Sæsonen 2015-2016

• Ikertheman
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #73 af Ikertheman
Besvaret af Ikertheman på emne Sæsonen 2015-2016
Sandt, min fortalelse, det er selvfølgelig 2 sæsoner siden.. Jeg ser dog kontinuitet (mht. spilletid!) som nøglen for Illara, men igen, det er svært at få i Real :)
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #74 af MatiasP
Besvaret af MatiasP på emne Sæsonen 2015-2016
Jeg er ked af hvis jeg river op i noget som er lagt ned, men denne video er præcis hvad man kan se at Ronaldo mangler i forhold til tidligere sæsoner. Han scorer flere mål, men han begejstrede mig noget mere tidligere må man sige

www.realmadrid.com/en/news/2015/05/crist...me-scorer-in-la-liga

Ved godt den er taget ud af koncept og derfor er det nemt at lave sådan en video, men har vi set nogen af de dribleture og langskudsmål i denne sæson?
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #75 af Neye
Besvaret af Neye på emne Sæsonen 2015-2016

Kassow-Rossing skrev: Neye i næste sæson kommer Real Madrid til at spille endnu færre kampe, fordi vi hverken af den Europæiske super cup, den spanske super cup eller VM for klubhold. Derudover er der (indtil nu) ikke planlagt nogen træningskamp omkring nytår. Så selv denne her er skudt for højt:

August: 2 kampe.
September: 5 kampe.
Oktober: 6 kampe.
November: 6 kampe.
December: 7 kampe.
Januar: 7 kampe.
Februar: 5 kampe.
Marts: 5 kampe.
April: 8 kampe.
Maj: 6 kampe.

Neye du tror Benzemas værdi ligger på 50 men angribere i den klasse koster mere? A..hvad?

Det ligner stadig en 6-7 kampe pr. måned + landskampe. Det gør ikke den store forskel i konteksten rotation. Det er stadig alt for mange kampe for spillerne.

Der er for mig ingen tvivl om at markedsværdien for Benzema ligger omkring 50 mio €. Det er også den anslåede værdi for Cavani, Costa og Lewandowski. Om han evt. skulle gå for mere afhænger af hvor meget f.eks. United vil have ham og hvor interesseret han selv er i at komme videre osv.

Der er en forskel på estimeret markedsværdi og den endelige handelspris. F.eks. anslås Pogba også at ligge omkring de 50 mio € men vi ved, at Juventus ikke vil lade ham gå for under 70 mio € Det må vi så se om det lykkes dem (det kunne meget vel være medvirkende til, at Real ikke vil være med til at gejle hans pris unødigt op og derfor valgte at dementere der skulle være en interesse)
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #76 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 2015-2016
Hvis man tager udgangspunkt i Dios tal for sidste sæson og fjerner to kampe i August (Europæisk Super Cup og Spansk Super Cup), fjerner tre kampe i December (VM for klubhold) og fjerner en kamp i Januar (Træningskamp) så står Real Madrid tilbage med:

August: 0 kampe.
December: 4 kampe.
Januar: 6 kampe.

Jeg synes ikke det lyder af særlig meget. Du skal tænke på at størstedelen af hver spillers arbejdesbyrde er ikke på kampdagen. En spiller i Real Madrid træner 5-6 dage om ugen. Det svarer til at man sparer spilleren for 10 % ved at lade ham sidde over en sjælden gang imellem.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Kassow-Rossing.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #77 af MatiasP
Besvaret af MatiasP på emne Sæsonen 2015-2016

Kassow-Rossing skrev: Hvis man tager udgangspunkt i Dios tal for sidste sæson og fjerner to kampe i August (Europæisk Super Cup og Spansk Super Cup), fjerner tre kampe i December (VM for klubhold) og fjerner en kamp i Januar (Træningskamp) så står Real Madrid tilbage med:

Jeg synes ikke det lyder af særlig meget. Du skal tænke på at størstedelen af hver spillers arbejdesbyrde er ikke på kampdagen. En spiller i Real Madrid træner 5-6 dage om ugen. Det svarer til at man sparer spilleren for 10 % ved at lade ham sidde over en sjælden gang imellem.

