Sæsonen 2015-2016

11 år 3 dage siden #493 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2015-2016
Sebberg skrev:

Lad os nu ikke glemme, hvordan vi blev ekspederet ud af CHL. Det var selvfølgelig en dårlig dagsform og en slidt trup, men det havde altså også noget at gøre med den trup, vi havde/har. Én ting er de famøse kampe, men hvad med skadeserstatningen for Modric eller Kroos? Man har også glemt, hvordan midtbanen agerede i de måneder, eller har man seriøst en tro på Casemiro?

Jeg bryder mig seriøst ikke om sådan noget her. For hvor var snakken før Modric' skade? Vi har jo altid vidst, at der kan opstå skader til alle nøglespillere. Det var et kæmpe tab at miste Modric, men det var et endnu større tab, at vi kørte både Modric og Kroos trætte efter 3-5 måneder. Hvorfor skulle begge spille alle 90 min. imod Granada hvor vi allerede førte 4-0 i pausen? Ved ikke om det skete imod Granada må jeg hellere tilføje inden p-vagten Kassow kommer efter mig ;D
Ville Modric skade være så slem igen, hvis Kroos havde holdt niveau, og ikke var træt før kampstart? Det var Ancelotti's opfindelse, at spille Kroos som 6'er, men man kunne IMO havde løst problemet langt bedre ved at spille Kroos som 8'er, og Illarra som 6'er. Sådan blev det aldrig, og det er klart, at vi fejlede da Illarra skulle overtage for Modric.

Jeg kan godt forstå man tvivler på vores reserver, for det gør jeg helt klart selv. Illarra, Lucas og Casemiro er på ingen måder på niveau med vores 3-4 faste startere. Jeg mener bare ikke at svaret ligger i at hente Verratti, Pogba etc..
Jeg har tidligere nævnt en spiller som Rakitic før han kom til Barcelona. Han er langt bedre end vores reserver, men også niveauet lige under de bedste. Han behøver ikke at spille alle 90 min. men samtidig er der stadig fandens meget kvalitet i det han foretager sig. Nu er han bare eksemplet. Nu ved vi også af erfaring, at dyre spillere per automatik bliver faste startere i Real Madrid. Køber vi Verratti, så hiver vi vel bare Pepé eller Varane ud for at få plads til ham.

Man kan simpelthen ikke have 2 lige gode spillere på hver plads. Det går lige nu med Isco og James, men hvis de om 2 år stadig kæmper om samme plads, så tør jeg godt lægge hovedet på blokken og sige, at én af dem ikke længere er i klubben. Det gør det altid nemmere når spilleren ikke har slået helt igennem endnu som i Isco's situation, men ellers er det jo ikke holdbart.

Jeg er helt klart stadig af den opfattelse, at Illarra stadig ville kunne overtage Kroos defensive rolle, og nok også bedre end ham. Problemet i Real Madrid er bare, at du altid taber til fansene, hvis man ikke er en Redondo type som kunne alt. Og folk der ikke har set Redondo spille er gået glip af den bedste midtbanespiller verden nogensinde har set :)

Jeg forstår bare ikke det der med, at vi giver skaderne skylden. Vi ved de kommer, men vi ved også, at ingen andre store klubber har 2 lige gode spillere på hver position.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Kassow-Rossing, ElMadrid
Emnet er blevet låst.
11 år 3 dage siden #494 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Sæsonen 2015-2016

Storken skrev: Jeg tror ærlig talt, at Barca overpræsterede i foråret. Messi holdt et helt vanvittig højt niveau, hvilket bliver interessant at se om han kan opretholde. Neymar scorede muligvis en del mål, men der var store dele af foråret, hvor han levede af Messis geniale afleveringer. Suarez er godt nok blevet en vigtig brik i angrebet, men har stadig problemer i de små rum. Han har slet ikke en teknik på højde med Neymar og Messi. Han havde dog gode betingelser, da modstanderen ofte gav Barca pladsen i sidste sæson. Hvis modstanderen begynder at pakke sig, så tror jeg Suarez' mangler bliver udstillet.

Mit bud er, at Barca kommer ned på jorden igen, da Messi får svært ved at holde det høje niveau fra foråret. Derudover vil modstanderen sandsynligvis gå mere defensivt til værks, hvilket vil gøre det sværere for Barca. Det er selvmord at give MSN pladsen til at køre kontra, hvilket man så en del eksempler på i foråret.

Efter at have set gårdagens kamp mod Roma, så mener jeg absolut ikke at FC Barcelona har overpræsteret i forrige sæson. Messi sender stadig geniale afleveringer afsted til Neymar, og jeg tror lige umiddelbart ikke det forsvinder eftersom jeg mindes at han altid har været i besiddelse af denne evne. Jeg lagde mærke til igår at de kun lige mangler den sidste skarphed, før det går hen og bliver guddommeligt igen.

Neymar bliver kun bedre og det ser ud til at for hver kamp der går finder han sig bedre til rette, Messi ser super skarp ud rent fysisk (det spillemæssige er overflødigt) og Suarez gør virkelig også en god figur. Tiden vil vise det, men jeg tror kun de bliver bedre, også får de endda tilføjet Arda Turan til januar.

Hvor Real Madrid står, det har jeg absolut ingen ide om, men FC Barcelona ligner et hold som fortsætter hvor de slap sidste sæsonen, men det vil tiden selvfølgelig også vise.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 3 dage siden ved Sahinovic.
Emnet er blevet låst.
  • Johnson
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 dage siden #495 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Sæsonen 2015-2016
Det er en forfejlet logik at fordi FC Barcelona har MSN så skal vi stille op med BBC og håbe at de kan matche dem. Vores stærkeste kort på banen er ikke BBC, men derimod vores kvartet på midtbanen bestående af Modric,Kroos, Isco og James. Barcelona har verdens bedste angreb men vi har verdens bedste midtbane. Det skal være vores modsvar. Desuden så har vi også et verdensklasseangreb med Benzema og Ronaldo, omend det ikke er på niveau med MSN. Kombination af verdens bedste midtbane med et verdensklasse angreb kan gøre at vi kan vinde alt. Vi har helt sikkert også et bedre forsvar en FC Barcelona.

Pointen er hvis vi anskuer det fra et helhedsperspektiv så kan vi stille et bedre hold end dem, vi skal bare ikke forfalde til den der logik med at tre spillere skal gøre det for os. Vi skal holde fast i at vores 4-4-2 med klassespillere over hele linjen er bedre end deres 4-4-3 med superangribere på toppen.
Sidste redigering: 11 år 3 dage siden ved Johnson.
Emnet er blevet låst.
11 år 3 dage siden #496 af ElMadrid
Besvaret af ElMadrid på emne Sæsonen 2015-2016

Sebberg skrev: Nu prøvede jeg bare at samle alle de store kampe, som hhv. Real Madrid og Barcelona spillede sidste forår i La Liga og CHL, og noteret hvor mange mål vores tre forreste scorede i disse kampe.

Real mod Atletico x3, Juventus x2, Sevilla x1, Barcelona x1, Valencia x2, Villareal x1

Ronaldo: 5 mål
Bale: 0 mål
Benzema: 0 mål

Barcelona mod Atletico x1, Juventus x1, Bayern x2, PSG x2, City x2, Valencia x1, Sevilla x1, Villareal x1 og Real x1

Neymar: 10 mål
Suarez: 8 mål
Messi: 7 mål

Ovenstående fordeler sig på 10 Real Madrid kampe og 12 Barcelona kampe. Det er jo fuldstændig uhørt, at deres angreb har scoret 25 mål, mens vores har scoret 5 mål. Derudover har jeg ikke taget CdR med, hvor vi igen fejlede mod Atletico, mens Barcelona fejede dem af vejen med 4-5 mål af deres angribere.

Så kan vi kalde dem BBC fra nu af og til juleaften, men vi oplever altså virkelig sjældent det fantastiske sammenspil, som vi kan drømme om. Prøv at overvej, hvor godt Suarez spillemæssigt er kommet ind i truppen på et halvt år, kontra hvordan Bale spiller sammen med kollegaerne efter to år. Det er stof til eftertanke.

Tak for et godt indlæg :-) Det jeg især godt kan lide er at det fremhæver noget, som jeg har haft i tankerne i lang tid. Det kan godt være at andre nævner at det ikke betyder det helt store at Neymar scorede i nogle kampe (og det synes jeg er forkert da han bl.a. var manden der skød Bayern i sænk), men min pointe er, at Barca i sidste sæson altid havde en målscorer. Hvis Messi havde en dårlig dag, så tog Neymar over og hvis Messi og Neymar begge havde en dårlig dag, så tog Suarez over. Men hvem havde vi som målscorer, når Ronaldo ikke havde en god dag på kontoret? Jeg synes virkelig at det er skræmmende at vores andre angribere ikke scorede ét eneste mål i så mange vigtige kampe, som dem du stillede op.

Desuden synes jeg ikke at Ronaldo og Benz spiller for sig selv. Tværtimod. Jeg synes tit at det prøver at finde hinanden og vi har da også tidligere nævnt, hvor gode de er til at finde hinanden.
Emnet er blevet låst.
  • Johnson
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 dage siden #497 af Johnson
Jeg har for sjov skyld siddet og leget lidt med tanken om hvilken trio der ville kunne matche MSN. For mig at se er det kun en trio bestående af Cristiano Ronaldo, Sergio Aguero og Alexis Sanchez der ville have det tekniske niveau og målfarlighed.
Sidste redigering: 11 år 3 dage siden ved Johnson.
Emnet er blevet låst.
11 år 3 dage siden #498 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Sæsonen 2015-2016

Johnson skrev: Jeg har for sjov skyld siddet og leget lidt med tanken om hvilken trio der ville kunne matche MSN. For mig at se er det kun en trio bestående af Cristiano Ronaldo, Sergio Aguero og Alexis Sanchez der ville have det tekniske niveau og målfarlighed.

Agüero og Sánchez ligefrem, hvordan får du det regnskab til at gå op? Jeg læser godt at du skriver at de har potentialet til at ''matche'' dem, men Neymar og Suárez slår dem jo i samtlige af spillets aspekter.

Jeg mener ikke der er nogen kombinationer af spillere i verdenen som kan overgå eller bare matche det Neymar, Messi og Suárez har sammen.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 11 år 3 dage siden ved Sahinovic.
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 dage siden #499 af Storken
Besvaret af Storken på emne Sæsonen 2015-2016

Sahinovic skrev:

Johnson skrev: Jeg har for sjov skyld siddet og leget lidt med tanken om hvilken trio der ville kunne matche MSN. For mig at se er det kun en trio bestående af Cristiano Ronaldo, Sergio Aguero og Alexis Sanchez der ville have det tekniske niveau og målfarlighed.

Agüero og Sánchez ligefrem, hvordan får du det regnskab til at gå op? Jeg læser godt at du skriver at de har potentialet til at ''matche'' dem, men Neymar og Suárez slår dem jo i samtlige af spillets aspekter.

Jeg mener ikke der er nogen kombinationer af spillere i verdenen som kan overgå eller bare matche det Neymar, Messi og Suárez har sammen.

Jeg vil i hvert fald sige, at Hazard er en bedre fodboldspiller end Suarez, selvom de godt nok ikke spiller samme position. Jeg vil sige, at Messi, Hazard og Neymar er de bedste spillere i verden, hvis man udelukkende fokuserer på det spillemæssige. Ronaldos mange mål er selvfølgelig vanvittigt, men rent spillemæssigt er han ikke bedre end Hazard i mine øjne. Jeg forestiller mig, at Hazard og Neymar kæmper om Ballon d'Or om et par år.
Emnet er blevet låst.
  • Johnson
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 dage siden #500 af Johnson
Nu er det vel efterhånden klart at jeg er af den holdning at man ikke skal kigge på statistik alene når man vurderer, men for tankeeksperimentets skyld har jeg forsøgt at finde frem til tre spillere som kombinerer tekniske færdigheder med en hulens masse mål.
Messi og Cristiano matcher hinanden i forhold til mål og assists.
Aguero matcher eller overgår Suarez i forhold til mål og assists
Sanchez ville efter min mening kunne matche Neymar på et Real Madrid hold.

Hazard er dygtig, men han scorer ikke nok mål endnu
Emnet er blevet låst.
11 år 3 dage siden #501 af ElMadrid
Besvaret af ElMadrid på emne Sæsonen 2015-2016

Storken skrev: Jeg vil i hvert fald sige, at Hazard er en bedre fodboldspiller end Suarez, selvom de godt nok ikke spiller samme position. Jeg vil sige, at Messi, Hazard og Neymar er de bedste spillere i verden, hvis man udelukkende fokuserer på det spillemæssige. Ronaldos mange mål er selvfølgelig vanvittigt, men rent spillemæssigt er han ikke bedre end Hazard i mine øjne. Jeg forestiller mig, at Hazard og Neymar kæmper om Ballon d'Or om et par år.

Meget kan man sige om dig, Storken, men engang i mellem kommer du ud med - undskyld mig - ren munddiarré. Ikke at jeg orker at starte endnu en diskussion om Ronaldo igen, men du skal ikke længere tilbage end starten af sidste sæson, hvor Ronaldo spillede bedre end de tre, tilsammen i mens I svinede Neymar til på jeres fora og kaldte ham diverse ting.

Men nu har du en ting til fælles med mourinho. Hazard er bedre end Ronaldo ;-)
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 dage siden #502 af Storken
Besvaret af Storken på emne Sæsonen 2015-2016

ElMadrid skrev:

Storken skrev: Jeg vil i hvert fald sige, at Hazard er en bedre fodboldspiller end Suarez, selvom de godt nok ikke spiller samme position. Jeg vil sige, at Messi, Hazard og Neymar er de bedste spillere i verden, hvis man udelukkende fokuserer på det spillemæssige. Ronaldos mange mål er selvfølgelig vanvittigt, men rent spillemæssigt er han ikke bedre end Hazard i mine øjne. Jeg forestiller mig, at Hazard og Neymar kæmper om Ballon d'Or om et par år.

Meget kan man sige om dig, Storken, men engang i mellem kommer du ud med - undskyld mig - ren munddiarré. Ikke at jeg orker at starte endnu en diskussion om Ronaldo igen, men du skal ikke længere tilbage end starten af sidste sæson, hvor Ronaldo spillede bedre end de tre, tilsammen i mens I svinede Neymar til på jeres fora og kaldte ham diverse ting.

Nu ser vi :) Hazard er virkelig en dominerende faktor, selvom hans målstats ikke springer én i øjnene. Ronaldos formkurve er samtidig nedadgående, hvor Hazards er opadgående.

Derudover forstår jeg ikke dit udsagn om Neymar. Han var rigtig godt spillende i efteråret, så vidt jeg husker.
Emnet er blevet låst.
11 år 3 dage siden #503 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 2015-2016

Storken skrev:

ElMadrid skrev:

Nu ser vi :) Hazard er virkelig en dominerende faktor, selvom hans målstats ikke springer én i øjnene. Ronaldos formkurve er samtidig nedadgående, hvor Hazards er opadgående.

Derudover forstår jeg ikke dit udsagn om Neymar. Han var rigtig godt spillende i efteråret, så vidt jeg husker.

Asensio er bedre end Messi. Asensios formkurve er opadgående, mens Messis er nedadgående.

Det vil være mest korrekt at konkludere, at Cristiano Ronaldo er et par niveauer over Hazard på nuværende tidspunkt.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Emnet er blevet låst.
  • Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 3 dage siden #504 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Sæsonen 2015-2016

Siempre Madrid skrev:

Storken skrev:

ElMadrid skrev:

Asensio er bedre end Messi. Asensios formkurve er opadgående, mens Messis er nedadgående.

Det vil være mest korrekt at konkludere, at Cristiano Ronaldo er et par niveauer over Hazard på nuværende tidspunkt.

Han er sgu god, ham belgieren..

Hvem er bedst af de to på nuværende tidspunkt?

CR7. Hazard har skuffet for meget på den største scene, Champions League, til at han kan overgå CR7. Derduover, så har CR7 også en laaaaang bedre statistik, på trods af, at de spiller på stort set den samme position.

Så når trofæet for den bedste spiller i Europa skal uddeles d. 27 august for sæson 2014/2015, må top 3 hedde:

1. Messi
2. Neymar/CR7
3. CR7/Neymar

@Storken siger, at "CR7s formkurve er nedadgående".
Den må du vist hellere lige forklare... for jeg kan i hvert fald ikke finde noget fakta der skulle underbygge den påstand.
Sidste redigering: 11 år 3 dage siden ved Inspektøren.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum