Sæsonen 2015-2016 - II
Jeg synes det på flere områder er tiden at tænke ny strategi - uden Ronaldo. Skal vi nå at få penge for ham (der batter i forhold til ny strategi/nyindkøb), så er det nu mens man stadig kan få enorme summer for ham.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nogle Real Madrid fans. Amen altså!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Neye skrev: Tror flere af de bærende kræfter har svært ved at finde deres ben i den rolle som Benitez giver dem og så tror jeg ikke opgaverne bliver mindre bundet af at alt skal skrues sammen for Ronaldos skyld. Det er opskriften på en nedadgående spirale, når Ronaldo ikke leverer.
Jeg synes det på flere områder er tiden at tænke ny strategi - uden Ronaldo. Skal vi nå at få penge for ham (der batter i forhold til ny strategi/nyindkøb), så er det nu mens man stadig kan få enorme summer for ham.
Nu skal vi også lige have in mente, at Ronaldo er den eneste i vores offensive stjernekavalkade, som ikke har været ude med en skade, hvorfor det offensive spil helt naturligvis lægges mere over på hans skuldre, end det normalt ville have været. Når James, Bale og Benzema kommer retur, så fordeles målene på flere folk - og dermed også ansvaret.
Jeg føler egentlig ikke, at vores kæder har svært ved at finde ud af, hvilken rolle de har under Benitez. Det har helt tydeligt gjort sig gældende for Isco, men ellers ser jeg ikke andre spillere være markant dårligere, end de var sidste år. Ronaldo scorer ikke så meget, men den havde de fleste af os vist forudsagt.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Personligt kan jeg ikke rigtigt finde udslagsgivenende argumenter til at overbevise mig selv om nogen af delene.
Det er der indtil videre heller ingen andre herinde der har formaaet at gore for mig.
Argumentet for at saelge vaerende at man stadig kan faa en stor pose penge for ham og derfra opbygge et mere homogent hold.
Dog har jeg godt nok svaert ved at sende ham afsted velvidende hvor mange maal han har produceret for os siden sin ankomst og med henblik paa hvor mange maal han fortsat kommer til at score.
Jeg er stor Ronaldo fan, men jeg begynder godt nok lidt at haelde i retning af at faa ham solgt for en kaempe stak til sommer, da jeg frygter at den udslagsgivende faktor i forhold til ikke at kunne bestemme sig for mit vedkommende nok efterhaanden er den historik han allerede har opbygget.
Skal han afsted forventer jeg dog at vi skal have omkring en milliard for ham og at vi har enten Reus eller Hazard klar i kulissen.
Dios skrev: Blev Kroos lige gjort til en Serie 2 spiller?
Du er virkelig blevet den ukronede konge af arrogante småstikkende one-liners.
Jeg forventer, desværre, at dit indlæg er møntet på mit tidligere indlæg om Kroos, men så må jeg jo erkende, at du (igen) komprimerer et langt indlæg til en linje, der i ovenkøbet så er forkert og populistisk. Jeg har ingenlunde sagt, at Kroos er serie 2 spiller. Jeg siger bare, at hans klare spidskompetencer er pasningsspillet og positionering, men at han ellers ikke fylder meget på banen. Sådan er det for mange stjernespillere (Xavi, Verrati, Fabregas - you name it), og han var velsagtens en af de tre bedste Real Madrid spillere i fjor. Problemet er dog, at den type spiller lider under Benitez. Eller rettere sagt - der er ikke plads til to - for Modric og Kroos ligner efterhånden hinanden temmelig meget
Kroos er naturligvis en bedre boldflytter og fungerer bedre som defensiv playmaker end Modric, mens Modric har lidt mere gennembrudsstyrke. De to styrede Ancelottis boldbesiddende hold sidste sæson, men når Casemiro ligger på den defensive midtbane med det nye system, så er Kroos altså malplaceret.
Derfor, og nu skærer jeg det ud i pap, så du ikke tager tingene ud af kontekst (igen), så: Kroos er en fantastisk fodboldspiller. Sagen er bare den, at Benitez spiller på en anden måde end dengang, hvor Kroos blev hentet. Benitez giver modstanderen bolden mere, han vil ikke opbygge spillet i samme grad og han forventer en pressende og løbestærk midtbane. Desværre er det dog sådan, at i det scenarie bidrager Kroos ikke med meget. Omvendt er han fremragende i det boldbesiddende spil, men i den fase har vi allerede flere spiller, der kan byde ind; Modric, James, Isco og tildels Casemiro på midten.
