på et højt plan - hvis han ikke kan levere fordi han har fået sig selv udelukket halvdelen af året, så er der ikke så meget at gøre.

Ud fra samme betragtning har jeg også svært ved at se bl.a Ramos og Götze inkluderet - Ramos havde to fantastiske og fantastisk afgørende kampe mod Bayern og Atleti, men han havde også et elendigt VM og en meget, meget svingede start på sæsonen. Selvfølgelig bør et afgørende mål i forlænget tid i en VM finale tælle tungere end end scoring til 4-0 i en hverdagsudspilning af Betis, men det mål var da også det eneste Götze leverede i en ellers meget skuffende sæson. Men ja, det er en popularitetskonkurrence og så længe Ronaldo vinder til sidst så går det hele jo nok.

11 år 9 måneder siden #28 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Ballon d'Or 2014
Er jeg virkelig den eneste som ser Kroos som en potentiel top 3'er?;)

Altså det sker ikke; men overvej det alligevel... Den bedste spiller ved VM ifølge FIFAs ratingsystem, og en af de bedste ifølge mig. God for Bayern og fantastisk for Real Madrid (fra første arbejdsdag). Som midtbanespiller kan man vel ikke gøre det meget flottere, end hvad Kroos har præsteret i 2014. Det skulle da lige være, at han måske har scoret en anelse for få mål...(?)
Følgende bruger(e) sagde tak: Hierro 2.0

11 år 9 måneder siden #29 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Ballon d'Or 2014
Er jeg den eneste, der synes, at Phillip Lahm får for lidt credit? Han er ligeså komplet en forsvarsspiller som Ronaldo er det som offensiv spiller. Jeg mener, hvor mange positioner har han ikke dækket i det seneste stykke tid? Han bør ikke vinde, men ham og Neuer har da været bærende for både deres respektive klub- og landshold i år, og jeg vil egentlig hellere se to lidt atypiske positioner repræsenteret på podiet end 3 angribere.

Og selvfølgelig skal Ronaldo vinde.... Forstår ikke diskussionen? Når han er på banen, så forventer man jo nærmest et hat-trick, og når han gør det tænker man; nå ja, det var vel bare en standard lørdag for hans vedkommende....
Glæder mig til at se hvem, der en dag vipper Ronaldo af pinden som verdens bedste, men det er ikke i år

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

11 år 9 måneder siden #30 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Ballon d'Or 2014
I virker alle sammen utrolig skråsikre på, at Ronaldo tager titlen som verdensbedste igen. Og jeg er da enig i at han fortjener det mere end nogen anden.

Men jeg husker bare sidste år, hvor tæt det alligevel var, selv med tanke på, at Messi jo var skadet i store dele af året og ikke rigtig kom igang før efter jul, sidste år.

Fra BBC.com:
"Ronaldo claimed the award with a total of 1,365 points, ahead of Messi (1,205) and Ribery (1,127), with the votes cast by 184 coaches, 184 national captains and 173 members of the global media."

Altså Ronaldo var kun lidt over 100 point foran Messi på andenpladsen, hvilket samtidig var helt til grin, at denne plads ikke tilfaldt Ribery. Men det er en anden snak.

Det jeg vil frem til med dette indlæg er nok bare, at vi skal huske på, at denne pris stadig er mere en popularitets konkurence, end noget andet. Selvom jeg er af den opfattelse at Ronaldo er blevet mere accepteret rundt i den ganske verden, hvis man kan sige det sådan. Så tror jeg stadig kæledækken Messi er numero uno rent popularitetsmæssigt hos de forskellige trænere og journalister. Og når han samtidig spiller rigtig fint, dog nu mere som oplægger end målscorer, tror jeg desværre godt at prisen kan blive svær at genvinde for Ronaldo.

Jeg håber inderligt at Ronaldo vinder. Han er den retmæssige vinder. Det vil samtidig vise at prisen ikke bare er, ja, en popularitetspris.

Jeg er her stadig XOXO

11 år 9 måneder siden #31 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Ballon d'Or 2014

JimmyBroe skrev: I virker alle sammen utrolig skråsikre på, at Ronaldo tager titlen som verdensbedste igen. Og jeg er da enig i at han fortjener det mere end nogen anden.

Men jeg husker bare sidste år, hvor tæt det alligevel var, selv med tanke på, at Messi jo var skadet i store dele af året og ikke rigtig kom igang før efter jul, sidste år.

Fra BBC.com:
"Ronaldo claimed the award with a total of 1,365 points, ahead of Messi (1,205) and Ribery (1,127), with the votes cast by 184 coaches, 184 national captains and 173 members of the global media."

Altså Ronaldo var kun lidt over 100 point foran Messi på andenpladsen, hvilket samtidig var helt til grin, at denne plads ikke tilfaldt Ribery. Men det er en anden snak.

Det jeg vil frem til med dette indlæg er nok bare, at vi skal huske på, at denne pris stadig er mere en popularitets konkurence, end noget andet. Selvom jeg er af den opfattelse at Ronaldo er blevet mere accepteret rundt i den ganske verden, hvis man kan sige det sådan. Så tror jeg stadig kæledækken Messi er numero uno rent popularitetsmæssigt hos de forskellige trænere og journalister. Og når han samtidig spiller rigtig fint, dog nu mere som oplægger end målscorer, tror jeg desværre godt at prisen kan blive svær at genvinde for Ronaldo.

Jeg håber inderligt at Ronaldo vinder. Han er den retmæssige vinder. Det vil samtidig vise at prisen ikke bare er, ja, en popularitetspris.

For mig at se er der bare sket det, at Ronaldo har øget afstanden i over et år nu. Som du siger så var det tæt sidste år, fordi mange stadig troede på idéen om, at Messi var den bedste. Men nu er det gået et helt år hvor Ronaldo er blevet mere og mere suveræn på banen, har vundet individuelle og kollektive titler (imens Messi blot har tabt, tabt og tabt - bortset fra Adidas ynkelige reklamestunt ved VM) samtidig med at Ronaldo konstant er blevet omtalt som "verdens bedste fodboldspiller" pga. han vandt Ballon d'Or.

Når noget blivet gentaget tilstrækkeligt meget, så spreder det sig som en sandhed i vores hoveder. Det har Messi tidligere nydt godt af. Forskellen er så bare, at Ronaldo rent faktisk lever op til idéen i 2014;)

Det er alt sammen selvforstærkende, og idéen om at Ronaldo er verdens bedste har konstant fået næring. Jeg har bemærket hvordan omtalen af Messi / Ronaldo har ændret sig meget i medierne, især hos dem som før troede på, at Messi rent faktisk var indiskutabelt den bedste. Den effekt tror jeg også vi får at se ved dette års afstemning...;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle

11 år 9 måneder siden #32 af El Rojo
Besvaret af El Rojo på emne Ballon d'Or 2014

Dios skrev: Jeg håber selvfølgelig på, at Ronaldo napper titlen igen, men omvendt, så kunne det være så fedt, hvis en målmand endelig fik den, og der endelig blev sat fokus på andre end målscorerne. Det er klart, at Messi og Ronaldo har delt titlerne i jeg ved ikke hvor mange år, da de simpelthen er lysår foran alle andre individuelt, og rent faktisk også hvad angår titler, hvis man udelukkende kigger på Messi.
Jeg mener bare, at man ikke nødvendigvis er verdens bedste, fordi man har scoret mange mål, som Ronaldo f.eks. sidste år og Messi tilbage i 2012?

Neuer som 2'er, fordi han vandt The treuble med Bayern plus et VM, hvor han klart har vist sig at være verdens bedste målmand. Faktisk er der ingen tvivl i mine øjne, selvom mange mente Courtois var ligeså god.

Sagen er jo, at det er en individuel pris, til den spiller der individuelt har strålet mest i løbet af det sidste år. Jeg er naturligvis enig i, at Neuer, med et stykke ned til nummer 2, er verdens bedste målmand. Han har været ekstraordinær og holdt et vanvittigt niveau igennem virkelig lang tid nu. Men grunden til, at det næsten altid er angribere og midtbanespillere der løber med prisen, er i mine øjne ret åbenlys. De har klart de bedste muligheder, for at være kampafgørende. Nuvel, en målmand kan sagtens være kampafgørende, men en målmand kan også lukke 4 mål ind, uden at have lavet en eneste fejl (eksempelvis Neuer mod Real i sidste års semifinale). Defensiven vil altid være en kollektiv præstation, hvorimod Ronaldo har muligheden for at afgøre en kamp på egen hånd, hvis han vælger at lave to langskudsmål, får et straffe og sætter det ind. Derfor er det ganske åbenlyst for mig, at Neuer ikke skal vinde prisen, da han, trods alt er del af en kollektiv defensiv, og derfor aldrig vil kunne outshine Ronaldo som individualist.

Jeg er godt klar over, at ovenstående ikke er nyt for dig, og at du bare håber på mere fokus til andre end målscorerne, men set ud fra et logisk synspunkt, så mener jeg, at det giver rigtig fin mening, at verdens mest prestigefyldte individuelle pris går til dem med størst muligheder for at skinne individuelt.
Sidste redigering: 11 år 9 måneder siden ved El Rojo.
Følgende bruger(e) sagde tak: ZizouMo, JimmyBroe, andreashn

11 år 9 måneder siden #33 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Ballon d'Or 2014

Inspektøren skrev:

Siempre Madrid skrev:

Inspektøren skrev: Jeg bliver desværre nødt til at skuffe de fleste Madridistas og gå med Manuel Neuer istedet.

Neuer vandt DFB Pokal, Bundesligaen og VM.

Derudover har han holdt et umenneskeligt højt niveau hele året igennem. Han spillet vanvittigt godt i alle kampe, også de vigtigste (VM-finalen og mod Frankrig og Algeriet især).
Mod os, da vi savede Bayern over med 0-4, mener jeg ikke han kunne gøre noget ved de 4 mål. Tre på dødbolde, hvor to af dem sættes ind efter gode indlæg og dårlig dækning af forsvaret og et mål der bliver scoret på direkte frispark af Ronaldo under muren. Ronaldos første mål der blev scoret på en en mod to- situation, mener jeg ligeledes ikke at man kan klandre Neuer for.

Ronaldo vandt Champions League og Copa del Rey.

Men hvor var han henne i Champions League finalen. Hvor har han været i de to Clasicos i La Liga på hjemmebane, dette år. I Copa del Rey finalen var han skadet, så den er uden for bedømmelse. Derudover havde han et elendigt VM. Ja, faktisk var han nærmest en skændsel for sit land, hvis vi kigger på den måde han optrådte på med sit anførerbind.

Men helt seriøst. Skal vi give bolden til den bedste spiller i dette kalender år eller til den person der har scoret flest mål. For så kan vi lige så godt forbinde guldbolden med guldstøvlen. I øvrigt synes jeg ikke at det vanvittigt smukt eller umenneskeligt at score på mange straffesparksmål eller prikke mange bolde ind. Sorry, men det synes jeg bare ikke. Og jeg behøver for guds skyld heller ikke at nævne de modstandere han har scoret de fleste af hans mål i mod i år.

Så folk i øvrigt Neuers kamp mod Gladbach i wekenden eller mod Roma i tirsdags. Se det er nemlig lige præcis, hvad jeg synes er Ballon d'or værdigt.

Jeg går med Neuer.

Selv hvis man tager hans straffesparksmål væk, er han den mest scorende.........og så igen, hvis det er så let at lave så mange mål på tap-ins og straffespark........så gør det dog, alle I andre angribere, som halter umenneskeligt efter Don Cristiano Ronaldo.

Hvornår har jeg sagt, at det er let at score på tap-ins. Jeg siger bare, at det er ikke imponerende flot.

Men det kan jo på den anden side også være ligegyldigt hvad jeg mener, da 1. ingen indflydelse har på, hvem der skal vinde og 2. Ronaldo selvfølgelig tager prisen, da der er generelt er mere anderkendelse af angribere der score mål.

Er alle de tap ins ikke imponerende? Hvis det ikke var imponerende så er det fordi alle kan gør det. Sjovt det alligevel er Ronaldo der gør det så i dine øjne kan man ikke imponere.

11 år 9 måneder siden #34 af SR4

Dios skrev: Min top 3 lyder:

1. Ronaldo.
2. Neuer.
3. Bale.

Begrundelsen er titler og betydning for holdet.

Jeg håber selvfølgelig på, at Ronaldo napper titlen igen, men omvendt, så kunne det være så fedt, hvis en målmand endelig fik den, og der endelig blev sat fokus på andre end målscorerne. Det er klart, at Messi og Ronaldo har delt titlerne i jeg ved ikke hvor mange år, da de simpelthen er lysår foran alle andre individuelt, og rent faktisk også hvad angår titler, hvis man udelukkende kigger på Messi.
Jeg mener bare, at man ikke nødvendigvis er verdens bedste, fordi man har scoret mange mål, som Ronaldo f.eks. sidste år og Messi tilbage i 2012? Hvis jeg ikke husker helt forkert?. Ikke sagt, at Ronaldo ikke fortjente den sidste år, men prisen kunne i mine øjne ligeså godt have blevet uddelt til Ribery, som havde været ligeså fair IMO.
Problemet har bare været, at Messi og Ronaldo vitterligt har overstrålet alt og alle, selvom Iniesta nok i mine øjne skulle have vundet den da han blev 2'er.

Ronaldo skal det være, fordi han simpelthen bar Real Madrid holdet sidste år, og Real Madrid stort set kun kunne vinde, hvis Ronaldo spillede. Derudover taler hans stats for sig selv inkl. Chl trofæet, hvor han satte rekorden.

Bale som 3'er, fordi han "afgjorde" 2 finaler som dermed blev sikret. Egentlig er det også i mangel på bedre, men individuelt samt titler har han været bedre end samtlige tyske Bayern spillere, hvor Müller dog er den største bejler, men en knold som ham kan/må i mine øjne bare ikke vinde titlen verdens bedste fodboldspiller, når han langtfra er det, hvis man udelukkende kigger på hans individuelle kvaliteter.

Undskyld hvis jeg er gået glip af noget, men Bayern vandt ikke the treble ;)
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, andreashn

11 år 9 måneder siden #35 af SR4

M_linding skrev:

JimmyBroe skrev: I virker alle sammen utrolig skråsikre på, at Ronaldo tager titlen som verdensbedste igen. Og jeg er da enig i at han fortjener det mere end nogen anden.

Fra BBC.com:

For mig at se er der bare sket det, at Ronaldo har øget afstanden i over et år nu. Som du siger så var det tæt sidste år, fordi mange stadig troede på idéen om, at Messi var den bedste. Men nu er det gået et helt år hvor Ronaldo er blevet mere og mere suveræn på banen, har vundet individuelle og kollektive titler (imens Messi blot har tabt, tabt og tabt - bortset fra Adidas ynkelige reklamestunt ved VM) samtidig med at Ronaldo konstant er blevet omtalt som "verdens bedste fodboldspiller" pga. han vandt Ballon d'Or.

Når noget blivet gentaget tilstrækkeligt meget, så spreder det sig som en sandhed i vores hoveder. Det har Messi tidligere nydt godt af. Forskellen er så bare, at Ronaldo rent faktisk lever op til idéen i 2014;)

Det er alt sammen selvforstærkende, og idéen om at Ronaldo er verdens bedste har konstant fået næring. Jeg har bemærket hvordan omtalen af Messi / Ronaldo har ændret sig meget i medierne, især hos dem som før troede på, at Messi rent faktisk var indiskutabelt den bedste. Den effekt tror jeg også vi får at se ved dette års afstemning...;)

Jeg skrev selv sidste år at det var Ronaldos sidste ballon af samme årsager som Jimmy. Men igen i år har Ronaldo med flere længder været den bedste og det er endda med en fit Messi. Så den her gang jeg ligeså skråsikker.

11 år 9 måneder siden #36 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Ballon d'Or 2014
Ja, jeg håber at i får ret. Alt andet vil være til grin.

Netop som jeg også selv skriver er der en tendens i medierne og i daglige debatter rundt omkring, at Ronaldo er blevet the good cop fremfor altid at være the bad cop. Vi kan scale den ud, for det samme gør sig gældende i mellem Real Madrid og Barcelona. Hvor de i medierne bytter lige så stille roller, hvor Real altid (de senere år) har været "de onde" og Barca "de gode", er det nu omvendt.

Dejligt er det ihvertfald. Vi må bare se om Ronaldo har overbevist folk om at han er den bedste på og udenfor banen.

Jeg er her stadig XOXO

Leveret af Kunena Forum