Sæsonen 2015-2016 - II

10 år 5 måneder siden #541 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Man må simpelthen ikke begynde at sammenligne Isco med Modric. Ikke nok med det er at blande pære med bananer, men Isco vil stort set komme til kort i alle spillets facetter. Modric er ikke bare en af verdens bedste midtbanespiller (i mine øjne klart verdens bedste midtbanespiller), så er han også grunden til Real Madrid spiller så godt under Zidane.
Modric er hjertet på holdet, hvor Isco blot er en fremragende fodboldspiller.

Jeg elsker Isco, men skulle jeg vælge, så ville mit valg selvfølgelig falde på Modric alle dage. Isco mangler det Morten Bruun sagde, selvom jeg ikke er enig med ham i den overordnet vurdering af Isco. Isco mangler stadig sit gennembrud, eller være grunden til Real Madrid får point når der er brug for det. Isco spiller sjældent dårligt, men oftest er det for ham selv, fordi de fleste af os er betaget af hans lækkerier, som f.eks. hans fantastisk driblinger i forsvaret igår, som i situationen skabte balance og ro på holdet.
Det er bare ikke noget der er afgørende for Real Madrid i sidste ende. Her taler jeg ikke om mål eller assist. Benzema er nok det bedste eksempel på hvad jeg mener. Binde det hele sammen, og være med til at holdet kommer frem til chancer, og igen om det er den 4. sidste fod eller 2. sidste for er jeg sådan set ligeglad med. Isco skaber stadig for få chancer, eller er årsagen til at Real Madrid kommer frem til et veletableret angreb.

Benzema var egentlig meget anonym igår, men ser man tilbage på samtlige angreb igår, så var Benzema grunden til Real Madrid i første omgang kom frem til en chance, og det savner jeg ved Isco.

Isco er stadig ung, og der er ingen som nægter hans kæmpe potentiale. Isco har bare manglet den tro fra træneren af, som Zidane har givet ham. Troen på, at hårdt arbejde og godt spil belønner sig, og de dyre drenge ikke er sikret på forhånd. Isco har endelig fået den chance, som jeg har håbet på en træner vil gi ham, og med spilletid og tillid fra start af, så har Isco jo også være total sprudlende. Der er få som har præsteret bedre end Isco under Zidane, men fortsætter de positive takter med Zidane, så bliver Isco en kæmpe succes for Real Madrid, og sammenligningen med Iniesta synes jeg er helt fair. Der gik også en del tid før Iniesta fik den tillid, og se hvad der skete efterfølgende.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida, Neye, AmorMadrid

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 5 måneder siden #542 af BBB
Besvaret af BBB på emne Sæsonen 2015-2016 - II

Neye skrev:

BBB skrev: Ift. forståelsesramme så får du det til at lyde som om, at det er Israel og Palæstina, hvor vi nærmere er Brøndby og FCK. Du er Brøndby. Når man taler om tilstrækkelig konsensus, så er det at skabe en grobund for diskussionen, og at du synes Isco er det fedeste i verden, og at jeg synes, at han er mega nederen, handler ikke om at vores forståelsesramme, for hvad han kan, er fuldstændig uforenelig. Vi værdsætter bare forskellige ting. Jeg værdsætter mål, sejre, triumfer. Du værdsætter en spiller, som dribler rundt i forsvaret, og fordi han laver én finte rundt om én modstander, så bliver han hyldet af stadion som verdens bedste, hvor Benzema's tricks omkring Bilbao's felt om mod flere modstandere ikke blev hyldet på samme måde. Der er en Iscomani, som du er en del af. Den eneste form for konsensus vi mangler, er hvordan du definerer "aggression, indsats og taklinger", som du lige har rost Isco for at bidrage bedre med end tidligere.

Jeg værdsætter skam også mål, sejre og triumfer (et godt måltid), jeg vil bare hellere nå det med sprudlende kombinationsspil (min livret) - ja jeg tror faktisk at Reals spillertrup er sat op til den slags fodbold - frem for en gang dræbende primitiv kick and rush. Isco - ja og Modric og Kroos - er eksponenter for den slags fodbold og deres forcer ligger netop i det koncept. Du kan blive ved med at opsætte modsætninger mellem Isco og Modric/Kroos men faktisk er alle 3 mine fortrukne midtbanespillere med hver deres egenskaber, der på glimrende vis supplerer hinanden. Det eneste sted de 3 sammen har en svaghed, er hvis vi kommer under pres, så kan vi være skrøbelige defensivt.

Du er irriteret over at så mange godt kan lide Isco´ stil, at du simpelthen kalder det en "mani". Det er for mig ret afslørende og vi er tilbage ved udgangspunktet, hvor jeg mente der ikke kunne skabes tilstrækkelig med konsensus til at skabe en udbytterig debat for nogen.

EOD

Er det andet end mani, når Isco hyldes af hele stadion for at drible rundt i forsvaret, når der mig bekendt ikke var råb fra stadion, da Benzema gjorde præcis det samme i Bilbaos forsvar og med flere modstandere omkring sig? Er det ikke udtryk for mani, når Isco hyldes af hele stadion for at drible rundt i forsvaret, når Ronaldo var impliceret i tre af vores mål og ikke blev hyldet (udover den sædvanlige jubel ved scoringer)? Er det ikke udtryk for mani, når Isco hyldes af hele stadion for at drible rundt i forsvaret, når Modric har styret midtbanen i 90 minutter, men ikke får noget nær samme kærlighed fra fans? Er det ikke udtryk for mani, når Isco får samme karakter efter 20 minutter i denne kamp, som Modric har fået efter at have domineret i 90 minutter?

Folk omkring klubben vil så gerne, at Isco skal lykkes, at det udvikler sig til en mani, hvor han får kæmpe roser for små ting.

At du mener, at Reals spillertrup er sat op til sprudlende kombinationsspil skal du lige uddybe. Hvis du mener noget i stil med tiki-taka, så er jeg uenig. Hvis du mener flot omstillingsspil, så er jeg også uenig. Typer som Bale og Ronaldo gør, at det aldrig vil blive pisse godt tiki-taka. De passer bedre ind i flot omstillingsspil (nogle vil argumentere, at Bale ikke passer ind i noget, som der er flot), men her varmer fx Isco bolden for meget. Han er ikke alene om det, men han er en del af det. Modric vil derimod passe noget nær perfekt ind i begge dele.

Du svarede i øvrigt ikke på, hvordan du definerer "aggression, indsats og taklinger".

Neye skrev:

BBB skrev: Modric kan ikke være i både højre og venstre side på samme tid, nej. At Isco har et ikke-benyttet potentiale, er vel grund for at kritisere ham fremfor at hylde ham? Du hylder vel forhåbentlig heller ikke en person, som kan kurere kræft, men i stedet vælger at arbejde som pædagog, blot på baggrund af at hun har potentialet til at kurere kræft? Hylder du folk, som er talenter eller folk som er talentfulde? Potentiale eller evner?

Dårlig metafor. At kritisere en ung spiller ikke har udnyttet sit potentiale endnu, svarer til at kritisere et barn for ikke at have opnået sin fulde højde endnu.

At han ikke benytter sit potentiale er vel en negativ ting, men det var ikke engang det spørgsmålet gik på. Du hylder en spiller, som ikke har udnyttet sit potentiale endnu, fordi han ikke har udnyttet sit potentiale. Skal vi så også til at hylde Canales, fordi at han gik i stykker og ikke udnyttede sit potentiale? Folk skal ikke hyldes for det potentiale de ikke udnytter, hvordan helvede har du fået den ide?

Neye skrev:

BBB skrev: Jeg kan finde tidligere indlæg fra dig, hvor du fortæller at Isco kan sætte en mand og slå en afgørende aflevering, men helt ærligt så kan James det samme. Der er stadig bare mere slutprodukt i ham. På under 1000 minutter spillet i denne sæson er han den eneste med mindst 5 assists og 5 scoringer. Hvorfor skal vi bruge Isco, hvis James også kan cirkulere bolden OG har et slutprodukt, som er bedre end Isco's? Jeg vil også fastholde, at Modric er bedre end Isco til præcis de ting, som du roser Isco for. Bruger vi Isco, fordi han er den bedste (men stadig en dårligere) kopi af Modric?

Du vil gerne flytte fokus og det forstår jeg rigtig godt men for at gøre en lang historie kortere, så lader jeg den ligge med konstateringen, at James vist ikke kan ret meget lige nu, så ingen grund til at trække ham ind i den her på forhånd dødsdømte debat.

I øjeblikket vil jeg bare gerne have, at du fokuserer og forklarer nogle af de udsagn om Isco. Jeg har sat dem op i punkter, så vi begge kan fokusere og få en fælles forståelsesramme:
  1. Hvorfor skal Isco hyldes for at gøre noget, der er lettere end, hvad andre gør, når de ikke bliver hyldet?
  2. Hvad er sprudlende kombinationsspil for dig? Tiki-taka, flot omstillingsspil eller andet? Er "sprudlende kombinationsspil" bare det modsatte af "kick and rush"?
  3. Hvordan definerer du "aggression, indsats og taklinger", som du lige har rost Isco for?
  4. Skal spillere hyldes for det potentiale de ikke har forløst? Hvorfor? Skal spillere, som har opnået deres potentiale, så omvendt ses ned på?
Følgende bruger(e) sagde tak: Pelle

10 år 5 måneder siden #543 af Neye
Besvaret af Neye på emne Sæsonen 2015-2016 - II
@BBB

Iscos attributter er:

Hurtige vendinger og her er han uovertruffen
Driblinger, her er han også ret enestående og det ser ud til, at han har lært af den kritik han har fået fra især landstræneren, der gik på at vælge de rigtige situationer, at bruge sine evner i.
Isco er enormt boldsikker og hans førsteberøringer er ofte en nydelse for en fodboldkender
Isco trækker ofte rigtig mange modspillere til sig pga. hans driblinger og frigør derved plads for de andre angribere
Isco slår enormt mange chanceskabende afleveringer og her tænker jeg ikke kun på sidste aflevering inden en afslutning men især 2. sidste aflevering der starter et angreb

Sprudlende kombinationsspil i min verden, er fuld kontrol over kampen, hvor boldbesiddelse bliver det bærende forsvar og hvor modstandernes forsvar åbnes med små hurtige kombinationer. Benitez-style er ikke noget for mig

Isco har under Zidane vist, at han løber utroligt mange kilometer (var det forrige kamp han løb 11, 5 km - langt længere end de andre) og tager sine defensive opgaver alvorligt og endda lander som en af de mest taklende i kampene. Det er nye sider jeg kun kan bifalde men som også falder mere naturligt, når han spilles på midtbanen i stedet for at blive gemt væk ude på højre angrebsplads.

Jeg hylder nødvendigvis ikke nogen for et potentiale der ikke er forløst men synes det er helt fantastisk, når en fantastiske ung spiller synes at have et gear mere at kunne lægge til, når spilleren bliver slebet til.

Hvor ser du jeg ser ned på nogen, der har indløst sit potentiale? Leder du efter en debatmæssig stråmand ?
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Neye.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, MadridistaPorVida, AmorMadrid

10 år 5 måneder siden #544 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2015-2016 - II
BBB skrev:

Er det andet end mani, når Isco hyldes af hele stadion for at drible rundt i forsvaret, når der mig bekendt ikke var råb fra stadion, da Benzema gjorde præcis det samme i Bilbaos forsvar og med flere modstandere omkring sig? Er det ikke udtryk for mani, når Isco hyldes af hele stadion for at drible rundt i forsvaret, når Ronaldo var impliceret i tre af vores mål og ikke blev hyldet (udover den sædvanlige jubel ved scoringer)? Er det ikke udtryk for mani, når Isco hyldes af hele stadion for at drible rundt i forsvaret, når Modric har styret midtbanen i 90 minutter, men ikke får noget nær samme kærlighed fra fans? Er det ikke udtryk for mani, når Isco får samme karakter efter 20 minutter i denne kamp, som Modric har fået efter at have domineret i 90 minutter?

Folk omkring klubben vil så gerne, at Isco skal lykkes, at det udvikler sig til en mani, hvor han får kæmpe roser for små ting.

Har du overvejet om det ikke bare er fordi Isco bringer noget man ikke har set i Real Madrid siden Zidane? Kan det tænkes, at folk på stadion rent faktisk godt kan lide lækre driblinger og frække detaljer, om end det ikke rigtig fører til noget?.
Isco kommer med noget overlegenhed som man ikke har set siden start 00'erne. Noget som jeg personligt har savnet rigtig meget, da alt andet hurtigt bliver næsten ligegyldigt.
Isco har måske lidt samme status som Robinho havde. Man ser dem rigtig gerne få succes, fordi de som spilletyper er så interessante. Robinho var desværre ikke halvt så god, som hypen gjorde ham til, men som type var/er jeg langt mere til ham end Robben, hvis man skal gøre det relevant.

Jeg synes nu vores publikum har været gode overfor Benzema og Modric under Zidane. Benzema fik sågar stående bifald under hans udskiftning i en af de første kampe under Zidane, som sker utrolig sjældent. Og Modric giver det sus på stadion som Ronaldo gjorde før han gik efter hans tap-ins.

Isco har kultstatus, men hans spil gør det også berretiget. Han er en fornøjelse at følge.

EDIT:
Og fordi jeg er lidt af en nørd, og har en kæmpe spillemæssig kærlighed for Modric, så husker jeg tydeligt tilbedelsen af Modric i en kamp mod Villarreal.
De lækre driblinger fra Modric, som desværre er med musik henover.
Heldigvis er youtube et dejligt sted, hvor man kan finde alting, så her er et klip, hvor man kan høre Modric tilråbene :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Neye

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 5 måneder siden #545 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Isco er en fantastisk fodboldspiller og en fornøjelse at se på, men han tilfører ikke holdet nok. Han giver hverken holdet tilstrækkelig balance i det defensive eller tiltrækkelig mange overrumplende momenter i det offensive. Alle er enige om at det er en nydelse at se Isco spille fodbold og alle ønsker at han får succes, men sagen er bare at der ikke er nok på bundlinjen i forhold til det vigtigste; nemlig at vinde fodboldkampe.
Real Madrid bliver nødt til at få balance på den midtbane ellers så ryger vi hurtigt ud af Champions. Jeg ved ikke om Kovacic har det som skal til for at skabe balance på midtbanen. Det har vi stadig til gode at se. Jeg ville have det helt fint med en mere solid midtbane bestående af Casemiro, Modric og Kroos. Den er selvsagt mindre magisk end hvis man spiller med Isco, men den er mere konkurrencedygtig, hvilket altid må være det afgørende for en klub som Real Madrid. Først skal man vinde fodboldkampe dernæst skal man spille med stil. Aldrig omvendt. Det ville være Arsenal og Ajax og den slags ligegyldige klubber.
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Johnson.

• Johnson
  • Gæst
  • Gæst
10 år 5 måneder siden #546 af Johnson
Besvaret af Johnson på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Det burde være åbenlyst at Real Madrid ikke har balance på midtbanen. Modric må være selvskrevet til at spille. Vi skal have en 6. Spørgsmålet er så om det skal være Kroos eller Casemiro. Hvad er der så tilbage af muligheder hvis vi fastholder en midtbane med tre spillere? (Det kan man selvfølgelig være uenig i, men det er nu engang det som Zidane foretrækker.) Isco har været den mest anvendte mulighed og det har ikke givet balance på holdet. Det er da noget man bør forholde sig til som tilhænger af klubben, med mindre man selvfølgelig primært er tilhænger af Isco. jeg anerkender argumentet om Isco kan udvikle sig og blive den spiller som klubben har brug for, men jeg synes ikke at vi på noget tidspunkt har set at Isco for alvor har givet holdet den defensive balance der er brug for. Han har trods alt spillet snart tre sæsoner i klubben.
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Johnson.

10 år 5 måneder siden #547 af BBB

Neye skrev: @BBB

Iscos attributter er:

Driblinger, her er han også ret enestående og det ser ud til, at han har lært af den kritik han har fået fra især landstræneren, der gik på at vælge de rigtige situationer, at bruge sine evner i.

Det er super fedt. Så bør han være ret god til at komme omkring sin modstander, når han er så god til de små vendinger, ikke sandt?

Neye skrev: Isco er enormt boldsikker og hans førsteberøringer er ofte en nydelse for en fodboldkender
Isco trækker ofte rigtig mange modspillere til sig pga. hans driblinger og frigør derved plads for de andre angribere

Super fede argumenter. Han må være lidt af en klasse spiller. Har du noget, som bakker det op, at han trækker modstander til sig pga. hans driblinger? Hvis han trækker folk til sig, så vil jeg argumentere for, at det er fordi modstanderne ved, at det er muligt at pille bolden fra ham. I modsætning til både Modric (76), Kroos (75), Kovacic (67) og Lucas Vasquez (61), så har Isco mindre succes med sine driblinger end Casemiro (60). Faktisk har udskældte Bale (58) også en højere succesrate end Isco (54).

Neye skrev: Isco slår enormt mange chanceskabende afleveringer og her tænker jeg ikke kun på sidste aflevering inden en afslutning men især 2. sidste aflevering der starter et angreb

Helt enig. Det er han virkelig god til det. Han er faktisk så god, at kun Kroos, Modric og James er har slået flere denne sæson. Jeg ved godt at både Kroos og Modric har spillet mange flere minutter, men til gengæld har Isco spillet 250 minutter mere end James. Kroos skaber en chance hver 51. minut, hvor Isco gør det hver 46. minut. Modric gør det hver 37. minut, James gør det hver 26. minut. James er med andre ord tættere på 4 chanceskabende afleveringer per kamp end Isco er på 3. Jeg ved godt, at det ikke betyder noget for en feinschmecker og fodboldkender, som gerne bare vil se Isco tæmme bolden, for det er jo rigtig nydelse.

Isco har flere afleveringer, og højere succes med sine afleveringer, hvor James afleverer over en smule længere distancer, og James sætter bolden mere på spil, eftersom han har 9 procentpoint flere fremadrettet afleveringer end Isco. Hvor Isco ligger i 50'erne, ligger James i 60'erne.

Neye skrev: Sprudlende kombinationsspil i min verden, er fuld kontrol over kampen, hvor boldbesiddelse bliver det bærende forsvar og hvor modstandernes forsvar åbnes med små hurtige kombinationer. Benitez-style er ikke noget for mig

Så forstår jeg ikke, hvordan du mener, at Real Madrid er sat op til det. Jo, vi kan godt dominere Granada og Manchester United, men vi kommer ikke igennem sæsonen med Barcelona-lignende boldbesiddelse og heldigvis for det.

Neye skrev: Isco har under Zidane vist, at han løber utroligt mange kilometer (var det forrige kamp han løb 11, 5 km - langt længere end de andre) og tager sine defensive opgaver alvorligt og endda lander som en af de mest taklende i kampene. Det er nye sider jeg kun kan bifalde men som også falder mere naturligt, når han spilles på midtbanen i stedet for at blive gemt væk ude på højre angrebsplads.

Jeg ved ikke, hvor meget han løb i forrige kamp, men jeg ved at Isco ligger som den sjette mest tacklende spiller igennem sæsonen. Af vores tre midtbanespillere. Han ligger lige foran James, men under Kovacic, Vazquez, Modric, Casemiro og Kroos. Så ikke engang blandt vores midtbanespillere lander han som en af de mest tacklende i kampene. Nu var din pointe dog under Zidane, og der har du ret i, at han har forbedret sig meget, og han ligger også delt nummer 1 af vores midtbanespillere fra 1. januar til nu, hvor James ligger nummer 4. Han ligger dog "gemt væk ude på højre angrebsplads". Kovacic er dog den klart bedste tackler per minut.

Neye skrev: Jeg hylder nødvendigvis ikke nogen for et potentiale der ikke er forløst men synes det er helt fantastisk, når en fantastiske ung spiller synes at have et gear mere at kunne lægge til, når spilleren bliver slebet til.

Det forstår jeg ikke jvf. din sammenligning med en dreng, som ikke var vokset. Har vi set prøver på Isco's topniveau, eller synes du det er helt fantastisk, når du forestiller dig at en spiller kan blive bedre?

Jeg er enig i at James ikke har spillet så godt, som han gjorde sidste sæson, men Isco har på ingen måde gjort sig berettiget til så meget ros, når James hovedsageligt får hug, for så god har Isco ikke været til sammenligning.
Følgende bruger(e) sagde tak: raul7=kongen, Zyconith, Pelle

10 år 5 måneder siden #548 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Sæsonen 2015-2016 - II

BBB skrev:

Neye skrev: @BBB

Iscos attributter er:

Det er super fedt. Så bør han være ret god til at komme omkring sin modstander, når han er så god til de små vendinger, ikke sandt?

Neye skrev: Isco er enormt boldsikker og hans førsteberøringer er ofte en nydelse for en fodboldkender

Super fede argumenter. Han må være lidt af en klasse spiller. Har du noget, som bakker det op, at han trækker modstander til sig pga. hans driblinger? Hvis han trækker folk til sig, så vil jeg argumentere for, at det er fordi modstanderne ved, at det er muligt at pille bolden fra ham. I modsætning til både Modric (76), Kroos (75), Kovacic (67) og Lucas Vasquez (61), så har Isco mindre succes med sine driblinger end Casemiro (60). Faktisk har udskældte Bale (58) også en højere succesrate end Isco (54).

Neye skrev: Isco slår enormt mange chanceskabende afleveringer og her tænker jeg ikke kun på sidste aflevering inden en afslutning men især 2. sidste aflevering der starter et angreb

Helt enig. Det er han virkelig god til det. Han er faktisk så god, at kun Kroos, Modric og James er har slået flere denne sæson. Jeg ved godt at både Kroos og Modric har spillet mange flere minutter, men til gengæld har Isco spillet 250 minutter mere end James. Kroos skaber en chance hver 51. minut, hvor Isco gør det hver 46. minut. Modric gør det hver 37. minut, James gør det hver 26. minut. James er med andre ord tættere på 4 chanceskabende afleveringer per kamp end Isco er på 3. Jeg ved godt, at det ikke betyder noget for en feinschmecker og fodboldkender, som gerne bare vil se Isco tæmme bolden, for det er jo rigtig nydelse.

Isco har flere afleveringer, og højere succes med sine afleveringer, hvor James afleverer over en smule længere distancer, og James sætter bolden mere på spil, eftersom han har 9 procentpoint flere fremadrettet afleveringer end Isco. Hvor Isco ligger i 50'erne, ligger James i 60'erne.