Og så den er helt feset ind: Konstellationen Modric, Kroos og Jamés/Isco er en meget skrøbelig midtbane med Benitez filosofi; derfor kan man rykke massive Casemiro ind. Konstellationen Casemiro, Kroos og Modric kan det så blive, men den midtbane er for udynamisk og efterlader for meget pres på de forreste tre; se bare i tirsdags. Derfor: Løsningen, hvis man æder ovenstående tanker, er at man spiller med stærke Casemiro, boldstærke Modric/Kroos og dynamiske/offensive James/Isco, og det er så der, hvor jeg tror og mener, at Kroos oftest vil blive sorte per!
Sebberg skrev:
Jeg forventer, desværre, at dit indlæg er møntet på mit tidligere indlæg om Kroos, men så må jeg jo igen erkende, at du (igen) komprimerer et langt indlæg til en linje, der i endda så er forkert og populistisk. Jeg har ingenlunde sagt, at Kroos er Serie 2 spiller. Jeg siger bare, at hans klare spidskompetencer er hans afleveringer og positionering, men at han ellers ikke fylder meget på banen. Sådan er det for mange stjernespillere (Xavi, Verrati, Fabregas - you name it), og han var velsagtens en af de tre bedste Real Madrid spillere i fjor. Problemet er dog, at den type spiller lider under Benitez. Eller rettere sagt - der er ikke plads til to - for Modric og Kroos ligner efterhånden hinanden temmelig meget på de samme parametre.
Kroos er naturligvis en bedre boldflytter og fungerer bedre som defensiv playmaker, mens Modric har lidt mere gennembrudsstyrke. De to styrrede Ancelottis boldbesiddende hold sidste sæson, men når Casemiro ligger på den defensive midtbane, så er Kroos altså malplaceret.
Derfor, og nu skærer jeg det ud i pap, så du ikke tager tingene ud af kontekst (igen), så: Kroos er en fantastisk fodboldspiller. Sagen er bare den, at Benitez spiller på en anden måde end dengang, hvor Kroos blev hentet. Benitez giver modstanderen bolden mere, han vil ikke opbygge spillet i samme grad og han forventer en pressende og løbestærk midtbane. Desværre er det dog sådan, at her bidrager Kroos ikke med meget. Omvendt er han fremragende i det besiddende spil, men det er altså ikke fordi, at vi ikke allerede har dygtige spillere i den fase med Modric, James, Isco og tildels Casemiro på midten.
Og så den er helt feset ind: Modric, Kroos og Jamés/Isco er en meget skrøbelig midtbane med Benitez filosofi; derfor kan man rykke tanken Casemiro ind. Casemiro, Kroos og Modric kan det så blive, men den midtbane er for udynamisk og efterlader for meget pres på de forreste tre; se bare i tirsdags. Derfor: Løsningen, hvis man æder ovenstående tanker, er at man spiller med stærke Casemiro, boldstærke Modric/Kroos og dynamiske/offensive James/Isco, og det er så der, hvor jeg tror og mener, at Kroos oftest vil blive sorte per!
Klasseindlæg! Især første linje er spot on!
"Maybe they hate me because I'm too good."
Måske en smålig statistik. Men det er uvidenhed at negligere Kroos' fysiske formåen på en fodboldbane. Han løber solen sort i hver eneste kamp, så det er decideret forkert at postulere, at Kroos ikke hører i denne kategori. Nok kommer disse kilometer dels qua Kroos' iver efter at diktere kampens tempo, men ligeledes qua tyskeren evne til at presse modstanderen på banens sidste tredjedel.
Jeg kunne ikke finde en lignende statistik på La Liga, men inde på laliga.es kan man finde en masse anden interessant statistik. Her har jeg kigget lidt på "recoveries" - det kan vel oversættes, som en bolderobring, opsnapning eller lignende. Kroos er noteret for 56 (hver 13. minut), Casemiro for 40 (hver 12. minut) og Modric for 53 (hver 13. minut). Så kan man altid gisne om, hvor disse kommer på banen, men jeg vil vove den påstand, at Kroos' oftest kommer på banens sidste tredjedel, da han tit og ofte er den, der lægger det første pres.
Snuppet fra en artikel fra fourfourtwo.com:
"...Kroos played alongside Sami Khedira and Bastian Schwiensteiger who provided some relief from his defensive duties, which in turn allowed him to pressure high up the pitch. Kroos has a brain that can dissect an opposing defence with quick, intricate passing that's impressive in its simplicity."
Dette lille udsnit refererer ikke kun Kroos' enestående VM, men generelt for Tyskalnd. Så jeg kan overhovedet ikke se, hvorfor Kroos skulle være malplaceret sammen med Modric og Casemiro. Opsætningerne minder om hinanden! Jeg synes, der var tydelige tegn på, hvordan Kroos fungerer optimalt mod PSG i tirsdags; nemlig i en mere fri rolle, hvor han kan demonstrere sin eminente spilforståelse/opfattelse (opbyggende/nedbrydende).
