Sæsonen 2015-2016 - II

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 5 måneder siden #529 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Sæsonen 2015-2016 - II

Neye skrev:

Johnson skrev: Isco ryger på bænken i weekenden og Kovacic træder ind i startopstillingen. isco har heller ikke været særlig imponerende på det sidste. Han bryder stort set aldrig gennem kæderne med sine driblinger. Kovacic har vist at han har et godt drive med bolden, hvor han indimellem åbner et forsvar op med sine ryk. Håber virkelig at griber chancen i weekenden.

Siden Zidane kom til, har Isco spillet fremragende og endda på parametre (aggression, indsats og taklinger) som vi ikke har set før. Lur mig om ikke det handler en del om konceptet og den plads han spiller- Godt nok var Isco mere middelmådigt den sidste kamp (som resten af holdet ekskl. Modric) end de 3 kampe forinden, men at sige han ikke har spillet godt på det sidste, er vist at flage med sin manglende indsigt i fodbold.

Isco skal under Zidane ikke bryde igennem med sine driblinger. Hans primære opgave er at medvirke i Reals boldbesiddelse og stå for ttemposkiftet i den proces med en enkelt hurtig dribling og en chanceskabende dyb aflevering eller en direkte assist. For de helt gumpetunge, så kan man tage udgangspunkt i Barcelonas Iniesta, hvis man har brug for et referencepunkt i forhold til Isco, selv om mange vil påstå at Isco har mere potentiale i sig end Iniesta har/havde.

Det er i øvrigt rigtig fint, at vigtige spillere pauserer op til vigtige kampe i næste uge.

Sikke en vrede. Siden vi taler om de gumpetunge. Isco bliver aldrig nogen Iniesta. Det er vist ret åbenlyst at vi ikke ser kampene med de samme briller. Du skal have lov til at forblive i din enfoldighed.
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Johnson.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 5 måneder siden #530 af AmorMadrid
Besvaret af AmorMadrid på emne Sæsonen 2015-2016 - II

Johnson skrev:

Neye skrev:

Johnson skrev: Isco ryger på bænken i weekenden og Kovacic træder ind i startopstillingen. isco har heller ikke været særlig imponerende på det sidste. Han bryder stort set aldrig gennem kæderne med sine driblinger. Kovacic har vist at han har et godt drive med bolden, hvor han indimellem åbner et forsvar op med sine ryk. Håber virkelig at griber chancen i weekenden.

Siden Zidane kom til, har Isco spillet fremragende og endda på parametre (aggression, indsats og taklinger) som vi ikke har set før. Lur mig om ikke det handler en del om konceptet og den plads han spiller- Godt nok var Isco mere middelmådigt den sidste kamp (som resten af holdet ekskl. Modric) end de 3 kampe forinden, men at sige han ikke har spillet godt på det sidste, er vist at flage med sin manglende indsigt i fodbold.

Isco skal under Zidane ikke bryde igennem med sine driblinger. Hans primære opgave er at medvirke i Reals boldbesiddelse og stå for ttemposkiftet i den proces med en enkelt hurtig dribling og en chanceskabende dyb aflevering eller en direkte assist. For de helt gumpetunge, så kan man tage udgangspunkt i Barcelonas Iniesta, hvis man har brug for et referencepunkt i forhold til Isco, selv om mange vil påstå at Isco har mere potentiale i sig end Iniesta har/havde.

Det er i øvrigt rigtig fint, at vigtige spillere pauserer op til vigtige kampe i næste uge.

Sikke en vrede. Siden vi taler om de gumpetunge. Isco bliver aldrig nogen Iniesta. Det er vist ret åbenlyst at vi ikke ser kampene med de samme briller. Du skal have lov til at forblive i din enfoldighed.

Er man enfoldig hvis man mener at Isco har været en af vores klart bedste spillere siden Zidane kom til? Det vil jeg nu ikke mene. Jeg er helt enig med Neye her, og jeg synes helt klart at han har været en af de mest spændende spillere på holdet, på det seneste. Han bidrager bare med noget andet, som ingen af vores andre spillere kan.
Et helt ligeså stort talent som Iniesta, er jeg dog ikke sikker på, men han har potentialet til at blive en af de bedste på hans position.
Følgende bruger(e) sagde tak: Neye

10 år 5 måneder siden #531 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 2015-2016 - II

AmorMadrid skrev:

Johnson skrev: Sikke en vrede. Siden vi taler om de gumpetunge. Isco bliver aldrig nogen Iniesta. Det er vist ret åbenlyst at vi ikke ser kampene med de samme briller. Du skal have lov til at forblive i din enfoldighed.

Er man enfoldig hvis man mener at Isco har været en af vores klart bedste spillere siden Zidane kom til? Det vil jeg nu ikke mene. Jeg er helt enig med Neye her, og jeg synes helt klart at han har været en af de mest spændende spillere på holdet, på det seneste. Han bidrager bare med noget andet, som ingen af vores andre spillere kan.
Et helt ligeså stort talent som Iniesta, er jeg dog ikke sikker på, men han har potentialet til at blive en af de bedste på hans position.

Zidane har haft 5 kampe, Isco har måske spillet godt i 60%. Derfra og så til at kalde ham ligeså god/bedre end Iniesta er der godt nok langt. Kan en af jer i øvrigt give mig en grund til, at det skal være Isco og ikke Modric, som har været bedst under Zidane?
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle

10 år 5 måneder siden #532 af AmorMadrid
Besvaret af AmorMadrid på emne Sæsonen 2015-2016 - II

BBB skrev:

AmorMadrid skrev:

Johnson skrev: Sikke en vrede. Siden vi taler om de gumpetunge. Isco bliver aldrig nogen Iniesta. Det er vist ret åbenlyst at vi ikke ser kampene med de samme briller. Du skal have lov til at forblive i din enfoldighed.

Zidane har haft 5 kampe, Isco har måske spillet godt i 60%. Derfra og så til at kalde ham ligeså god/bedre end Iniesta er der godt nok langt. Kan en af jer i øvrigt give mig en grund til, at det skal være Isco og ikke Modric, som har været bedst under Zidane?

Nu snakkede vi også om, at han måske havde større potentiale end Iniesta havde. Neye sagde ikke noget om at han er bedre end Iniesta, men at han derimod havde et måske større potentiale. Og der kan jeg egentlig godt følge ham, for Isco har allerede vist verdensklasse niveau, og især i de seneste kampe har man kunne se hvor vigtig han kan blive. Der er selvfølgelig stadig nogen ting som kan forbedres, det er der altid. Men han er stadig kun 23 år, og hvis han fortsætter sin fremgang, så kan han godt blive en af de bedste i verden på sin position.

Jeg er enig i at Modric har været den bedste spiller under Zidane, helt klart. Og jeg sagde også kun at Isco har været en af de mest spændende/bedste.
Følgende bruger(e) sagde tak: Neye

10 år 5 måneder siden #533 af Neye
Besvaret af Neye på emne Sæsonen 2015-2016 - II

BBB skrev: Zidane har haft 5 kampe, Isco har måske spillet godt i 60%. Derfra og så til at kalde ham ligeså god/bedre end Iniesta er der godt nok langt. Kan en af jer i øvrigt give mig en grund til, at det skal være Isco og ikke Modric, som har været bedst under Zidane?

Der er sgu noget du har fået galt i halsen og jeg har dig mistænkt for at det er med vilje......

Når det drejer sig om Isco under Zidane, handler det om, at jeg svarede Johnson på hans tåbelige påstand om, at Isco havde været dårlig på det sidste.

Når det drejer sig om Isco og sammenligningen med Iniesta, er det en subjektiv vurdering der handler om Iscos talent og således noget der er vurderet på længe før Zidane kom til og jeg er ikke den første der laver den sammenligning. Det er der mange før mig, der har gjort, og Isco er den første til at protestere. Men hvorom alt er, så er det en rimelig god sammenligning, når Isco spilles på midtbanen og ikke oppe foran.

Hvem har påstået han er den bedste under Zidane. Igen læser du indlægget som fanden læser biblenJeg fremhæver endda Modric som den eneste,Han har uden tvivl været en af de bedste under Zidane og det skyldes ikke mindst, at han spilles rigtigt og konceptet passer perfekt til Isco. Nåhh ja, det skrev jeg vist også til at starte med men som du tydelig ikke fangede, trods den ellers let tilgængelige formulering.

