Sæsonen 2015-2016 - II

10 år 7 måneder siden #397 af Neye
Besvaret af Neye på emne Sæsonen 2015-2016 - II

Siempre Madrid skrev:

Neye skrev:

Siempre Madrid skrev:

Neye skrev:

Siempre Madrid skrev: Og så to jeg lige The Special One med også og så kan jeg godt bøje statistikken sådan, at nedturen startede med den italienske fløjlshandske ;-)

2010/11:
Ath. Bilbao 3 (h), 3 (u)
Atlético Madrid 3 (h), 3 (u)
Barcelona 0 (u), 1 (h)
Sevilla 3 (h), 3 (u)
Valencia 3 (u), 3 (h)
Villarreal 3 (u), 3 (h)
31 points a 36 mulige.

2011/12:
Ath. Bilbao 3 (h), 3 (u)
Barcelona 3 (u), 0 (h)
Sevilla 3 (h), 3 (u)
Valencia 3 (u), 1 (h)
Villarreal 1 (u), 3 (h)
29 points a 36 mulige.

2012/13
Ath. Bilbao 3 (h), 3 (u)
Barcelona 1 (u), 3 (h)
Sevilla 3 (h), 0 (u)
Valencia 3 (u), 1 (h)
Villarreal var i næstbedste række
24 points a 30 mulige.

2013/14:
Ath. Bilbao 3 (h), 1 (u)
Atlético Madrid 0 (h), 1 (u)
Barcelona 0 (u), 0 (h)
Sevilla 3 (h), 0 (u)
Valencia 3 (u), 1 (h)
Villarreal 1 (u), 3 (h)
16 points a 36 mulige.

2014/15:
Ath. Bilbao 3 (h), 0 (u)
Atlético Madrid 0 (h), 0 (u)
Barcelona 3 (h), 0 (u)
Sevilla 3 (h), 3 (h)
Valencia 0 (u), 1 (h)
Villarreal 3 (u), 1 (h)
18 points a 36 mulige.

2015/16:
Ath. Bilbao 3 (u),
Atlético Madrid 1 (u)
Barcelona 0 (h)
Sevilla 0 (u)
Valencia 1 (u)
Villarreal 0 (u)
5 ud af 18 mulige points.

Hvis vi fremskriver 15/16 sæsonen lineært (5 ud af 18) lander man på 10 ud af 36 under Benitez. Det dårligste resultat i alle årene mod de store. Så det skal da gå mere end "anderledes", hvis Benitez sæson skulle ende godt ud i den statistik.

5 af de 6 kampe er på hjemmebane, så jeg vil nok hellere sætte mine sparepenge på, at Benítez kommer til at klare det en smule bedre eller i hvert fald lige så godt som Ancelotti. Det kræver trods alt "kun" 4 sejre.

Det kræver Real gør det helt signifikant bedre end hidtil.

Selvfølgelig er der nogle ting, som skal forbedres, men det er jo ikke sådan, at Real Madrid (bortset fra Barcelona-kampen) har været markant dårligere end sine modstandere.

For mig som tilskuer, ser det ud til, at Madrid spiller dårligere end de har gjort meget længe og din statistik bekræfter egentlig også den position.

Din statistik kan bruges som argument for, at Rafa rent teoretisk, stadig kan nå at gøre det bedre end f.eks. Ancelotti

PS Jeg håber du får ret
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Neye.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 7 måneder siden #398 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Sæsonen 2015-2016 - II

Siempre Madrid skrev: Jeg har tilladt mig at kigge lidt på Real Madrids indbyrdes opgør mod de formodet stærkeste hold i La Liga i Ancelottis to sæsoner og denne sæson med Rafa Benítez.

Det ser således ud:
2013/14:
Ath. Bilbao 3 (h), 1 (u)
Barcelona 0 (u), 0 (h)
Sevilla 3 (h), 0 (u)
Valencia 3 (u), 1 (h)
Villarreal 1 (u), 3 (h)
16 points a 36 mulige.

2014/15:
Ath. Bilbao 3 (h), 0 (u)
Barcelona 3 (h), 0 (u)
Sevilla 3 (h), 3 (h)
Valencia 0 (u), 1 (h)
Villarreal 3 (u), 1 (h)
18 points a 36 mulige.

2015/16:
Ath. Bilbao 3 (u),
Atlético Madrid 1 (u)
Barcelona 0 (h)
Sevilla 0 (u)
Valencia 1 (u)
Villarreal 0 (u)

Det var aldrig imponerende under Ancelotti og vi kommer heller ikke helt op at ringe i denne sæson, men Benítez kan dog nå et bedre resultat, hvis vi vinder de 5 hjemmekampe, som vi har tilbage mod ovenstående hold.

