Sæsonen 2015-2016 - II

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 5 måneder siden #553 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Det må stå klart for enhver at Real Madrid ikke kan forfølge en strategi der handler om at samle de største individualister og lade dem klare arbejdet. Det skyldes ganske enkelt at Barcelona har de største profiler for tiden og vi kan ganske enkelt ikke matche dem. Ergo må Real Madrid vinde som et hold. Spørgsmålet er så bare hvordan vi skal spille som hold. Jeg synes at vi skal lade os inspirere af Jupp Heynckes Bayern Munchen der smadrede alt modstand i 2013. Her var der den perfekte kombination af teknik og fysisk overlegenhed. Dette Bayern hold bestod af en solid tremands midtbane med Gustavo, Martinez og Kroos. (Schweinsteiger var en del skadet) Midtbanen skulle først og fremmest sikre overtag og boldbesiddelse. Der er ingen af de nævnte spillere der er dygtigere driblere, men de dominerede alle modstanderhold via deres fysik og evne til at holde bolden i egne rækker. Alt det kreative derimod opstod på kanterne med Robben og Ribery, assisteret af Muller der var god til at indgå i samspil med kanterne.
Hvis man kigger på dette Real Madrid hold har vi også spillere der både er teknisk og fysisk stærke. Vi kunne måske med Casemiro, Modric og Kroos på midtbanen opnå den balance som er nødvendig. De er både pasningsstærke og fylder noget på midtbanen i det fysiske. Vores stærkeste våben er efter min mening vores kanter med Carvajal og Marcelo som wingbacks og Bale og Ronaldo på fløjene. Oppe i front der har vi vores egen Muller som efter min mening ovenikøbet er bedre end Muller. Jeg mener selvfølgelig Benzema. Man kan måske stille spørgsmålstegn ved Ronaldos rolle på fløjen da han sjældent lykkes med sine driblinger, men det tyder vist ret meget på at Hazard kommer til klubben til sommer. For mig står det klart at den fodbold som Jupp Heynckes lykkedes med at implementere i Bayern bør være det som Real Madrid lader sig inspirere af. Det betyder givetvis at fornøjelige spillere som Isco eller James ikke kan få plads på holdet, men det må bare være sådan. Som landet ligger nu slår vi ikke Barca på teknik alene, vi bliver nødt til at supplere med fysisk overlegenhed.
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Johnson.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 5 måneder siden #554 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Det her er hvad statistik ikke kan.

Er Özil bedre end Zidane? Statistikken som fremføres som fakta siger jo, ja. Alle ved hvad statistik kan bruges til, men er det ikke ligesom at gøre et youtube klip til fakta? Eller ihvertfald ligeså usagligt, når det fremføres som fakta alene på baggrund af selve statistikken.
Hvis statistik skulle udgøre hvem den bedste spiller er, så ville en spiller som Zidane ligge utrolig langt nede på listen over de bedste nogensinde. Min sandhed er bare, at han er i top 3 over de bedste spillere nogensinde. Statistik er et fantastisk redskab, og BBB kan jo hurtigt skyde ned, at Isco er bedre end James til at runde sine modstandere, men samme statistik viser også at Casemiro er en bedre dribler end Isco, men gør det, det til sandheden?

Jeg elsker statistikker, men jeg ved også hvornår de ikke skal bruges, og det skal de ikke hvis Casemiro viser sig at være en bedre dribler end Isco. Det kan tages med i betragtningerne, men vi er alle klar over, at der skal flere nuancer til at vurdere en fodboldspillers evner på banen.

Og hvad er grundlaget egentlig for, at man ikke kan sammenligne Isco med Iniesta? For Isco har langt bedre statistikker end Iniesta på mål, assist, key passes og driblinger i de 3 sæsoner Isco har været i Real Madrid. Betyder det så alligevel, at statistikker ikke betyder hvem der er bedst, eller er det kun når sammenligningen går på James vs. Isco?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida, Neye, AmorMadrid

10 år 5 måneder siden #555 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæsonen 2015-2016 - II
"Isco laver ingen målgivende afleveringer, scorer ingen mål, går ikke i nogen hovedstødsdueller, stjæler ingen bolde" - Helguera

Det må da vist gøre det...

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

10 år 5 måneder siden #556 af Siempre Madrid

Zyconith skrev: "Isco laver ingen målgivende afleveringer, scorer ingen mål, går ikke i nogen hovedstødsdueller, stjæler ingen bolde" - Helguera

Helguera, forvent at Neye streger dig fra julekort-listen ;-)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: BBB, Neye

10 år 5 måneder siden #557 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2015-2016 - II

Siempre Madrid skrev:

Zyconith skrev: "Isco laver ingen målgivende afleveringer, scorer ingen mål, går ikke i nogen hovedstødsdueller, stjæler ingen bolde" - Helguera

Helguera, forvent at Neye streger dig fra julekort-listen ;-)

Neye er igang med at finde alle de Youtube-klip, hvor Helguera misser en aflevering.

"Maybe they hate me because I'm too good."

10 år 5 måneder siden #558 af Neye
Besvaret af Neye på emne Sæsonen 2015-2016 - II

Ja så må jeg ligge mig fladt ned på ryggen og erkende, at sådan er det bare.........

10 år 5 måneder siden #559 af MadridistaPorVida
Sidste sæson ville jeg havde valgt James any day, men denne her sæson er jeg ikke så sikker. Isco har været fantastisk selvom jeg ofte har en tendens til at kritisere ham, fordi hans smukke spil ikke fører nogen vejne, mange gange, men denne sæson ser jeg ham som en meget vigtig spiller, netop fordi han løber så meget og presser det andet hold, og er bedre til ikke og miste bolden med sit smukke fodbold. Kunne man forstille sig at starte med Isco og skifte James ind hvis man var bagud? Det må virkelig være svært at vælge for Zidane.

HALA MADRID Y NADA MAS!!!

• Moohh
  • Gæst
  • Gæst
10 år 5 måneder siden #560 af Moohh
Besvaret af Moohh på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Jeg synes faktisk Kovacic har gjort det rigtig fornuftigt i de minutter han har fået. Det føles lidt som om vi kan overleve en 'Modric-skandale' ala sidste år, hvis han fortsætter niveauet.

10 år 5 måneder siden #561 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at se denne her opstilling indtil Bale er klar.

James imponere stadig ikke, og med Kovacic form i mente, så må det være tid til at bruge ham. Isco arbejder sten hårdt defensivt, men balancen kan man ikke få ved at bruge ham som central midtbanespiller. Lad os nu få Isco op hvor han er bedst, og hvor han kan blive farlig. Han kan dermed lægge det hårde førstepres med Benzema istedet for at lukke af i venstre side. Modric og Kovacic som de 2 balance samt kreative spillere og Kroos vil dermed også blive stabiliseret, og vil igen blive set som en af verdens bedste midtbanespillere.

Ronaldo og Benzema skal spille som de plejer, hvor Carvajal og Marcelo hele tiden skal stå for bredden.

Det virker ikke, så vis nu nogle cojones Zizou!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: R7CR7GB11

10 år 5 måneder siden #562 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Sæsonen 2015-2016 - II

Dios skrev: Jeg kunne virkelig godt tænke mig at se denne her opstilling indtil Bale er klar.

James imponere stadig ikke, og med Kovacic form i mente, så må det være tid til at bruge ham. Isco arbejder sten hårdt defensivt, men balancen kan man ikke få ved at bruge ham som central midtbanespiller. Lad os nu få Isco op hvor han er bedst, og hvor han kan blive farlig. Han kan dermed lægge det hårde førstepres med Benzema istedet for at lukke af i venstre side. Modric og Kovacic som de 2 balance samt kreative spillere og Kroos vil dermed også blive stabiliseret, og vil igen blive set som en af verdens bedste midtbanespillere.

Ronaldo og Benzema skal spille som de plejer, hvor Carvajal og Marcelo hele tiden skal stå for bredden.

Jeg synes netop også, at James' formkurve bør være anslag til, at Zizou skal vise, at han tør smide en dyrtindkøbt Florentino-stjerne på bænken og i stedet lægge jetonerne på en som Kovacic, som tydeligvis er mere dynamisk og i bedre form.

Men måske rammes Zizou af al den irriterende politik, der florerer i Real Madrid. Dyre spillere skal altid spille, og så kan de unge momentært få chancen. Det er svært at vide, om Zizou egentlig har fået mere frihed end Benitez eller Ancelotti på dét punkt.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

10 år 5 måneder siden #563 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæsonen 2015-2016 - II

ChrillRM14 skrev:

Dios skrev: Jeg kunne virkelig godt tænke mig at se denne her opstilling indtil Bale er klar.

Jeg synes netop også, at James' formkurve bør være anslag til, at Zizou skal vise, at han tør smide en dyrtindkøbt Florentino-stjerne på bænken og i stedet lægge jetonerne på en som Kovacic, som tydeligvis er mere dynamisk og i bedre form.

Men måske rammes Zizou af al den irriterende politik, der florerer i Real Madrid. Dyre spillere skal altid spille, og så kan de unge momentært få chancen. Det er svært at vide, om Zizou egentlig har fået mere frihed end Benitez eller Ancelotti på dét punkt.

Nej det er ej. Selvfølgelig skal han i audiens som alle andre.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

10 år 5 måneder siden #564 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Sæsonen 2015-2016 - II

Zyconith skrev:

ChrillRM14 skrev:

Nej det er ej. Selvfølgelig skal han i audiens som alle andre.

Alle de andre?
Mourinho fik mere frihed end Ancelotti og Benitez - det var jo nærmest et ultimatum, da han ankom. Om det kom til udtryk er en anden sag.

Det jeg mener er bare, at man jo kunne håbe, at Zidane qua hans status i klubben i forvejen fik længere snor.
Man har vel lov at drømme :(

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

Leveret af Kunena Forum