Neye skrev: Sprudlende kombinationsspil i min verden, er fuld kontrol over kampen, hvor boldbesiddelse bliver det bærende forsvar og hvor modstandernes forsvar åbnes med små hurtige kombinationer. Benitez-style er ikke noget for mig

Så forstår jeg ikke, hvordan du mener, at Real Madrid er sat op til det. Jo, vi kan godt dominere Granada og Manchester United, men vi kommer ikke igennem sæsonen med Barcelona-lignende boldbesiddelse og heldigvis for det.

Neye skrev: Isco har under Zidane vist, at han løber utroligt mange kilometer (var det forrige kamp han løb 11, 5 km - langt længere end de andre) og tager sine defensive opgaver alvorligt og endda lander som en af de mest taklende i kampene. Det er nye sider jeg kun kan bifalde men som også falder mere naturligt, når han spilles på midtbanen i stedet for at blive gemt væk ude på højre angrebsplads.

Jeg ved ikke, hvor meget han løb i forrige kamp, men jeg ved at Isco ligger som den sjette mest tacklende spiller igennem sæsonen. Af vores tre midtbanespillere. Han ligger lige foran James, men under Kovacic, Vazquez, Modric, Casemiro og Kroos. Så ikke engang blandt vores midtbanespillere lander han som en af de mest tacklende i kampene. Nu var din pointe dog under Zidane, og der har du ret i, at han har forbedret sig meget, og han ligger også delt nummer 1 af vores midtbanespillere fra 1. januar til nu, hvor James ligger nummer 4. Han ligger dog "gemt væk ude på højre angrebsplads". Kovacic er dog den klart bedste tackler per minut.

Neye skrev: Jeg hylder nødvendigvis ikke nogen for et potentiale der ikke er forløst men synes det er helt fantastisk, når en fantastiske ung spiller synes at have et gear mere at kunne lægge til, når spilleren bliver slebet til.

Det forstår jeg ikke jvf. din sammenligning med en dreng, som ikke var vokset. Har vi set prøver på Isco's topniveau, eller synes du det er helt fantastisk, når du forestiller dig at en spiller kan blive bedre?

Jeg er enig i at James ikke har spillet så godt, som han gjorde sidste sæson, men Isco har på ingen måde gjort sig berettiget til så meget ros, når James hovedsageligt får hug, for så god har Isco ikke været til sammenligning.

Man skal passe lidt på med statistik omkring driblinger og afleveringer.
Visse afleveringer kan jo være helt vanvittige, mens andre er noget en hver af os kan.
Og egentlig det samme med driblinger. Nogle driblinger er hel igennem geniale, mens andre er pænt simplere. Også ift. modstanderens styrke defensivt og om man fx dribler mod en tætpakket modstander osv.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Neye, AmorMadrid

10 år 5 måneder siden #549 af BBB

SR4 skrev: Man skal passe lidt på med statistik omkring driblinger og afleveringer.
Visse afleveringer kan jo være helt vanvittige, mens andre er noget en hver af os kan.
Og egentlig det samme med driblinger. Nogle driblinger er hel igennem geniale, mens andre er pænt simplere. Også ift. modstanderens styrke defensivt og om man fx dribler mod en tætpakket modstander osv.

Der er statistik på det meste, men om en aflevering er "vanvittig" findes der ikke statistik på. James har flere afleveringer frem i banen, og de er over en længere distance end Isco's. James har flere 'key passes' og flere assists. Isco har 1-2 højere procent af succesfulde afleveringer end James.

Medmindre din definition af "vanvittige" afleveringer er kattepoter, så tror jeg godt, at vi kan konkludere ud fra det materiale, som vi har til rådighed. Tror du ikke?

10 år 5 måneder siden #550 af Neye
Besvaret af Neye på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Hvis statistik skulle være bestemmende for hvilket hold eller spiller der er bedst, ville man jo slet ikke være herinde på det her site men holde med Barcelona og synes Messi, Suarez og Neymar alene have ret til vores beundring. Sådan er det jo slet ikke og fodbold er meget mere end statistik og langt mere måden tallene i statistikken er kommet frem.
Sidste redigering: 10 år 5 måneder siden ved Neye.

10 år 5 måneder siden #551 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Sæsonen 2015-2016 - II

Neye skrev: Hvis statistik skulle være bestemmende for hvilket hold eller spiller der er bedst, ville man jo slet ikke være herinde på det her site men holde med Barcelona og synes Messi, Suarez og Neymar alene have ret til vores beundring. Sådan er det jo slet ikke og fodbold er meget mere end statistik og langt mere måden tallene i statistikken er kommet frem.

Det der er en ord fra en slagen mand! Så indrøm dog, når andre folk har ret indimellem, det sker der absolut intet ved. BBB fremfører en virkelig saglig diskussion, og når han så begynder at bakke den op med fakta, så kommer der sådan et svar.

Nu sad jeg på stadion i lørdags. Og det er ikke stadion, der synger "Isco, Isco, Isco". Det kommer udelukkende fra Ultras Sur-siden. Den samme som buhede af Ronaldo, både da hans navn blev læst op og da han scorede til 1-0 og 4-1.
BBB har fuldstændig ret, når han nævner, at der er en Isco-mani. Især blandt nogle brugere herinde. Jeg har været imod det længe, og jeg synes faktisk det er befriende, at det ikke er alle, der lovpriser Isco uanset hvordan han spiller. Isco gjorde det ganske fint i de 20 minutter, han fik. Men han var ikke i nærheden af at holde samme niveau som Kovacíc i de 70 minutter, han fik.

Og lige en sidste ting. Der skete et eller andet med James før og efter hans scoring. Da han gjorde det til 2-1 opstod der et eller andet vanvittigt arbejdsraseri, hvor hans defensive aktioner pludselig blev uovertrufne. Han var flere gange med tilbage og hente bolden på egen banehalvdel - især i 2. Halvleg. Det er mere end hvad man kan sige om både Ronaldo og Benzema, der - som det så ud derfra, hvor jeg sad - lavede absolut nada i genpresset.
Naturligvis skal James arbejde stenhårde uanset hans succes på banen eller ej, men manden er dog kun et menneske, og jeg giver den da også en ekstra skalle, hvis jeg får en succesoplevelse på job - det er menneskets natur. Men James arbejdede dog for sagen, den kritik af ham efter kampen er fuldstændig tåbelig. Stadion rejste sig da også og klappede af hans indsats, da han gik ud.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, BBB, Rogoshin

10 år 5 måneder siden #552 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Iscos største aftryk denne sæson har været hans vanlige piruetter rundt om sig selv, hvorefter han oftest løber direkte ind i modstanderen og taber bolden på klumset vis.

Hans første år i Madrid var lovene med mål, assists og flere gode præstationer. Men af en eller anden årsag, står Iscos tid i Malaga som et spirende talent og kreativ maestro på midtbanen, på mange måde klarere for mig end hans 2½ år med konstante ind/udskiftninger i RM.

Var selv begejstret for Isco da han brød igennem, men han står tragikomisk vis (efterhånden kutymen i RM), som en eller anden henlagt diamanthalskæde i en nyrig hiphoppers smykkesamling.

Det er åbenlyst at især James' ankomst, samt de øvrige kandidater til midtbanen og højresiden, står som de største forhindringer for det "uforløste" talent. Men når det er sagt er det selvsagt Iscos eget ansvar at bevise at han skal starte inde. At Zidane har et godt øje til ham skal han kun prise sig lykkelig for. For slutproduktet har manglet og han har på ingen måde været overbevisende eller konsistens i sine præstationer.

En ny Iniesta? Det er et godt spørgsmål, for enten har den manglende spilletid været årsagen til hans ubetydelige indsats, eller også er talentet simpelthen bare ikke "stort nok", sammenlignet med de øvrige kandidater iht. spilletid.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Leveret af Kunena Forum