Zidane i næste sæson også??
Johnson skrev: Der røg den drøm. Har lige hørt Zidane udtale at hans koncept handler om at spille med BBC. Jeg håber virkelig at Zidane er manden der kan vende skuden, men BBC?
Skulle den trio pludselig begynde at levere hidsigt presspil over 90 minutter? Sandheden er vel nærmere at Real Madrid er verdens bedste hold de første 20 minutter hvor alle deltager i presspillet. Det slår dog aldrig fejl at BBC-trioen holder op med at presse og så kommer holdet i problemer.
Zidane har alle kortene på hånden. Perez kan ikke røre ham fordi Perez efterhånden selv er ved at løbe tør for kredit. Desuden taler vi om en af klubbens allerstørste legender. Han kunne sætte Ronaldo på bænken fra dag et. Kunne man forestille sig et stærkere signal? Enten deltager man i presspillet eller også sidder man på bænken. Fansene ville elske ham for det. De andre spillere ville elske ham for det. Tænk hvor uhyggeligt stærke holdet ville være hvis verdensstjernerne rent faktisk var tvunget til at kæmpe for hinanden som et hold.
Hvis Zidane holder fast i BBC så forspilder han chancen. Kan man tillade sig at håbe på en skade?
Skulle vi nu ikk' liiige spille et par kampe, før vi begynder at drage konklusioner på hvad den kære Zidane vil? :-)
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Johnson
- Gæst
-
han blev iøvrigt også spurgt om Isco og James, hvorefter han sagde at alle spillere truppen er vigtige. Det lyder ikke som et opgør med BBC i mine ører
Johnson skrev: Der røg den drøm. Har lige hørt Zidane udtale at hans koncept handler om at spille med BBC. Jeg håber virkelig at Zidane er manden der kan vende skuden, men BBC?
Skulle den trio pludselig begynde at levere hidsigt presspil over 90 minutter? Sandheden er vel nærmere at Real Madrid er verdens bedste hold de første 20 minutter hvor alle deltager i presspillet. Det slår dog aldrig fejl at BBC-trioen holder op med at presse og så kommer holdet i problemer.
Zidane har alle kortene på hånden. Perez kan ikke røre ham fordi Perez efterhånden selv er ved at løbe tør for kredit. Desuden taler vi om en af klubbens allerstørste legender. Han kunne sætte Ronaldo på bænken fra dag et. Kunne man forestille sig et stærkere signal? Enten deltager man i presspillet eller også sidder man på bænken. Fansene ville elske ham for det. De andre spillere ville elske ham for det. Tænk hvor uhyggeligt stærke holdet ville være hvis verdensstjernerne rent faktisk var tvunget til at kæmpe for hinanden som et hold.
Hvis Zidane holder fast i BBC så forspilder han chancen. Kan man tillade sig at håbe på en skade?
On point.
Hvis man vil spille med et presspil, for det skal man for at kontrollere en kamp, kunne Bale dog være god at have. Problemet opstår, når vi bruger Bale i en rolle som han var Neymar - for det er han ikke. Blot en dårlig kopi.
Men nu forventer jeg personligt slet ikke, at Zidane vil reformere den forhenværende taktik og presse modstanderne til det yderste på Bernabeu. Derfor medgiver jeg, at det ikke giver mening at beholde Bale.
Men der er simpelthen behov for "andre boller på suppen". Hvordan man kan spille så passivt har jeg aldrig forstået. Problemet startede ved Ancelottis anden sæson, og det værste eksempel var vel hjemme mod Schalke, hvor vi taber 3-4 efter en miserabel og nosseløs indsats. Vorherre bevares.
Men hvis man på dagen for den første træning, og uden en eneste kamp med manden, udtaler "der røg den drøm", så er man altså useriøs.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Om Bale:
- Gareth var skuffet over fyringen af Rafa, fordi han var en vigtig træner for ham, men jeg vil behandle ham på samme måde, som Rafa gjorde. Han er en vigtig spiller og en stor profil på vores hold
- Bale er fænemonal, og vi vil give ham alt den støtte, han har brug for, siger han ifølge Sky Sports.
