Sæsonen 2015-2016 - II

10 år 7 måneder siden #265 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Er det kun mig, der synes, at det hele virker for uoverskueligt til at debattere herinde lige i øjeblikket? Vores mildest talt elendige kamp i går, de irriterende skader til en masse nøglespillere, Ronaldo og Perez' inden kampen, Ronaldos ageren overfor PSGs træner og præsident efter kampen, Benzemas eskapader uden for banen, den evige kritik af Benitez i de spanske medier og så selvfølgelig rygterne om utilfredsheden fra spillere som Isco, Ramos, m.v.

Jeg ved ærlig talt ikke, hvor jeg skal begynde. Det er godt nok deprimerende, det der sker i klubben i øjeblikket.

"Maybe they hate me because I'm too good."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #266 af Siempre Madrid

Pelle skrev: Er det kun mig, der synes, at det hele virker for uoverskueligt til at debattere herinde lige i øjeblikket? Vores mildest talt elendige kamp i går, de irriterende skader til en masse nøglespillere, Ronaldo og Perez' inden kampen, Ronaldos ageren overfor PSGs træner og præsident efter kampen, Benzemas eskapader uden for banen, den evige kritik af Benitez i de spanske medier og så selvfølgelig rygterne om utilfredsheden fra spillere som Isco, Ramos, m.v.

Jeg ved ærlig talt ikke, hvor jeg skal begynde. Det er godt nok deprimerende, det der sker i klubben i øjeblikket.

Jeg er også helt og aldeles grædefærdig over, at vi ligger nr. 1 i Liga BBVA, er videre i Champions League. Ja, vi spiller ad helvede til i perioder (nogen gange i hele kampe, som i går), men dælentæskeme hellere spille rædderligt og vinde end spille fabelagtigt og tabe. I hvert fald lige nu, hvor vi har 4-5 nøglespillere ude konstant. Når de er tilbage, vil mine krav til spillet naturligvis øges markant, men så snakker vi altså også et helt andet hold.

I det store hele viser reserverne jo, at de kan magte opgaven og ikke blot er en flok dikkende lammehaler som i de forgangne sæsoner.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding

10 år 7 måneder siden #267 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2015-2016 - II

Siempre Madrid skrev:

Pelle skrev: Er det kun mig, der synes, at det hele virker for uoverskueligt til at debattere herinde lige i øjeblikket? Vores mildest talt elendige kamp i går, de irriterende skader til en masse nøglespillere, Ronaldo og Perez' inden kampen, Ronaldos ageren overfor PSGs træner og præsident efter kampen, Benzemas eskapader uden for banen, den evige kritik af Benitez i de spanske medier og så selvfølgelig rygterne om utilfredsheden fra spillere som Isco, Ramos, m.v.

Jeg er også helt og aldeles grædefærdig over, at vi ligger nr. 1 i Liga BBVA, er videre i Champions League. Ja, vi spiller ad helvede til i perioder (nogen gange i hele kampe, som i går), men dælentæskeme hellere spille rædderligt og vinde end spille fabelagtigt og tabe. I hvert fald lige nu, hvor vi har 4-5 nøglespillere ude konstant. Når de er tilbage, vil mine krav til spillet naturligvis øges markant, men så snakker vi altså også et helt andet hold.

I det store hele viser reserverne jo, at de kan magte opgaven og ikke blot er en flok dikkende lammehaler som i de forgangne sæsoner.

Jeg taler jo ikke kun om spillet. Der er blot en del af det. Men der sker så meget negativt i og omkring Real Madrid i øjeblikket, at det virker som om, korthuset er ved at vælte. Måske det bare er mig :-)

"Maybe they hate me because I'm too good."

10 år 7 måneder siden #268 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Sæsonen 2015-2016 - II

Siempre Madrid skrev:

Jeg tror faktisk præcis, det er sådan, Benitez tænker ;) Resultaterne har været det klart mest positive i sæsonen indtil videre.
Jeg tror, at når vi kommer over denne periode med skaderne og kommer længere ind i sæsonen, så vil spillet automatisk øges i kvalitet, mens Benitez' filosofi vil skinne mere igennem.
Er det her bundniveauet, så spiller vi måske ikke prangende fodbold, men hvis det her er en af vores eneste perioder i sæsonen med dårligt spil, så er det netop nu, at mesterskabet vindes, når vi ALLIGEVEL ligger nr. 1 i de to turneringer.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
10 år 7 måneder siden #269 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Jeg er på Siempres side her. Man kan vel også tænke på moralen i truppen i dette tilfælde. Alle får spilletid, vi vinder hver gang og truppen oplever ikke at gå utilfredse fra banen på grund af nederlag eller bare pointtab. Vi ser altså ud til at overleve denne periode, hvor der er mange skader. Ikke kun på tavlen, men også i omklædningsrummet. Det tror jeg er vigtigt.
Havde man forsøgt at spille alt for offensivt og det var fejlet, så havde det ikke haft en positiv effekt på spillerne og så var der endnu et problem at kæmpe med. Nu er det kun spillet, som man behøver arbejde på, mens spillerne kommer tilbage. Min eneste forventning er, at vi ser gradvise forbedringer gennem sæsonen, mens vi fortsætter med at vinde.

10 år 7 måneder siden #270 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Den kritik der er mod ronaldos spil pt. er berettiget. Men nu er det jo ikke ligefrem stabilitet der har præget ham og klubben de sidste års tid. Man kan blot påpege mærkelige ledelsesbeslutninger, såsom trænerudskuftninger salg af vigtige spillere som alonso, Øzil og Di Maria - spillere som Ronaldo var voldsomt imod skulle sælges. Samt nye spillere der skulle køres ind og stadig ikke er succes (Bale bla.). Og så nu, en træner der lægger vægt på de defensive pligter.

Skiller vi os af med Ronaldo vil det blot være endnu en i rækken af latterlige beslutninger.
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved mohbar.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 7 måneder siden #271 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Real Madrids stærkeste opstilling for øjeblikket er uden Ronaldo. Man kan øvrigt også problematisere Kroos som ikke ligeså stærk defensivt som Casemiro eller dygtig offensivt som Isco.

…………Navas…………
Carvajal Varane Ramos Marcelo
…………Casemiro……………….
……Modric……..Isco…………
James…….Benzema…….Bale

10 år 7 måneder siden #272 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 2015-2016 - II

Johnson skrev: Real Madrids stærkeste opstilling for øjeblikket er uden Ronaldo. Man kan øvrigt også problematisere Kroos som ikke ligeså stærk defensivt som Casemiro eller dygtig offensivt som Isco.

…………Navas…………
Carvajal Varane Ramos Marcelo
…………Casemiro……………….
……Modric……..Isco…………
James…….Benzema…….Bale

Jeg er i virkelig dårligt humør for tiden, så jeg plejer at holde mig væk, men lige ved denne her vil jeg i stedet fatte mig i korthed:

Kan vi ikke også få en "Nej TAK"-knap på forum? :-D

Du vil simpelthen fjerne Ronaldo og Kroos fra holdet for i stedet at have Isco, Bale og Benzema inde?
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, M_linding, Dios, Kongens far, R7CR7GB11

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 7 måneder siden #273 af Johnson
Fodbold har udviklet sig. Det er ikke længere nok med pasningssikre midtbanespillere som Kroos ikke kan sætte en mand af. Det dur heller ikke med en angriber som ikke kan sætte sin direkte modstander.

10 år 7 måneder siden #274 af Siempre Madrid

Johnson skrev: Fodbold har udviklet sig. Det er ikke længere nok med pasningssikre midtbanespillere som Kroos ikke kan sætte en mand af. Det dur heller ikke med en angriber som ikke kan sætte sin direkte modstander.

Så hvor Kroos og Cristiano Ronaldo var eminente sidste år, så har fodbolden udviklet sig henover sommeren, så deres tid er forbi?.............Okay!

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, ElMadrid, R7CR7GB11

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 7 måneder siden #275 af Johnson
Var Kroos eminent sidste år? Det er ikke min opfattelse. Var Ronaldo afgørende i de store kampe som han tidligere var? Vi vandt ingenting sidste år og de gør vi heller ikke i år hvis vi fortsætter med at basere vores spil på henholdsvis en midtbanespiller som ikke er stærk defensivt og ikke bidrager med meget offensivt, og en angriber som ikke kan afdrible sin direkte modstander. Jeg ville til enhver tid foretrække at få spillet enten Isco eller Kovacic ind på den midtbaneplads i stedet for Kroos. De byder ind med noget andet end blot sikkert pasningsspil. To balancespillere på holdet er for meget for et hold der vil vinde alt. Kig på Bayern. De nøjes med Alonso. Eller Barca som nøjes med Busquets. Hvis der skal være plads til Kroos skal det være i stedet for Casemiro men problemet er bare at Casemiro fylder mere defensivt.

10 år 7 måneder siden #276 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Omend Johnson måske er noget bombastisk i sin holdning, så er jeg faktisk tilbøjelig til at give ham ret. Ingen kan efterhånden løbe fra, at Ronaldo bidrager med rigtig lidt, og det har han gjort i over et år nu. Han scorer stadig masser mål, men der er ikke noget, der taler for, at målene ikke ville ryge ind uden ham.

Kroos. Den er lidt sværere, men jeg er også tæt på at vedkende mig tanken. Jeg har været HELT VILDT lykkelig over Kroos, og jeg synes, at han var et helt fantastisk pust, da han kom til klubben. Alligevel må jeg dog indrømme, at jeg synes, han er en smule statisk i sit spil. Han har et fantastisk overblik og har fantastiske pasninger, men ved alle andre parametre fejler han. Han er dårlig i presspillet, erobrer sjældent bolde, ingen gennembrudsstyrke, ingen styrke, ingen hurtighed og ingen målfarlighed.

Leveret af Kunena Forum