Sæsonen 2015-2016

11 år 2 måneder siden #61 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2015-2016
Neye skrev:

Måske vi ikke er så langt fra hinanden, når du siger 80-90% svarer det vel meget godt til at nogle skal spille 4 kampe om måneden (mens andre skal spille 2). Men jeg vil understrege min pointe, at der ikke findes faste spillere men en fast rotationsstamme, der sammensættes afhængig af skader, modstandere, aktuel form osv.

Jeg så gerne Pep-tilstande men det ville kræve Pep´ tilstedeværelse til at styre de tilstande. Og det sker nok aldrig

Jeg forstår ikke helt din pointe hehe :)

Vi har 4 kampe på 1 måned, og de 4 kampe er imod Barcelona, Cordoba, Valencia og Villarreal i denne rækkefølge, hvor Barcelona og Valencia er ude, og Cordoba og Villarreal er hjemme. Hvad ville du gøre der? Et simpelt hypotetisk spørgsmål, men jeg tror det er den eneste måde jeg kommer til at forstå dig på :)

Det jeg mener med faste spillere og rotationsspillere er, at min faste stamme alle starter inde imod Barcelona og Valencia. Kampen imod Villarreal afhænger af stillingen i ligaen, skader, karantæner, form og kampene lige efter etc.. Som udgangspunkt ville jeg egentlig holde stammen inde, men få rotationer som Pepé istedet for Varane eller Danilo i stedet for Carvajal, hvor man ikke kommer til at mærke den kvalitet så meget som, hvis det var Illarra i stedet for Kroos.
Kampen imod Cordoba ville jeg dog spare Kroos eller Modric og Benzema f.eks.. Altså spillere som vi ikke ville kunne undvære i de rigtig svære kampe. Som sagt, så skal der ikke gå Pep i den, som du åbenbart ønsker. Altså den rotation, hvor man smider 7 stamspillere ud på bænken i en kamp som Cordoba.
Hold alle spillere til ilden, så alle føler de kan bidrage til holdet, men samtidig skal og er der altid en klar fornemmelse om de sikre kort på holdet. Spillere som Nacho, Arbeloa, Illarra og Chicharito er jo udmærket godt klar over, at de er rotationsspillere eller fyld, og de overhovedet ikke er i nærheden af det niveau som deres kollegaer er på.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Dios.
Emnet er blevet låst.
  • Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #62 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Sæsonen 2015-2016

Abefar skrev: Real skal hente Agüero eller Hazard. Det er de eneste "ledige" spillere på markedet der vil forstærke start 11.

Alt andet vil bare være fyld efter min mening.

Selv med citationstegn, er hverken Agüero eller Hazard ledige. Begge spillere starter fast og er frontfiguer for deres respektive hold, der spiller med i toppen af den engelske liga og har ambitioner om at vinde CHL. Derudover mangler ingen af klubberne penge.

Men alle spillere, som José Mourinho også flere gange har givet udtryk for, har en pris. Men vi snakker i belgiernes tilfælde minimum 1 millard kr. Chelsea ved lige præcis, hvordan de kan få mest muligt for deres spillere, ligesom Florentino også har bevist - nok det eneste positive at sige om ham - med hans salg i de senere år af Higuain, Özil og Di Maria.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #63 af firkant
Besvaret af firkant på emne Sæsonen 2015-2016
Hvis de 50 millioner € for Benzema er sandt så sælg sælg sælg og råb hurra
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #64 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2015-2016

firkant skrev: Hvis de 50 millioner € for Benzema er sandt så sælg sælg sælg og råb hurra

Hvem vil du så hente som angriber og til hvilken pris?

Venter spændt.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #65 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Sæsonen 2015-2016

Fondo_Sur skrev:

firkant skrev: Hvis de 50 millioner € for Benzema er sandt så sælg sælg sælg og råb hurra

Hvem vil du så hente som angriber og til hvilken pris?

Venter spændt.

Benz ville ikke ryge under 60-70 mio

Higuain solgt vi for 45
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #66 af Neye
Besvaret af Neye på emne Sæsonen 2015-2016

Dios skrev: Vi har 4 kampe på 1 måned, og de 4 kampe er imod Barcelona, Cordoba, Valencia og Villarreal i denne rækkefølge, hvor Barcelona og Valencia er ude, og Cordoba og Villarreal er hjemme. Hvad ville du gøre der? Et simpelt hypotetisk spørgsmål, men jeg tror det er den eneste måde jeg kommer til at forstå dig på :)

Det skal lige siges, at jeg forudsætter at et hold som Real spiller flere kampe end 4 på en måned, hvilket jo netop afkræver et rotationssystem alene af hensyn til spillernes langtidsholdbarhed. Det er vel i grunden lavt sat, at gå ud fra 6-7 kampe pr. måned for et hold som Real og når man så samtidig medregner de mange landskampe som også belaster spillerne, så nærmer vi os utvivlsomt 8 kampe i gennemsnit på måned uden at man kan sige der er tale om overdrivelse.

Guardiolos system skulle iflg. flere spillere gå på en aftale med spillerne på rotationsstammen om et gennemsnit pr måned. Nogle spillere mere end andre men typisk en garanti for gennemsnitlig 2-4 kampe om måneden. Og her siger simpel hovedregning at nogle spillere kommer til at spille flere kampe end minimumsgarantien ellers lover.

Nu har jeg selv sjusset mig til en rotationsstamme på 18 spillere i Reals tilfælde men det kunne sagtens være større afhængig af trænerens stil

Min aktuelle ønske-rotationsstamme:

De Gea***Casillas
Danilo***Carvajal*****Varane***Pepe***Ramos*****Marcello***Alaba/Bernat
Kroos***Modric***Verratti
Bale***James***Isco
Ronaldo***Benzema***Sterling

11 spillere i 7 kampe pr måned = 77 spillere der skal bruges på en måned
18 spillere i rotatinsstammen fordelt på 77 spillere = behov for ca. 4 kampe pr. måned pr. spillere med 18 i rotationsstammen

Så rent matematisk er der også mulighed for at udstikke garanti for kampindsatser for reservespillerne udenfor rotationsstammen (fx. de unge talenter) samt for at imødegå skader der helt sikkert kommer uanset hvor meget man roterer

De rotationssystemer jeg kender til, er meget fleksible fordi der er en masse udefrakommende faktorer der er afgørende for hvilken opstilling man vælger. Hjemme- og udebane (formation) kampenes vigtighed, tid på sæsonen - nogle tider af sæsonen er hårdere end andre osv, , særlige taktiske forhold

Jeg ville helt klart spille med en mere defensiv orienteret opstilling på udebane og vælge de spillere der stod stærkest i den formation. Måske en 4-2-3-1 opstilling. På hjemmebane ville jeg måske vælge 4-4-2 og som udgangspunkt vælge den stærkeste opstilling men under hensyntagen til formålet med rotationssystemet - at fordele kræfterne på hele rotationsstammen.

På mål (2) vil der altid være mindst én der sidder over. Der skulle nok kunne blive til 2 kampe i gennemsnit til andenmålmanden (målmanden må leve med 1. og 2. valg-systemet)
I forsvaret (7) vil der typisk være 3 oversiddere pr. kamp
Midtbanen (3+3) 1+2 oversiddere aghængig af formation
Angreb (3) 1-2 oversiddere

De svære udebanekampe ville ikke nødvandigvis afkaste samme opstilling hos mig og mit system. F.eks. ville jeg mod Barcelona være super klar på nødvendigheden af at dække den falske 9´er ind i feltet mellem forsvaret og midtbanen. Det kunne være man have en super egnet spiller til at dække den ind og valget falder på den spiller af den særlige grund

Jeg mener f.eks. heller ikke, at James og Isco nødvendigvis skal roterer med hinnaden men kan rotere på hvilke som helst pladser i den offensive del af midtbanen og således sagtens spille sammen. Dvs. afhængig af alle omstændighederne er det James, Isco og Bale der roterer foran på midtbanen og hvor der endda er mulighed for at hente Modric og Kroos -ja også Verratti hvis vi er så heldige at få fat i ham, op, hvis ikke der er brug for dem på den defensive del af midtbanen.
Modric, Kroos, (måske Verratti) og Illarra (og måske Silva/Casimiro) kunne være emnerne der skulle roteres med på den defensive midtbanen, hvor Kroos og Modric og Verratti nok ville få mest spilletid. Mod Barcelona ville jeg - hvis vi fik Alaba - sætte ham på området mellem forsvar og midtbane og på den måde ville en forvarsspiller også kunne indgå i den defensive midtbanestrategi/-taktik

Meningen med et moderne rotationssystemet er ikke at have et førstevalg med rotationsreserver til at dække ind hvis der er behov. Det betyder ikke, at der vil være perioder hvor nogle opprioriteres og spiller mere. Men det vil være afhængig af alle mulige faktorer der ikke nødvendigvis har noget at gøre med førstevalgskriterier.

Reserverne der ikke er at finde i rotationsstammen ville have ambitionen om at komme ind i rotationsstammen og ikke kæmpe om en plads, der i traditionel forstand ville være at kæmpe om at avancere fra 3. valg til 1. valg. Der er det unægtelig mere overskueligt at avancement fra ikke-spilletid til spilletid.

Har i øvrigt hørt at vores nye træner kan finde på at bruge op til 24 spillere i et rotationssystem. Det må være derfor de tjener så mange penge som de gør når de kan overskue et sådan system og vel også derfor at spillere, der ellers havde besluttet sig for at rejse fra klubben, har valgt at blive efter nyheden om trænerskiftet.

Dios skrev:
Det jeg mener med faste spillere og rotationsspillere er, at min faste stamme alle starter inde imod Barcelona og Valencia. Kampen imod Villarreal afhænger af stillingen i ligaen, skader, karantæner, form og kampene lige efter etc.. Som udgangspunkt ville jeg egentlig holde stammen inde, men få rotationer som Pepé istedet for Varane eller Danilo i stedet for Carvajal, hvor man ikke kommer til at mærke den kvalitet så meget som, hvis det var Illarra i stedet for Kroos.
Kampen imod Cordoba ville jeg dog spare Kroos eller Modric og Benzema f.eks.. Altså spillere som vi ikke ville kunne undvære i de rigtig svære kampe. Som sagt, så skal der ikke gå Pep i den, som du åbenbart ønsker. Altså den rotation, hvor man smider 7 stamspillere ud på bænken i en kamp som Cordoba.
Hold alle spillere til ilden, så alle føler de kan bidrage til holdet, men samtidig skal og er der altid en klar fornemmelse om de sikre kort på holdet. Spillere som Nacho, Arbeloa, Illarra og Chicharito er jo udmærket godt klar over, at de er rotationsspillere eller fyld, og de overhovedet ikke er i nærheden af det niveau som deres kollegaer er på.

Jeg kan slet ikke se der skulle opstå et behov for så massiv en rotation som du nævner med op til 7 spillere. Jo måske hvis rotationsstammen var på 24 og man havde lovet alle 24 op til 2-4 kampe om måneden og havde indbygget en automatik i stedet for at tage højde for de nævnte faktorer.
Måske er det fordi du mere ser rotation som et 1:1 moment, hvor 2 spillere roterer med hinanden indbyrdes og så samtidig regner med 4 kampe pr.måned og lader det indgå i en automatik. Sådan ser jeg slet ikke rotation og sådan gør Guardiola mig bekendt heller ikke, selv om han er flittig på rotationsområdet.
Tror i øvrigt at alle trænere der benytter sig flittigt af rotationssystemer, vil benytte den aktuelt stærkeste opstilling i de vigtigste kampe.
Det gode ved rotationssystemer skulle jo netop være, at valget af stærkeste opstilling i de vigtige kampe bliver så meget sværere, fordi alle får spillet så meget mere og man kan tiltrække og fastholde en større gruppe af gode spillere til at indgå på holdet. Færre søger væk pga. mangelende spilletid. Dem der har det værst med rotationer, er superstjerne som forventer at spille alle kampe. De skal lære at sætte holdet over egoet og vide, at de ikke spiller alle kampe fordi deres evner skal bruges på de rigtige tidspunkter af sæsonen.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Neye.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #67 af Abefar
Besvaret af Abefar på emne Sæsonen 2015-2016

Daniel skrev:

Abefar skrev: Real skal hente Agüero eller Hazard. Det er de eneste "ledige" spillere på markedet der vil forstærke start 11.

Alt andet vil bare være fyld efter min mening.

Jeg kan ikke se, hvorfor fokus nødvendigvis skal være at forstærke start elleveren. Du må da gerne lige uddybe?

Den bliver velsagtens ikke meget bedre :-)

Det ville da være lige så smart at hente spillere ind, der kan komplementere start elleveren. Isco og Varane er bare ikke nok i den henseende (de centrale pladser).

Fordi en transferstrategi er, at enten forstærker du start 11 eller også køber du spillere til bredden. Folk foreslår spillere som Pogba og Verratti, men er det virkelig folk der skal "komplementere" start 11 og fungere som breddespillere? Begge to koster i hvert fald over 400m kr stykket, og man smider altså ikke 400m på bænken og lader dem fungere som rotationsspillere - dette vil de i øvrigt heller ikke selv gå med til, hvorved der kan komme uro i truppen. Hvis de blev købt til start 11, så vil enten Kroos/Modric eller James ryge på bænken, og det tror jeg de færreste Real-fans ville være interesseret i.

Derfor min kommentar hvorvidt man skal hente Agüero og/eller Hazard hvis man vil forstærke start 11. Vil man købe breddespillere skal de hentes fra "subtoppen".
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Abefar.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #68 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2015-2016
@Neye.

Du er da ikke nørd i fritiden hva? Hahah :D

Jeg kan slet ikke følge den tankegang om et slavisk system, omend der sikkert er flere trænere som måske tænker over det. Jeg kan bare ikke helt tro der er nogle trænere som praktisere den form for rotation.

Noget andet jeg ikke forstår er dine mange kampe, hvor får du dem fra? En sæson rækker sig over 9 måneder, og hvis de i gennemsnit spiller 8 kampe, så er vi oppe på 72 kampe.
La Liga = 38 kampe.
Chl = 13 kampe.
Cdr = 7 kampe.
UEFA Supercup = 1 kamp.
Spanske Supercup = 2 kampe.
FIFA Club World Cup = 2 kampe.
Landshold = 6-8 kampe.

Så kommer vi op på 70 kampe og det er maximum på én sæson. Nu har jeg nørdet lidt, men Real's kampe denne sæson:

August: 2 kampe.
September: 5 kampe.
Oktober: 6 kampe.
November: 6 kampe.
December: 7 kampe.
Januar: 7 kampe.
Februar: 5 kampe.
Marts: 5 kampe.
April: 8 kampe.
Maj: 6 kampe.

Det giver et gennemsnit på 5 kampe per måned. Jeg ved ikke om det er mig, som har overset noget? Men jeg forstår det ihvertfald ikke? :)

Uanset hvor mange kampe Illarramendi får, så vil han jo aldrig være i nærheden af Kroos eller Modric niveau. Det kan være Illarra kan ramme et højere niveau, men uanset hvordan vi vender og drejer det, så nægter jeg simpelthen at tro på flere minutter i benene gør dem til verdensstjerner. Her taler jeg om breddespillerne som Lucas, Illarra, Chicharito etc..

Men fint indlæg. Jeg fattede endelig din pointe :D Omend jeg er mega uenig i, at der skal køres et sådan rotationprogram :) Noget jeg er mere uenig i, er din måde du vil stille op på i forskellige turneringer, modstandere osv.. Her mener jeg vi kun skal have 1 opstilling, købe spillere efter den opstilling og nørde den så meget, at vi bliver uovervindelige :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Dios.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #69 af Neye
@Dios

Der er lige så mange meninger om rotationsprincipper, som der er folk der interessere sig for det, så der er ikke noget overraskende i vi ikke kan blive enige. Tror bare med Benitze, at man skal vænne sig til at der ikke findes en fast stamme men en rotationsstamme.

Det eneste vi er uenige om mht. antallet af kampe, er at jeg ikke har regnet august med men gået ud fra 8 mdr. og jeg så har lagt landskampe til Reals kampe for at finde spillernes reelle belastningsniveau, da stort set alle spiller på deres respektive landshold. Og jeg er ret sikker på, at Benitze roterer anderledes end det jeg har skitseret og de ekspempler jeg gav, blot var for at underbygge min pointe med rotationsstamme vs fast stamme.

Vedr. formationer så er det nok det samme, at der findes mange forskellige præferencer så enighed nok heller ikke ligger lige for :)
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #70 af Neye
Jeg tror Benz´ aktuelle værdi ligger tæt på 50 mio men at Real vil forlange lidt mere, fordi angribere i den klasse koster kassen. Især hvis det er Real der banker på med en forespørgsel....
Emnet er blevet låst.
  • Ikertheman
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #71 af Ikertheman
Besvaret af Ikertheman på emne Sæsonen 2015-2016
@Dios
Hvem husker ikke Modric' første tid i klubben? Tilvænning tager tid, for nogle tager det længere tid end andre.. Jeg håber inderligt, at Benitez vil se potentiale i at benytte Illara, da det er godt med alsidighed på midtbanen og da han sagtens kan præstere på et højere niveau end han har vist, han er en anden type end Modric/Kroos..

Jeg har ikke postet videoen for at vise, "SE HVOR GOD ILLARA ER!!!!11!!1!", men nærmere fordi, at vi ikke rigtigt har set disse egenskaber i hans kampe for Real, det vidner (for mig) lidt om et selvtillids problem, da han er en spiller der er under stort pres qua sit prisskilt (ligesom Bale!).. Jeg kunne sagtens se Illara i en rolle for klubben, hvis han kan genfinde fordums gode form (vi taler en sæson tilbage), men det kræver tålmodighed og spilletid, hvilket jeg ikke er sikker på, at Real kan give ham, desværre..
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #72 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 2015-2016
Neye i næste sæson kommer Real Madrid til at spille endnu færre kampe, fordi vi hverken af den Europæiske super cup, den spanske super cup eller VM for klubhold. Derudover er der (indtil nu) ikke planlagt nogen træningskamp omkring nytår. Så selv denne her er skudt for højt:

August: 2 kampe.
September: 5 kampe.
Oktober: 6 kampe.
November: 6 kampe.
December: 7 kampe.
Januar: 7 kampe.
Februar: 5 kampe.
Marts: 5 kampe.
April: 8 kampe.
Maj: 6 kampe.

Neye du tror Benzemas værdi ligger på 50 men angribere i den klasse koster mere? A..hvad?

Ikertheman vi har haft Illara i to sæsoner nu. Han har endnu ikke haft to gode kampe i træk. Vi taler altså ikke en sæson tilbage.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum