Sæsonen 2015-2016
- YunisTaker
-
- Ekspert bruger
-
Navas har niveauet og klassen til at være førstemålmand i Real Madrid, det ønskede jeg da han skrev under sidste sommer. Hvis rygterne er sande og De Gea kommer til Real Madrid, så burde Navas skifte klub, da han fortjener at spille et sted med fast spilletid.
Forsvaret syntes jeg ikke der skal pilles så meget ved. Med Danilo som allerede signet til næste sæson, så burde der ikke laves flere køb til forsvaret med mindre Coentrao skifter. Hvis det sker, så ser jeg gerne Alex Sandro følge med Danilo (og forhåbentlig Casemiro) til Real Madrid.
Midtbanen er nok det der er mest snak om, og forståeligt nok. Illara og Khedira er på vej væk, og det efterlader Lucas Silva som den eneste central defensiv midtbane spiller i truppen, hvis vi går ud fra at Porto køber Casemiro. Der kunne man godt gå ud og købe Verratti, som ville passe godt ind på holdet, selvom jeg allermest håber på, at få Casemiro retur, som den der beskytter forsvaret og bliver tilbage, når Ramos og Pepe f.eks tager deres rate op ad banen. Casemiro er ekstremt undervurderet. Jeg husker kampen mod Dortmund sidste sæson, hvor Real Madrid var bagud 2-0. Det var ikke før Casemiro blev skiftet ind og fik styr på tingene, at spillet blev mere sikkert. Og han modtog også store roser fra Real Madrids legender efter kampen.
Hvis vi går ud fra, at Benzema, Bale og Ronaldo er i Real Madrid næste sæson, så behøves der egentlig ikke købes en ekstra angriber til holdet efter min mening. Både Ronaldo og Jese kan spille central angriber, og ville ikke have nogle problemer med at dække den position hvis Benzema er ude med karantæne eller skade.
Så for at få et overblik af det hold jeg gerne ser Real Madrid have næste sæson:
Målmænd:
- Navas, Casillas
Forsvar:
- Danilo, Carvajal, Pepe, Ramos, Varane, Nacho, Marcelo, Alex Sandro
Midtbane:
- Casemiro, Lucas Silva, Modric, Kross, James, Isco, Verratti
Angreb:
- Benzema, Ronaldo, Bale, Jese
Væk fra klubben:
- Khedira, Illaramendi, Arbeloa, Javier Hernandez, Coentrao
Real Madrid since 2002
Raul & Zidane.
Pepe, Marcelo & Benzema.
CAAAAASEEEEEEEMIIIIIIIIIIIROOOOOOOOO!!!
- Moohh
- Gæst
-
Jeg er selvfølgelig opmærksom på at jeg har udeladt både Kroos og Modric til så store kampe, og det er ikke helt optimalt.
- Real madrid emil
- Gæst
-
Her er et uddrag fra en artikel. :
Carlo Ancelotti blev for nyligt fyret som træner i Real Madrid, og mens flere spillere har givet udtryk for sin ærgrelse over afskeden, bakker anfører Iker Casillas op om Perez beslutning.
Han siger dog også, at han ønsker alt held i fremtiden for ancelotti.
HALA MADRID Y NADA MAS
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real madrid emil skrev: Casillas bakker op om ancelotti fyring.
Carlo Ancelotti blev for nyligt fyret som træner i Real Madrid, og mens flere spillere har givet udtryk for sin ærgrelse over afskeden, bakker anfører Iker Casillas op om Perez beslutning.
Nuancer er ofte vigtige, når man oversætter. Casillas er nemlig ked af fyringen af Ancelotti, men forstår at klubben kan være nødt til at reagere, som den har gjort.
Ikke helt det samme som at være enig med Florentino Pérez eller at bakke op omkring den.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- Real madrid emil
- Gæst
-
Siempre Madrid skrev:
Real madrid emil skrev: Casillas bakker op om ancelotti fyring.
Nuancer er ofte vigtige, når man oversætter. Casillas er nemlig ked af fyringen af Ancelotti, men forstår at klubben kan være nødt til at reagere, som den har gjort.
Ikke helt det samme som at være enig med Florentino Pérez eller at bakke op omkring den.
Jeg har ikke selv oversat artiklen, den var allerede oversat i en dansk artikel, som jeg fandt på en fodbold-nyheds hjemmeside.
- Moohh
- Gæst
-
Hvordan kunne vi stille op i en evt. CL-finale i en rigtig slem skadessituation? Altså det næsten det værst realistisk tænkelige. Det kan selvfølgelig se anderledes ud, men nu har jeg bare prøvet at stille et realistisk men meget slemt scenarie op.
Hvis nu vi antager at De Gea (som næsten er så godt som købt) er skadet. Så har vi enten Casillas eller Navas som back up, afhængig af hvem der bliver og hvem der bliver solgt.
I forsvaret antager vi at hovedpersonerne Ramos og Marcelo begge to ikke er til rådighed. Der har vi Pepe/Varane til at tage over, afhængig af hvem der har pladsen og hvem der sidder på bænken. Coentrao eller et (forhåbentlig) kompetent ny indkøb kan tage over for Marcelo mens vi, i højre side, kan vælge mellem Danilo og Carvajal.
På midtbanen mangler vi hele kernen, Kroos og Modric. Flere medier melder at Casemiro vender hjem. Hvis vi igen antager at Verratti bliver hentet til Madrid, så kan de to overtage pladserne. Den sidste midtbane plads får Isco, hvorfor bliver forklaret længere nede.
I offensiven mangler vi både Bale og Benzema. James overtager højrekanten og det gør plads til Isco på midten. På toppen har vi Ronaldo som ikke er skadet. Og så kan Jese overtage hans plads på venstrekanten.
Altså stiller vi op med:
Casillas/Navas
Carvajal/Danilo, Pepe, Varane, Coentrao/ny venstreback
James, Verratti, Casemiro, Isco
Ronaldo, Jese
Som kan stilles op som en 4-3-3 eller den berømte 4-4-2 fra efteråret 2014 med James og Isco.
Hvordan vurderer i sådan en startopstilling til en Champions League finale? Mod en utrolig svær modstander, hvor Barcelona kunne være et godt eksempel.
Mit indlæg er baseret på 2 indkøb. De Gea, den åbenlyse og Verratti, den ønskede. Og så Casemiros tilbagevenden.
Min egen personlige mening er at startopstillingen er helt fin. Jeg synes det ser stærkt nok ud, i noget der kunne ligne den værste skadessituation i fodboldens historie. Altså at have 7 stamspillere ude på en gang. Bænken vil dog være tyndt besat med disse indkøb. Tilbage vil sidde, Pacheco, Nacho, Carvajal/Danilo og et par talenter fra egne rækker.
Cristiano set to play as the number ‘9’ in Benitez’s starting XI
The new Madrid coach is set to use a 4-2-3-1 system. The Portuguese player will play in the number 9 role with Benzema set to suffer and be used in a rotation policy.
as.com/diarioas/2015/06/05/english/1433487247_385164.html
Det forklarer måske hvorfor Benzema vil væk.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Link tak.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Arsenal, Liverpool og her sidst Manchester United
Eksempler:
www.theguardian.com/football/2015/jun/02...im-benzema-liverpool
talksport.com/football/arsenal-transfer-...40m-argentine-hitman
www.manchestereveningnews.co.uk/sport/fo...ours-benzema-9361689
Her lidt mere dybtgående argumentation for hvorfor der er hold i rygterne: bleacherreport.com/articles/2487033-cris...ited-transfer-rumour
Med den formation (Hvis vi beholder Bale) er der ikke meget udsigt til spilletid for Benzema og skal han opretholde niveau som en af verdens bedste, skal han sikre sig spilletid næste år. Ikke bare være et sidekick til Ronaldo, der nok får mest spilletid af alle.
Hvis vi absolut skal have ny angriber mener jeg det er essentielt at vi får skiftet en kant ud samtidig. En mere spillende-kant, fremfor en hurtig-målsluger, og selvom man dårligt kan kalde Bale dét efter denne sæson så mener jeg (ja, det kommer jo nok ikke som nogen overraskelse) at man skal sælge ham.
Men igen som en anden bruger skriver, det er fuldstændig umuligt at forudsige Benitez' system, for selvom han altid har spillet 4-2-3-1, så kommer han altså til en klub hvor der er spillere til flere systemer.
Hvis ikke man har tænkt sig at købe en anden verdensklasses angriber samt beholder begge vores kanter OG alligevel sælger Benz -eller beholder ham som andetvalg:-O. Så kunne denne opstilling blive en realitet:
-_-_-_-_-_Ronaldo
Bale-_-_-_-Isco-_-_-_-James
-_-_-_-Kroos-_-_-Modric
Det er ikke noget jeg ønsker, men det er en mulighed, og ikke helt utænkeligt med Benitez' favorit formation in mente.
Jeg er her stadig XOXO