Sæsonen 2015-2016 - II

• iDoc
  • Gæst
  • Gæst
8 år 7 måneder siden #721 af iDoc
Besvaret af iDoc på emne Sæsonen 2015-2016 - II

M_linding skrev: Hvad har ledelsen nu gjort? Er det nu også forkert, at hente gode spillere til bredden? Vil du tænke det samme, hvis Modric og Marcelo begge brækker et ben?

Jeg forstår ikke din argumentation. Hvis netop Marcelo brækker benet, har ledelsen jo sørget for, vi ikke er dækket ordentligt ind ved at udleje vores eneste anden venstreback uden at sikre nogen erstatning for ham.

M_linding skrev: Hvis Carvajal fortjener at spille for Real Madrid, så arbejder han på at få sin plads tilbage - og sådan tror jeg også at han selv tænker!

Var det ikke det, han havde vist inden denne sæson? Og alligevel vælger man at smide penge efter Danilo - faktisk så uhørt mange at manden nu har rekorden for dyreste transfer i sidste kontraktår - som løsning på et ikke-eksisterende problem. Til gengæld har det så skabt andre, nye problemer (se ovenfor).
Sidste redigering: 8 år 7 måneder siden ved iDoc.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 7 måneder siden #722 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2015-2016 - II

iDoc skrev:

M_linding skrev: Hvad har ledelsen nu gjort? Er det nu også forkert, at hente gode spillere til bredden? Vil du tænke det samme, hvis Modric og Marcelo begge brækker et ben?

Jeg forstår ikke din argumentation. Hvis netop Marcelo brækker benet, har ledelsen jo sørget for, vi ikke er dækket ordentligt ind ved at udleje vores eneste anden venstreback uden at sikre nogen erstatning for ham.

M_linding skrev: Hvis Carvajal fortjener at spille for Real Madrid, så arbejder han på at få sin plads tilbage - og sådan tror jeg også at han selv tænker!

Var det ikke det, han havde vist inden denne sæson? Og alligevel vælger man at smide penge efter Danilo - faktisk så uhørt mange at manden nu har rekorden for dyreste transfer i sidste kontraktår - som løsning på et ikke-eksisterende problem. Til gengæld har det så skabt andre, nye problemer (se ovenfor).

Jeg skal prøve at forklare:)

Hvis Marcelo ikke kan spille i lang tid, vil man så tænke: "Puha, det er da godt at vi ikke har en reserve VB!" Eller vil man tænke: "Det havde været rart, hvis man havde endnu en VB i truppen, som kunne spille i Marcelos fravær!"

Danilo har kunne tage over når Carvajal eller Marcelo ikke har kunne spille, eller har været inde i dårlige perioder. Alternativet havde muligvis været en hel masse kampe til Arbeloa.

Så hvorfor er det så slemt, at Danilo er i klubben? Jeg kan godt se problemet, hvis vi ikke får en eneste skade på backpositionerne, igennem en hel sæson - men ellers ikke.

Og jeg synes at mulighederne for at lave kreative løsninger, i tilfælde af skader er flere, når det drejer sig om offensiven. I forsvaret er det vigtigt at det er spillere der er vant til at spille i forsvaret, der træder til når det er nødvendigt.

Carvajal er også min favorit. Men hvorfor skal ledelsen kritiseres for at hente en dygtig reserveback? Er det ikke meget almindeligt, at klubber der vil vinde CL har flere gode spillere til samme position?

8 år 6 måneder siden #723 af MatiasP
Besvaret af MatiasP på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Har Sergio Ramos ikke fødselsdag i dag? Han mangler da på forsiden synes jeg.

8 år 6 måneder siden #724 af Siempre Madrid

MatiasP skrev: Har Sergio Ramos ikke fødselsdag i dag? Han mangler da på forsiden synes jeg.

Ikke længere. Stort tillykke til ham.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

8 år 6 måneder siden #725 af MatiasP
Besvaret af MatiasP på emne Sæsonen 2015-2016 - II

Siempre Madrid skrev:

MatiasP skrev: Har Sergio Ramos ikke fødselsdag i dag? Han mangler da på forsiden synes jeg.

Ikke længere. Stort tillykke til ham.

Tak for det hurtige respons - super! Og stort tillykke med til ham selvfølgelig :)

8 år 6 måneder siden #726 af MadridistaPorVida

En god kamp fra vores stjerne spiller. Venskabs kamp men han kan stadig på hovedet og har stadig farten. fedt fedt fedt fedt

HALA MADRID Y NADA MAS!!!

• iDoc
  • Gæst
  • Gæst
8 år 6 måneder siden #727 af iDoc
Besvaret af iDoc på emne Sæsonen 2015-2016 - II

M_linding skrev: Jeg skal prøve at forklare:)

Hvis Marcelo ikke kan spille i lang tid, vil man så tænke: "Puha, det er da godt at vi ikke har en reserve VB!" Eller vil man tænke: "Det havde været rart, hvis man havde endnu en VB i truppen, som kunne spille i Marcelos fravær!"

Danilo har kunne tage over når Carvajal eller Marcelo ikke har kunne spille, eller har været inde i dårlige perioder. Alternativet havde muligvis været en hel masse kampe til Arbeloa.

Så hvorfor er det så slemt, at Danilo er i klubben? Jeg kan godt se problemet, hvis vi ikke får en eneste skade på backpositionerne, igennem en hel sæson - men ellers ikke.

Og jeg synes at mulighederne for at lave kreative løsninger, i tilfælde af skader er flere, når det drejer sig om offensiven. I forsvaret er det vigtigt at det er spillere der er vant til at spille i forsvaret, der træder til når det er nødvendigt.

Carvajal er også min favorit. Men hvorfor skal ledelsen kritiseres for at hente en dygtig reserveback? Er det ikke meget almindeligt, at klubber der vil vinde CL har flere gode spillere til samme position?

Der er intet i vejen med bredde, men Danilo blev ikke købt som reserveback. Man har ofret enorme resurser på at hente ham - både i tid og penge. Konsekvensen blev, at truppen er uden en reserve for Marcelo, for Danilo er ikke venstreback. Man har altså ved at signe Danilo skævvredet truppen med 3 højrebacks og kun 1 venstreback. Til gengæld fik man ofret en spiller af egen avl, der ellers havde slået igennem, og vist at han kunne udfylde positionen problemfrit. Så nej, jeg tror ikke, Carvajal tænker, at det var ærgerligt, at han har mistet positionen og at han hellere må arbejde på at få sin plads igen. Jeg er bange for, det virker demotiverende, at han ser, hvad der sker, når man ikke har navnet til den.

8 år 6 måneder siden #728 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Sæsonen 2015-2016 - II

iDoc skrev:

Der er intet i vejen med bredde, men Danilo blev ikke købt som reserveback. Man har ofret enorme resurser på at hente ham - både i tid og penge. Konsekvensen blev, at truppen er uden en reserve for Marcelo, for Danilo er ikke venstreback. Man har altså ved at signe Danilo skævvredet truppen med 3 højrebacks og kun 1 venstreback. Til gengæld fik man ofret en spiller af egen avl, der ellers havde slået igennem, og vist at han kunne udfylde positionen problemfrit. Så nej, jeg tror ikke, Carvajal tænker, at det var ærgerligt, at han har mistet positionen og at han hellere må arbejde på at få sin plads igen. Jeg er bange for, det virker demotiverende, at han ser, hvad der sker, når man ikke har navnet til den.

Vi får se. Jeg tror nu ikke at det er så dramatisk.

I øvrigt havde Carvajal da et større navn end Danilo, da transferen fandt sted? Bare lige for at fluekneppe lidt:)

Og jeg ser nu intet vildt ved den pris, som Danilo blev handlet for. Det er fuldstændig underordnet, efter min opfattelse.

8 år 6 måneder siden #729 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2015-2016 - II

M_linding skrev:

iDoc skrev:

I øvrigt havde Carvajal da et større navn end Danilo, da transferen fandt sted? Bare lige for at fluekneppe lidt:)

Og jeg ser nu intet vildt ved den pris, som Danilo blev handlet for. Det er fuldstændig underordnet, efter min opfattelse.

Havde Carvajal ikke kun et større navn hos Real Madrid fans? Jeg kan da ihvertfald huske, at Danilo gik under navnet verdens bedste højreback da man signede ham. Det kom meget bag på mig, da jeg aldrig havde hørt om ham. Jeg kan ikke huske hvilken træner det var, men en højt profilerede træner nævnte, at der ingen andre gode højrebacks fandtes udover Danilo (som lige var signet) som var realistiske.
Carvajal var på daværende tidspunkt et stort talent, men kendt af mange var han altså ikke.
Den dag idag kan Carvajal vel ikke engang kalde sig fast mand på landsholdet, ej heller på Real Madrid's hold, selvom han i mine øjne har gjort det helt fremragende.

Prisen er underordnet, da bredde også skal have en vis kvalitet, men kan man holde både Carvajal og Danilo til ilden? Det har jo altid været den store debat. Kan man have 2 stort set lige gode spillere (Carvajal er som min. 2 niveauer bedre end Danilo af hvad jeg har set til Danilo) til at kæmpe om samme plads, og dele tiden?
Jeg har altid haft min tvivl og jeg har det igen. Jeg skal ikke kunne sige om det er kampen imod hinanden som har ødelagt dem, men Isco og James virker ikke til at sprudle, og vi så også hvad der skete med Benzema og Higuain. Marcelo og Coentrao har vel nok været den bedste løsning, men i mine øjne er der også her en verden til forskel i niveau, og det tror jeg også godt Coentrao selv vidste.
Brænder man ikke for klubben, så tror jeg ikke man vil sidde på bænken det meste af tiden, og det er desværre også den udvikling jeg ser hos Carvajal og Danilo.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

8 år 6 måneder siden #730 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Sæsonen 2015-2016 - II

Dios skrev:

M_linding skrev:

iDoc skrev:

Havde Carvajal ikke kun et større navn hos Real Madrid fans? Jeg kan da ihvertfald huske, at Danilo gik under navnet verdens bedste højreback da man signede ham. Det kom meget bag på mig, da jeg aldrig havde hørt om ham. Jeg kan ikke huske hvilken træner det var, men en højt profilerede træner nævnte, at der ingen andre gode højrebacks fandtes udover Danilo (som lige var signet) som var realistiske.
Carvajal var på daværende tidspunkt et stort talent, men kendt af mange var han altså ikke.
Den dag idag kan Carvajal vel ikke engang kalde sig fast mand på landsholdet, ej heller på Real Madrid's hold, selvom han i mine øjne har gjort det helt fremragende.

Prisen er underordnet, da bredde også skal have en vis kvalitet, men kan man holde både Carvajal og Danilo til ilden? Det har jo altid været den store debat. Kan man have 2 stort set lige gode spillere (Carvajal er som min. 2 niveauer bedre end Danilo af hvad jeg har set til Danilo) til at kæmpe om samme plads, og dele tiden?
Jeg har altid haft min tvivl og jeg har det igen. Jeg skal ikke kunne sige om det er kampen imod hinanden som har ødelagt dem, men Isco og James virker ikke til at sprudle, og vi så også hvad der skete med Benzema og Higuain. Marcelo og Coentrao har vel nok været den bedste løsning, men i mine øjne er der også her en verden til forskel i niveau, og det tror jeg også godt Coentrao selv vidste.
Brænder man ikke for klubben, så tror jeg ikke man vil sidde på bænken det meste af tiden, og det er desværre også den udvikling jeg ser hos Carvajal og Danilo.

Hvordan ser du den udvikling?

Ja, måske gør det samme sig også gældende i dette tilfælde som med Higuain/Benz og måske James/isco, men sådan har de fleste fodboldspillere det vel.

Som du siger, r det et kæmpe aktiv for ethvert fodboldhold at have to så kvalificerede spillere til en position og regner da også med at Zidane er opmærksom på at fordele spilletid så de begge holdes i gang og r tilfredse såfremt de fortjener spilletiden.

Betragtningen omkring Coentrao r vist mere et udtryk for personlige præferencer end egentlig sagens natur. Han gik fra at være ubetinget nr. 1 hos Benfica og en stjerne i hjemlandet til en noget mere hård konkurrence med publikums favorit flødebolle, nyt miljø, ny status, etc. Da han havde længere perioder med fast spilletid gjorde han da jo også fornuftigt og fik mere selvtillid a la hans tid i Lissabon, og har gjort det super godt i Monaco hvor han spiller både back og fløj.

De umiddelbare reaktioner på holdopstillingen indebærer en uforståenhed og stillingtagen til hvem der nu fortjener at spille på den højreback. Men altså. Vi kender jo ikke Carvajals nuværende fitness situation i detalje, og hans plads i hierarkiet for Zidane. Synes at begge spillere har haft deres ups and downs i denne sæson, hvor Danilos r forventelige, skal Carvajal simpelthen bare til at præstere dit yderste hvilket jeg også har fuld tiltro til at han gør.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

8 år 6 måneder siden #731 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Zyconith skrev:

Hvordan ser du den udvikling?

Ja, måske gør det samme sig også gældende i dette tilfælde som med Higuain/Benz og måske James/isco, men sådan har de fleste fodboldspillere det vel.

Som du siger, r det et kæmpe aktiv for ethvert fodboldhold at have to så kvalificerede spillere til en position og regner da også med at Zidane er opmærksom på at fordele spilletid så de begge holdes i gang og r tilfredse såfremt de fortjener spilletiden.

Betragtningen omkring Coentrao r vist mere et udtryk for personlige præferencer end egentlig sagens natur. Han gik fra at være ubetinget nr. 1 hos Benfica og en stjerne i hjemlandet til en noget mere hård konkurrence med publikums favorit flødebolle, nyt miljø, ny status, etc. Da han havde længere perioder med fast spilletid gjorde han da jo også fornuftigt og fik mere selvtillid a la hans tid i Lissabon, og har gjort det super godt i Monaco hvor han spiller både back og fløj.

De umiddelbare reaktioner på holdopstillingen indebærer en uforståenhed og stillingtagen til hvem der nu fortjener at spille på den højreback. Men altså. Vi kender jo ikke Carvajals nuværende fitness situation i detalje, og hans plads i hierarkiet for Zidane. Synes at begge spillere har haft deres ups and downs i denne sæson, hvor Danilos r forventelige, skal Carvajal simpelthen bare til at præstere dit yderste hvilket jeg også har fuld tiltro til at han gør.

Svarer du egentlig ikke selv på det spørgsmål du giver mig? :)

Sagens natur er vel, at Coentrao simpelthen bare ikke havde niveauet til Real Madrid. Han var hverken fremragende defensivt eller offensivt, men ganske stabil var han. Jeg vil heller ikke sige han var til at regne med, for hold nu op nogle mærkelig ting han oftest lavede. Jeg har stadig svært ved at glemme hans "takling" på Lahm tilbage i 2012, som førte til mål. Jeg kan bare ikke se hvad Coentrao's status i Benfica og Portugal har at gøre med Real Madrid?
Jeg vil meget gerne have en bedre back end Marcelo, men Coentrao var og bliver det bare aldrig.

Hvis Carvajal's nuværende fitness ikke er på toppen, så skal han vel sælges? Vi kan jo ikke have spillere som er ude af form i starten af april måned, hvor titlerne bliver uddelt. Det er jo ikke fordi Carvajal har siddet ude med en grim skade, så hvis han er på James stadiet, så ser jeg mere end gerne Carvajal solgt.
Alle spillere har vel ups and downs, men som jeg nævnte i et andet indlæg, så husker jeg bare ikke Carvajal's nedtur, og slet ikke under Zidane, hvor jeg synes han har været helt særdeles fremragende.
Jeg forstår godt Danilo også skal have minutter, men som andre nævnte, så har Danilo slået Carvajal af, som jeg stadig intet forstår af.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
8 år 6 måneder siden #732 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Selvfølgelig er bredde en god ting, det er vi enige om. Men se på Barcelona, de har 11 stamspillere og så en flok reserver der ved de er reserver og indordner sig med det. Det er også en måde at holde folk glade på. Så skifter reserve så videre på et tidspunkt, hvis de vil prøve at spille fast et andet sted.

Danilo er jo bare ikke købt som rotationsspiller eller backup. Han er den dyreste forsvarsspiler, tør jeg sige i La Ligas historie? Han er jo ikke købt for at spille lidt backup hist og her. Selvfølgelig er Arbeloas tid forbi og en backup højreback er en god idé, men ikke til den slags penge. Der var sgu andre positioner vi bedre kunne bruge en backupspiller mere. F.eks. venstrebacken hvor vi kun har Marcelo. Eller en backup for Benzema, vi er jo fortabte når han er skadet. Det er simpelthen ikke en trup der er sat godt nok sammen. Det er fatalt at vi har to positioner uden ordentlige backups. Om med den her lægestab skal guderne vide, at vi kommer til at få brug for backups ;)

Og som jeg startede med at skrive, så forstår jeg ikke hvorfor Danilo nu skal spille. Carvajal har været skadet, men inden da var han niveauer over hvad vi ser fra Danilo. Selvom Danilo spiller bedre end han startede ud (kunne også dårligt blive værre)

At Carvajal er egen avl skal ikke automatisk give ham en startplads, men jeg tror simpelthen han er mere villig til at kæmpe for klubben og logoet end Danilo. Og jeg har svært ved at se nogen træner turde at smide Danilo af holdet med det prisskilt - og fordi det vil falde tilbage på Perez, og han vil ikke indrømme et fejlkøb.

Edit: Der er også forskel på positioner. At have to fremragende venstrewings eller angribere f.eks. kan være et kæmpe aktiv. Man kan lave nogle gode indskiftninger osv. Men en højreback? Vi har en verdensklasse højreback, skal han ikke bare spille hver gang? Og så have en ung backup eller en aldrende backup som Arbeloa for 1-2 år siden. Nogle positioner er bare anderledes. To verdensklasse keepere er ligeledes svært. På et tidspunkt vil den ene søge væk. Og det samme vil ske med Carvajal og Danilo. Den ene må dø for at den anden kan overleve ;)
Sidste redigering: 8 år 6 måneder siden ved Raúl 7.

Leveret af Kunena Forum