Sæsonen 2015-2016

11 år 3 dage siden #505 af ZizouMo
Besvaret af ZizouMo på emne Sæsonen 2015-2016
Jeg kan ikke lide det, men jeg kan heller ikke lade være.

Her er stats over Ronaldos sæsoner i Real Madrid:

09/10:
53 kampe
47 mål - 0,89/kamp
11 assist - 0,20/kamp

10/11:
55 kampe
53 mål - 0,96
24 assist - 0,24

11/12:
60 kampe
73 mål - 1,22
28 assist - 0,27

12/13:
50 kampe
60 mål - 1,20
16 assist - 0,22

13/14:
46 kampe
41 mål - 0,89
14 assist - 0,32

14/15:
57 kampe
58 mål - 1,02
28 assist - 0,41

Hvert år bliver der sagt, at nu har han sikkert toppet, men alligevel går han ud sæsonen efter og gøre det endnu bedre. Jeg tror at han nu har toppet, men så længe hans målscoringssnit ligger omkring 1/kamp, så er jeg mere end tilfreds.

Assist mæssigt, så lavede han næsten en assist i hver anden kamp også (0,41). Her har Messi kun slået dette i 2 sæsoner (0,44 og 0,49 i henholdsvis 2010/11 og 2014/15).

Offtopic:
Ronaldos succesrate ved driblinger lå sidste år på 56%.
Messis lå i denne sæson på 58%.

Ingen over og ingen vedsiden af Messi og Ronaldo, heller ikke Neymar og Hazard. Jo måske til at lave driblinger.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Sidste redigering: 11 år 3 dage siden ved ZizouMo.
Emnet er blevet låst.
11 år 3 dage siden #506 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Sæsonen 2015-2016

ZizouMo skrev: Jeg kan ikke lide det, men jeg kan heller ikke lade være.

09/10:
53 kampe
47 mål - 0,89/kamp
11 assist - 0,20/kamp

10/11:
55 kampe
53 mål - 0,96
24 assist - 0,24

11/12:
60 kampe
73 mål - 1,22
28 assist - 0,27

12/13:
50 kampe
60 mål - 1,20
16 assist - 0,22

13/14:
46 kampe
41 mål - 0,89
14 assist - 0,32

14/15:
57 kampe
58 mål - 1,02
28 assist - 0,41

Hvert år bliver der sagt, at nu har han sikkert toppet, men alligevel går han ud sæsonen efter og gøre det endnu bedre. Jeg tror at han nu har toppet, men så længe hans målscoringssnit ligger omkring 1/kamp, så er jeg mere end tilfreds.

Assist mæssigt, så lavede han næsten en assist i hver anden kamp også (0,41). Her har Messi kun slået dette i 2 sæsoner (0,44 og 0,49 i henholdsvis 2010/11 og 2014/15).

Offtopic:

Ingen over og ingen vedsiden af Messi og Ronaldo, heller ikke Neymar og Hazard. Jo måske til at lave driblinger.

Det er gode statistikker at se på, og det er interessant at se, om Ronaldo virkelig HAR toppet ;) I dagens fodbold-europa er der flere eksempler på spillere, der nyder sine bedste år, selvom de har passeret 30, og eftersom Ronaldo er et fysisk pragteksemplar, så ville det ikke være mærkeligt, hvis han fortsatte sin scoringsrate.
Laver Ronaldo bare halvt så mange mål i den kommende sæson, så er han stadig - statistisk set - en verdensklasseangriber, og hvis han får en mere central rolle som forward, så er der heller ikke noget til hinder for, at han kan score 40+ mål pr. sæson.
DOG er fodbold mere en mål, og statistikker lyver også nogle gange. Igen handler det om ud fra hvilket parameter, man vil bedømme Ronaldo på. Disse parametre taler til CR7's fordel, mens andre statistikker kan tale for Hazard, eksempelvis bolderobringer på sidste tredjedel af banen.

Ronaldo har ikke en nedadgående formkurve - det handler vist bare om at få han tilpasset ham den perfekte rolle til ham banen. Engang var han det som winge, nu er det måske som sagt mere forward-like.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 11 år 3 dage siden ved ChrillRM14.
Emnet er blevet låst.
  • Johnson
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 dage siden #507 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Sæsonen 2015-2016
Hvis man alene kigger på fodboldfærdigheder så er Isco bedre end Hazard og James er bedre en Neymar. Det eneste der tæller til Hazards og Neymars fordel er, at de besidder mere fart. Det er selvfølgelig en afgørende forskel, men det gør dem ikke teknisk bedre end Isco og James.

Vi skal i øvrigt stoppe med at fokusere så ensidigt på fart som vi har gjort i årevis. I hele Barcelonas glansperiode har de ikke haft de hurtigste og mest atletiske spillere. På det punkt har Madrid været overlegne. Vi har helt sikkert vundet mange kampe på den konto, men ikke mange titler i sidste ende.

Når vi nu har samlet en trup der besidder så store tekniske færdigheder så bør vi også satse på det. Derfor skal vi spille den 4-4-2 opstilling vi så i efteråret hvor vi lod vores fire playmakere udgøre midtbanen. Jeg tror vi kan vinde alt med det hold hvis man gør det til en bærende model for klubben. Så skal vi selvfølgelig købe reservespillere der passer til den model.

Det betyder at vi skal sælge Bale. Jeg har tidligere talt om at Real Madrid bør hente Nolito som reserve for Isco. Jese kan aflaste Cristiano. Vi mangler nok også et par spillere der kan aflaste james og Benzema. Det kan være at i har nogle gode bud på det?
Sidste redigering: 11 år 2 dage siden ved Johnson.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 dage siden #508 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2015-2016
@Johnson

Ked af at sige det, men din spillervurdering holder ikke. Hvis man blot kigger efter fodboldfærdigheder er Neymar den 2. bedste fodboldspiller i verden efter Messi. I moderne fodbold er teknik altafgørende og her er en spiller som ham helt enestående. James har stadig nogle mangler i hans possessionspil samt i hans ikke-tilstedeværende højre ben. Der er ikke på samme måde begrænsninger ved Neymar såvel som med Messi. Også meget ambitiøst at du sætter Isco foran Hazard, men nu må vi se, hvad den kommende sæson bringer.

Barca har indiskutabelt den bedste trekløver, man overhovedet kan smække sammen i fodbold nu, men vil vove den påstand, at vi overordnet har det bedste hold.
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 dage siden #509 af Storken
Besvaret af Storken på emne Sæsonen 2015-2016

Johnson skrev: Hvis man alene kigger på fodboldfærdigheder så er Isco bedre end Hazard og James er bedre en Neymar. Det eneste der tæller til Hazards og Neymars fordel er, at de besidder mere fart. Det er selvfølgelig en afgørende forskel, men det gør dem ikke teknisk bedre end Isco og James.

Jeg vil mene, at driblinger fortæller en del om en spillers teknik. Nedenstående tal er fra spillernes respektive ligaer i den forgangne sæson per 90 min:

James - 2,5 forsøgte driblinger, 1,2 succesfulde (48% succesrate)
Neymar - 7 forsøgte driblinger, 3,6 succesfulde (52% succesrate)
Isco - 5,9 forsøgte driblinger, 3,3 succesfulde (56% succesrate)
Hazard - 7,4 forsøgte driblinger, 4,8 succesfulde (65% succesrate)

James' tal er ikke specielt gode for at være helt ærlig. Hazards er derimod vanvittige.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 dage siden #510 af DarioGomez
Besvaret af DarioGomez på emne Sæsonen 2015-2016
Men hvem står de overfor, når de dribler? En halvfed engelsk back eller en fit og lynhurtig spanier??

Storken; lad nu være med at gøre statistik til sandhed!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 dage siden #511 af Storken

DarioGomez skrev: Men hvem står de overfor, når de dribler? En halvfed engelsk back eller en fit og lynhurtig spanier??

Jeg har ikke gjort det til nogen sandhed? James' drible stats er bare ringe, når man sammenligner med andre offensive spillere.

I Champions League per 90 min:
Hazard - 9,2 forsøgte driblinger, 7 succesfulde (76% succesrate)
James - 1,9 forsøgte driblinger, 0,6 succesfulde (33% succesrate)

Det er dog lidt hårdt at sammenligne James med Hazard. Sidstenævnte har de bedste driblestats af alle, inklusiv Messi.
Emnet er blevet låst.
  • Inspektøren
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 dage siden #512 af Inspektøren
Besvaret af Inspektøren på emne Sæsonen 2015-2016

Storken skrev:

DarioGomez skrev: Men hvem står de overfor, når de dribler? En halvfed engelsk back eller en fit og lynhurtig spanier??

Jeg har ikke gjort det til nogen sandhed? James' drible stats er bare ringe, når man sammenligner med andre offensive spillere.

I Champions League per 90 min:
Hazard - 9,2 forsøgte driblinger, 7 succesfulde (76% succesrate)
James - 1,9 forsøgte driblinger, 0,6 succesfulde (33% succesrate)

Det er dog lidt hårdt at sammenligne James med Hazard. Sidstenævnte har de bedste driblestats af alle, inklusiv Messi.

Hazard har måske de bedste stats, men hvor mange af Hazards driblinger fører til gengæld til skabte chancer eller mål. Der er jeg ret sikker på, at Messi ligger nr. 1.

For mig at se, så er Messi verdens bedste dribler nogensinde sammen med Maradona.

Hvor mange mål har Hazard i øvrigt selv lavet i betydningsfuld kamp, hvor han har driblet sig gennem hele modstanderens forsvar? Jeg kan kun komme i tanke om en gang, og det var mod Barcelona i en ringe startopstilling i en venskabskamp.

Med Messi derimod, kan jeg komme i tanke om mange gange. Ja, vi kan da bare tage et kig på det seneste mål han scorede for Barcelona:

Vend tilbage til mig med Hazard, når han laver den slags...
Emnet er blevet låst.
11 år 2 dage siden #513 af FanOfMagicalTeams
Besvaret af FanOfMagicalTeams på emne Sæsonen 2015-2016
@STORKEN

Det giver jo ingen mening det der. Dvs. at jeg kan stå på egen banehalvdel med +3 meters plads omkring mig, sætte i fart, lave en step over finte, trække til højre og forbi min modstander 4x i samme kamp med 100% succes og så vil du vurdere at jeg er en bedre teknisk spiller end hvis jeg sætter 3 mand der alle er inden for 1 meter, på kanten af modstanderens felt og spiller en medspiller helt fri, hvilket resultere i et mål, fordi jeg 4. gang jeg forsøger at drible samme sted mister bolden?

Se nu noget fodbold i stedet for at lægge så meget i statistik :-) (Ikke ment nedladende men det tager sgu overhånd med alle de ligegyldige statistikker)
Sidste redigering: 11 år 2 dage siden ved FanOfMagicalTeams.
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 dage siden #514 af Storken

FanOfMagicalTeams skrev: @STORKEN

Det giver jo ingen mening det der. Dvs. at jeg kan stå på egen banehalvdel med +3 meters plads omkring mig, sætte i fart, lave en step over finte, trække til højre og forbi min modstander 4x i samme kamp med 100% succes og så vil du vurdere at jeg er en bedre teknisk spiller end hvis jeg sætter 3 mand der alle er inden for 1 meter, på kanten af modstanderens felt og spiller en medspiller helt fri, hvilket resultere i et mål, fordi jeg 4. gang jeg forsøger at drible samme sted mister bolden?

Se nu noget fodbold i stedet for at lægge så meget i statistik :-) (Ikke ment nedladende men det tager sgu overhånd med alle de ligegyldige statistikker)

Driblinger er ikke desto mindre en af de ting man forbinder med teknik. Derfor er del vel interessant at kigge på.

Lidt mere ligegyldig statistik:
Hvis jeg sorterer La Liga på antal succesfulde driblinger per 90 min, hvor spilleren skal have mindst 15 optrædender, så får jeg en liste med 316 spillere. James nummer 84 på den liste med sine 1,2 driblinger per 90 min.

Jeg siger ikke, at James har dårlig teknik. Hans driblestats er bare ikke særlig gode.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 dage siden #515 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Sæsonen 2015-2016
L

09/10:
53 kampe
47 mål - 0,89/kamp
11 assist - 0,20/kamp

10/11:
55 kampe
53 mål - 0,96
24 assist - 0,24

11/12:
60 kampe
73 mål - 1,22
28 assist - 0,27

12/13:
50 kampe
60 mål - 1,20
16 assist - 0,22

13/14:
46 kampe
41 mål - 0,89
14 assist - 0,32

14/15:
57 kampe
58 mål - 1,02
28 assist - 0,41

Offtopic:

Helt forkerte tal. Ronaldo lavede 61 mål i daværende sæson, og "kun" 33 mål i denne eks.

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Emnet er blevet låst.
11 år 2 dage siden #516 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2015-2016

Real Madrid skrev: L

09/10:
53 kampe
47 mål - 0,89/kamp
11 assist - 0,20/kamp

10/11:
55 kampe
53 mål - 0,96
24 assist - 0,24

11/12:
60 kampe
73 mål - 1,22
28 assist - 0,27

12/13:
50 kampe
60 mål - 1,20
16 assist - 0,22

13/14:
46 kampe
41 mål - 0,89
14 assist - 0,32

14/15:
57 kampe
58 mål - 1,02
28 assist - 0,41

Offtopic:

Helt forkerte tal. Ronaldo lavede 61 mål i daværende sæson, og "kun" 33 mål i denne eks.

Hvad ævler du om? Ronaldo lavede 48 mål i La Liga i den netop overståede sæson. 10 mål i CL.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum