Sæsonen 2015-2016
Chamartin skrev:
Neye skrev: Nu ikke få at strø salt i såret men jeg tror faktisk Bayern viser hvordan man holder på så mange stjerne til så relativ få pladser. Men okay, for meget og for lidt.......
Det er derfor måske Mandžukić og Kroos smuttede sidste år, da Lewandowski og Alonso kom. At Schweini smuttede i år og at Götze åbenlyst brokker i avisen over, at han ikke har nogen ideer om, hvad træneren vil med ham.
Tro mig, utilfredsheden ligger og ulmer hele vejen rundt under overfladen i Säbener Strasse.
I alle klubber er der uro også Bayern.
Kroos smuttede fordi han fik et tilbud fra Real. Hvem kan sige nej til det.
Sat på spidsen, den uro der typisk ligger og ulmer hos Bayern, er typisk utilfredshed hos enkelte stjerner, der ikke kan leve med at være en del af et rotationssystem og som forlanger at spille hver gang. Så det skal man naturligvis være klar på, at skal man spille for et mandskab der bruger rotationssystemer gælder det som jeg skrev; garantien for man ikke skal spille hver gang.
Ja der er naturligvis også spørgsmål om kemi. Der er flere spillere der ikke bryder sig om Guardiola men det synes jeg ikke behøver være et argument imod hyppigere rotation med større kvalitet i bredden
Ulemperne ved høj rotationsfrekvens er jo risiko for at miste stabilitet i spillet samt at det kræver en større bredde af kvalitetsspillere, for netop at undgå kvalitetstab i rotationerne. Og så skal det siges, at man ikke behøver rotere i samme grad som Guardiola for at imødekomme de omtalte problematikker. Lidt mindre kunne også gøre det. Der er forskel på om man har en rotationsstamme på 18 eller 24
Edit: Noget jeg i øvrigt godt kan lide ved Guardiola, er at selv om Bayern er mindst lige så topstyret som Real, så kan fx. Beckenbauer eller andre magtfigurer ikke diktere Guardiola hvem der skal spille og hvem der ikke skal spille.
Sebberg skrev: Jeg må indrømme, at jeg er begyndt at være ærgerlig over trænerskiftet. Tidligere har jeg været positivt indstillet, da jeg syntes, at Carlo var handlingslammet, men det virker til, at ledelsen naivt tror, at Benitez kan løse nogle trupmæssige problematikker.
Lad mig forklare. Min ydmyge holdning er, at de forfærdelige præstationer, vi så mod Juventus og Atletico sidste år, ikke var en tegn på en dårlig dagsform, men i stedet en ufuldendt trup. Vores angreb er for udynamisk og vores midtbane er ikke løbestærk og fysisk nok. Det var de fleste klar over efter de famøse semifinaler, men det er som om, at trænerskiftet har fået indprintet en eller anden vanvittig tro på, at Benitez lige pludselig kan få det til at fungere alligevel.
Lad os nu ikke glemme, hvordan vi blev ekspederet ud af CHL. Det var selvfølgelig en dårlig dagsform og en slidt trup, men det havde altså også noget at gøre med den trup, vi havde/har. Én ting er de famøse kampe, men hvad med skadeserstatningen for Modric eller Kroos? Man har også glemt, hvordan midtbanen agerede i de måneder, eller har man seriøst en tro på Casemiro?
Vores trup er ufuldendt ja, men det er ikke grunden til, at vi ikke vandt nogle trofæer sidste år med tanke på at de andre hold også var ufuldendt. Som jeg har sagt før har vi altså bare det bedste hold spiller for spiller. Som jeg ser det, kunne vi sagtens vinde både ligaen og Champions League sidste, hvis vi turde at lukke kampe af. Mod Juventus kunne vi med fordel være forpasselige, når vi udlignede mod dem på udebane til 1-1 og da vi kom foran 1-0 hjemme. Det samme scenarie tegnede sig mod Barca. De ventede bare og lurede på kontra mens vi spillede den flot rundt til ingen nytte, hvilket de lukrerede på. Det var nok det mest underlige El Clasico i mange år og her var det Enrique fortjeneste at de vandt mens vi spillede ret naivt ude mod Barca.
Hvad jeg prøver at sige er, at vi kan vinde alt, hvis vi har en anderledes taktisk tilgang i nogle situationer. Og her gik Ancelotti ikke på kompromis. Sidste år spillede vi som om vi ejede verden og den går ikke i topfodbold for så bliver man ramt af kontra-bølger i bedste Mourinho vis. Der er ingen grund til at være kritisk omkring vores spillere.
Kom så La Liga, indfør nu det samme!
Florentino Pérez
Det jeg frygter en smule for øjeblikket er at vi stadig er for lette at lukke ned hvis et par af de mest kreative folk holdes ude af kampen. Når man ser på Barcas offensiv, så bliver det spændende om de kan holde dem skadesfri næsten hele sæsonen. Sker det bliver det svært, men indtil januar hvor deres to nye folk må være med vil de være ekstra sårbare overfor skader. Det kombineret med et meget svært første program første halvdel af sæsonen kan give os det nødvendige forspring.
Nu fik de Alba skadet i går og det kan være med til at koste dem chancen for at lave seksdouble igen.
Men han gik væk fra det igen. Barca spillede de sidste 7-8 måneder med stort set samme stamme. Busquets var ude i en halvleg mod os med en mindre skade, men det var vel reelt det "skadeshelvede", de oplevede sidste sæson. Nåh ja - Vermaelen naturligvis også. Haha!
Så har Barca bare været heldige? Eller er deres lægestab så meget bedre end vores? Eller lavede Enrique en genistreg ved at rotere de første kampe i sæsonen, indtil han fandt sin faste stamme?
Jeg mener helt alvorligt, at vores bænk er Barcas ditto langt overlegen. De har 11 stamspillere, som er virkelig stærke. MSN er et kapitel for sig. Deres defensiv ser stadig skrøbelig ud, og de skal prise sig lykkelige for, at Pique fandt tidligere tiders niveau på et afgørende tidspunkt af sæsonen sidste år.
Midtbanen er stadig stærk, men Iniesta og Rakitic kan ikke bære det alene - slet ikke, når Iniestas form er for nedadgående.
Så hvad pokker er det, de kan?? Jeg begriber stadig ikke, at de vandt både CL, ligaen og CdR i sidste sæson. Og de vandt den med 11-12 spillere.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Når de er i hopla, har de jo ret beset verdens bedste angriber, verdens bedste dribler og verdens bedste spiller. Dét, krydret med at de allesammen fungerer fantastisk i de små rum og at de spiller så godt sammen, gør, at de er umulige at lukke ned.
I'm sorry to say.
I øjeblikket forsøger jeg bare at overbevise mig selv om, at Barca ikke slipper så nemt igennem en sæson igen, som de gjorde i sidste sæson, når man kigger på skader.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Inspektøren
- Gæst
-
www.footytube.com/video/barcelona-as-roma-aug05-360298
Kæft, hvor læser de hinanden godt.
Hvis de kan undgå skader, ligesom sidste sæson, så smadre verdens bedste trio med garanti deres rekord fra sidste sæson, nu hvor de Suarez spiller med fra starten af sæsonen.
Real mod Atletico x3, Juventus x2, Sevilla x1, Barcelona x1, Valencia x2, Villareal x1
Ronaldo: 5 mål
Bale: 0 mål
Benzema: 0 mål
Barcelona mod Atletico x1, Juventus x1, Bayern x2, PSG x2, City x2, Valencia x1, Sevilla x1, Villareal x1 og Real x1
Neymar: 10 mål
Suarez: 8 mål
Messi: 7 mål
Ovenstående fordeler sig på 10 Real Madrid kampe og 12 Barcelona kampe. Det er jo fuldstændig uhørt, at deres angreb har scoret 25 mål, mens vores har scoret 5 mål. Derudover har jeg ikke taget CdR med, hvor vi igen fejlede mod Atletico, mens Barcelona fejede dem af vejen med 4-5 mål af deres angribere.
Så kan vi kalde dem BBC fra nu af og til juleaften, men vi oplever altså virkelig sjældent det fantastiske sammenspil, som vi kan drømme om. Prøv at overvej, hvor godt Suarez spillemæssigt er kommet ind i truppen på et halvt år, kontra hvordan Bale spiller sammen med kollegaerne efter to år. Det er stof til eftertanke.
Sebberg skrev: Nu prøvede jeg bare at samle alle de store kampe, som hhv. Real Madrid og Barcelona spillede sidste forår i La Liga og CHL, og noteret hvor mange mål vores tre forreste scorede i disse kampe.
Real mod Atletico x3, Juventus x2, Sevilla x1, Barcelona x1, Valencia x2, Villareal x1
Ronaldo: 5 mål
Bale: 0 mål
Benzema: 0 mål
Barcelona mod Atletico x1, Juventus x1, Bayern x2, PSG x2, City x2, Valencia x1, Sevilla x1, Villareal x1 og Real x1
Neymar: 10 mål
Suarez: 8 mål
Messi: 7 mål
Ovenstående fordeler sig på 10 Real Madrid kampe og 12 Barcelona kampe. Det er jo fuldstændig uhørt, at deres angreb har scoret 25 mål, mens vores har scoret 5 mål. Derudover har jeg ikke taget CdR med, hvor vi igen fejlede mod Atletico, mens Barcelona fejede dem af vejen med 4-5 mål af deres angribere.
Så kan vi kalde dem BBC fra nu af og til juleaften, men vi oplever altså virkelig sjældent det fantastiske sammenspil, som vi kan drømme om. Prøv at overvej, hvor godt Suarez spillemæssigt er kommet ind i truppen på et halvt år, kontra hvordan Bale spiller sammen med kollegaerne efter to år. Det er stof til eftertanke.
Lækkert indlæg og passer lige ind i de tanker omkring manglende kreativitet jeg har følt nogen gange mod de bedste hold. Puha det bliver nok den mest spændende sæson i nyere tid med BBC vs MSN og ny træner for os. Det kan enten blive den komplette triumf hvor alt klikker eller et mareridt af dimensioner.
- Moohh
- Gæst
-
- Storken
- Gæst
-
Mit bud er, at Barca kommer ned på jorden igen, da Messi får svært ved at holde det høje niveau fra foråret. Derudover vil modstanderen sandsynligvis gå mere defensivt til værks, hvilket vil gøre det sværere for Barca. Det er selvmord at give MSN pladsen til at køre kontra, hvilket man så en del eksempler på i foråret.