Sådan skal du slet ikke stille det op. En kamp, og specielt topkampe, er op til 50% hårdere end en dags træning. Der er en grund til at man laver det her rotation, udskiftning når kampe er vundne osv. Det handler ene og alene om at kampe er så meget hårdere end træningen.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #78 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Sæsonen 2015-2016
Jeg er ikke imod rotation :) Det er bare ikke fair at argumentere for rotation ved at bruge falske tal.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Emnet er blevet låst.
  • Real madrid emil
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 måneder siden #79 af Real madrid emil
Besvaret af Real madrid emil på emne Sæsonen 2015-2016
Jeg har lige læst, at Marcelo har fået en skade med alvorlige smerter i ryggen, og kan ikke engang gå. det var nemlig meningen, at han skulle være med til Copa America med Brasilien. Han blev sendt hjem fra landsholdslejren idag.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #80 af Neye

Kassow-Rossing skrev: Hvis man tager udgangspunkt i Dios tal for sidste sæson og fjerner to kampe i August (Europæisk Super Cup og Spansk Super Cup), fjerner tre kampe i December (VM for klubhold) og fjerner en kamp i Januar (Træningskamp) så står Real Madrid tilbage med:

Der skal ikke lægges så meget vægt på om det er 6, 7 eller 8 kampe pr. måned. Pointen er, at et godt rotationssystem der ofte anvendes i store klubber, går på en garant i x-antal kampe til den enkelte spiller. Dvs alle - også stjernerne- får at vide, at de bestemt langt fra skal regne med at spille alle kampe - også superstjerne. Mit eksempel - som jeg lavede fordi Dios bad mig prøve at tydeliggøre hvad jeg mente - gik på, at man udstak en minimumsgaranti på 2-4 kampe i gennemsnit pr. måned til spillerne fra rotationsstammen - og nogle ville spille flere end andre, afhængig af en række udefrakommende faktorer, som jeg også har nævnt. Benitze vil sikkert have en række andre rammer han udstikker til spillerne, hvorfor detaljen om antal kampe der spilles- og der garanteres, betyder mindre. Pointen er, at alle roteres rundt. nogle gange i ret komplicerede systemer.

Der kan også roteres med en fast stamme. Der kan roteres 1:1 (2 mand om en plads) osv. Min pointe overfor Dios var sådan set, at vi skulle til at vænne os til, at der ikke er nogen der er faste på pladserne, som under Ancelotti og så nogen, der en gang imellem afløser. Jeg tror vi kommer til at spille med en rotationsstamme (og jeg kan ikke vide det men det tror jeg ud fra det jeg ved om Benitze), hvor alle roteres rundt ud fra en række ydre faktorer, som jeg også har nævnt. Hvor meget Benitze vil roterer kan ingen vide.
Sidste redigering: 11 år 2 måneder siden ved Neye.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #81 af Neye

Kassow-Rossing skrev: Jeg er ikke imod rotation :) Det er bare ikke fair at argumentere for rotation ved at bruge falske tal.

Spørgsmålet er om jeg skal tage det fornærmeligt op, at du forsøger at skubbe mig brugen af "falske tal" i skoene, for at argumentere for noget der slet ikke er min pointe.

Jeg har ikke argumenteret for rotation. Jeg har brugt tal (havde ikke talt august med i mine gennemsnitsbetragtninger, hvilket heller ikke betyder noget i forhold til pointen) for at underbygge en nødvendighed af at alle roterer mere. Og skal der endelig argumenter på bordet for hvorfor der skal roteres, så er det et fint eksempel netop at henvise til de bærende kræfter på Real Madrids knap så imponerende forår i år. Dertil kommer, at flere får spilminutter, hvorfor forskellen i kampform mellem dem der spiller og ikke spiller, ikke bliver så stor. Ligeledes kan et rotationssystem sikre, at flere spillere af højere niveau vælger at spille i klubben trods stor konkurrence, fordi de ved de er garanteret spilletid og ikke ender med at rådne op på bænken. En ulempe som ofte nævnes, er at der er for stor udskiftning og holder derved mister kvaliteter.

Debatten om antal kampe udsprang af Dios eksempel på 4 kampe på en måned, hvor jeg oplistede et overslag på 6-7 kampe pr. måned for et hold som Madrid, sat op overfor et eksempel på hvordan en træner kunne målsætte minimumsforventningen til den enkelte spillers antal kampe pr. måned. Mere dramatisk er taleksemplet hensigt ikke og slet ikke nok til en påstand om at jeg skulle bruge falske tal for at argumentere unfair for rotation. Perspektiv tak!