Kan vi ikke bare sige det som det er.. Rafa har skabt elendige resultater.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Daniel, Steen, LasseRMD

10 år 7 måneder siden #399 af Steen
Besvaret af Steen på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Møde på Bernabeu senere ifølge Marca. Ét af samtalepunkterne vil være FSW. Perez overvejer at fyre ham, skriver de.

Tænk dig nu om Perez. Real Madrids fremtid er Isco og James, ikke FSW.

10 år 7 måneder siden #400 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæsonen 2015-2016 - II

SR4 skrev:

Siempre Madrid skrev: Jeg har tilladt mig at kigge lidt på Real Madrids indbyrdes opgør mod de formodet stærkeste hold i La Liga i Ancelottis to sæsoner og denne sæson med Rafa Benítez.

Det ser således ud:
2013/14:
Ath. Bilbao 3 (h), 1 (u)
Barcelona 0 (u), 0 (h)
Sevilla 3 (h), 0 (u)
Valencia 3 (u), 1 (h)
Villarreal 1 (u), 3 (h)
16 points a 36 mulige.

2014/15:
Ath. Bilbao 3 (h), 0 (u)
Barcelona 3 (h), 0 (u)
Sevilla 3 (h), 3 (h)
Valencia 0 (u), 1 (h)
Villarreal 3 (u), 1 (h)
18 points a 36 mulige.

2015/16:
Ath. Bilbao 3 (u),
Atlético Madrid 1 (u)
Barcelona 0 (h)
Sevilla 0 (u)
Valencia 1 (u)
Villarreal 0 (u)

Det var aldrig imponerende under Ancelotti og vi kommer heller ikke helt op at ringe i denne sæson, men Benítez kan dog nå et bedre resultat, hvis vi vinder de 5 hjemmekampe, som vi har tilbage mod ovenstående hold.

Kan vi ikke bare sige det som det er.. Rafa har skabt elendige resultater.

Altså, det var ELENDIGT under Carlo og HVIS alt Benitez rører ved pludselig og imod al forventning sku blive til guld, så ka han sådan cirka udligne dén elendighed - men kun hvis ALT går godt. Det er jo komisk - manden har jo nærmest formået at sætte barren så lavt som ik set siden Garcia Remon. Det er det Real madrid-hold som begejstrer mindst i meget, meget lang tid - derudover skaber vi aaaaalt for få chancer (med mindre vi spiller mod 9 mand på bernabeu), vi lukker mål ind på samlebånd og vi er underlegne hver eneste gang vi møder et hold af bare anstændig kvalitet.

Seriøst, jeg er virkelig modløs pt - simpelthen fordi jeg synes der er kæmpe issues på alle plan i organisationen: For første gang må jeg erkende at være ganske uening i mange af de beslutninger Florentino har taget de seneste år, den sportslige ledelse sejler eller eksisterer ikke, man har købt de forkerte spillere og de spillere der er købt er nogle af dem købt til uhyrlige priser som ik har matchet kvaliteten (Coentrao, Danilo, James og ik mindst Illarra som skrækeksempler) og så self har man en værdiløst skvat af en træner - hvilket alle nærmest ku sige på forhånd. Var det dog bare så nemt som at smide ham på porten, så ville det ik være så slemt, men han er kun det første i rækken af problemer der ska løses. Men tag ik fejl - jeg mener ik man ka løse nogen som helst af de andre problemer uden at smide Benitez ad helvede til .

Endelig synes jeg pt man står med en spillertrup som er helt forkert sammensat og simpelthen ik matcher nogen spillemåde eller noget system. I Barca har man haft et system der fungerede og købt spillere der matcher det system. I Real Madrid har man købt spillere som var så profilerede og dyre at de mere eller mindre SKA spille - uagtet at de ik passer ind i systemet der spilles eller er i stand til som samlet flok at ku proppes ind i noget fungerende system. Et lille eksempel er at vi har to af de mest lovende spillere, Isco og james, begge ret typiske 10'ere - men vi har købt to af verdens største stjerner, Cristiano og Bale, som ska spille hver gang og som reelt kun passer i et system som udelukker brugen af en egentlig 10'er - jamen for helvede altså.

Havde det været FM det her, så havde jeg formentlig skiftet 2/3-dele af truppen på stedet og startet forfra - det frygtelige er bare at sådan fungerer virkeligheden ikke og man ska drfor nok indstille sig på at sku bygge forfra med de klodser man har til rådighed. Så man ska virkelig være dygtig hvis man ka udse sig de få klodser som man får mest ud af at skifte ud og udse sig de nye spillere som man ka få ind og som ka virkelig bidrage med ting holdet mangler. Jeg er stadig forelsket i tanken om at ha en spiller som Pogba til rådighed - en spiller på midten af banen med attitude og pondus og presence som går forrest og ka trække andre op i modgang ganske enkelt på sin fysik og det store område han regerer i. Så ved jeg godt han er dyr og han måske stadig har lidt kanter der ska slibes - og det ka oz godt være det ik ska være lige ham - men en type som ham. Og så ka det godt være det ender med der ik er plads til både Modric og Kroos i klubben, men nogle valg ska der snart tages, også svære, hvis truppen ska bevæge sig fremad - man ka ik ha 8-9 urørlige spillere i en trup for så er der INTET rum for nogen som helst træner til at ændre og/eller udvikle. Og som nogle brugere nævner, så kræver det nok oz et opgør med spillernes magt. Den vil naturligvis altid være der når man samler store stjerner og de bedste spillere, men den må ikke blive så dominerende som man har på fornemmelsen den er i madrid pt - omend jeg synes at Carlo langt henad vejen lod til at have styr på det - men måske var en del af hans fald også at han simpelthen pleasede for meget og derfor gik for meget på kompromis.

Summa summarum - jeg ville ønske hele lortet var FM, så man ku bygge op fra bunden - eller slukke computeren og starte forfra!!

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 7 måneder siden #401 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Helguera-Kroos
Makelele-Modric
Zidane-Isco
Solari-Bale
Raul-James
Morientes-Benzema

Ok så Figo er ikke med. Men tror vi vinder hele lortet.

10 år 7 måneder siden #402 af Siempre Madrid
Barcelona er blevet forstærket med Aleix Vidal og Arda Turan.
Atlético Madrid er blevet forstærket med Kranewitter og Augusto.

Gad vide, om Florentino Pérez også vil åbne pengepungen for Zidane og skaffe et par nye spillere?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 7 måneder siden #403 af Johnson
Vi mangler en venstreback

10 år 7 måneder siden #404 af SR4

Siempre Madrid skrev: Barcelona er blevet forstærket med Aleix Vidal og Arda Turan.
Atlético Madrid er blevet forstærket med Kranewitter og Augusto.

Gad vide, om Florentino Pérez også vil åbne pengepungen for Zidane og skaffe et par nye spillere?

Ud over en venstreback og MÅSKE en angriber til, kan jeg ikke se hvad vi mangler. Vi har stjerner på hver position så det handler bare om en træner, der kan få det bedste ud af dem.

10 år 7 måneder siden #405 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Hold fast et galehus.

Et kort resumé;

Ronaldo replies: "‘We need to play harder and faster…..we’re just watching!" to which the Madrid captain says: "Yeah, you’re watching us!’ There’s three of you just standing up there!" clearly not happy with the lack of tracking back being done by Ronaldo, Bale and Benzema.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Sahinovic.

10 år 7 måneder siden #406 af SR4

Sahinovic skrev: Hold fast et galehus.

Et kort resumé;

Ronaldo replies: "‘We need to play harder and faster…..we’re just watching!" to which the Madrid captain says: "Yeah, you’re watching us!’ There’s three of you just standing up there!" clearly not happy with the lack of tracking back being done by Ronaldo, Bale and Benzema.

Lyder som repilikker man ville finde på en komedie tegnefilm.

10 år 7 måneder siden #407 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Hvis man lige smutter ind omkring Benzemas FB-profil, og ser hvad han har smidt op for ca. 25 min. siden. Så vil man se en rigtig glad franskmand, der må have haft den bedste aften længe i går ;-)

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: Roesen7

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 7 måneder siden #408 af Johnson
Jeg har et spørgsmål til de ærede madridistas.

Så vidt jeg kan huske det så startede vi sæsonen i 2013 under Ancelotti med følgende 4-2-3-1 opstilling:
………………………..
….Modric Alonso…
Bale…Isco…..Ronaldo
…..Benzema………

Det gik ikke særligt godt. Der var ikke den berømte balance som Ancelotti altid talte om. Det fungerede først da Di Maria røg ned ved siden Modric og Alonso. Den 4-3-3 opstilling har man såvidt jeg kan huske holdt fast i lige siden. (når man ikke har spillet 4-4-2)

Mit spørgsmål går på om vi nogensinde har prøvet en 4-2-3-1 opstilling med James i smørhullet i stedet for Isco? Er der nogen der mindes en sådan opstilling og hvordan gik det?
Sidste redigering: 10 år 7 måneder siden ved Johnson.

Leveret af Kunena Forum