Sæsonen 2015-2016

11 år 4 dage siden #469 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Sæsonen 2015-2016
Når vi har spillet kamp dagen inden, møder et hold der allerede har spillet en officel kamp, mod et af verdens bedste hold i stærkeste opstilling, med en reserveopstilling selv, hvor spillere som Benz og Ronaldo mangler, lyder resultatet fornuftigt.
Men resultatet er selvfølgelig ligegyldigt og det lyder betryggende at defensiven er så god. Men det lyder ikke som om der blev skabt særlig meget offensivt?
Emnet er blevet låst.
11 år 4 dage siden #470 af nono
Besvaret af nono på emne Sæsonen 2015-2016
Real Madrid "Castilla" tabte iaften 1-0 til Bayern Munchen i en venskabskamp på et heldigt mål. Hvordan det kan få nogen til at male fanden på væggen er mig ærlig talt en kæmpe gåde.
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn, Fondo_Sur
Emnet er blevet låst.
  • Moohh
  • Gæst
  • Gæst
11 år 4 dage siden #471 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Sæsonen 2015-2016
Min største frygt er at holdet får endnu en 'Barcelona forbandelse' som dengang med Mourinho. Det gode ved Ancelotti var hans taktik imod netop Barcelona. Han turde at udfordre dem, han turde at angribe dem, og de fik ikke lov til at have 60-70% boldbesiddelse som de er vant til. Vi dominerede dem både hjemme og også ude i dele af kampen. Og det var virkelig en fryd for øjet at se Real Madrid være på lige fod med Barcelona, som de jo skal være, og helst over. Det er kun små hold der stiller sig ned mod dem, fordi de ikke har midlerne til at tage kampen op. Og selvom kampen i dag ikke skal være noget fingerpeg, som kan man alligevel godt frygte at Benitez laver en 'Mourinho' og stiller sig tilbage og kører kontra angreb imod dem.
Emnet er blevet låst.
11 år 4 dage siden #472 af Roesen7
Besvaret af Roesen7 på emne Sæsonen 2015-2016
Apropos pre-season - er Trofeo Bernabeu droppet? Og især med tanke på, at kampen kunne være mod Porto og altså en afskedskamp for Iker?

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Emnet er blevet låst.
11 år 4 dage siden #473 af MMM
Besvaret af MMM på emne Sæsonen 2015-2016

Roesen7 skrev: Apropos pre-season - er Trofeo Bernabeu droppet? Og især med tanke på, at kampen kunne være mod Porto og altså en afskedskamp for Iker?

Invitationen til Porto var aldrig andet end spil for galleriet - den dato Madrid forslog ligger tre dage før den Portugisiske liga starter. Den kamp bliver lige så lidt til noget som sidste års møde med River Plate til ære for Don Alfredo. Men giv det et par år, så skal kampen nok vende tilbage, rebranded som Trofeo Florentino Perez ;)
Sidste redigering: 11 år 4 dage siden ved MMM.
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7
Emnet er blevet låst.
11 år 4 dage siden #474 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sæsonen 2015-2016

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7
Emnet er blevet låst.
11 år 4 dage siden #475 af Raul-Madrid
Besvaret af Raul-Madrid på emne Sæsonen 2015-2016
Jeg syntes det var en super kamp igår, Benitez fik testet en masse folk af mod et Bayern hold som SKAL vinde ( fordi det er deres turnering ) og som stillede i stærkeste opstilling.

Det var dejligt at se at vi fik testet Danilo og Carvaral af samme tid, for at se om Danilo evt. kan være en slags kant - ligesom vi nogle gange har gjort med at rykke Marcelo en tand op. Casemiro, Llara, Lucas V. samt Jese fik lov til at prøve at blive presset og for engang skyld ikke være spillestyrende - og dermed kunne Rafa se hvordan de ville fungere rent defensivt.

Offensivt var det klart ikke en god Real kamp men jeg er næsten 100% sikker at kampen igår var mere en kamp for at teste vores defensiv istedet for den offensive, og hvorfor så ikke gøre det mod et hold som man ved vil have bolden meget, samt presse på for at vinde.

Dagens bedste spiller vil jeg mene var Carvaral som havde en stærk spillende Costa foran sig som konstant angreb spanieren - syntes sku han slap rigtigt godt fra det - andre der gjorde det OK var Modric som kom ind og syntes jeg fik OK styr på midtbanen og Navas stod vel os en god kamp.

så selvom det var en kedelig kamp så er jeg sikker på kampen gav svar på en masse ting.

RAUL!!!!
Emnet er blevet låst.
11 år 4 dage siden #476 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Sæsonen 2015-2016
Jeg må indrømme, at jeg er begyndt at være ærgerlig over trænerskiftet. Tidligere har jeg været positivt indstillet, da jeg syntes, at Carlo var handlingslammet, men det virker til, at ledelsen naivt tror, at Benitez kan løse nogle trupmæssige problematikker.

Lad mig forklare. Min ydmyge holdning er, at de forfærdelige præstationer, vi så mod Juventus og Atletico sidste år, ikke var en tegn på en dårlig dagsform, men i stedet en ufuldendt trup. Vores angreb er for udynamisk og vores midtbane er ikke løbestærk og fysisk nok. Det var de fleste klar over efter de famøse semifinaler, men det er som om, at trænerskiftet har fået indprintet en eller anden vanvittig tro på, at Benitez lige pludselig kan få det til at fungere alligevel.