God aften til dig og som ekstra lørdagsservice, en lille huskeplade:

Neye skrev: Siden Zidane kom til, har Isco spillet fremragende og endda på parametre (aggression, indsats og taklinger) som vi ikke har set før. Lur mig om ikke det handler en del om konceptet og den plads han spiller- Godt nok var Isco mere middelmådigt den sidste kamp (som resten af holdet ekskl. Modric) end de 3 kampe forinden, men at sige han ikke har spillet godt på det sidste, er vist at flage med sin manglende indsigt i fodbold.

Isco skal under Zidane ikke bryde igennem med sine driblinger. Hans primære opgave er at medvirke i Reals boldbesiddelse og stå for temposkiftet i den proces med en enkelt hurtig dribling og en chanceskabende dyb aflevering eller en direkte assist. For de helt gumpetunge, så kan man tage udgangspunkt i Barcelonas Iniesta, hvis man har brug for et referencepunkt i forhold til Isco, selv om mange vil påstå at Isco har mere potentiale i sig end Iniesta har/havde.

Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Neye.

10 år 5 måneder siden #534 af BBB
My bad, det var ikke god/bedre end Iniesta som nuværende, men mulig fremtid. Jeg holder dog fast ved, at det er hovedløst, som tingene er nu, at udråbe ham til et ligeså stort/større talent.

Neye skrev:

BBB skrev: Zidane har haft 5 kampe, Isco har måske spillet godt i 60%. Derfra og så til at kalde ham ligeså god/bedre end Iniesta er der godt nok langt. Kan en af jer i øvrigt give mig en grund til, at det skal være Isco og ikke Modric, som har været bedst under Zidane?

Der er sgu noget du har fået galt i halsen og jeg har dig mistænkt for at det er med vilje......

Når det drejer sig om Isco under Zidane, handler det om, at jeg svarede Johnson på hans tåbelige påstand om, at Isco havde været dårlig på det sidste.

Når det drejer sig om Isco og sammenligningen med Iniesta, er det en subjektiv vurdering der handler om Iscos talent og således noget der er vurderet på længe før Zidane kom til og jeg er ikke den første der laver den sammenligning. Det er der mange før mig, der har gjort, og Isco er den første til at protestere. Men hvorom alt er, så er det en rimelig god sammenligning, når Isco spilles på midtbanen og ikke oppe foran.

At sammenligne Isco med Iniesta er fint nok, men vi kan vel blive enige om, at det eneste temposkifte, som Isco laver er i nedadgående retning. Modric har været meget bedre til de ting, som I roser Isco for, hvilket gør det lidt fjollet er fremhæve Isco. I forhold til at tage tempo ud af kampene, så har Kroos også været god. Det betyder dog ikke, at Kroos har spillet godt.

Min pointe var, at Isco ikke engang har spillet godt i alle de kampe, hvor han ret faktisk har startet, og at vi har med et meget begrænset antal kampe at gøre, så det derfor er lettere at fremstå god på en billig baggrund. Det er ikke fordi, at Isco har præsteret godt under Zidane over de sidste tre år. Vi snakker om ~5 kampe, hvor han ikke engang har startet inde i dem alle. Det kan godt være, at jeg læser biblen ret dårligt, men i det mindste tror jeg ikke at himlen falder ned, fordi det begynder at regne.
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved BBB.

10 år 5 måneder siden #535 af Neye

BBB skrev: My bad, det var ikke god/bedre end Iniesta som nuværende, men mulig fremtid. Jeg holder dog fast ved, at det er hovedløst, som tingene er nu, at udråbe ham til et ligeså stort/større talent.

Her bliver vi ikke enige og det er nok der begrebet "subjektivitet" kommer ind i billedet og retfærdigvis skal det siges, at Isco ikke bryder sig om den sammenligning

www.goal.com/en/news/12/spanish-football...ompare-me-to-iniesta

BBB skrev: At sammenligne Isco med Iniesta er fint nok, men vi kan vel blive enige om, at det eneste temposkifte, som Isco laver er i nedadgående retning. Modric har været meget bedre til de ting, som I roser Isco for, hvilket gør det lidt fjollet er fremhæve Isco. I forhold til at tage tempo ud af kampene, så har Kroos også været god. Det betyder dog ikke, at Kroos har spillet godt.

Ja det er nok også ret subjektivt men jeg tror dog ikke på vi kan skabe tilstrækkelig konsensus til en god debat, hvis ikke du forstår Iscos kvaliteter i koncept.

