Sæsonen 2015-2016 - II

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
10 år 7 måneder siden #289 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæsonen 2015-2016 - II

Johnson skrev: Måske kan vi for en god ordens skyld blive enige om at man godt kan diskutere hvilke spillere der bør indgå i startopstillingen uden at det indebærer at man dermed hader visse spillere eller mener at de er andenrangs spillere. Jeg er personligt af den opfattelse at alle spillere vi har set i aktion i denne sæson er kvalitetsspillere, hvoraf de fleste hører til den absolutte verdenselite. Det handler for mig at se, ene og alene om hvilken måde vi vil spille på. Jeg tror på at Real Madrid står stærkest med teknisk velfunderede og gennembrudstærke spillere. Real Madrid er ikke de taktiske systemers klub og har aldrig været det. Det er profilernes klub. Spillerne der kan noget på egen hånd. Kroos er den perfekte spiller til en klub der dyrker kollektivet, det store taktiske system. Men sådan en klub bliver Real Madrid aldrig, uanset hvilken træner der ansættes. En offensiv midtbanespiller i Real Madrid skal indimellem sætte sig igennem på den store scene og afgøre det hele for klubben. Ligesom Di Maria gjorde for Real Madrid da vi vandt La décima. Det kommer Kroos aldrig til at gøre.

Så kan man hævde at han skal være defensiv midtbanespiller, men så skal man kunne argumentere for at han er bedre end Casemiro på den plads.

Det forklarer vel meget godt de få titler i efterhånden rigtig mange år: Usammenhængende spil, ofte meget sløv defensiv uden sammenhæng, 2-3 mand mener, at de kan stå stille, når vi forsvarer og der er for alvor ikke andre ideer end at give bolden til nogen, der skal skabe noget magi.
Hvad nu, hvis man lod Benitez indføre sine ideer, give ham nogle år på posten (medmindre alt pludselig sejler og der ikke er tegn på fremgang) og så få opbygget dette kollektiv med en taktik, som alle mand arbejder for. Ikke at acceptere et system og et kollektiv betyder jo bare, at man ikke følge med tiden.

Jeg forstår virkelig ikke, at man kan se Kroos som det svageste led på den midtbane... Jeg har set en Kroos der har strålet meget mere end under Ancelotti. Det er meget muligt, at han havde flere sikre passninger, men nu ligger han i rollen, hvor han kan få lov at bruge sine styrker. Han skaber spillet, lægger assists og benytter sin spilforståelse og sit overblik til at servicere de offensive, men samtidig også til at være en del af et pres, der nok skal blive velorganiseret med tiden. Isco og James har simpelthen ikke kvaliteterne til at erobre bolde inde på midten. Derudover mener jeg også, at specielt James hører hjemme med udgangspunkt i højre side.
Jeg glæder mig til at se folk vende tilbage fra skader. Så får vi en sprudlende Kroos at se, når han skal finde Ronaldo, Benzema, Bale og James, som bare fungerer på et højere niveau end de folk, der spiller fremme nu. Det betyder altså en del, at de forreste kan finde ud af at bevæge sig rigtigt i forhold til hinanden og i forhold til Kroos.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #290 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Sæsonen 2015-2016 - II
.
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Chamartin.

10 år 7 måneder siden #291 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Sæsonen 2015-2016 - II
James trillede den ind på Claudio Bravo i nat i kvalifikationen til VM 2018 Eliminatorias Sudamericanas mellem Chile og Columbia:

Gol de James

Det må han MEGET gerne gentage næste lørdag!
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Chamartin.

10 år 6 måneder siden #292 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 2015-2016 - II
I Juanitos navn! Jeg har snakket om det i 100 år, og håber, at det snart også går op for flere madridistas verden over, at Florentino snart må gå af. Han kan starte med at fyre sig selv før han vælger at fyre træner efter træner.

Og hvorfor mener jeg det? Ja det er så simpelt som at klubbens sjæl og kultur krakerleer, når han starter det ene kapitalist projekt efter det andet. Nederlag på Bernabeu mod Barca er det værste, jeg kan komme i tanke på mens jeg begræder denne ydmygelse, som desværre minder om noget, vi har prøvet før. Vi kan først sejre igen, når vores klubbens identitet er tilbage. Når vores mest trofaste ultras er tilbage på stadion. Og når vi atter har spillere med ære.

Da jeg var nede for at se en kamp for et par måneder siden, kan jeg blot konkludere, at vi har at gøre med en decideret plastik klub, hvor alt form for personlighed og tradition er smidt langt ud af stadion. Ret utroligt at det kan lade sig gøre, når vi har så meget historie i denne klub.

Veteranos y noveles, nu skal vi have klubben tilbage inden vi atter begår samme fejl, som at tillade at Florentino fortsætter hans meningsløse projekter. Åh hvor længe skal vi overvære disse enorme skuffelser med jævne mellemrum... :'(
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon

10 år 6 måneder siden #293 af Macon
Besvaret af Macon på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Utroligt som man er blevet kørt over i 2 og en halv kamp i træk, i dag er jeg ikke skuffet, som mod sevilla, når man møder de 3 bedste spillere i verden og vores spil og press slet ikke eksisterer så kan det kun gå en vej, og det er en totalt ydmygelse, samme vil havde sket vis Paris havde afsluttet bedre.

Gider ikke at se på perez og slet ikke benitez mere, holdet gider ikke ham, der er tydeligt.
Der er så mange på holder der ikke holder niveau, og som ikke er i kamp form, hvorfor bruge dem.

10 år 6 måneder siden #294 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Dem af jer som better, gode odds på shaktar hjemmesejr i chl næste kamp. 100℅ vinder chance...

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #295 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Prøv at høre, holdet er fremtidssikret. Vi har Ødegaard rendende rundt til en formue hver måned. Meeen lige pludselig så bliver han det næste store...

10 år 6 måneder siden #296 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Knap så fun fact:

I kalenderåret 2015 har vi med 2 forskellige trænere og 20 forskellige spillere prøvet at tabe 4-0 til både Barcelona og Atletico.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

• Tobiasillas
  • Gæst
  • Gæst
10 år 6 måneder siden #297 af Tobiasillas
Besvaret af Tobiasillas på emne Sæsonen 2015-2016 - II
det må virklige gør ondt i nummeren på spillerne efter igår
med det rygter at ronaldo er bøsse må han nød det godt igår

10 år 6 måneder siden #298 af Administrationen

Tobiasillas skrev: det må virklige gør ondt i nummeren på spillerne efter igår
med det rygter at ronaldo er bøsse må han nød det godt igår

Debattonen har generelt været imponerende god efter i går. Men det der kan vi altså ikke tolerere!

10 år 6 måneder siden #299 af HHB65
Besvaret af HHB65 på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Der er mange kritiske punkter som fint er belyst i anden tråd omkring kampen i går. Et problem som fylder meget ved mig er indkøbspolitiken i sammenhæng med spillestil/trænerudskiftninger og præsidenmagt en stort centralt problem.

Selvom man er verdens rigeste klub vil der være en grænse for hvad man kan bruge i vildskab af penge. Nuværende strategi har jeg svært ved at se en rød tråd i, og en gang for alle ville jeg personligt ønske at man gav en træner arbejdsro over 2-3 år eller mere til at indbygge en helt fast filosofi omkring spillestil og spillertyper. Derved kunne man bedre scoute de helt rigtige spillere og tilrette talentarbejdet hertil.

Jeg postede tidl. I sæsonen at jeg troede vi ville slå et afgørende hul i efteråret med den utrolig smalle trup Barca havde kontra transferban og skader. Jeg ved godt vi selv havde mange skader, men burde stadig med en tilrettet stil og filosofi klarer det. Barca har en stil som er gennemsyret i deres klub. Derved kan talenter nemmere aflaste i skadesperioder og kigget man på typerne vidal og thuran der er på vej, har man købt folk der umiddelbart passer perfekt i deres 4-3-3 og som ny spiller er det nemmere at sætte sig ind i.
Er meget spændt på den næste stykke tid og sæsonen ud. Det hele kan nedsmelte i kaos, og jeg ved godt mange af jer måske er uenige i at risikere at give rivalen frit lejde over nogle sæsoner, men med den titelhøst de har haft er det tiden til at tænke langsigtet.

10 år 6 måneder siden #300 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2015-2016 - II
www.marca.com/en/2015/11/27/en/football/...drid/1448615997.html

Nu er jeg stor fan af dialog, åbenhed og sund fornuft. Så det lyder IMO rigtig positivt, hvis Perez, Ronaldo og Bale (og gerne endnu flere) har opdaget at der er noget galt med kulturen på holdet, og at de ødelægger det for dem selv (og os Madridistas), hvis ikke de arbejder sammen.

Lad os se på søndag om det har virket. Vi så noget af det rigtige i onsdags:-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Doc.juego, Pelle

Leveret af Kunena Forum