Men Kroos kan sagtens blive vejet for let, når alle mand er tilbage. Kroos er nemlig satans begrænset i sit spil, når kun ham og Modric er på banen. Han er ganske enkelt for langt tilbage på banen til at bruge sine kvaliteter bedst muligt (han bliver "bare" boldflytter). Nå, det jeg egentlig ville, var bare at komme med en påstand om, at det er forkert at postulere, at Kroos ikke bidrager med løbepensum og presspil. Han har, hvis han får muligheden, hele pakken til at være en af klodens ypperste centrale midtbanespillere.
Kroos er nok en af de sidste spillere jeg ville vælge at lægge for had, som jo ellers er moderne blandt os Real Madrid tilhængere, mig selv inklusiv.
Derudover vil jeg tilføje at Kroos jo bare aldrig er skadet (7-9-13), hvilket i disse tider jo bestemt er noget at sætte stor pris på. De andre spillere må igang med sauerkrauten og Erdingerøl for at komme ovenpå igen.
DC19
Pelle skrev:
Sebberg skrev:
Jeg forventer, desværre, at dit indlæg er møntet på mit tidligere indlæg om Kroos, men så må jeg jo igen erkende, at du (igen) komprimerer et langt indlæg til en linje, der i endda så er forkert og populistisk. Jeg har ingenlunde sagt, at Kroos er Serie 2 spiller. Jeg siger bare, at hans klare spidskompetencer er hans afleveringer og positionering, men at han ellers ikke fylder meget på banen. Sådan er det for mange stjernespillere (Xavi, Verrati, Fabregas - you name it), og han var velsagtens en af de tre bedste Real Madrid spillere i fjor. Problemet er dog, at den type spiller lider under Benitez. Eller rettere sagt - der er ikke plads til to - for Modric og Kroos ligner efterhånden hinanden temmelig meget på de samme parametre.
Kroos er naturligvis en bedre boldflytter og fungerer bedre som defensiv playmaker, mens Modric har lidt mere gennembrudsstyrke. De to styrrede Ancelottis boldbesiddende hold sidste sæson, men når Casemiro ligger på den defensive midtbane, så er Kroos altså malplaceret.
Derfor, og nu skærer jeg det ud i pap, så du ikke tager tingene ud af kontekst (igen), så: Kroos er en fantastisk fodboldspiller. Sagen er bare den, at Benitez spiller på en anden måde end dengang, hvor Kroos blev hentet. Benitez giver modstanderen bolden mere, han vil ikke opbygge spillet i samme grad og han forventer en pressende og løbestærk midtbane. Desværre er det dog sådan, at her bidrager Kroos ikke med meget. Omvendt er han fremragende i det besiddende spil, men det er altså ikke fordi, at vi ikke allerede har dygtige spillere i den fase med Modric, James, Isco og tildels Casemiro på midten.
Og så den er helt feset ind: Modric, Kroos og Jamés/Isco er en meget skrøbelig midtbane med Benitez filosofi; derfor kan man rykke tanken Casemiro ind. Casemiro, Kroos og Modric kan det så blive, men den midtbane er for udynamisk og efterlader for meget pres på de forreste tre; se bare i tirsdags. Derfor: Løsningen, hvis man æder ovenstående tanker, er at man spiller med stærke Casemiro, boldstærke Modric/Kroos og dynamiske/offensive James/Isco, og det er så der, hvor jeg tror og mener, at Kroos oftest vil blive sorte per!
Klasseindlæg! Især første linje er spot on!
Haha, jeg må godt nok have pisset dig af på en eller anden måde :D Jeg undskylder for alt hvad jeg har sagt og gjort dig. Bare du ikke er sur på mig længere?
Jeg forventer, desværre, at dit indlæg er møntet på mit tidligere indlæg om Kroos, men så må jeg jo erkende, at du (igen) komprimerer et langt indlæg til en linje, der i ovenkøbet så er forkert og populistisk. Jeg har ingenlunde sagt, at Kroos er serie 2 spiller. Jeg siger bare, at hans klare spidskompetencer er pasningsspillet og positionering, men at han ellers ikke fylder meget på banen. Sådan er det for mange stjernespillere (Xavi, Verrati, Fabregas - you name it), og han var velsagtens en af de tre bedste Real Madrid spillere i fjor. Problemet er dog, at den type spiller lider under Benitez. Eller rettere sagt - der er ikke plads til to - for Modric og Kroos ligner efterhånden hinanden temmelig meget
Kroos er naturligvis en bedre boldflytter og fungerer bedre som defensiv playmaker end Modric, mens Modric har lidt mere gennembrudsstyrke. De to styrede Ancelottis boldbesiddende hold sidste sæson, men når Casemiro ligger på den defensive midtbane med det nye system, så er Kroos altså malplaceret.
Derfor, og nu skærer jeg det ud i pap, så du ikke tager tingene ud af kontekst (igen), så: Kroos er en fantastisk fodboldspiller. Sagen er bare den, at Benitez spiller på en anden måde end dengang, hvor Kroos blev hentet. Benitez giver modstanderen bolden mere, han vil ikke opbygge spillet i samme grad og han forventer en pressende og løbestærk midtbane. Desværre er det dog sådan, at i det scenarie bidrager Kroos ikke med meget. Omvendt er han fremragende i det boldbesiddende spil, men i den fase har vi allerede flere spiller, der kan byde ind; Modric, James, Isco og tildels Casemiro på midten.
Og så den er helt feset ind: Konstellationen Modric, Kroos og Jamés/Isco er en meget skrøbelig midtbane med Benitez filosofi; derfor kan man rykke massive Casemiro ind. Konstellationen Casemiro, Kroos og Modric kan det så blive, men den midtbane er for udynamisk og efterlader for meget pres på de forreste tre; se bare i tirsdags. Derfor: Løsningen, hvis man æder ovenstående tanker, er at man spiller med stærke Casemiro, boldstærke Modric/Kroos og dynamiske/offensive James/Isco, og det er så der, hvor jeg tror og mener, at Kroos oftest vil blive sorte per!
Mit indlæg var ikke kun møntet på dig, men ligeså meget Johnson. Tilsammen fik i det til at lyde som om Kroos var en Segunda spiller, som kun mestrede at lægge en præcis aflevering. Det er bare så langt fra sandheden som det overhovedet kan blive. Er der nogle kampe du vurdere udfra, at der ikke er plads til Modric og Kroos på samme tid, eller er det hvad du synes? Jeg synes nu selv, at der er masser af plads til dem begge. Som Daniel skriver i sit indlæg, så passer det jo simpelthen bare ikke det du siger. Kroos erobre stort set ligeså mange bolde som Casemiro, og er altid ham der løber mest på den centrale midtbane. Han er noteret for 3 assist, og det klæder virkelig hans spil, at han ikke bliver hæmmet, som han gjorde det under Ancelotti.
Kroos spillede jo aldrig som bagerste mand i Bayern eller på det tyske landshold, som han gjorde under Ancelotti, så hvorfor er der nu ikke plads til at han endelig spiller den plads han er vant til?
Benitez stil har jo ændret sig markant efter alle vores skader. Vi startede sæsonen med sindssyg meget boldbesiddelse, fordi vi ikke havde spillerne til andet. Imod Sporting, Betis, Granada, Malaga og Malmø havde vi bolden over 65% af tiden. Imod Levante og At. Madrid havde vi den 55% af tiden, og resten af kampene hidtil har været meget mere lige. Der er et klart mønster i hvornår Benitez "opgav" boldbesiddelse og spillede meget mere henholdene og direkte.
Vi kan kun gisne om hvad fremtiden bringer, men 2/3 dele af kampene indtil videre har vi domineret på boldbesiddelsen, så hvorfor passer Kroos ikke ind her?
Jeg er helt med på det ser dumt ud når Kroos alene mand presser i front, og jeg er helt med på at det så betyder han ikke fylder nok centralt, når han skal udføre Ronaldo's defensive arbejde, men den seneste måned har været forfærdelig rent spillemæssig, så jeg mener simpelthen ikke man kan vurdere noget udfra det.
Kroos er nu engang bedst når han ikke skal spille 6'er. Nu fremhæver du kampen i Tirsdags, og skriver, at det giver et for stort pres på de forreste 3, og her kommer det jeg for alvor ikke kan fatte, og jeg mener virkelig at man har tabt på argumenter, når man bevidst vælger ikke at sætte tingene i perspektiv. For at du ikke skal hade mig, og sige jeg tager ting ud af kontekst, så kan jeg bare ikke forstå hvorfor du ser bort fra, at vi spiller med Jesé, Ronaldo og Isco og ikke Ronaldo, Benzema og James. Der er immervæk kæmpe forskel på kvalitet på de 2 opstillinger. Sidstnævnte er min favorit pt.så skift selv ud med de spillere du har lyst til.
Det er jo som at gå fra en Mercedes til Ford Ka!
Det er bare sjovt, at Benitez filosofi nu er defineret, når vi de første 4-5 kampe var alt dominerende og stik modsat det spil vi ser pt. Forskellen på de 2 perioder er bare, at vi til at starte med havde alle mand til rådighed, og vi nu oftest skal ud og vælge imellem 3/4 valg til diverse positioner.
- Johnson
- Gæst
-
Så kan man hævde at han skal være defensiv midtbanespiller, men så skal man kunne argumentere for at han er bedre end Casemiro på den plads.