Sæsonen 2015-2016 - II

• rene
  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden #673 af rene
Besvaret af rene på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Dejligt med Wolfsburg, burde være en walkover, haha Atletico skal møde Barca, hehe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 år 3 måneder siden #674 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Barcelona vs Atl.Madrid = Barcelona går videre.
Wolsburg vs Real Madrid = Real går videre.

Bayern vs Benfica = Bayern

PSG vs City = PSG går videre.

10 år 3 måneder siden #675 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Barca slår nemt At. Madrid, bliver sværere for vores primadonnaer at slå wolfsburg. Jeg siger bare det ikke bliver nemt, især ikke hvis vi igen er arrogante og har overlegen attitude. Håber på det bedste.

10 år 3 måneder siden #676 af ElMadrid
Besvaret af ElMadrid på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Den bedste nyhed i dag er faktisk Barcelona vs Atl.Madrid. Hvor jeg dog glæder mig til at en af dem bliver slået ud. Kan vi for pokker ikke stoppe den pessimisme der florerer her for tiden. Ja, jeg ved godt at vi spiller jammerligt især på udbane, men i disse kampe kan jo alt ske. Og glem ikke Ronaldo. Han er bare en enmandshær i CHL. Bare spørge Roma :-)

• Morannon
  • Gæst
  • Gæst
10 år 3 måneder siden #677 af Morannon
Besvaret af Morannon på emne Sæsonen 2015-2016 - II

ElMadrid skrev: Den bedste nyhed i dag er faktisk Barcelona vs Atl.Madrid. Hvor jeg dog glæder mig til at en af dem bliver slået ud. Kan vi for pokker ikke stoppe den pessimisme der florerer her for tiden. Ja, jeg ved godt at vi spiller jammerligt især på udbane, men i disse kampe kan jo alt ske. Og glem ikke Ronaldo. Han er bare en enmandshær i CHL. Bare spørge Roma :-)

Man vil da hellere ryge ud til en hæderlig modstander end til freaking Bendter-cirkus.

10 år 3 måneder siden #678 af mortenj
Besvaret af mortenj på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Med henblik på den resterende del af sæsonen, hvor CL selvfølgelig er det primære fokus, bliver det spændende at se hvor langt holdet kan nå.
Vi ved efterhånden alle, at balancen på midtbanen er problemet, der skal løses, hvis vi i denne sæson skal have nogen form for chance for at kæmpe med om Champions League titlen, men samtidig er det også dét problem, der skal løses hvis Real Madrid atter skal blive en national og europæisk fodboldsupermagt på længere sigt.

I den kommende kamp mod Sevilla kunne man håbe på, at Zidane vil eksperimentere lidt med henblik på at finde en konstellation der med fordel kan bruges i de resterende, mere afgørende kampe i denne sæson.
Der har været skriverier om muligheden for, at Zidane ville benytte sig af Marcelo på midtbanen. Jeg mener, dét er sidste skud i bøssen i denne sæson i forhold til at finde frem til noget der bare ligner balance på midtbanen. Casemiro er bare ikke god nok og vil falde helt igennem i den semifinale vi må gå udfra vi når frem til, og i en eventuel finale mod en superstærk modstander vil han ganske enkelt heller ikke have det der skal til for at stå i mod. Vi så det i returkampen mod Roma. Jo, han viste da glimt af det vi har brug for - en bølgebryder der kan stå i mod - men samtidig så vi igen hans begrænsinger. Han bliver aldrig den bølgebryder, vi har brug for.

Omend det ikke bare på forhånd er dømt til at lykkedes med Marcelo på midtbanen, er det for mig at se eneste løsning, der reelt er tilbage at forsøge sig med. For den nuværende midtbanekonstellation med Modric, Kroos, James / Modric, Kroos, Isco vil bare ikke kunne stå i mod presset fra de store modstandere vi kommer til at møde i Champions League. Vi kommer ganske enkelt til at blive kørt over.
Med udgangspunkt i at man bibeholder 4-3-3 formationen, kunne en midtbanekonstellation med Marcelo - Kroos - Modric være spændende at prøve.
Marcelo altså her med på midtbanen som en slags felt-til-felt spiller. Han er stærkere defensivt end nogen af de andre midtbanespillere vi har, og offensivt er han selvfølgelig ganske fremragende. Så det ville kun være oplagt at prøve det af. Man ser ham ligeledes tit, når han spiller venstreback, ligge ret centralt i banen på modstanderens banehalvdel, så jeg mener ikke at positioneringen kommer til at være noget problem. Danilo bør her kunne træde til og være en ganske habil erstatning på venstreback, som han også har spillet i flere kampe i løbet af sæsonen.

Én ting er, hvad Zidane bør gøre. Noget andet er, hvad han rent faktisk gør. Jeg tror ikke på, han kommer til at forsøge sig med Marcelo på midtbanen, omend jeg tror mange ville byde det velkomment.
Sidste redigering: 10 år 3 måneder siden ved mortenj.

10 år 3 måneder siden #679 af raul7=kongen
Besvaret af raul7=kongen på emne Sæsonen 2015-2016 - II
For det første vil det efterlade os med et kæmpe-hul på backpositionen, eftersom Marcelo med længder er vores bedste back. Derudover er det vel at tænke lige rigeligt ud af boksen. Marcelo har hele karrieren fungeret som back og lever i høj grad af sin timing i fremryk, samt overraskelsesmomentet. Han er derimod ikke pokkers boldfast i det stationere spil, byder ind med den nødvendige fysik i nærkampene eller besidder pokkers meget intelligens omkring sin placeringsevne. Selvfølgelig kan man prøve det af, men det vil lugte mere af panik end en egentlig løsning. Skulle man prøve backs af på midtbanen, så vil Danilo vel være mere oplagt. Det lykkedes godt nok ikke i et forsøg først på sæsonen, men han har trods alt dækket positionen tidligere og byder ind med langt mere fysik i nærkampene - derudover har vi en egentlig kompetent backup på positionen.

Ellers er mulighederne vel at få de spillere vi har i egentlig bedre fysisk stand end det hidtil har været tilfældet eller eventuelt afveksle med en 4-4-2 i disse opgør. Det vil godt nok efterlade Bale eller Benzema på bænken, men det er vel den eneste egentlig mulighed for at stå fornuftigt defensivt.

Det bliver spændende at følge Zizous dispositioner, men sandheden er nok, at det er svært at trylle, modstanderne har læst os og truppen besidder ikke de helt vilde kvaliteter, med mindre James eller Isco for alvor løfter deres niveau og Kroos igen ligner Kroos anno 2014 i stedet for 2016.

10 år 3 måneder siden #680 af mortenj
Besvaret af mortenj på emne Sæsonen 2015-2016 - II

raul7=kongen skrev: For det første vil det efterlade os med et kæmpe-hul på backpositionen, eftersom Marcelo med længder er vores bedste back. Derudover er det vel at tænke lige rigeligt ud af boksen. Marcelo har hele karrieren fungeret som back og lever i høj grad af sin timing i fremryk, samt overraskelsesmomentet. Han er derimod ikke pokkers boldfast i det stationere spil, byder ind med den nødvendige fysik i nærkampene eller besidder pokkers meget intelligens omkring sin placeringsevne. Selvfølgelig kan man prøve det af, men det vil lugte mere af panik end en egentlig løsning. Skulle man prøve backs af på midtbanen, så vil Danilo vel være mere oplagt. Det lykkedes godt nok ikke i et forsøg først på sæsonen, men han har trods alt dækket positionen tidligere og byder ind med langt mere fysik i nærkampene - derudover har vi en egentlig kompetent backup på positionen.

Ellers er mulighederne vel at få de spillere vi har i egentlig bedre fysisk stand end det hidtil har været tilfældet eller eventuelt afveksle med en 4-4-2 i disse opgør. Det vil godt nok efterlade Bale eller Benzema på bænken, men det er vel den eneste egentlig mulighed for at stå fornuftigt defensivt.

Det bliver spændende at følge Zizous dispositioner, men sandheden er nok, at det er svært at trylle, modstanderne har læst os og truppen besidder ikke de helt vilde kvaliteter, med mindre James eller Isco for alvor løfter deres niveau og Kroos igen ligner Kroos anno 2014 i stedet for 2016.

Hvorvidt det vil efterlade os med et hul på backpositionen, mener jeg ikke er det, der kommer til at afgøre, om det kan fungere eller ej. Danilo vil kunne fungere som en stabil erstatning, uden behovet for at skulle gå for meget med i angrebsspillet. Både pga. de begrænsninger det selvfølgelig giver at være højrebenet venstreback, men især fordi Marcelo i hans virke som midtbanespiler, fortsat vil kunne udfylde stort set samme rolle i angrebsspillet som han gør i dag.
Marcelo er uden tvivl vores bedste back, ja, men ved at flytte ham op på 3-mandsmidtbanen, her med udgangspunkt i venstre side, vil det ikke begrænse ham i hans kvaliteter og stærke sider.
Tværtimod vil det fortsat give ham mulighed for at tage de mange fremryk op ad banen, som vi er vant til at se fra ham (hvor han i forvejen ofte ligger centralt i banen), og jeg tror ikke det vil skade hans spil på nogen måde, at han her har sit udgangspunkt fra venstre del af midtbanen fremfor backen. Man kan drage paralleller til Di Marias rolle på midtbanen under Ancelotti. Nuvel, det er to forskellige spillere, men der er trods alt lighedstræk at få øje på i form af deres evne til at tage insisterende dribleture op ad banen, samt deres enorme løbepensum, der gør det muligt for dem at arbejde i begge retninger fra udgangspositionen på midtbanen. Overraskelsesmomentet du omtaler, kan også sagtens komme fra et udgangspunkt på midtbanen.

Jeg tror ikke Marcelo på nogen måde ville blive fastlåst eller begrænset ved at spille en "Di Maria-rolle". Som nævnt har Marcelo og Di Maria i den henseende flere lighedstræk, og dét mener jeg i højere grad retfærdigør ham til at indtage rollen som midtbanespiller fremfor Danilo. Fysikken som du ganske vidst fremhæver hos Danilo, er klart en styrke han har, det giver jeg dig ret i, men man bliver vel også nødt til at se på, hvad han ellers ville kunne tilbyde i et eventuelt virke på midtbanen. Netop Danilo tror jeg ville virke en smule fastlåst og begrænset af omstændighederne ved at spille der. Placeringsevnen hos ham har før også været tvivlsom. Hans styrker ligger i backspillet og bl.a. det at tage overlappet og få slået et godt indlæg. At Marcelo er en mere klejn spiller end Danilo, er der heller ingen tvivl om, men arbejdsiver kan gøre meget, og man vil i givet fald ikke være dårligere stillet i forhold til at kunne stå i mod presset fra modstanderen med Marcelo på midtbanen fremfor med James eller Isco, i mine øjne, som hverken har fysikken der skal til, eller ser ud til at være på vej mod noget der ligner topform.
Sidste redigering: 10 år 3 måneder siden ved mortenj.

10 år 3 måneder siden #681 af Dios
Besvaret af Dios på emne Sæsonen 2015-2016 - II

Morannon skrev:

ElMadrid skrev: Den bedste nyhed i dag er faktisk Barcelona vs Atl.Madrid. Hvor jeg dog glæder mig til at en af dem bliver slået ud. Kan vi for pokker ikke stoppe den pessimisme der florerer her for tiden. Ja, jeg ved godt at vi spiller jammerligt især på udbane, men i disse kampe kan jo alt ske. Og glem ikke Ronaldo. Han er bare en enmandshær i CHL. Bare spørge Roma :-)

Man vil da hellere ryge ud til en hæderlig modstander end til freaking Bendter-cirkus.

Man vil faktisk slet ikke med i Champions League. Det var faktisk også derfor man valgte at bruge Denis, fordi man var bange for at blive slået ud senere hen i Copa Del Rey. Jeg tror også det er derfor vi er så langt bagefter Barcelona nu, da vi så har nogle flere måneder at komme os over det tabte mesterskab i stedet for at tabe det 1-4 runder før.
Faktisk forstår jeg slet ikke hvorfor vi overhovedet stiller op til nogle kampe, og ikke bare ringer til modstanderne og siger vi ikke kan stille hold? Det vil gøre det mindre smertefuldt på den lange bane.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: ElMadrid

10 år 3 måneder siden #682 af Madridista28
Besvaret af Madridista28 på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Man vil faktisk slet ikke med i Champions League. Det var faktisk også derfor man valgte at bruge Denis, fordi man var bange for at blive slået ud senere hen i Copa Del Rey. Jeg tror også det er derfor vi er så langt bagefter Barcelona nu, da vi så har nogle flere måneder at komme os over det tabte mesterskab i stedet for at tabe det 1-4 runder før.
Faktisk forstår jeg slet ikke hvorfor vi overhovedet stiller op til nogle kampe, og ikke bare ringer til modstanderne og siger vi ikke kan stille hold? Det vil gøre det mindre smertefuldt på den lange bane.[/quote]

Alle jeres teorier man kan jo ikke bruge dem til noget så hvorfor overhovedet bruge tid på at lave dem istedet for at få det bedste ud af en extrem dårlig sæson. Nok har man dummet sig gang på gang og det er også svært at finde de gode ting i det her galehus men det hjælper ikke noget kun at se det dårlige.
Sidste redigering: 10 år 3 måneder siden ved Madridista28.

10 år 3 måneder siden #683 af MadridistaPorVida
Et spørgsmål herfra. Nu hvor atletico har tabt og vi stadig kan nå en anden plads. Betyder det noget for Real madrid, økonomisk eller noget i den grad, altså at ende på en 2 plads istedet for en 3. Der findes ingen dumme spørgsmål gør der? ;)

HALA MADRID Y NADA MAS!!!
Sidste redigering: 10 år 3 måneder siden ved MadridistaPorVida.

10 år 3 måneder siden #684 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Sæsonen 2015-2016 - II
Dios skrev:

Ligesom Leicester selvfølgelig også får jordforbindelse igen, og falder en del pladser ned i tabellen slut mod sæsonen.

Stadig noget du holder fast i Dios? (-;

Florentino Pérez
Sidste redigering: 10 år 3 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Gåser, Dios

Leveret af Kunena Forum