Ballon d'Or 2014
Men når det så er sagt, så vil jeg mene, at Tyskland godt kunne have vundet VM med fx Weidenfeller på mål istedet for Neuer. Det er selvfølgelig en subjektiv holdning, skal det lige tilføjes...
Spørgsmålet er dog om Real Madrid kunne have vundet CL hvis man erstattede Ronaldo med en anden og så stadigvæk have samme mål statistik?
I think not...! Derfor IMO bør Ronaldo påny blive kåret til Ballon D'Or vinder...
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Han er dygtig men han har ikke været kampafgørende. Hverken i Champions League hvor han lukkede 5 mål ind mod Real Madrid eller ved VM hvor han var ligegyldig i 100 % af kampene.
Ronaldo brød alle rekorder sidste sæson og var ikke kun Europas og verdens topscorer i sidste sæson men bliver det tydeligvis også i denne. Hvorfor skal en målmand pludselig have Balon d'Or i det år hvor verden aldrig har set en bedre målmaskine? Måske på et år hvor keeperen gør sig mere gældende.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Madridnation.
-
- Ekspert bruger
-
Iker Casillas “Todo el mundo sabe que soy Madridista de corazón, blanco hasta la muerte.” (The whole world knows that I am a Madridista by heart; White until the death).
- zgtaf
- Gæst
-
Kassow-Rossing skrev: Selvom jeg har set størstedelen af Neuers kampe i sin Bayern tid, så har jeg stadig svært ved at se hvad der skulle sætte ham ind i top 3 over verdens bedste fodboldspillere. Han er ikke engang med sikkerhed den bedste keeper i verden.
Han er dygtig men han har ikke været kampafgørende. Hverken i Champions League hvor han lukkede 5 mål ind mod Real Madrid eller ved VM hvor han var ligegyldig i 100 % af kampene.
Ronaldo brød alle rekorder sidste sæson og var ikke kun Europas og verdens topscorer i sidste sæson men bliver det tydeligvis også i denne. Hvorfor skal en målmand pludselig have Balon d'Or i det år hvor verden aldrig har set en bedre målmaskine? Måske på et år hvor keeperen gør sig mere gældende.
Han er med sikkerhed den bedste keeper i verden. De eneste 2 i verden som ikke synes det, er dig og Courtois (eventuelt hans familie og venner).
I Champions League var han ikke overvældende, men at klandre ham for de 5 mål han lukker ind mod Real Madrid er ikke fair. Af de 5 mål er det reelt kun Ronaldos første (hvor Bale spiller ham helt fri og han er 1-mod-1) som han skal tage. Ved VM var han ekstraordinær mod Algeriet, men holdt stadig høj, høj klasse mod de andre hold.
Du bliver ved med at snakke om sæson. Ballon d'Or bliver vurderet på kalenderår, fra november til november.
At verden aldrig har set en bedre målmaskine end Ronaldo anno 2014 er også faktuelt forkert.
Når det dermed er sagt, så synes jeg ikke Neuer skal vinde. Det bør blive 1. Ronaldo. 2. Messi. 3. Neuer/Robben
Så du kampen? Han havde hånden på bolden ved Ramos' mål til 0-1 - den kunne Casillas have taget på en god dag. Han skulle have taget Ronaldos dårlige afslutning ved 0-3 målet. Og så er hans attitude egentlig værre end Ronaldos når han spiller for Portugal. Ved 0-2 målet gider han ikke gå efter bolden men appellerer for offside, og ved Ronaldos skud under muren står han stille. Personlighedsmæssigt er jeg mere til en type som Courtois, der på mange måder minder om Casillas i sin stilfærdige, men sikre ageren på banen. De havde forsøgt!..
Ligesom med Valdes for Barca, kan Neuer ikke alene tilskrives æren for de få mål, han har indkasseret for Bayern og Tyskland. Det må også i høj grad tilskrives forsvaret foran og de få afslutninger, som oftest er mere pressede end normalt - ikke sagt, at han ikke er en ekstremt god målmand! Forsvar er en kollektiv indsats, omend det er målmanden, der kan være mest afgørende - bare tænk tilbage på Casillas' storhedstid. Jeg synes faktisk, at Casillas engang var bedre end Neuer nogensinde har været til at være målmand(ikke alt det andet).. Det er dog utroligt at folk bliver så fodblændet over en målmand, der kan lave en glidende tackling uden for feltet.
Når Bayern møder et hold som Real Madrid, der bare smadrer forsvaret, så var Neuer alligevel ikke så kampafgørrende. Det var ikke hans skyld, at de tabte, men det "kunne" have været hans fortjeneste, at de stadig havde haft en chance ved et par ekstremt gode redninger. Man kan spørge, om han er kampafgørende, eller kun står godt i de "lette" kampe, ligesom Ronaldo kun scorer i de "lette" kampe ;)
Jeg må støtte Kassow-Rossing. I mine øjne var Courtois en bedre målmand igennem dette år. Det som Neuer gør anderledes, og som forundrer folk, er at han også spiller forsvar, eller aggressiv målmandsspil. Han er god med fødderne, og har haft én flot, men dog arrogant hælaflevering. Courtois er derimod bare god til det, som en målmand skal, og det er fandme at redde bolden. Og det håber vi, at Casillas også er god til i år :)
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- Storken
- Gæst
-
SR4 skrev: Iker var både bedre målmand end hvad Neuer nogensinde bliver hvor det også gav en VM-tittel.
Michael Owen på twitter:
Casillas better than Neuer? "I have played nearly 40 games with him, he's not."
Først og fremmest er der ingen tvivl om, at Neuer har været klart den bedste målmand i 2014. Dertil vil jeg mene, at man godt kan argumentere for, at han kan vinde, da han efter min mening er på et niveau, som jeg ikke har set nogen målmand være i min levetid.
Han har alt hvad Casillas havde - bare bedre, og så er det jo helt vildt essentielt for bedømmelsen, at han praktiserer hans sweeperspil så godt, hvilket forhindrer ekstremt mange chancer.
Hvem der har været bedst målmand er en subjektiv vurdering. Er der nogen, der har noget statistik? - det giver dog ikke en entydig konklusion(medmindre den taler for mit synspunkt - det gaz) Man kan ikke bruge argumentationen, at man aldrig har set en målmand i den klasse før for at kåre ham som den bedste fodboldspiller i år. Jeg har aldrig set en fodboldspiller som har scoret 17 mål i en CHL-sæson - hvilket blev forseglet i indeværende år. Men det giver jo ikke Ronaldo balon d'or heller. Logikken holder bare ikke.
Neuers sweeperspil er unikt, og jeg har aldrig set mage. Dog synes jeg stadig at det er dét som folk falder for, og ikke hans egentlige evner som decideret vogter af målet(selvom du kan argumentere for at han bare er på forkant med truslen og vogter målet derigennem som en bidsk hund). Så giv ham da prisen som årets sweeper ;) Men han er unægteligt en ekstremt god målmand, dog synes jeg bare at Casillas var bedre engang. Og lad mig overføre et argument mod Ronaldo til den her diskussion. Courtois var mere afgørende for Atl. Madrid end Neuer var for Bayern.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- Brylle
- Gæst
-
Jamen hvis Owen siger det, så er den jo god nok... Skal vi ikke bare slette tråden, for manden har jo talt!Storken skrev:
SR4 skrev: Iker var både bedre målmand end hvad Neuer nogensinde bliver hvor det også gav en VM-tittel.
Michael Owen på twitter:
Casillas better than Neuer? "I have played nearly 40 games with him, he's not."
For at vende tilbage til det mere seriøse: Jeg ser bestemt ikke Neuer som en del af top 3 eller blot verdens bedste keeper. Den mand er belgier og hygger sig i Chelsea i øjeblikket. Neuer skød vi i sænk i Champions League, hvor han ikke hev de redninger frem, som skulle holde Bayern inde i kampen, før det blev pinligt for dem. Courtois var utrolig vigtig for Atletico i deres irriterende gode sæson og har fortsat niveauet i Chelsea.
Neuer tåler ingen sammenligning med eksempelvis Peter Schmeichel og Oliver Kahn. Ja, og for den sags skyld Buffon og Casillas. Disse fire målmænd har vi alle trods alt set spille, og de var hver især milevidt foran Neuer, da de spillede op til deres bedste - det er selvfølgelig bare min ydmyge mening. En længere debat kan vi tage i en anden tråd, hvis det er ;-)
Jeg vil ikke anfægte Neuer som målmand; han er dygtig. Og i min verden er han også den bedste mellem stængerne i dag. Et lille mulehår foran Courtois. Han minder en smule om Schmeichel. Det kan jeg godt lide ved tyskeren.
Men det er simpelthen forkert at postulere, at Neuer er uden sammenligning; er det kun fordi, at han er dygtig i sit sweeperspil, at du mener det?
Back to topic: Ronaldo vinder naturligvis Ballon d'Or, og så er jeg lidt ligeglad med de efterfølgende placeringer; jeg husker dem alligevel ikke :-)