Sæsonen 2015-2016

11 år 2 måneder siden #85 af YunisTaker
Besvaret af YunisTaker på emne Sæsonen 2015-2016
En klub som Real Madrid skal selvfølgelig ud og købe nogle spillere, men jeg mener man skal kigge ind ad og se hvad man allerede har.

Navas har niveauet og klassen til at være førstemålmand i Real Madrid, det ønskede jeg da han skrev under sidste sommer. Hvis rygterne er sande og De Gea kommer til Real Madrid, så burde Navas skifte klub, da han fortjener at spille et sted med fast spilletid.

Forsvaret syntes jeg ikke der skal pilles så meget ved. Med Danilo som allerede signet til næste sæson, så burde der ikke laves flere køb til forsvaret med mindre Coentrao skifter. Hvis det sker, så ser jeg gerne Alex Sandro følge med Danilo (og forhåbentlig Casemiro) til Real Madrid.

Midtbanen er nok det der er mest snak om, og forståeligt nok. Illara og Khedira er på vej væk, og det efterlader Lucas Silva som den eneste central defensiv midtbane spiller i truppen, hvis vi går ud fra at Porto køber Casemiro. Der kunne man godt gå ud og købe Verratti, som ville passe godt ind på holdet, selvom jeg allermest håber på, at få Casemiro retur, som den der beskytter forsvaret og bliver tilbage, når Ramos og Pepe f.eks tager deres rate op ad banen. Casemiro er ekstremt undervurderet. Jeg husker kampen mod Dortmund sidste sæson, hvor Real Madrid var bagud 2-0. Det var ikke før Casemiro blev skiftet ind og fik styr på tingene, at spillet blev mere sikkert. Og han modtog også store roser fra Real Madrids legender efter kampen.

Hvis vi går ud fra, at Benzema, Bale og Ronaldo er i Real Madrid næste sæson, så behøves der egentlig ikke købes en ekstra angriber til holdet efter min mening. Både Ronaldo og Jese kan spille central angriber, og ville ikke have nogle problemer med at dække den position hvis Benzema er ude med karantæne eller skade.

Så for at få et overblik af det hold jeg gerne ser Real Madrid have næste sæson:

Målmænd:
- Navas, Casillas

Forsvar:
- Danilo, Carvajal, Pepe, Ramos, Varane, Nacho, Marcelo, Alex Sandro

Midtbane:
- Casemiro, Lucas Silva, Modric, Kross, James, Isco, Verratti

Angreb:
- Benzema, Ronaldo, Bale, Jese

Væk fra klubben:
- Khedira, Illaramendi, Arbeloa, Javier Hernandez, Coentrao

Real Madrid since 2002

Raul & Zidane.

Pepe, Marcelo & Benzema.

CAAAAASEEEEEEEMIIIIIIIIIIIROOOOOOOOO!!!
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved YunisTaker.
Emnet er blevet låst.
  • Moohh
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #86 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Sæsonen 2015-2016
I forhold til spillerkøb mener jeg stadig at Verratti er det mest oplagte valg. Allerede da han spillede i Pescara i Serie B spåede jeg ham til at blive en del af World XI i fremtiden med pogba og isco foran sig. Han er en rigtig spændende og dygtig spiller. På trods af hans lille størrelse kommer han også ind med noget fysik på midtbanen, hvor han godt tør at tage duellerne med de større og stærkere spillere. Bl.a. mod Chelsea hvor han uden problemer bød store og stærke Matic op til dans. Han råber meget efter holdkammeraterne, tilbyder sig hele tiden og dikterer hele midtbanen hvis han får rollen og friheden til dette. Han kan både spille 6'eren med fx Matuidi og Pastore foran sig, men også 8'eren når Thiago Motta er med. Ham, Modric og Kroos til 2 pladser på en hel sæson lyder i mine ører perfekt. Kroos kan spille alle 3 midtbanepladser. Modric er nok mest 8'eren, hvor Verratti altså både kan dække 8'eren og 6'eren, afhængig af modstander, skadesituation mm. Hvis man henter Casemiro hjem, så har man vel og mærke 3 forskellige spillere på midtbanen som alle har deres kompetencer. Kroos er playmaker 6'eren. Casemiro er lidt mere bolderobrer og dækker forsvaret af, mens Verratti er en blanding af begge. Verratti er også lidt mere bevægelig og løbestærk hvor Kroos måske kan virke en smule stationær. Igen afhængig af mostanderen, så åbner det op for mange muligheder. Mod et fysisk hold som Chelsea eller Atletico kunne en kombination af Casemiro på 6'eren og Verratti lidt foran lyde som en rigtig god løsning, fordi vil ville kunne være med på aggresiviteten og fysikken. Casemiro er til med også fysisk stærk og stærk i luftspillet. Verratti kompenserer så for hans 'manglende' playmaker egenskaber. Verdens to største offensiv midtbane talenter i James og Isco og så kan ikke ønske sig mere som fodboldfan.
Jeg er selvfølgelig opmærksom på at jeg har udeladt både Kroos og Modric til så store kampe, og det er ikke helt optimalt.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Moohh.
Emnet er blevet låst.
  • Real madrid emil
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #87 af Real madrid emil
Besvaret af Real madrid emil på emne Sæsonen 2015-2016
Casillas bakker op om ancelotti fyring.

Her er et uddrag fra en artikel. :

Carlo Ancelotti blev for nyligt fyret som træner i Real Madrid, og mens flere spillere har givet udtryk for sin ærgrelse over afskeden, bakker anfører Iker Casillas op om Perez beslutning.

Han siger dog også, at han ønsker alt held i fremtiden for ancelotti.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #88 af Kaká8
Besvaret af Kaká8 på emne Sæsonen 2015-2016
Sepp Blatter har netop udskrevet til ekstraordinær generalforsamling, hvor der skal vælges en ny præsident!

HALA MADRID Y NADA MAS
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #89 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 2015-2016

Real madrid emil skrev: Casillas bakker op om ancelotti fyring.

Carlo Ancelotti blev for nyligt fyret som træner i Real Madrid, og mens flere spillere har givet udtryk for sin ærgrelse over afskeden, bakker anfører Iker Casillas op om Perez beslutning.

Nuancer er ofte vigtige, når man oversætter. Casillas er nemlig ked af fyringen af Ancelotti, men forstår at klubben kan være nødt til at reagere, som den har gjort.

Ikke helt det samme som at være enig med Florentino Pérez eller at bakke op omkring den.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #90 af TcRedondo
Besvaret af TcRedondo på emne Sæsonen 2015-2016
Meget enig med YounisTaker. Synes dog 21 spillere er for lidt, og mener der skal indkøbes en hurtig kantspiller, der kan drible og sætte folk af på små områder. Så er vi bredt besat, og har lidt forskellige spillertyper at benytte i offensiven. Ved så ikke helt hvem det skulle være...
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved TcRedondo.
Emnet er blevet låst.
  • Real madrid emil
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #91 af Real madrid emil
Besvaret af Real madrid emil på emne Sæsonen 2015-2016

Siempre Madrid skrev:

Real madrid emil skrev: Casillas bakker op om ancelotti fyring.

Nuancer er ofte vigtige, når man oversætter. Casillas er nemlig ked af fyringen af Ancelotti, men forstår at klubben kan være nødt til at reagere, som den har gjort.

Ikke helt det samme som at være enig med Florentino Pérez eller at bakke op omkring den.

Jeg har ikke selv oversat artiklen, den var allerede oversat i en dansk artikel, som jeg fandt på en fodbold-nyheds hjemmeside.
Emnet er blevet låst.
  • Moohh
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #92 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Sæsonen 2015-2016
Nu har jeg også prøvet at sætte tingene op på en lidt anden måde
Hvordan kunne vi stille op i en evt. CL-finale i en rigtig slem skadessituation? Altså det næsten det værst realistisk tænkelige. Det kan selvfølgelig se anderledes ud, men nu har jeg bare prøvet at stille et realistisk men meget slemt scenarie op.

Hvis nu vi antager at De Gea (som næsten er så godt som købt) er skadet. Så har vi enten Casillas eller Navas som back up, afhængig af hvem der bliver og hvem der bliver solgt.

I forsvaret antager vi at hovedpersonerne Ramos og Marcelo begge to ikke er til rådighed. Der har vi Pepe/Varane til at tage over, afhængig af hvem der har pladsen og hvem der sidder på bænken. Coentrao eller et (forhåbentlig) kompetent ny indkøb kan tage over for Marcelo mens vi, i højre side, kan vælge mellem Danilo og Carvajal.

På midtbanen mangler vi hele kernen, Kroos og Modric. Flere medier melder at Casemiro vender hjem. Hvis vi igen antager at Verratti bliver hentet til Madrid, så kan de to overtage pladserne. Den sidste midtbane plads får Isco, hvorfor bliver forklaret længere nede.

I offensiven mangler vi både Bale og Benzema. James overtager højrekanten og det gør plads til Isco på midten. På toppen har vi Ronaldo som ikke er skadet. Og så kan Jese overtage hans plads på venstrekanten.

Altså stiller vi op med:
Casillas/Navas
Carvajal/Danilo, Pepe, Varane, Coentrao/ny venstreback
James, Verratti, Casemiro, Isco
Ronaldo, Jese

Som kan stilles op som en 4-3-3 eller den berømte 4-4-2 fra efteråret 2014 med James og Isco.
Hvordan vurderer i sådan en startopstilling til en Champions League finale? Mod en utrolig svær modstander, hvor Barcelona kunne være et godt eksempel.
Mit indlæg er baseret på 2 indkøb. De Gea, den åbenlyse og Verratti, den ønskede. Og så Casemiros tilbagevenden.
Min egen personlige mening er at startopstillingen er helt fin. Jeg synes det ser stærkt nok ud, i noget der kunne ligne den værste skadessituation i fodboldens historie. Altså at have 7 stamspillere ude på en gang. Bænken vil dog være tyndt besat med disse indkøb. Tilbage vil sidde, Pacheco, Nacho, Carvajal/Danilo og et par talenter fra egne rækker.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Moohh.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #93 af Neye
Besvaret af Neye på emne Sæsonen 2015-2016
Løftes lidt af sløret for den kommende sæson her:

Cristiano set to play as the number ‘9’ in Benitez’s starting XI

The new Madrid coach is set to use a 4-2-3-1 system. The Portuguese player will play in the number 9 role with Benzema set to suffer and be used in a rotation policy.

as.com/diarioas/2015/06/05/english/1433487247_385164.html

Det forklarer måske hvorfor Benzema vil væk.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Neye.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #94 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 2015-2016
Vil Benzema væk? o.O Det er gået min næse helt forbi.

Link tak.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #95 af Neye
Besvaret af Neye på emne Sæsonen 2015-2016
Rygterne flyder over med at Benzema er på vej til England. Følgende klubber har været nævnt:

Arsenal, Liverpool og her sidst Manchester United

Eksempler:
www.theguardian.com/football/2015/jun/02...im-benzema-liverpool
talksport.com/football/arsenal-transfer-...40m-argentine-hitman
www.manchestereveningnews.co.uk/sport/fo...ours-benzema-9361689

Her lidt mere dybtgående argumentation for hvorfor der er hold i rygterne: bleacherreport.com/articles/2487033-cris...ited-transfer-rumour

Med den formation (Hvis vi beholder Bale) er der ikke meget udsigt til spilletid for Benzema og skal han opretholde niveau som en af verdens bedste, skal han sikre sig spilletid næste år. Ikke bare være et sidekick til Ronaldo, der nok får mest spilletid af alle.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Neye.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #96 af JimmyBroe
Besvaret af JimmyBroe på emne Sæsonen 2015-2016
Nu ville jeg så gerne ønske, at klubben sendte en pressemeddelelse ud om at der intet sandt er i de rygter heller. Det vil imo. være vanvittigt at sælge Benz. Især hvis man har tænkt sig at beholde begge vores knap så kreative-ikke-småspillende kanter. Hvis vi istedet for Benzema tilføjer en traditionel 9'er, falder vores offensiv sammen med et brag, det er ihvertfald min overbevisning. Aguero er dog en bedre løsning end nogen andre på markedet, men han er ikke oppe og havde de samme spidskompetencer vi har brug for.
Hvis vi absolut skal have ny angriber mener jeg det er essentielt at vi får skiftet en kant ud samtidig. En mere spillende-kant, fremfor en hurtig-målsluger, og selvom man dårligt kan kalde Bale dét efter denne sæson så mener jeg (ja, det kommer jo nok ikke som nogen overraskelse) at man skal sælge ham.

Men igen som en anden bruger skriver, det er fuldstændig umuligt at forudsige Benitez' system, for selvom han altid har spillet 4-2-3-1, så kommer han altså til en klub hvor der er spillere til flere systemer.

Hvis ikke man har tænkt sig at købe en anden verdensklasses angriber samt beholder begge vores kanter OG alligevel sælger Benz -eller beholder ham som andetvalg:-O. Så kunne denne opstilling blive en realitet:

-_-_-_-_-_Ronaldo
Bale-_-_-_-Isco-_-_-_-James
-_-_-_-Kroos-_-_-Modric

Det er ikke noget jeg ønsker, men det er en mulighed, og ikke helt utænkeligt med Benitez' favorit formation in mente.

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved JimmyBroe.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum