Sæsonen 2015-2016
- muddi
- Gæst
-
Jeg nævner ikke at salget af di maria var en fejl, der har du godt nok misforstået noget. Jeg snakker om savnet af hans løbearbejde og det han gjorde for det taktiske. Det Di maria gjorde, som var så perfekt var at han løb solen rundt og lukkede områderne bagved Ronaldo ned. Salget af Di Maria var korrekt gjort udfra den situation han satte klubben i og i forhold til den pris man fik for ham. Det løbearbejde mangler man på dette tidspunkt og den kvalitet (løbearbejdet) er en mangel. For at udpensle det fuldstændigt, så handler det om at spillerne ikke ved, hvor de skal stå i det defensive arbejde og i presspilet (når man har mistet modric, og bale skal spille højre-wing)
"men mere fordi han til tider venter til 80-90 minut til at lave sin udskiftning. Det kan vores stamspiller mærke og det har måske været en af grundene til skaderne. Noget som jeg har sagt før og nævner igen. Måske er der brug for ændringer, hvor jeg ønsker en spiller som Hazard til klubben i stedet for Ronaldo. Af angriber type, skal vi have en som er løbestærk, lidt ligesom Chicharito,"
Bare læs din sætning, som jeg har fremhævet. Der er i nogle kampe, hvor jeg har tænkt "så skift dog ud", men med hvem!!?? Din sætning er som en dobbelt beskyttelse og siger lidt; "Jamen det kan MÅSKE have været EN AF grundende". Det kan ikke bruges til noget konstruktivt overhovedet.
Diskussionen om, hvor længe Ronaldo holder kan blive ved til imorgen, men ingen konklusion vil komme ud af det. MEN du vil alligevel have ham erstattet af Hazard og have en angiber der er af den livlige type. Det er to typer som Ronaldo, desværre, ikke passer på længere. Han er ikke driblestærk som hazard og er ikke så bevægelig, som eks. chicarito. Hvorfor vil du have Ronaldo væk, hvis det er at han kan spille angriber og samtidig kan holde i mere end 2 sæsoner?
- #4Ramos
- Gæst
-
JimmyBroe skrev: Kuk-kuk...
Næste sæson vil Real Madrid være at finde i anden-seedningslag i Champions League. Da Uefa har lavet reglerne om for koefficient-scoren, fra at være eupæisk til kun at være nationalt.
Ikke at jeg tror det vil få nogen synderlig betydning for Real Madrids avancement, men det virker en anelse tosset at Real Madrid ikke ligger blandt de 8 "bedste" hold i Europa.
(Kilde: m.goal.com/s/en/news/11847812)
Det er helt og aldeles håbløst med den nye UEFA regel. Det er efterhånden mere regel end undtagelse at Platini og co. skal markere sig med at lave åndsvage regler (formålet med det er jeg endnu ikke helt med på) som forvrænger en ellers glimrende turneringsstruktur. Real har udviklet sig til at være et sikkert kort i semi-finalerne gennem de senere år - og bliver kun nr. 2 i spanien fordi Barca er det bedste hold i verden p.t. Mod en forventning om at man slår Getafe i sidse spillerunde vil man være oppe på 92 point hvilket ville betyde et stensikkert mesterskab i alle andre ligaer end den spanske. Det forekommer mig mærkværdigt at dette er så afgørende at man vinder ligaen i relation til seednings fordelingen. Håber ikke det bliver afgørende - og gør det sikkert heller ikke for Real - man kan altid håbe på at trække PSV fra første seedningslag ;)
- #4Ramos
- Gæst
-
muddi skrev: Har gået og sundret over tingene i et stykke tid. Der er godt nok, mange faktorer der spiller ind på denne sæsons spil. Hvis vi starter med salget af Di maria og Alonso, det var to spiller der betød meget, fordi de udførte noget løbearbejde, som var nødvendigt i de rum, man mangler lidt af idag.
Alonso var fantastisk til at lukke hullet mellem modric/Di maria og vores forsvarvskæde. Man henter kroos ind, som er en formidabel fodboldspiller, men man omdanner, ham til at være den der lukker de huller.
Ham og modric var fantastiske til det sammen, fordi de havde hver deres side at dække op. Altså kroos var hele tiden i området omkring Marcelo og den venstre midterforvare og samtidig dækkede Modric op i det samme område, bare på den anden side. Dette ses tydeligt i de kampe, hvor de spiller sammen, hvor de er gode til at skærme af for modstanderen, og dække op i de rigtige område.
Når nu man mister Modric, så mangler man den spil-intelligens som han har. Illaramendi og Khedira, ser jeg som to meget ens typer, langsomme, ideforladte og ikke det store overblik.
Det Ancelotti så gøre, og er 100 % enig med hans dispusition, er at sætte isco-kroos-james, sammen. Det er en fantastisk midtbane i teorien, men i praktsis, så er der en kæmpe kløft imellem forsvar og midtbane, fordi Kroos ikke kan dække området som modric efterlader. Det gøre at balancen knækker
.
James var den spiller jeg var mest skeptisk overfor, men må sku bide mine ord i mig igen. Fantastisk forboldspiller, som har overrasket med hårdt arbejde, vilje og genialiteter. Det er en endnu bedre løsning end di maria, som smed 99 bolde væk, for at lave 1 god aktion.
Bale, der er jeg fuldstændig splitter. Han er en fantastisk fodbold spiller, og det skal man hverken glemme eller lukke øjnene for. Problemet med Bale, er at alle forventer at han er Ronaldo, men at han også er med til at holde balancen på holdet. Hvis der er en man glemmer at nævne i det defensive, så er det nok Bale. Han spille jo mere en højre-midtbane end en høre-wing. Dette betyder at han nogle defensive pligter, som Ronaldo ikke har, og har overhovedet ikke den samme frihed. Problemet opstår i at Ronaldo, er den største stjerne på holdet, og Bale dermed ikke kan tage den rolle som Ronaldo spiller. Ronaldo har en fri rolle, hvor Isco typisk spiller venstre-midtbane, istedet for at Ronaldo søger derned og dermed kan man spiller med tre-midtbanespiller der faktisk befinder sig på midten. Problemet er også yderligere at Ronaldo ikke kan spille angriber, for Ronaldo kan ikke spille med ryggen til målet og kan hellere ikke finde ud af små-spillet. Ronaldo har bare det problem, at han tror at han kan finde ud af småspillet, men hver gang han får boldet, så stopper spillet/rytmen.
Det jeg vil frem til, er at Bale ikke kan udføre det samme arbejde (statistik) som Ronaldo/Messi/Suarez/Neymar/Hazard, netop fordi han hverken spiller samme position eller den samme frihed. Jeg synes personligt at man burde sælge Ronaldo og bygge projektet op omkring Bale, og det er der mange grunde til. Ronaldo gøre mere ud af personlig succes, end holdets. Bale er bedre til at tage det defensive ansvar, samt tage de hårde løbeture hjem. Bale er yngre med et kæmpe potentiale, og med det hold vi har nu, kan holdet blive ved i mange år, derimod har Ronaldo 1-2 sæsoner tilbage i sig. Bale er bedre i småspillet end ronaldo. Kan blive ved, men pointen er at man kun har plads til den ene af de to typer, fordi de er meget ens.
Det blev en masse snak, og kunne blive ved med de forskellige disponeringer. og til dem der siger at Ancelotti ikke har roteret nok, så burde de lukkke i. Hvem skal han skifte ind? Khedira, som ikke har tankerne i Madrid. Jese der ikke har nået hans niveau eller vist i glimt noget af niveaut. Illaramendi, der nok er fejl indkøb på størrelse med graversen og Pablo Garcia. Arbeloa, ja det siger sig selv. Caentrao, der er skadet i 80 % af tiden. Chicarito der her gjort det udmærket i den seneste måned. Lucas Silva, som vi kender det store til, men han kan da ikke have imponeret på træningsbanen. Har vi flere?
Hvis man investere til næste sæson, så skal man tænke på den spillestil man vil have frem. For mig personligt skulle man investere i 4 spillere. De Gea, Danilo, Veratti og Dzeko.
Veratti er samme type som kroos og modric, lille, hurtig med og uden bold, spille-intelligens der er på samme niveau, og kan også godt lide at skærme spillet af. Han er for mig drømme-signingen.
Dzeko, der er fantastisk at have som back-up.
Et hold der hedder:
De Gea
Carvajal-Varane-Ramos-Marcelo
Veratti
Modric Kroos
James Bale
Benzema
Udskiftere:
Navas
Pepe
Danilo
Caentrao
Silva
Caentrao
Isco
Dzeko
Jese
Jeg er meget enig i flere af dine overvejelser. Madrid-mandskabet i sin nuværende forfatning mangler i den grad balancen - det er åbentlyst for enhver at Modric' fravær har gjort ondt på os, men synes heller ikke problematikken stopper her. Vi knækker ofter over på midten og kommer til at se rigtig, rigtig dumme ud til tider - OGSÅ med Luka iblandt de startende 11. Husk på at Kroos og Modric begge er omskolede COM'ere. - Vi mangler en spiller som kan binde lortet sammen som vi har haft det med Redondo, Makelele, Alonso etc. in nyere fortid. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se hvad en type som Vidal/Veratti/Javier Martinez kunne gøre ved dette hold - en "no bullshit" spiller som har et køligt overblik og et arbejdsraseri som ikke fornægter sine defensive pligter. Tror dette ville give noget frihed til en Kroos/Modric som begge har en helt masse at byde på offensivt, men som er blevet marginaliseret på baggrund af mere tilbagetrukne roller. Det er få ting der skal ændres på for at dette Real Madrid hold vil se rigtig skarpt ud - en lidt større bredde i truppen og så et nøgleindkøb til den defensive midt, så ser det ikke dumt ud i forhold til at gå et succesfuldt 15/16 imøde :)
zigriaosmani skrev:
Bakar skrev: Jeg ved godt, at jeg nu lidt går ned ad en ligegyldig tangent af petitesser :)
Men angående trøjer, så går jeg med en lille drøm om, at man på æstetikkens vegne kunne slippe for de tre sorte striber, som Adidas skal have på trøjerne.
Andre navne har en, i forhold til udseendet, lidt mere subtil markedsføring, og det kunne simpelthen være så smukt med en dragt, der næsten udelukkende var helt og aldeles, simpelt og uforstyrret hvid! :)
Den drøm skal du nok søge lidt langt efter desværre :/.. Adidas har vist nok en krav på de 3 tre sorte striber, lidt ligesom det Bayern går rundt med. Men jeg vil sku ogs¨af med de striber, havde det stået til mig! :)
Ja, jeg har heller ikke de store forhåbninger; man skulle netop helt skifte sponsor, hvis det var. Men der er helt sikkert så meget andet fordelagtigt ved at have Adidas... - men en dag, så! :)
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
#4Ramos skrev:
Næste sæson vil Real Madrid være at finde i anden-seedningslag i Champions League. Da Uefa har lavet reglerne om for koefficient-scoren, fra at være eupæisk til kun at være nationalt.
Ikke at jeg tror det vil få nogen synderlig betydning for Real Madrids avancement, men det virker en anelse tosset at Real Madrid ikke ligger blandt de 8 "bedste" hold i Europa.
Det er helt og aldeles håbløst med den nye UEFA regel. Det er efterhånden mere regel end undtagelse at Platini og co. skal markere sig med at lave åndsvage regler (formålet med det er jeg endnu ikke helt med på) som forvrænger en ellers glimrende turneringsstruktur. Real har udviklet sig til at være et sikkert kort i semi-finalerne gennem de senere år - og bliver kun nr. 2 i spanien fordi Barca er det bedste hold i verden p.t. Mod en forventning om at man slår Getafe i sidse spillerunde vil man være oppe på 92 point hvilket ville betyde et stensikkert mesterskab i alle andre ligaer end den spanske. Det forekommer mig mærkværdigt at dette er så afgørende at man vinder ligaen i relation til seednings fordelingen. Håber ikke det bliver afgørende - og gør det sikkert heller ikke for Real - man kan altid håbe på at trække PSV fra første seedningslag ;)
Helt og aldeles enig. Jeg har råbt og skreget om det som en syg kælling i flere måneder, og har efterhånden fået hele min omgangskreds indforstået med at det er en tåbelig ændring, men det hjælper nok ikke os særlig meget :) Det er i øvrigt diskrimination af nationalitet, hvilket jeg ikke helt forstår hvorfor er lovligt indenfor fodboldens verden, men sådan er det vel med UEFA. Gid man bare spillede i en liga med nogle dårligere hold (Alle andre ligaer) så man kunne få det nemmere i CHL. Verdensranglisten og resultater betyder ikke noget i Champions League længere. Eller jo: Det betyder at La Liga får fire hold med i CHL men det giver ingen fordel til Real Madrid at man er det suverænt stærkeste hold i Europa de sidste fem sæsoner.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev:
#4Ramos skrev:
Helt og aldeles enig. Jeg har råbt og skreget om det som en syg kælling i flere måneder, og har efterhånden fået hele min omgangskreds indforstået med at det er en tåbelig ændring, men det hjælper nok ikke os særlig meget :) Det er i øvrigt diskrimination af nationalitet, hvilket jeg ikke helt forstår hvorfor er lovligt indenfor fodboldens verden, men sådan er det vel med UEFA. Gid man bare spillede i en liga med nogle dårligere hold (Alle andre ligaer) så man kunne få det nemmere i CHL. Verdensranglisten og resultater betyder ikke noget i Champions League længere. Eller jo: Det betyder at La Liga får fire hold med i CHL men det giver ingen fordel til Real Madrid at man er det suverænt stærkeste hold i Europa de sidste fem sæsoner.