Isco er i den boldbesiddende spillestil holdets turbo forstået på den måde, at han sammen med de 2 andre på midten rigtig nok spiller langsomt meget af den kontrollerende del af tiden men ingen er så eminent til at lave temposkifte som beskrevet i mit tidligere indlæg.

Modric er fantastisk men har en lidt mindre aggressiv rolle i sidste del af opspillet end som Isco har men er helt uundværlig for holdet og skaber ret ofte mulighederne for Isco m.fl. Eller med andre ord, Modric spiller de andre spillere gode, så de kan udnytte deres særlige evner - derfor er han uundværlig. Det betyder dog ikke, at Modric ikke kan lave temposkifte og chanceskabende afleveringer i modsat side. Han er en ret komplet spiller, der desværre er blevet gammel og sandsynligvis har toppet, hvorfor vi før eller siden må forvente at erstatte ham med en yngre model.

Kroos mangler defensive "skills" mener en stabilisator i opbygningen, hvor han ret ofte spiller uden en eneste fejlaflevering, der dog ofte går til siden og sjældent fremad. Jeg er overbevist om han bliver verdens bedste på pladsen, hvis bare vi giver ham tid.

10 år 5 måneder siden #536 af BBB

Neye skrev:

BBB skrev: At sammenligne Isco med Iniesta er fint nok, men vi kan vel blive enige om, at det eneste temposkifte, som Isco laver er i nedadgående retning. Modric har været meget bedre til de ting, som I roser Isco for, hvilket gør det lidt fjollet er fremhæve Isco. I forhold til at tage tempo ud af kampene, så har Kroos også været god. Det betyder dog ikke, at Kroos har spillet godt.

Ja det er nok også ret subjektivt men jeg tror dog ikke på vi kan skabe tilstrækkelig konsensus til en god debat, hvis ikke du forstår Iscos kvaliteter i koncept.

Det er sådan nogle kommentarer, som giver en dårlig debat. Som vi siger, hvor jeg arbejder: Hvis du ikke kan forklare pointen til en 7-årig, så forstår du den ikke selv, så hvis du ikke kan forklare mig, hvad der er så fantastisk ved Isco, som en af vores andre spillere ikke allerede gør bedre, så er det fordi, at du ikke aner det. Det er i sig selv fair nok. Uvidenhed er lykke, hvilket forklare hvorfor jeg ofte er så pisse ulykkelig.

Konsensus er i øvrigt ikke en nødvendighed for en god debat. Ofte har det i stedet modsatte effekt. Hvis du leder efter konsensus, så kan du bare skrive en direkte besked til Dios, hvor du fortæller, at du synes Isco er god. Så skal han nok svare, at han er enig. Det er konsensus.

Nu vi har pisset tilstrækkeligt på hinanden, så kan vi forhåbentlig have en diskussion om Iscos plusser og hans minusser, hvis du stadig vil.

Hvis vi starter med denne her:

Neye skrev: Isco er i den boldbesiddende spillestil holdets turbo forstået på den måde, at han sammen med de 2 andre på midten rigtig nok spiller langsomt meget af den kontrollerende del af tiden men ingen er så eminent til at lave temposkifte som beskrevet i mit tidligere indlæg.

Så er jeg enig i at han kan, men jeg er langt fra enig i at han er den bedste til det. Både Kroos og Modric er for eksempel bedre til det. Kroos gør det ofte ved at variere afleveringer, hvor Modric både gør det ved at variere længde/type af afleveringer (senest i sidste kamp, hvor han stak Benzema i dybden), men ofte også ved at modtage bolden og løbe forbi den første oppasser. Det gør han i stort set hver eneste kamp, og det sker oftest ved, at han fører bolden op igennem midten.
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved BBB.

10 år 5 måneder siden #537 af Neye

BBB skrev: Det er sådan nogle kommentarer, som giver en dårlig debat. Som vi siger, hvor jeg arbejder: Hvis du ikke kan forklare pointen til en 7-årig, så forstår du den ikke selv, så hvis du ikke kan forklare mig, hvad der er så fantastisk ved Isco, som en af vores andre spillere ikke allerede gør bedre, så er det fordi, at du ikke aner det. Det er i sig selv fair nok. Uvidenhed er lykke, hvilket forklare hvorfor jeg ofte er så pisse ulykkelig.

Konsensus er i øvrigt ikke en nødvendighed for en god debat. Ofte har det i stedet modsatte effekt. Hvis du leder efter konsensus, så kan du bare skrive en direkte besked til Dios, hvor du fortæller, at du synes Isco er god. Så skal han nok svare, at han er enig. Det er konsensus.

Når man ikke kan skabe tilstrækkelig konsensus, så betyder det, at man ikke kan skabe en ramme eller en fælles forståelse at debattere ud fra. Jeg beder dig bemærke begrebet "tilstrækkelig" for det gør hele forskellen og gør din forklaring af hvad konsensus er, helt overflødig.
Jeg mener bestemt jeg har forklaret hvad der i min optik er "fantastisk" ved Iscos spil i Zidanes koncept men den fælles forståelsesramme (læs tilstrækkelig konsensus) er ikke tilstede, hvorfor du helt overser den og "snakkler løs i øst", når jeg "taler i vest". Det er det der sker når konsensus ikke er til i tilstrækkelige mængder.

BBB skrev: Nu vi har pisset tilstrækkeligt på hinanden, så kan vi forhåbentlig have en diskussion om Iscos plusser og hans minusser, hvis du stadig vil.

Jeg tror fortsat på det bliver svært, for du mener han gør spillet langsomt hvor jeg synes han gør det hurtigt. Der er for lidt konsensus til at opstille en forståelsesramme og vi kan i princippet lige så godt debattere om din livret smager bedre end min. Nuvel jeg skal ikke være en lyseslukker, så jeg prøver gerne alene for at vise min gode vilje

BBB skrev:

Neye skrev: Isco er i den boldbesiddende spillestil holdets turbo forstået på den måde, at han sammen med de 2 andre på midten rigtig nok spiller langsomt meget af den kontrollerende del af tiden men ingen er så eminent til at lave temposkifte som beskrevet i mit tidligere indlæg.

Så er jeg enig i at han kan, men jeg er langt fra enig i at han er den bedste til det. Både Kroos og Modric er for eksempel bedre til det. Kroos gør det ofte ved at variere afleveringer, hvor Modric både gør det ved at variere længde/type af afleveringer (senest i sidste kamp, hvor han stak Benzema i dybden), men ofte også ved at modtage bolden og løbe forbi den første oppasser. Det gør han i stort set hver eneste kamp, og det sker oftest ved, at han fører bolden op igennem midten.

Modric kan stort set det samme som Isco og det er også kun nuancer der gør forskellen på dem i Real-maskinen på lige det punkt med angrebshastigheden. Modric har en kæmpe fordel frem for Isco, han er rutineret og har et langt højere bundniveau end den unge Isco mens Isco har et ikke-benyttet potentiale, hvilket taler til hans fordel.

Jeg har skrevet de nuancer jeg ser mellem Isco og Modric i Zidanes koncept: og uanset hvor stor en fan du er af Modric, så kan selv den største fan ikke komme uden om, at Modric ikke være både i højre og venstre side på en gang.

Kroos er slet ikke på niveau med Modric og Isco i nærværende kontekst (hurtig dribling og den afgørende og chanceskabende aflevering i dybden) men har klart andre kvaliteter der gør han supplerer de to andre fint i den del der handler om opbygning fra bunden og kontrol/boldbesiddelse. Kritikken af Kroos går på hans defensive kvaliteter, hvilket også skyldes andre forhold der nødvendigvis ikke har med Kroos at gøre men mere handler om sammenhængskraften mellem kæderne.

10 år 5 måneder siden #538 af BBB

Neye skrev: Kroos er slet ikke på niveau med Modric og Isco i nærværende kontekst (hurtig dribling og den afgørende og chanceskabende aflevering i dybden) men har klart andre kvaliteter der gør han supplerer de to andre fint i den del der handler om opbygning fra bunden og kontrol/boldbesiddelse. Kritikken af Kroos går på hans defensive kvaliteter, hvilket også skyldes andre forhold der nødvendigvis ikke har med Kroos at gøre men mere handler om sammenhængskraften mellem kæderne.

Jeg starter med Kroos for lige at gøre ham færdig. For god ordens skyld vil jeg nævne, at jeg overordnet set ikke er tilfreds med ham i denne sæson. Kroos kan dog noget, som han viste i starten af sidste sæson, hvor han slår Alonso-lignende afleveringer. Det kan være en del af et temposkiftet på holdet, hvis du flytter bolden over en distance, og derved skaber en situation, hvor modstanderne bliver nødt til at skrue væsentligt op for deres energiforbrug (de bliver nødt til at løbe hurtigt over og afdække et andet område). Af de tre på midten er det vel reelt kun Kroos og Modric, som er virkelig dygtige til den slags afleveringer. Kroos har dog fået en tendens til alt for ofte ikke at være retvendt, når han modtager bolden. Modric modtager den også med front mod eget mål, men her er både han og Isco bedre til at vende rundt, og komme forbi nærmeste mand for at skabe overtal. Kroos bruger alt for meget tid på at rotere bolden i defensiven, hvilket kan være fint i nogle situationer, og derfor er jeg overordnet set ikke tilfreds med ham.

Neye skrev: Modric kan stort set det samme som Isco og det er også kun nuancer der gør forskellen på dem i Real-maskinen på lige det punkt med angrebshastigheden. Modric har en kæmpe fordel frem for Isco, han er rutineret og har et langt højere bundniveau end den unge Isco mens Isco har et ikke-benyttet potentiale, hvilket taler til hans fordel.

Jeg har skrevet de nuancer jeg ser mellem Isco og Modric i Zidanes koncept: og uanset hvor stor en fan du er af Modric, så kan selv den største fan ikke komme uden om, at Modric ikke være både i højre og venstre side på en gang.

Modric kan ikke være i både højre og venstre side på samme tid, nej. At Isco har et ikke-benyttet potentiale, er vel grund for at kritisere ham fremfor at hylde ham? Du hylder vel forhåbentlig heller ikke en person, som kan kurere kræft, men i stedet vælger at arbejde som pædagog, blot på baggrund af at hun har potentialet til at kurere kræft? Hylder du folk, som er talenter eller folk som er talentfulde? Potentiale eller evner?

Jeg kan finde tidligere indlæg fra dig, hvor du fortæller at Isco kan sætte en mand og slå en afgørende aflevering, men helt ærligt så kan James det samme. Der er stadig bare mere slutprodukt i ham. På under 1000 minutter spillet i denne sæson er han den eneste med mindst 5 assists og 5 scoringer. Hvorfor skal vi bruge Isco, hvis James også kan cirkulere bolden OG har et slutprodukt, som er bedre end Isco's? Jeg vil også fastholde, at Modric er bedre end Isco til præcis de ting, som du roser Isco for. Bruger vi Isco, fordi han er den bedste (men stadig en dårligere) kopi af Modric?

Ift. forståelsesramme så får du det til at lyde som om, at det er Israel og Palæstina, hvor vi nærmere er Brøndby og FCK. Du er Brøndby. Når man taler om tilstrækkelig konsensus, så er det at skabe en grobund for diskussionen, og at du synes Isco er det fedeste i verden, og at jeg synes, at han er mega nederen, handler ikke om at vores forståelsesramme, for hvad han kan, er fuldstændig uforenelig. Vi værdsætter bare forskellige ting. Jeg værdsætter mål, sejre, triumfer. Du værdsætter en spiller, som dribler rundt i forsvaret, og fordi han laver én finte rundt om én modstander, så bliver han hyldet af stadion som verdens bedste, hvor Benzema's tricks omkring Bilbao's felt om mod flere modstandere ikke blev hyldet på samme måde. Der er en Iscomani, som du er en del af. Den eneste form for konsensus vi mangler, er hvordan du definerer "aggression, indsats og taklinger", som du lige har rost Isco for at bidrage bedre med end tidligere.

Jeg ser frem til at du viser mere af din gode vilje.
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle

10 år 5 måneder siden #539 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Find et rum

10 år 5 måneder siden #540 af Neye

BBB skrev: Jeg starter med Kroos for lige at gøre ham færdig. For god ordens skyld vil jeg nævne, at jeg overordnet set ikke er tilfreds med ham i denne sæson. Kroos kan dog noget, som han viste i starten af sidste sæson, hvor han slår Alonso-lignende afleveringer. Det kan være en del af et temposkiftet på holdet, hvis du flytter bolden over en distance, og derved skaber en situation, hvor modstanderne bliver nødt til at skrue væsentligt op for deres energiforbrug (de bliver nødt til at løbe hurtigt over og afdække et andet område). Af de tre på midten er det vel reelt kun Kroos og Modric, som er virkelig dygtige til den slags afleveringer. Kroos har dog fået en tendens til alt for ofte ikke at være retvendt, når han modtager bolden. Modric modtager den også med front mod eget mål, men her er både han og Isco bedre til at vende rundt, og komme forbi nærmeste mand for at skabe overtal. Kroos bruger alt for meget tid på at rotere bolden i defensiven, hvilket kan være fint i nogle situationer, og derfor er jeg overordnet set ikke tilfreds med ham.

