Sæsonen 2015-2016

11 år 2 måneder siden #49 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 2015-2016
Skriv det i bøgerne drenge!

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #50 af Neye
Besvaret af Neye på emne Sæsonen 2015-2016

Dios skrev:

Pelle skrev: Kassow: Når du siger "vi", hvem mener du så? Dios?! Som vel er den eneste, der kunne få sådan en hjerneblødning at Benzema ikke må få konkurrence ;-) Der skal være sund konkurrence på alle pladser. Også hos vores forreste. Det har Benzema ikke haft i år, selv om Chicharito greb chancen til slut, da det næsten var for sent. Man kan sagtens finde en rigtig god angriber som backup til Benzema. Skulle han vise sig at spille bedre end franskmanden, så er det jo bare sådan, det er?

Vi skal jo ikke stille med nogle spillere for at behage dem, hvis der står bedre alternativer i kulissen. Det stoler jeg da virkelig også på, at vi holder fast ved.

Hey hey du :D

Jeg har aldrig sagt Benzema ikke må få konkurrence. Jeg har til gengæld sagt, at det ikke vil gavne vores 2 angribere, at blive udskiftet efter 60 min. efter hvem af dem der starter inde, fordi der sidder en ligeså god spiller på bænken, som vil være skuffet over at starte ude. Sådan ville det blive hvis vi købte Agüero, Lewandowski, Zlatan eller angribere i den kaliber. I min optik, så er der og skal der være faste rammer for rotationsspillere og den faste stamme.
Spillere som Casillas, Ramos, Marcelo, Kroos, Modric, Ronaldo og Benzema er den faste stamme
, og skal spille fast, hvis ikke de trænger til en pause. Også selvom de ikke præstere i et par kampe i træk, så længe det bare ikke går over i Bale tendenser. Så er der spillere som Varane, Pepé, Carvajal, Isco, James, Jesé og Chicharito som alle i min forstand er rotationsspillere, da de ikke har sat sig 100% på pladsen endnu, eller som i Pepé's tilfælde hvor Varane presser ham til stregen.
Marcelo er med i stammen, fordi han er fantastisk vigtig for vores spil, men det er klart, at han slet ikke har været god nok.

Jeg er stor modstander af konkurrence der hedder Ronaldo og Bale til 1 plads, eller Benzema og Agüero til 1 plads.

Hvis ikke de bliver en del af et rotationssystem, er vi lige vidt. De skal selvfølgelig også rotere men vil sandsynligvis have en højere frekvens end andre i startopstillingen. Heldigvis forlyder det, at den nye træner er en "mister rotation" a la Guardiola.

Min kone Cristina brokker sig nogle gange over min taktik i kampene. Hun fortæller mig, at jeg bør starte med det samme hold, som vandt sidst. At forklare hende, om mit rotationsprincip er faktisk sværere end at fortælle Arjen Robben: "Du starter på bænken i dag", forklarer en humoristisk Pep ifølge The Guardian.
www.b.dk/sport/guardiola-afsloerer-sin-haardeste-kritiker

Vi skal helt væk fra den der tankegang, at nogen er faste men helt enig i, at rotation ikke betyder 1 til 1 kamp om pladsen. Alle spillere skal roterer men med forskellig intensitet. Nogle spiller 4 kampe om måneden mens andre 2 og det vil en masse faktorer være afgørende for. Kampen vil således ikke blive om en fast plads på holdet men om en plads i den fælles rotationsstamme. På den måde kan man fastholde mange flere kvalitetsspillere samt stå med kræfterne i behold i anden del af sæsonen.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Neye.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #51 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2015-2016
@Dios

Meget enig. Derfor vil jeg heller ikke have en spiller af Agüeros kaliber til klubben :-)

"Maybe they hate me because I'm too good."
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #52 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Sæsonen 2015-2016
Jeg bliver mere og mere lun på Bacca - fremragende angriber og måske lige en tand under de allerbedste, hvorfor han velsagtens godt kan lokkes ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #53 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2015-2016
Siempre Madrid skrev:

Hvem skulle have troet det, Dios! ;-)

Du er jo altid enig med mig. Du kan bare godt lide at provokere og være på tværs :D Jeg mener, hvordan kan man ikke være enig med mig? haha ;D

Neye skrev:

Hvis ikke de bliver en del af et rotationssystem, er vi lige vidt. De skal selvfølgelig også rotere men vil sandsynligvis have en højere frekvens end andre i startopstillingen. Heldigvis forlyder det, at den nye træner er en "mister rotation" a la Guardiola.

Vi skal helt væk fra den der tankegang, at nogen er faste men helt enig i, at rotation ikke betyder 1 til 1 kamp om pladsen. Alle spillere skal roterer men med forskellig intensitet. Nogle spiller 4 kampe om måneden mens andre 2 og det vil en masse faktorer være afgørende for. Kampen vil således ikke blive om en fast plads på holdet men om en plads i den fælles rotationsstamme. På den måde kan man fastholde mange flere kvalitetsspillere samt stå med kræfterne i behold i anden del af sæsonen.

Nu skal det heller ikke lyde sig, at rotation er af lig med titler, sprudlende offensiv spil og lækkert hår. Al skal ske med måde, og vi er mange som savnede det under Ancelotti, men får vi Pep lignende tilstande, så vil jeg være ligeså kritisk som med Ancelotti's manglende rotation. Vi skal på ingen måder spille med 4-5-6 nye spillere hver kamp. Som sagt, så er jeg ihvertfald fan af, at man har en stamme som spiller langt de fleste kampe, men at de selvfølgelig får hvil undervejs, så de ikke brænder ud. Altså noget der minder om 80/90% af kampene i løbet af sæsonen.

Daniel skrev:

Jeg bliver mere og mere lun på Bacca - fremragende angriber og måske lige en tand under de allerbedste, hvorfor han velsagtens godt kan lokkes ;-)

Jeg får helt ondt i mit fodboldhjerte når jeg ser Bacca spille. Han er en rigtig kynisk og god afslutter, og er god til at positionere sig og komme frem til muligheder, men hold nu op hvor er han bare uvenner med bolden. Teknisk god er han ihvertfald ikke, men sådan er vi jo alle så forskellige :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Dios.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #54 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2015-2016
Fuldstændig genialt bud, Daniel! Jeg har ofte efterspurgt en helt anderledes type end Benzema i de kampe, hvor han ikke fungerer. En stor boksspiller, der virkelig fylder noget i feltet. Bacca er den helt rette støbning, jeg kunne sagtens se ham på vores hold. Teknisk er han bestemt heller ikke helt ueffen, selv om Dios er af en anden holdning ;-)
Spændende spiller! Ham tror jeg også James vil sætte pris på, de kender jo en del til hinanden qua deres colombianske baggrund.

Jeg tvivler dog på, at Perez synes han er interessant. Ydermere at Sevilla vil slippe ham.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Pelle.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #55 af Neye
Besvaret af Neye på emne Sæsonen 2015-2016

Dios skrev: Siempre Madrid skrev:

Du er jo altid enig med mig. Du kan bare godt lide at provokere og være på tværs :D Jeg mener, hvordan kan man ikke være enig med mig? haha ;D

Neye skrev:

Nu skal det heller ikke lyde sig, at rotation er af lig med titler, sprudlende offensiv spil og lækkert hår. Al skal ske med måde, og vi er mange som savnede det under Ancelotti, men får vi Pep lignende tilstande, så vil jeg være ligeså kritisk som med Ancelotti's manglende rotation. Vi skal på ingen måder spille med 4-5-6 nye spillere hver kamp. Som sagt, så er jeg ihvertfald fan af, at man har en stamme som spiller langt de fleste kampe, men at de selvfølgelig får hvil undervejs, så de ikke brænder ud. Altså noget der minder om 80/90% af kampene i løbet af sæsonen.

Daniel skrev:

Jeg får helt ondt i mit fodboldhjerte når jeg ser Bacca spille. Han er en rigtig kynisk og god afslutter, og er god til at positionere sig og komme frem til muligheder, men hold nu op hvor er han bare uvenner med bolden. Teknisk god er han ihvertfald ikke, men sådan er vi jo alle så forskellige :)

Måske vi ikke er så langt fra hinanden, når du siger 80-90% svarer det vel meget godt til at nogle skal spille 4 kampe om måneden (mens andre skal spille 2). Men jeg vil understrege min pointe, at der ikke findes faste spillere men en fast rotationsstamme, der sammensættes afhængig af skader, modstandere, aktuel form osv.

Jeg så gerne Pep-tilstande men det ville kræve Pep´ tilstedeværelse til at styre de tilstande. Og det sker nok aldrig
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #56 af Daniel
Det er nu også mere Baccas målnæse, end colombianerens tekniske kunnen, jeg har et godt øje til :-)

Jeg har bare en idé om, at Baccas type ville passe godt ind sammen med Benzema. Jeg tror endvidere heller ikke, at man skal smide alverden efter ham, om end han heller ikke er en helt billig størrelse, qua status, forestående Champions League mm. Min drøm er Lukaku, som supplement til Benzema, men belgieren bliver et dyrt bekendtskab.

Nå, men det var også bare for at tænke lidt mere abstrakt, da jeg mener et indkøb af Agüero ville fuldstændig tåbeligt! Og endvidere ville det være skrækkeligt at ende med eksempelvis Falcao :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, Zyconith
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #57 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæsonen 2015-2016
Bacca, i er helt væk ;)

Vietto eller cavani. Så kan benzema godt få en skade.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #58 af Shevchenko
Besvaret af Shevchenko på emne Sæsonen 2015-2016

Neye skrev:

Dios skrev: Siempre Madrid skrev:

Neye skrev:

Daniel skrev:

Måske vi ikke er så langt fra hinanden, når du siger 80-90% svarer det vel meget godt til at nogle skal spille 4 kampe om måneden (mens andre skal spille 2). Men jeg vil understrege min pointe, at der ikke findes faste spillere men en fast rotationsstamme, der sammensættes afhængig af skader, modstandere, aktuel form osv.

Jeg så gerne Pep-tilstande men det ville kræve Pep´ tilstedeværelse til at styre de tilstande. Og det sker nok aldrig

Jeg er helt enig. Det der med en fast start 11er og så erstatningspillere på bænken der først går ind når de andre bliver for trætte eller skadet, er den traditionelle tankegang, men en typisk sæson i dag består vel af den del flere kampe en tidligere, hvorfor det er nødvendigt med et rotationssystem. Samtidig er topholdende i europæisk fodbold så stærke, at det er super vigtigt at de bedste spillere er klar når vi møder disse modstandere, de mindre kampe skal vi nok gøre det godt i alligevel.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #59 af Abefar
Besvaret af Abefar på emne Sæsonen 2015-2016
Real skal hente Agüero eller Hazard. Det er de eneste "ledige" spillere på markedet der vil forstærke start 11.

Alt andet vil bare være fyld efter min mening.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #60 af Daniel

Abefar skrev: Real skal hente Agüero eller Hazard. Det er de eneste "ledige" spillere på markedet der vil forstærke start 11.

Alt andet vil bare være fyld efter min mening.

Jeg kan ikke se, hvorfor fokus nødvendigvis skal være at forstærke start elleveren. Du må da gerne lige uddybe?

Den bliver velsagtens ikke meget bedre :-)

Det ville da være lige så smart at hente spillere ind, der kan komplementere start elleveren. Isco og Varane er bare ikke nok i den henseende (de centrale pladser).
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum