Sæsonen 2015-2016

11 år 2 dage siden #517 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2015-2016

Storken skrev:

Johnson skrev: Hvis man alene kigger på fodboldfærdigheder så er Isco bedre end Hazard og James er bedre en Neymar. Det eneste der tæller til Hazards og Neymars fordel er, at de besidder mere fart. Det er selvfølgelig en afgørende forskel, men det gør dem ikke teknisk bedre end Isco og James.

Jeg vil mene, at driblinger fortæller en del om en spillers teknik. Nedenstående tal er fra spillernes respektive ligaer i den forgangne sæson per 90 min:

James - 2,5 forsøgte driblinger, 1,2 succesfulde (48% succesrate)
Neymar - 7 forsøgte driblinger, 3,6 succesfulde (52% succesrate)
Isco - 5,9 forsøgte driblinger, 3,3 succesfulde (56% succesrate)
Hazard - 7,4 forsøgte driblinger, 4,8 succesfulde (65% succesrate)

James' tal er ikke specielt gode for at være helt ærlig. Hazards er derimod vanvittige.

Nu er James heller ikke en dribler på samme som de andre. Ofte slår James et indlæg med hans gyldne ventre i stedet for at udfordre, så en lidt unfair sammenligning.
Emnet er blevet låst.
  • Johnson
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 dage siden #518 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Sæsonen 2015-2016
man kan da ikke reducere tekniske færdigheder til udelukkende at være et spørgsmål om driblinger. Det handler da om alt vedrørende hvordan man behandler bolden. Afleveringer, afslutninger, driblinger, osv. Derudover så handler det også om spilintelligens. Det er efter min mening kun i forhold til driblinger at Neymar er bedre end James, hvilket også hænger sammen med fart som jeg nævnte tidligere.

Både Isco og Hazard er fantastiske driblere, jeg synes dog at Isco har en bedre sparketeknik, bedre afleveringer, og bedre spilintelligens.

Hvis man vil bruge som argument at når vi taler om tekniske færdigheder så skal det også inkludere hvordan man bruger det dårlige ben og hovedspillet, så må man nødvendigvis skulle konkludere at Cristiano er meget bedre end Messi. Jeg er ikke selv af den opfattelse, derfor mener jeg heller ikke at det er et godt argument at fremhæve at James er lidt et-benet
Sidste redigering: 11 år 2 dage siden ved Johnson.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 dage siden #519 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2015-2016

Johnson skrev: man kan da ikke reducere tekniske færdigheder til udelukkende at være et spørgsmål om driblinger. Det handler da om alt vedrørende hvordan man behandler bolden. Afleveringer, afslutninger, driblinger, osv. Derudover så handler det også om spilintelligens. Det er efter min mening kun i forhold til driblinger at Neymar er bedre end James, hvilket også hænger sammen med fart som jeg nævnte tidligere.

Både Isco og Hazard er fantastiske driblere, jeg synes dog at Isco har en bedre sparketeknik, bedre afleveringer, og bedre spilintelligens.

Det er sjovt, at det alle eksperter fremhæver som Iscos akilleshæl netop er afleveringer. Manden er en enestestående dribler, måske den bedste i verden i det helt små rum. Men han mangler rigtig meget andet for at mænge sig med toppen (Neymar, Hazard, Messi, m.v.)
For det første har han slet, slet ikke nok fart. Han har en god fornemmelse for spillet, men hans spilintelligens lader stadig meget tilbage at ønske. Han skal lære at slippe bolden langt hurtigere, det er en kæmpe svaghed. Hans sparketeknik er flot. Især hans fantastiske inderside.

Jeg er glad for, at vi har ham i truppen i mange år endnu, forhåbentlig. Men Isco har stadig nogle parametre, som han virkelig skal forbedre sig på - ellers bliver han for nem at læse for modtstanderen.

Hvis man vurderer tekniske færdigheder overall på alle spillere, så bliver det naturligvis vildt subjektivt. Men når det kommer til overall tekniske færdigheder, så har jeg Isco i en top3 i verden. Ved tekniske færdigheder forstår jeg personligt: Driblinger, skud, tæmninger, gebærden i små, pressede rum og evnen til at holde i bolden - altså balance.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Emnet er blevet låst.
  • Johnson
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 dage siden #520 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Sæsonen 2015-2016
Jeg køber dit argument med at det bliver ret subjektivt når man skal vurdere tekniske færdigheder.
Jeg synes dog stadig jeg mangler at se Neymar og Hazard levere en perlerække af ikoniske mål som er kommet efter store individuelle præstationer. Neymar laver mange flotte ting med bolden, men det fører sjældent til mål. Langt de fleste af hans mål bliver scoret ved at han færdiggør Messis store individuelle præstation.

Hazard laver også mange flotte ting, men det kaster simplethen for få mål af sig. Han mangler altså også slutporduktet.

Isco og James har på mere defensive positioner på banen lavet ligeså mange, hvis ikke flere store individuelle præstationer, som har ført til mål, som Hazard og Neymar.

Grunden til at Cristiano og Messi er de bedste er jo netop fordi at alle de tricks de laver på banen fører mål med sig. ( Jeg er med på at Cristiano det seneste års tid har fået en ny rolle, hvilket giver en anden type mål)

Jeg tror at at både Isco og Hazard kan lave endnu flere fantastiske mål hvis man byggede spillet op omkring dem. Begge har jo spillet langt tilbage på banen på meget uvante positioner.
Sidste redigering: 11 år 2 dage siden ved Johnson.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 dage siden #521 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2015-2016

Pelle skrev:

Johnson skrev: man kan da ikke reducere tekniske færdigheder til udelukkende at være et spørgsmål om driblinger. Det handler da om alt vedrørende hvordan man behandler bolden. Afleveringer, afslutninger, driblinger, osv. Derudover så handler det også om spilintelligens. Det er efter min mening kun i forhold til driblinger at Neymar er bedre end James, hvilket også hænger sammen med fart som jeg nævnte tidligere.

Det er sjovt, at det alle eksperter fremhæver som Iscos akilleshæl netop er afleveringer. Manden er en enestestående dribler, måske den bedste i verden i det helt små rum. Men han mangler rigtig meget andet for at mænge sig med toppen (Neymar, Hazard, Messi, m.v.)
For det første har han slet, slet ikke nok fart. Han har en god fornemmelse for spillet, men hans spilintelligens lader stadig meget tilbage at ønske. Han skal lære at slippe bolden langt hurtigere, det er en kæmpe svaghed. Hans sparketeknik er flot. Især hans fantastiske inderside.

Jeg er glad for, at vi har ham i truppen i mange år endnu, forhåbentlig. Men Isco har stadig nogle parametre, som han virkelig skal forbedre sig på - ellers bliver han for nem at læse for modtstanderen.

Hvis man vurderer tekniske færdigheder overall på alle spillere, så bliver det naturligvis vildt subjektivt. Men når det kommer til overall tekniske færdigheder, så har jeg Isco i en top3 i verden. Ved tekniske færdigheder forstår jeg personligt: Driblinger, skud, tæmninger, gebærden i små, pressede rum og evnen til at holde i bolden - altså balance.

Enig Pelle. Isco skal være mere eksplosiv og mere farlig i den sidste 1/3 af banen. Men har det fint med, at Isco er oplæggeren og James er afslutteren! Bliver fedt at se de to folde sig ud.
Følgende bruger(e) sagde tak: Neye
Emnet er blevet låst.
11 år 2 dage siden #522 af Pelle
Isco lavede 9 assists i sidste sæson. James lavede 13. Men James lavede også 13 kasser mod Iscos 4. Jeg håber, at Isco kommer op på det niveau, som James havde i sidste sæson. Hvis Isco kan forbedre sit slutprodukt, så står vi altså med den mest målfarlige midtbane i verden.

Emnet er blevet låst.
11 år 2 dage siden #523 af Neye
Besvaret af Neye på emne Sæsonen 2015-2016
Isco er og bliver aldrig verdens bedste afslutter og han har heller ikke verdens højeste fart uden bold. Men det skal han nødvendigvis heller ikke udvikle sig til. Han er den der støber kuglerne til de andre og her er han allerede i verdensklasse.

Hvad angår hans færdigheder med afleveringer, er han kun overgået af Messi iflg. WhoScoreds tweet af d. 3 juni i år. Har ikke gidet gå ind og kontrollere det men det passer langt bedre på det jeg ser (end det du mener at se, Pelle)

WhoScored.com ‏@WhoScored 3. jun.
Isco: Only Messi (44) has played more accurate through balls in La Liga since Aug 2013 than @isco_alarcon (24)

Landstræneren siger det vel på den bedste måde:

Del Bosque has found in Isco a player who above anything else can break down the opposition. However, he has told him on several occasions not to overcomplicate his game. Although Isco has a reputation for running too much with the ball, the Spain boss knows that the player can hold on to it long enough to find that perfect moment to pass.

www.marca.com/en/2015/08/02/en/football/...Twitter&t=1438590851

Sidste redigering: 11 år 2 dage siden ved Neye.
Emnet er blevet låst.
11 år 2 dage siden #524 af Neye
Besvaret af Neye på emne Sæsonen 2015-2016

Pelle skrev: Isco lavede 9 assists i sidste sæson. James lavede 13. Men James lavede også 13 kasser mod Iscos 4. Jeg håber, at Isco kommer op på det niveau, som James havde i sidste sæson. Hvis Isco kan forbedre sit slutprodukt, så står vi altså med den mest målfarlige midtbane i verden.