Vi er ikke vildt uenige her

BBB skrev: Modric kan ikke være i både højre og venstre side på samme tid, nej. At Isco har et ikke-benyttet potentiale, er vel grund for at kritisere ham fremfor at hylde ham? Du hylder vel forhåbentlig heller ikke en person, som kan kurere kræft, men i stedet vælger at arbejde som pædagog, blot på baggrund af at hun har potentialet til at kurere kræft? Hylder du folk, som er talenter eller folk som er talentfulde? Potentiale eller evner?

Dårlig metafor. At kritisere en ung spiller ikke har udnyttet sit potentiale endnu, svarer til at kritisere et barn for ikke at have opnået sin fulde højde endnu.

BBB skrev: Jeg kan finde tidligere indlæg fra dig, hvor du fortæller at Isco kan sætte en mand og slå en afgørende aflevering, men helt ærligt så kan James det samme. Der er stadig bare mere slutprodukt i ham. På under 1000 minutter spillet i denne sæson er han den eneste med mindst 5 assists og 5 scoringer. Hvorfor skal vi bruge Isco, hvis James også kan cirkulere bolden OG har et slutprodukt, som er bedre end Isco's? Jeg vil også fastholde, at Modric er bedre end Isco til præcis de ting, som du roser Isco for. Bruger vi Isco, fordi han er den bedste (men stadig en dårligere) kopi af Modric?

Du vil gerne flytte fokus og det forstår jeg rigtig godt men for at gøre en lang historie kortere, så lader jeg den ligge med konstateringen, at James vist ikke kan ret meget lige nu, så ingen grund til at trække ham ind i den her på forhånd dødsdømte debat.

BBB skrev: Ift. forståelsesramme så får du det til at lyde som om, at det er Israel og Palæstina, hvor vi nærmere er Brøndby og FCK. Du er Brøndby. Når man taler om tilstrækkelig konsensus, så er det at skabe en grobund for diskussionen, og at du synes Isco er det fedeste i verden, og at jeg synes, at han er mega nederen, handler ikke om at vores forståelsesramme, for hvad han kan, er fuldstændig uforenelig. Vi værdsætter bare forskellige ting. Jeg værdsætter mål, sejre, triumfer. Du værdsætter en spiller, som dribler rundt i forsvaret, og fordi han laver én finte rundt om én modstander, så bliver han hyldet af stadion som verdens bedste, hvor Benzema's tricks omkring Bilbao's felt om mod flere modstandere ikke blev hyldet på samme måde. Der er en Iscomani, som du er en del af. Den eneste form for konsensus vi mangler, er hvordan du definerer "aggression, indsats og taklinger", som du lige har rost Isco for at bidrage bedre med end tidligere.

Jeg værdsætter skam også mål, sejre og triumfer (et godt måltid), jeg vil bare hellere nå det med sprudlende kombinationsspil (min livret) - ja jeg tror faktisk at Reals spillertrup er sat op til den slags fodbold - frem for en gang dræbende primitiv kick and rush. Isco - ja og Modric og Kroos - er eksponenter for den slags fodbold og deres forcer ligger netop i det koncept. Du kan blive ved med at opsætte modsætninger mellem Isco og Modric/Kroos men faktisk er alle 3 mine fortrukne midtbanespillere med hver deres egenskaber, der på glimrende vis supplerer hinanden. Det eneste sted de 3 sammen har en svaghed, er hvis vi kommer under pres, så kan vi være skrøbelige defensivt.

Du er irriteret over at så mange godt kan lide Isco´ stil, at du simpelthen kalder det en "mani". Det er for mig ret afslørende og vi er tilbage ved udgangspunktet, hvor jeg mente der ikke kunne skabes tilstrækkelig med konsensus til at skabe en udbytterig debat for nogen.

EOD

Leveret af Kunena Forum