Det underlige ved det hele er at man må vente, der ligger flere eksperter, der sammen beslutter den slags og sidder og forudser hvad ændringen af regler betyder. Og så er det skræmmende at samtlige eksperter synes det ville være en fantastisk ide med et andet seedinglag som kan udkonkurrer første lag. Jeg kan simpelthen stadig ikke forstå det. Bare kom med en enkelt fordel med den regel. Bare EN!
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Mit gæt er at vi (Os fodboldfans. Ikke Real Madrid fans nødvendigvis) får flere højprofilerede kampe i gruppespillet uden at miste særlig mange højprofilerede kampe i knock-out runderne. Kampe der alligevel vil blive set, fordi det er knock-out kampe.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Sevilla slog Dnipro i Europa League og er dermed direkte i Champions League efter denne sommer. Dermed mangler Valencia 'blot' at kvalle via playoff og så har vi en historisk rekord med den største margen mellem den bedste liga i verden og den næstbedste.
¿La Liga y nada mas?
- Shevchenko
- Junior bruger
-
4-2-3-1
- Ronaldo -
Bale James
Pogba
- Kroos Modric
Marcelo Ramos Varane Danilo
De Gea
Så håber jeg at han implementerer fast rotation med Silva og Casemiro til Kroos og Modric. Pepe med Ramos og Varane. Isco, Asensio og en smule Ødegaard med Bale, Pogba og James. Det burde kunne lade sig gøre at holde størstedelen af truppen klar og frisk hvis man roterer fast, det giver også en bedre stemning end at kun gøre det når folk spiller dårligt. Sælg Karim og køb ham Vietto(?) fra Villareal til at rotere med Cristiano.
Jeg tror Danilo bliver helt fantastisk for os hvis han kan komme ned a højrekanten med James.
Til slut håber jeg Bale får lov til at sparke størstedelen af vores frispark.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Shevchenko skrev: Jeg tror jeg har set lyset med Benitez som træner.
4-2-3-1
- Ronaldo -
Bale James
Pogba
- Kroos Modric
Marcelo Ramos Varane Danilo
De Gea
Så håber jeg at han implementerer fast rotation med Silva og Casemiro til Kroos og Modric. Pepe med Ramos og Varane. Isco, Asensio og en smule Ødegaard med Bale, Pogba og James. Det burde kunne lade sig gøre at holde størstedelen af truppen klar og frisk hvis man roterer fast, det giver også en bedre stemning end at kun gøre det når folk spiller dårligt. Sælg Karim og køb ham Vietto(?) fra Villareal til at rotere med Cristiano.
Jeg tror Danilo bliver helt fantastisk for os hvis han kan komme ned a højrekanten med James.
Til slut håber jeg Bale får lov til at sparke størstedelen af vores frispark.
Du gør holdet dårligere end det allerede er!
- Anders T
- Gæst
-
Det er for mig at se en kæmpe fejl - og jeg har svært ved at se de saglige argumenter for dette. Som forbund burde UEFA ikke være dem der stjæler fokus med tossede regler og beslutninger, men det synes jeg helt sikkert de gør her.
- Shevchenko
- Junior bruger
-
Hvorfor? Skal Pogba længere tilbage istedet for entetn Kroos eller Modric? Jeg synes han har kæmpe potentiale på midten i sådan en formation, så kan han både gå med frem og tilbage.