Lad os nu ikke glemme, hvordan vi blev ekspederet ud af CHL. Det var selvfølgelig en dårlig dagsform og en slidt trup, men det havde altså også noget at gøre med den trup, vi havde/har. Én ting er de famøse kampe, men hvad med skadeserstatningen for Modric eller Kroos? Man har også glemt, hvordan midtbanen agerede i de måneder, eller har man seriøst en tro på Casemiro?
Sidste redigering: 11 år 4 dage siden ved Sebberg.
Emnet er blevet låst.
11 år 4 dage siden #477 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2015-2016
Jeg tror, at de fleste har en tyrker-tro på, at Casemiro er redningen på den defensive midtbane. Casemiro er bare slet ikke stærk nok i det fremadrettede spil.
Casemiro har ikke kvaliteten til at overtage, hvis Modric eller Kroos bliver skadet - hvilket der vel er en betydelig risiko for. Jeg holder fast ved, hvad jeg hele tiden har sagt: Vi skal have en verdensstjerne til at ligge og rotere med Kroos og Modric.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe, Rasmus75, Fondo_Sur
Emnet er blevet låst.
11 år 4 dage siden #478 af Neye
Besvaret af Neye på emne Sæsonen 2015-2016

Sebberg skrev: Jeg må indrømme, at jeg er begyndt at være ærgerlig over trænerskiftet. Tidligere har jeg været positivt indstillet, da jeg syntes, at Carlo var handlingslammet, men det virker til, at ledelsen naivt tror, at Benitez kan løse nogle trupmæssige problematikker.

Lad mig forklare. Min ydmyge holdning er, at de forfærdelige præstationer, vi så mod Juventus og Atletico sidste år, ikke var en tegn på en dårlig dagsform, men i stedet en ufuldendt trup. Vores angreb er for udynamisk og vores midtbane er ikke løbestærk og fysisk nok. Det var de fleste klar over efter de famøse semifinaler, men det er som om, at trænerskiftet har fået indprintet en eller anden vanvittig tro på, at Benitez lige pludselig kan få det til at fungere alligevel.

Lad os nu ikke glemme, hvordan vi blev ekspederet ud af CHL. Det var selvfølgelig en dårlig dagsform og en slidt trup, men det havde altså også noget at gøre med den trup, vi havde/har. Én ting er de famøse kampe, men hvad med skadeserstatningen for Modric eller Kroos? Man har også glemt, hvordan midtbanen agerede i de måneder, eller har man seriøst en tro på Casemiro?

Jeg tror du rammer plet. Vores bredde er simpelthen ikke god nok.

Jeg tror grunden er, at vi har en kultur der har det med at kigge ret ensidigt på 1. valgene på pladserne og i det hele taget have fokus på hvem der helst skal spille hver gang.

Skal vi have mere kvalitet i bredden (stjerne der gider spille i Real, hvis de umiddelbart ikke synes at blive et førstevalg), så vi kan undgå udbrændte spillere og superdækning ved skader, skal bredden bruges systematisk og ikke bare som et andetvalg pga. skader eller formdyk.
Rotationssystemer is the name of the game. Og vi skal have smidt politiske dispositioner for porten, som f.eks. at bestemte dyre spillere skal spille hver gang. Det handler om en masse omstændigheder men omstændigheder der giver en løbende rotation, der tilfredsstiller alle stjerner. For det er det det handler om - at få stjerner til at være en del af en "vagtordning", hvor man ikke har garanti for at spille alle kampe men derimod garanti for ikke at spille alle kampe.

Nu ikke få at strø salt i såret men jeg tror faktisk Bayern viser hvordan man holder på så mange stjerne til så relativ få pladser. Men okay, for meget og for lidt.......
Sidste redigering: 11 år 4 dage siden ved Neye.
Emnet er blevet låst.
11 år 4 dage siden #479 af Neye
Besvaret af Neye på emne Sæsonen 2015-2016

Pelle skrev: Jeg tror, at de fleste har en tyrker-tro på, at Casemiro er redningen på den defensive midtbane. Casemiro er bare slet ikke stærk nok i det fremadrettede spil.
Casemiro har ikke kvaliteten til at overtage, hvis Modric eller Kroos bliver skadet - hvilket der vel er en betydelig risiko for. Jeg holder fast ved, hvad jeg hele tiden har sagt: Vi skal have en verdensstjerne til at ligge og rotere med Kroos og Modric.

Der kan være modstandere hvor en defensiv orienteret midtbanespiller a la Casemiro kunne være et fint indspark men han kan tydeligvis ikke dække hverken Kroos eller Modric ind på deres præferencer. Derfor har du ret meget langt hen ad vejen
Emnet er blevet låst.
11 år 4 dage siden #480 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Sæsonen 2015-2016

Neye skrev: Nu ikke få at strø salt i såret men jeg tror faktisk Bayern viser hvordan man holder på så mange stjerne til så relativ få pladser. Men okay, for meget og for lidt.......

Det er derfor måske Mandžukić og Kroos smuttede sidste år, da Lewandowski og Alonso kom. At Schweini smuttede i år og at Götze åbenlyst brokker i avisen over, at han ikke har nogen ideer om, hvad træneren vil med ham.
Tro mig, utilfredsheden ligger og ulmer hele vejen rundt under overfladen i Säbener Strasse.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum