Ballon d'Or 2014
Vandt Copa Del Rey samt CL + Europæisk supercop
Topscorer i CL
Topscorer i La Liga
Topscorer I Europa (delt med Suarez)
Læg dertil et hav af nye rekorder + at han lige pt. igen er topscorer i Ligaen (med stor afstand til to'eren)
Hvis han ikke vinder den igen i år, er det trofæ da helt til grin.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
SR4 skrev:
Dios skrev: Min top 3 lyder:
1. Ronaldo.
2. Neuer.
3. Bale.
Begrundelsen er titler og betydning for holdet.
Jeg håber selvfølgelig på, at Ronaldo napper titlen igen, men omvendt, så kunne det være så fedt, hvis en målmand endelig fik den, og der endelig blev sat fokus på andre end målscorerne. Det er klart, at Messi og Ronaldo har delt titlerne i jeg ved ikke hvor mange år, da de simpelthen er lysår foran alle andre individuelt, og rent faktisk også hvad angår titler, hvis man udelukkende kigger på Messi.
Jeg mener bare, at man ikke nødvendigvis er verdens bedste, fordi man har scoret mange mål, som Ronaldo f.eks. sidste år og Messi tilbage i 2012? Hvis jeg ikke husker helt forkert?. Ikke sagt, at Ronaldo ikke fortjente den sidste år, men prisen kunne i mine øjne ligeså godt have blevet uddelt til Ribery, som havde været ligeså fair IMO.
Problemet har bare været, at Messi og Ronaldo vitterligt har overstrålet alt og alle, selvom Iniesta nok i mine øjne skulle have vundet den da han blev 2'er.
Ronaldo skal det være, fordi han simpelthen bar Real Madrid holdet sidste år, og Real Madrid stort set kun kunne vinde, hvis Ronaldo spillede. Derudover taler hans stats for sig selv inkl. Chl trofæet, hvor han satte rekorden.
Neuer som 2'er, fordi han vandt The treuble med Bayern plus et VM, hvor han klart har vist sig at være verdens bedste målmand. Faktisk er der ingen tvivl i mine øjne, selvom mange mente Courtois var ligeså god.
Bale som 3'er, fordi han "afgjorde" 2 finaler som dermed blev sikret. Egentlig er det også i mangel på bedre, men individuelt samt titler har han været bedre end samtlige tyske Bayern spillere, hvor Müller dog er den største bejler, men en knold som ham kan/må i mine øjne bare ikke vinde titlen verdens bedste fodboldspiller, når han langtfra er det, hvis man udelukkende kigger på hans individuelle kvaliteter.
Undskyld hvis jeg er gået glip af noget, men Bayern vandt ikke the treble ;)
Haha det er bare mig der vrøvler. Jeg valgte så lige at blande årene sammen :) Sorry my bad :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- JJ-86
- Gæst
-
Personligt håber jeg på Ronaldo vinder, men fordi det er popularitets pris, med subjektive stemmevalg, kan ALT ske. Messi stemmer jo ikke på Ronaldo og omvendt :P
Men mon ikke Ronaldo er blandt de tre sidste kandidater. Spørgsmålet er så bare hvem de andre to kandidater er ;)
- Inspektøren
- Gæst
-
Forhåbentlig har vedkommende en blog på madridista.dk, så vi kan få debatteret den yderligere.
Her er den: www.bold.dk/blog/2908/7/Lidt-rationelle-Ballon-dOr-tanker
- Hierro 2.0
- Ekspert bruger
-
- Fernando Ruiz Hierro
Personligt håber jeg på Ronaldo vinder, men fordi det er popularitets pris, med subjektive stemmevalg, kan ALT ske. Messi stemmer jo ikke på Ronaldo og omvendt :P
Men mon ikke Ronaldo er blandt de tre sidste kandidater. Spørgsmålet er så bare hvem de andre to kandidater er ;)
Ronaldo stemmer slet ikke - det plejer han, at få en holdkammerat til ;-)....
Men Ronaldo har selvfølgelig fortjent den i år - mere end nogensinde før... Så han løber med prisen, det er jeg slet ikke ét sekund i tvivl om..
Fernando Ruiz Hierro - Ord er overflødige!
- Madridnation.
-
- Ekspert bruger
-
Han har overstrålet alle i år og fortjener sin 3 ballon d or.
Min top 3 lyder:
1. Ronaldo
2. Neuer
3. Kroos
Iker Casillas “Todo el mundo sabe que soy Madridista de corazón, blanco hasta la muerte.” (The whole world knows that I am a Madridista by heart; White until the death).
- Gæst
-
www.fifa.com/ballon-dor/puskas-award/index.html#candidates
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
AvatarEyes skrev: Husk at stemme på James til FIFA Puskas Award!
Du mener nok Pajtim Kasami :-)
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
Raul7-2880 skrev:
Du mener nok Pajtim Kasami :-)
Den må da uden tvivl stå mellem Zlatan og James :) Hold op hvor er han bare gal ham svenskeren!
Altid Real Madrid.
- Storken
- Gæst
-
I mine øjne er størstedelen af målene ikke andet end lykketræf. Det er flotte detaljer og veludført, men jeg sidder alligevel tilbage med en tom fornemmelse. Jeg vil til enhver tid foretrække et gennemspillet angreb eller en fantastisk dribletur over en vanvittig afslutning.
I mine øjne er dette årets mål:
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Storken skrev:
I mine øjne er størstedelen af målene ikke andet end lykketræf. Det er flotte detaljer og veludført, men jeg sidder alligevel tilbage med en tom fornemmelse. Jeg vil til enhver tid foretrække et gennemspillet angreb eller en fantastisk dribletur over en vanvittig afslutning.
De ti kandidater til årets mål er ikke lykketræf. Der er intet held over deres evner til at ramme bolden helt korrekt og efterlade modstanderholdet fuldstændig chanceløse. Man kan ikke forsvare sig mod sådanne perfekte øjeblikke. Det er ikke uheld, når man rammer stolpen. Det er uskarphed. Det er ikke uheld, hvis man har 17 afslutninger på mål og ikke scorer. Det er uskarphed krydret med godt målmandsspil.
Dit linkede mål er ikke andet end dårligt forsvarsspil mellem et hold, der tydeligt var overmatchet og et hold, der ønskede at lege. Et godt forsvar ville lukke ned for dem omgående.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Storken skrev:
Ah et mål i en træningskamp - come on! Jeg har da også en gang scoret et saksesparksmål i en Drenge mesterrække-kamp, der var klasser over Diego Costas, men det tæller sgu nok heller ikke rigtigt.
Desuden stemmer jeg på Kasami, det er så vanvittig boldkontrol, han leverer der. (Præmissen om at stemme på en spiller, bare fordi han er fra Madrid, er for mig decideret latterlig og understreger blot grunden til, at de her ting aldrig burde komme ud til afstemning blandt pøblen!)
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...