James har slet ikke de færdigheder som Isco har - og omvendt, hvorfor det supplerer hinanden på bedste vis. Derfor har det for mig aldrig været et spørgsmål om den ene eller den anden af de to. Tværtimod passer de ret godt sammen på et klassemandskab.
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe
Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 dage siden #525 af Storken
Besvaret af Storken på emne Sæsonen 2015-2016

Neye skrev: Isco er og bliver aldrig verdens bedste afslutter og han har heller ikke verdens højeste fart uden bold. Men det skal han nødvendigvis heller ikke udvikle sig til. Han er den der støber kuglerne til de andre og her er han allerede i verdensklasse.

Hvad angår hans færdigheder med afleveringer, er han kun overgået af Messi iflg. WhoScoreds tweet af d. 3 juni i år. Har ikke gidet gå ind og kontrollere det men det passer langt bedre på det jeg ser (end det du mener at se, Pelle)

WhoScored.com ‏@WhoScored 3. jun.
Isco: Only Messi (44) has played more accurate through balls in La Liga since Aug 2013 than @isco_alarcon (24)

Det er en rigtig vigtig stat for playmakere, da bolde i dybden giver store chancer. Den spiller med tredje flest TB i sidste sæson var utrolig nok Michael Krohn-Dehli :)

Definitionen på en through ball:

An attempted/accurate pass between opposition players in their defensive line to find an onrushing teammate (running through on goal)

Sidste redigering: 11 år 2 dage siden ved Storken. Begrundelse: Jeg tog fejl :)
Emnet er blevet låst.
11 år 2 dage siden #526 af Pelle
Som jeg ser det, skal Isco være den, der laver en masse assists. Her hænger han stadig efter James. Længere er den ikke.

Jeg forstår ikke, den du linker til fra whoscored.com? Hvad er det lige præcis, den viser os? Men ja, Isco laver da mange afleveringer på banen, det har nok meget med hans position at gøre. Men det ændrer ikke på, at han stadig mangler de rigtige færdigheder på den sidste 1/3 af banen.

Og hvor ser du, at jeg forsøger at gøre det til et spørgsmål om, at det skal være en af de to?? Jeg mener, at de for såvidt muligt begge skal være på banen.
De to indlæg fra dig nu her, efterlader mig fuldstændig forvirret - jeg forstår ikke, hvad du prøver at pointere?

Emnet er blevet låst.
11 år 2 dage siden #527 af Pelle
Her er et par statistikker, som du kan tænke lidt over.

James spillede 29 kampe i sidste sæson. Han havde 2,7 "key passes per game". Hans succesfulde afleveringsprocent ligger på 87,2%.

Isco spillede 26 kampe i sidste sæson. Han havde 1,6 "key passes per game". Hans succesfulde afleveringsprocent ligger på 88%.

Statistik er slet, slet ikke alt - men man skal dog tage det med. Og denne statistik siger det vel meget godt, når vi snakker afleveringer.
Isco havde måske flere afleveringer pr. Kamp end James, men han spiller også længere tilbage på banen - som oftest - hvorfor der er mere plads.

Emnet er blevet låst.
  • Storken
  • Gæst
  • Gæst
11 år 2 dage siden #528 af Storken
Besvaret af Storken på emne Sæsonen 2015-2016

Pelle skrev: Her er et par statistikker, som du kan tænke lidt over.

James spillede 29 kampe i sidste sæson. Han havde 2,7 "key passes per game". Hans succesfulde afleveringsprocent ligger på 87,2%.

Isco spillede 26 kampe i sidste sæson. Han havde 1,6 "key passes per game". Hans succesfulde afleveringsprocent ligger på 88%.

Statistik er slet, slet ikke alt - men man skal dog tage det med. Og denne statistik siger det vel meget godt, når vi snakker afleveringer.
Isco havde måske flere afleveringer pr. Kamp end James, men han spiller også længere tilbage på banen - som oftest - hvorfor der er mere plads.

Der er flere nuancer i key passes:
James har 3,0 per 90 min. Af disse er 0,9 defineret som hjørnespark eller frispark. Disse vil jeg anbefale, at man ser bort fra. Det efterlader ham med 2,1 key passes per 90 min. Det trækker en smule ned, at 0,6 af disse kommer fra indlæg. Det skyldes, at afslutninger fra indlæg går mindre i mål end afslutninger fra andre typer afleveringer.

Isco har 2,1 per 90 min. Af disse er 0,2 defineret som hjørnespark eller frispark. Det efterlader ham med 1,9 key passes per 90 min, hvor 0,3 er fra indlæg.

Forskellen er måske ikke så stor, hvis man ser bort fra standardsituationer.
Emnet er blevet låst.
Leveret af Kunena Forum