11 år 2 måneder siden #82 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2015-2016
Neye skrev:

Det eneste vi er uenige om mht. antallet af kampe, er at jeg ikke har regnet august med men gået ud fra 8 mdr. og jeg så har lagt landskampe til Reals kampe for at finde spillernes reelle belastningsniveau, da stort set alle spiller på deres respektive landshold. Og jeg er ret sikker på, at Benitze roterer anderledes end det jeg har skitseret og de ekspempler jeg gav, blot var for at underbygge min pointe med rotationsstamme vs fast stamme.

Du begår 2 fejl her. Tæller man August med, så spilles sæsonen over 10 måneder, men uden den, så spilles den på 9 måneder. Så dine 8 måneder er forkert. Nu medregnede jeg også de 6-8 landskampe som stort set alle vores spillere er udtaget til, med få undtagelser selvfølgelig. Så vi kommer max. til at spille de 72 kampe plus de sindssyge træningskampe Perez nu vælger at lægge i slut December.

Det kan blive op til 8 kampe om måneden, hvis vi hver sæson deltager i alle turneringer. Det sker sjældent og allerede til næste sæson kommer vi max. til at spille 58 kampe, som så giver et snit på 6,5 kamp om måneden, men det er som sagt kun hvis vi går hele vejen i Chl og Cdr.
Det er ikke for at gå i små sko, men jeg forstod bare ikke helt hvor du fik de tal fra. Og slet ikke når du skriver det nok er lavt sat med de 8 kampe om måneden.

Din pointe var til at forstå, så nu er jeg med på hvad du mener med rotationsstamme vs fast stamme :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #83 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2015-2016
Ikertheman skrev:

Hvem husker ikke Modric' første tid i klubben? Tilvænning tager tid, for nogle tager det længere tid end andre.. Jeg håber inderligt, at Benitez vil se potentiale i at benytte Illara, da det er godt med alsidighed på midtbanen og da han sagtens kan præstere på et højere niveau end han har vist, han er en anden type end Modric/Kroos..

Jeg har ikke postet videoen for at vise, "SE HVOR GOD ILLARA ER!!!!11!!1!", men nærmere fordi, at vi ikke rigtigt har set disse egenskaber i hans kampe for Real, det vidner (for mig) lidt om et selvtillids problem, da han er en spiller der er under stort pres qua sit prisskilt (ligesom Bale!).. Jeg kunne sagtens se Illara i en rolle for klubben, hvis han kan genfinde fordums gode form (vi taler en sæson tilbage), men det kræver tålmodighed og spilletid, hvilket jeg ikke er sikker på, at Real kan give ham, desværre..

Først og fremmest så er jeg helt klart Pro Illarra, og jeg er måske en af de få som stadig ser ham i klubben til næste sæson.

Angående Modric første sæson, så handlede det ligeså meget om folks uvidenhed, og det samme kan faktisk siges om Ilarra. Man havde åbnebart en forståelse af, at Modric var 10'eren og skulle spille offensiv midtbane. Havde man set bare 2-3 Tottenham kampe, så ville man vide at det på ingen måder var tilfældet. Igen var jeg en af de få som mente han ikke var et flop i hans første sæson. Måske handlede det også om, at Modric er min absolut yndlings, og har været det i utrolig mange år.
Historien er jo lidt den samme med Illarra. Folk havde fået at vide, at han var den nye Alonso. Det sætter alligevel barren højt, og det er klart alle så dømmer ham ude, da han jo ikke besidder de samme offensive kvaliteter.
Hans prisskilt hjælper selvfølgelig heller ikke på det, som du selv er inde på :)

Alt i alt, så handler det vel også bare om, at han aldrig for alvor har fået den rolle på holdet hvor han er bedst. Han skal jo ikke op og agere 8'er, men derimod være den bagerste mand på midtbanen. Han spillede sjældent den rolle sidste sæson med Alonso, og han har sjældent spillet i stedet for Kroos denne sæson.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, JimmyBroe
Emnet er blevet låst.
11 år 2 måneder siden #84 af Neye

Dios skrev: Din pointe var til at forstå, så nu er jeg med på hvad du mener med rotationsstamme vs fast stamme :)

Super
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum