Ballon d'Or 2014
- zgtaf
- Gæst
-
JEG synes heller ikke personligt at VM bør tillægges nær så meget betydning som det ser ud til at den gør. Men desværre kan jeg ikke ændre fakta - at det er en så stor turnering, at de stemmeberettigede ofte kigger hen imod den (ellers ville Cannavaro aldrig have vundet).
@Pelle: Kan Messi klandres for at have været i bedre fysisk form end Ronaldo og derfor have været i stand til at spille flere kampe? Ja, Ronaldos snit er en del bedre - Men svarer det ikke til at sige, at hvis en spiller i 2014 havde spillet 15 kampe og scoret 25 mål så bør vinde Ballon d'Or, idet hans snit ville være milevidt foran Ronaldos?
"At han scorede de fleste af holdets mål er ikke noget specialt stort, når holdet ikke scorede meget." Det her forstår jeg ikke. Er det ikke altid noget specielt, når man scorer de fleste af sit holds mål?
Til slut vil jeg spørge jer om noget. Siden denne sæson startede tilbage i August har jeg set alle Madrids kampe på nær én. Og hvis man ser bort fra det splitsekund i en kamp hvor Ronaldo dukker op og scorer et mål, så mener jeg, og det her vil i hade mig for, at han ofte er direkte ringe på så mange andre punkter af sit spil. Når han modtager en bold på den sidste tredjedel sidder jeg aldrig med følelsen af at han nok skal få vendt situationen til noget farligt. Ofte misses første-berøringen, han prøver den svære løsning når den nemme i virkeligheden var at foretrække, og bliver tydeligt sur når han lægger en dårlig aflevering som en medspiller så ikke kan nå. Jeg ved, at i sikkert er fuldstændig uenige, men jeg kan jo ikke ændre at det er sådan jeg har. Foråret var meget anderledes, der var han god i størstedelen af kampene - nu synes jeg han scorer, men ellers er der få lysglimt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Reelt havde han kun indflydelse på deres turnering frem til kvartfinalen. Både i kvartfinalen, semifinalen og finalen havde han intet at skulle have sagt. Så han havde indflydelse på deres kampe mod Bosnien, Iran, Nigeria og Schweiz.
Er det virkelig for det han kandiderer til Ballon d'Or?
zgtaf skrev:
ElMadrid skrev:
zgtaf skrev:
Jespersk skrev: Hvis Ronaldo ikke vinder Ballon d'OR er det dybt latterligt.
Topscorer i la liga
Topscorer i chl (ny rekord)
Vundet CHL, Copa del rey, Supercuppen og måske også vm for klubhold.
I denne sæson har han forsat hvor han slap med historiske 20 mål i 11 kampe i la liga, og fået en godkendt start i chl også.
Messi har ikke haft et specielt godt år, udover et fint vm, hvor han selvfølgelig ikke skulle være kåret til vms bedste spiller. Og ja det er imponerende han er den mest scorende nogensinde i la liga og chl, men det er ikke noget der kan redde et helt år for ham.
Ingen tvivl om at Ronaldo skal have den igen!
Prøv nu lige at være lidt objektiv, ikke? Du kan ikke sige det er dybt latterligt hvis Ronaldo ikke vinder ballon d'or, når din argumentation ofte ikke hænger sammen.
Argumenter der peger den anden vej:
- Ballon d'or bliver givet på baggrund af præstationer for 2014 kun. Derfor kan rekorder og topscorer-titler for hele sæsonen 13/14 ikke tælle med, ellers skal man jo også regne Messis rekorder som han har slået i 2014 med, såsom all-time topscorer i La Liga og CHL.
- For hele 2014 har Ronaldo scoret 2 mål mere end Messi (54 vs. 52). Dog har Messi 4 assists mere.
- I et VM-år tæller VM altid tungt. Her skuffede Ronaldo fælt, mens Messi blev kåret til MoM 4 gange ved VM, og hverken Robben, Neuer eller James var væsentligt bedre end ham. Derfor kan det sagtens forsvares at han vinder den, især da han stod for størstedelen af sit holds mål, samt at alt farligt spil gik igennem ham. Derudover har Blatter udtalt at kun spillere, der deltog i finalen kunne komme i betragtning til prisen. Derfor var det reelt mellem Messi og Neuer.
- Ronaldos titler: CHL betyder rigtig, rigtig meget, mens jeg mener at Copa og Supercup betyder ingenting. VM for klubhold kan du ikke tælle med, da stemmerne skal gives, før at det bliver afholdt.
Jeg ved ikke rigtig om du er Madrid eller Barca fan, men jeg hæfter mig ved at du ofte nævner Messi i dine indlæg. Har du en svaghed for ham :-)
Altså nu beder du andre om at være lidt objektiv, ik? Samtidig kritiserer du andre for argumentation eller mangel på samme. Men kigger du på din argumentation, så er det Blatters ord - som faktisk ingen betydning har, da han ikke er stemme berettige. At du så skriver "alt farligt spil gik igennem ham"...er det objektivt eller subjektivt? Det er jo din fortolkning, er det ikke? Han var jo total usynlig i de afgørende kampe for Barca. Her tænker jeg mod os i CDR og mod ATM i semi finalen. Du glemmer også at forskellen mellem Ronaldo og Messi i 2014 er, at Ronaldo vandt flere titler hvor Messi ingen ting vandt.
Et argument, som Barca fans ellers brugt flittigt, da de argumenterede for Messi. Skal love for at piben har fået en anden lyd nu.
Må jeg også minde dig om at Messi ingen 0 scorede efter gruppespillet til VM. At du så mener at hverken Robben, Neuer eller James var væsentligt bedre end ham, er igen din subjektiv mening. Jeg er sikker på at fer er flere der er uenig med dig på netop dette punkt.
Og hvis du mener at i et VM år, der tæller VM tungt, kan du så ikke forklare mig, hvordan Messi vandt i 2010? Han skuffede da om nogen til netop VM.
Jeg er Madrid fan. Grunden til at nogle af mine indlæg omhandler Messi bunder nok ud i 2 ting: At jeg elsker at være djævlens advokat, samt min svaghed for ham (Messi, altså. Ikke djævelen ;)
Blatter er ikke stemmeberettiget, men han er vel med til at udpege den komité som er stemmeberettiget? Hvorom alting er, så var min pointe bare, at han kan påvirke de stemmeberettigede ved at sige sådan noget. Ligesom Platini er igang med sin 'en-tysk-spiller-skal-vinde-ballon d'or'.
Jeg underbygger jo netop min påstand om at alt farligt spil gik igennem ham, hvilket gør det objektivt. At han havde flest successfulde driblinger, og skabte flest chancer, samt scorede 2/3 af Argentinas mål i gruppespillet, og lagde op til di marias mål mod Schweiz (det ene af kun 2 mål Argentina scorer i knock-out fasen), gør, at jeg sagtens synes man kan sige, at al Argentinas spil gik gennem ham.
Det er rigtigt at Messi i flere af de afgørende kampe spillede under niveau. Men hvis Ronaldo er målestokken, så var han også usynlig i begge super-cup opgørene mod Atletico, han havde en rigtig dårlig kamp i CHL-finalen, og var så skadet (karantæne?) til Copa-finalen.
Jeg vil ikke stå til ansvar for hvilke argumenter barca-fans bruger. Jeg har aldrig syntes at titler skulle tælle positivt, medmindre man har har en væsentlig andel i dem. Omvendt synes jeg ikke man kan klandres for at ens hold ikke har vundet nogle titler, hvis man er den eneste verdensklassespiller på holdet.
Og til slut nævner du VM 2010. Præcis som jeg skrev, så mener jeg at VM i et VM-år fylder tungt (tungt betyder ikke alt). Men der var ingen der for alvor kunne true hverken Ronaldo eller Messi som verdens bedste spiller, selvom f.eks. Forlan, Villa og Sneijder havde et godt VM - Sneijder f.eks. faldt fuldstændig igennem hele efteråret, og spillede langt, langt under niveau. Derudover synes jeg ikke Messi skuffede fælt der. Han var i top 10 kandidater til Golden Ball pga. antal chancer skabt og successfulde driblinger, og var stærkt impliceret i 6 ud af argentinas i alt 10 mål, samt ramte træværket 3 gange. Han spillede klassisk 10'er, med 2 angribere foran sig - hans job var at kreere.
jeg kan ikke lad være med at trække på smilebåndet. Vinder Messi titler, så er de afgørende for at blive verdens bedste. Er det tilfældet med Ronaldo, så tæller de lige pludseligt ikke. Jeg kan godt huske al de sjove billeder Barca fans spredte rundt omkring antal vundne pokaler til dem og især Messi Vs. Real og i særdeleshed Ronaldo. De er godt nok noget stumme for tiden :-)
Scorer Messi mange mål, så er det argumentet for at han skal blive valgt. Er det Ronaldo, der gør det, så skal vi til at medregne antal asisstes og nu lige frem antal skud på træværket!! Come on. Kan du ikke se, at du går helt galt i byen? Det næste bliver vel, hvor mange gange Messi har smilet på banen eller hvor meget voks Ronaldo har i håret kontra Messi!!
Der hvor jeg synes at dine argumenter falder fra hinanden - og som en anden bruger allerede er lidt ind på - er der, hvor du opstiller et scenarie, hvor du mener at det ikke ville være overraskende, hvis Messi vandt i år fordi han nåede VM finalen til trods for 0 mål efter gruppe spil - hvor modstanden er stærkere - og efter at have vundet 0 titler med holdet eller på det personlige plan. På den anden side, så mener du at det ikke ville overraske dig, hvis Ronaldo ikke vinder tiltrods for at han aldrig har vundet mere med holdet eller på det personlig plan og efter at have slået netop Messi's rekord som topscorer i CHL!!!
Alt dette vender du så på hovedet, når vi taler om VM 2010. Messi nåede jo ikke finalen, skulle han været blevet udelukket til fordel for Xavi, Iniesta eller en anden, som netop spillede finalen og vandt!! Jeg er klar over at det er dumme Blatter, der har udtalt dette, men hvad mener du selv??
Desuden burde det som udgangspunkt være en vinder af finalen, der skal vælges, hvis det endelig skal være en fra finalen. Det kan aldrig være taberen!!
zgtaf skrev: I hiver alle frem, at Ronaldo spiller på et væsentligt dårligere landshold end Messi - men må jeg lige minde jer om, at de andre såkaldte offensive verdensklassespillere for Argentina alle spillede langt under niveau eller var skadet. Her mener jeg Aguero, Di Maria, Higuain, Lavezzi, Palacio. Messi var dermed tvunget til at skabe alt offensive, og det lykkedes ikke i nogle af knockout-kampene, men her var der heller ikke nogen andre af Argentinas spillere der 'steppede up' - så kan man vel sige at Ronaldo 'bare' kunne have gjort det samme? Argentinas defensiv var dog en del bedre.
JEG synes heller ikke personligt at VM bør tillægges nær så meget betydning som det ser ud til at den gør. Men desværre kan jeg ikke ændre fakta - at det er en så stor turnering, at de stemmeberettigede ofte kigger hen imod den (ellers ville Cannavaro aldrig have vundet).
@Pelle: Kan Messi klandres for at have været i bedre fysisk form end Ronaldo og derfor have været i stand til at spille flere kampe? Ja, Ronaldos snit er en del bedre - Men svarer det ikke til at sige, at hvis en spiller i 2014 havde spillet 15 kampe og scoret 25 mål så bør vinde Ballon d'Or, idet hans snit ville være milevidt foran Ronaldos?
"At han scorede de fleste af holdets mål er ikke noget specialt stort, når holdet ikke scorede meget." Det her forstår jeg ikke. Er det ikke altid noget specielt, når man scorer de fleste af sit holds mål?
Til slut vil jeg spørge jer om noget. Siden denne sæson startede tilbage i August har jeg set alle Madrids kampe på nær én. Og hvis man ser bort fra det splitsekund i en kamp hvor Ronaldo dukker op og scorer et mål, så mener jeg, og det her vil i hade mig for, at han ofte er direkte ringe på så mange andre punkter af sit spil. Når han modtager en bold på den sidste tredjedel sidder jeg aldrig med følelsen af at han nok skal få vendt situationen til noget farligt. Ofte misses første-berøringen, han prøver den svære løsning når den nemme i virkeligheden var at foretrække, og bliver tydeligt sur når han lægger en dårlig aflevering som en medspiller så ikke kan nå. Jeg ved, at i sikkert er fuldstændig uenige, men jeg kan jo ikke ændre at det er sådan jeg har. Foråret var meget anderledes, der var han god i størstedelen af kampene - nu synes jeg han scorer, men ellers er der få lysglimt.
Du må gerne argumentere bedre end dette. Nej selvfølgelig skal en spiller ikke vinde fordi han har spillet 1 kamp i hele 2014 og scoret 2 mål, men nu snakker vi om spillere der har spillet over 50 kampe.
EDIT: Og hvad du sidder med en følelse af har heldigvis ikke noget med ballon d'or. For de fleste af os sidder med en følelse af at han får noget farligt ud af situationen. Ja nogen af os får den slags følelser på baggrund af hvad der sker i kampene og ikke en mavefornemmelse, der kommer ud af intet.
zgtaf skrev: I hiver alle frem, at Ronaldo spiller på et væsentligt dårligere landshold end Messi - men må jeg lige minde jer om, at de andre såkaldte offensive verdensklassespillere for Argentina alle spillede langt under niveau eller var skadet. Her mener jeg Aguero, Di Maria, Higuain, Lavezzi, Palacio. Messi var dermed tvunget til at skabe alt offensive, og det lykkedes ikke i nogle af knockout-kampene, men her var der heller ikke nogen andre af Argentinas spillere der 'steppede up' - så kan man vel sige at Ronaldo 'bare' kunne have gjort det samme? Argentinas defensiv var dog en del bedre.
Nu synes jeg at du er over i det man kalder desperate forsøg. Prøv at nævne en, bare en fra Portugal, som spillede over niveau? Jeg kan også spørge, om du kan finde en på det portugisiske hold, der har samme niveau, som Di maria eller Aguero??
Du glemmer også at VM blev spillet i Sydamerika, som plejer at være til fordel for sydamerikanske hold. Statistikken siger at vinderen altid kommer derfra på nær netop Tyskland, som vandt i 2014.
Men glemmer du også ikke her at Ronaldo var småskadet og burde faktisk slet ikke have spillet VM?
Messi var dermed tvunget til at skabe alt offensive...den lader jeg stå....Sig til, hvis du synes, den hører til det at være objektiv ;-)
zgtaf skrev: JEG synes heller ikke personligt at VM bør tillægges nær så meget betydning som det ser ud til at den gør. Men desværre kan jeg ikke ændre fakta - at det er en så stor turnering, at de stemmeberettigede ofte kigger hen imod den (ellers ville Cannavaro aldrig have vundet).
Hvis det er fakta, Mener du så at Messi ikke skulle have vundet i 2010? Altså, hvis vi er i den bane, hvor et VM er afgørende for hvem der skal kåres som vinder.
zgtaf skrev: @Pelle: Kan Messi klandres for at have været i bedre fysisk form end Ronaldo og derfor have været i stand til at spille flere kampe? Ja, Ronaldos snit er en del bedre - Men svarer det ikke til at sige, at hvis en spiller i 2014 havde spillet 15 kampe og scoret 25 mål så bør vinde Ballon d'Or, idet hans snit ville være milevidt foran Ronaldos?
Nej, det kan han ikke. Men var det ikke et argument, man brugte flittigt, da netop Messi var skadet tilbage i 2013? Hvis man kun spiller 15 kampe, så har man ikke været afgørende i en sæson, så dit postulat holder ikke. Pelle's argument var mere rettet mod din påstand om at Ronaldo kun er en mulehår foran Messi. Her gik du kun efter antal mål og assists, men sjovt nok, tog dog ikke antal spillede kampe med, som jo fremhæver netop Ronaldo.
zgtaf skrev: Til slut vil jeg spørge jer om noget. Siden denne sæson startede tilbage i August har jeg set alle Madrids kampe på nær én. Og hvis man ser bort fra det splitsekund i en kamp hvor Ronaldo dukker op og scorer et mål, så mener jeg, og det her vil i hade mig for, at han ofte er direkte ringe på så mange andre punkter af sit spil. Når han modtager en bold på den sidste tredjedel sidder jeg aldrig med følelsen af at han nok skal få vendt situationen til noget farligt. Ofte misses første-berøringen, han prøver den svære løsning når den nemme i virkeligheden var at foretrække, og bliver tydeligt sur når han lægger en dårlig aflevering som en medspiller så ikke kan nå. Jeg ved, at i sikkert er fuldstændig uenige, men jeg kan jo ikke ændre at det er sådan jeg har. Foråret var meget anderledes, der var han god i størstedelen af kampene - nu synes jeg han scorer, men ellers er der få lysglimt.
Altså selv Dios, som er den største kritiker af Ronaldo, var på banen flere gange og fremhæve Ronaldo's spil som "hjernedødt". Det siger jo det hele :-) At han så ikke kan være MOM i hver kamp er kun menneskeligt.
Til det markerede: Du har ret..Han har jo også kun scoret 20+ mål + et hav af skud inden for målrammen, så han er jo aldrig farlig!!!
- Inspektøren
- Gæst
-
Jeg tror at det kommer til at stå mellem: Robben, Ronaldo og Neuer, hvilket i den grad også er tre spillere der har haft et fantastisk 2014 både på et individuelt plan men også på et kollektivt plan med store trofæer.
Lahm kunne måske også ende blandt de sidste tre.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Inspektøren skrev: I dag klokken 17:00 bliver det offentliggjort, hvilke tre spillere der i sidste ende skal kæmpe om FIFA Ballon D'or 2014. Noget siger mig, at Messi ikke er nomineret, faktisk. Jeg ved ikke hvorfor, jeg har bare sådan en fornemmelse.
Jeg tror at det kommer til at stå mellem: Robben, Ronaldo og Neuer, hvilket i den grad også er tre spillere der har haft et fantastisk 2014 både på et individuelt plan men også på et kollektivt plan med store trofæer.
Lahm kunne måske også ende blandt de sidste tre.
Bet365 har følgende blandt de tre:
1. Ronaldo (1.16)
2. Messi (6.50)
3. Neuer (9.00)
Den næste i køen er Müller (34.00)
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Det vil godt nok være tyveri, hvis han ikke nomineres IMO...
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
M_linding skrev: Jeg kan faktisk godt forstå hvis Arjen Robben føler, at der kører et politisk spil som man umuligt kan spille sig ud af.
Det vil godt nok være tyveri, hvis han ikke nomineres IMO...
Der skal jo være plads til Messi... Men hvis du spørger mig, så har den lille argentiner absolut intet at gøre i top tre. Robben, Neuer, Müller, Kroos, måske endda Lahm og så selvfølgelig Ronaldo, er alle foran i min bog.
Altid Real Madrid.
- Inspektøren
- Gæst
-
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Altid Real Madrid.