Nu er Zidane også en venlig mand, som sikker vil blot skabe en god stemning og tilkendegive hans støtte til Bale - men - udtalelser som: "jeg vil behandle ham på samme måde, som Rafa gjorde" gør mig lidt arrig.
Vi skal væk fra, at der er nogle, der er fredet på holdet, som det har været i Bale's tilfælde siden hans ankomst. Dem som viser vilje skal spille, nok er nok.
- Johnson
- Gæst
-
Fondo_Sur skrev: @Pelle
Om Bale:
- Gareth var skuffet over fyringen af Rafa, fordi han var en vigtig træner for ham, men jeg vil behandle ham på samme måde, som Rafa gjorde. Han er en vigtig spiller og en stor profil på vores hold
- Bale er fænemonal, og vi vil give ham alt den støtte, han har brug for, siger han ifølge Sky Sports.
Nu er Zidane også en venlig mand, som sikker vil blot skabe en god stemning og tilkendegive hans støtte til Bale - men - udtalelser som: "jeg vil behandle ham på samme måde, som Rafa gjorde" gør mig lidt arrig.
Vi skal væk fra, at der er nogle, der er fredet på holdet, som det har været i Bale's tilfælde siden hans ankomst. Dem som viser vilje skal spille, nok er nok.
Jeg kan godt forstå, han vil støtte Bale. For Bale har gjort det væsentlig bedre under Rafa end under Carlo. Men det er jo ikke ens betydende med, at han ikke kan bænkes eller roteres. Jeg læser overhovedet ikke dette interview, som om at Bale er fredet. Jeg læser det spm om, at Zidane vil behandle Bale med samme respekt, som Rafa gjorde. Hvilket vel kun er naturligt?
Seriøst, det gør mig arrig, når folk begynder på sådan noget pis, og dømmer Zidane på hans allerførste dag som træner. Jeg ved ikke, om jeg skal grine eller græde! Vi har intet set fra manden, og allerede nu er der ødelagte drømme.
Som jeg skrev i en anden post tidligere: Hvis vi går tilbage til boldbesiddende spil a la Ancelotti og fuldstændig dropper at spille på omstillinger, så spår jeg Bale en kort fremtid i klubben. Men skulle vi dog for pokker ikke få spillet de første kampe og lade spillerne få lov at træne med Zizou, før et par danske Madridistas begynder at kaste rundt om sig med gloser, som om jorden er ved at gå under.
Johnson: Jeg har svært ved at tage dig seriøst, du læser tydeligvis ikke, hvad jeg skriver?
Jeg forstår godt han vil arbejde med den trio, men ligefrem at frede dem er for meget.
Det betyder at der kun er plads til enten James eller Isco ikke begge. Det jeg frygtede mest skete!
Jeg håber Zidane kan få BBC til at fungere, men han vil nu være den 3. træner som prøver. Ancelotti fik det til at fungere, men ligesom resten af hans koncepter blev indført her i blandt boldbesiddelse, så faldt trioen helt sammen.
Jeg vil på ingen måder dømme Zidane ude, men det projekt tror jeg ikke på. Bare tanken om, at han vil gøre holdet mere boldbesiddende i samme omfang han har fredet 2 spillere som oftest er uvenner med bolden i det opbyggende spil er jo en frygtelig tanke. Lad os se hvad der sker, men hvis trioen fortsætter deres elendige spil og manglende vilje, så må Zidane ud, hvis han ikke kan/tør tage konflikten.
Jeg er fortrøstningsfuld, men har immervæk svært ved at se det fungere.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Johnson
- Gæst
-
Der er selvfølgelig den mulighed at Ancelotti, Benitez og nu også Zidane helt oprigtigt mener at BBC er den eneste farbare vej for Real Madrid. Det er trods alt dem som er fagpersoner. Jeg kan kun spekulere.
- Johnson
- Gæst
-
Er det bare en konspirationsteori? Det kan da godt være. Hvad ved jeg i sidste ende?
Jeg synes bare at vi i alt for mange år har set en klub der ikke var drevet af fagpersoner, men i stedet af forretningsfolk der ikke har fodbold som det primære.
Johnson skrev: Pelle jeg tror det handler om at vi mange som ikke ser koblingen mellem BBC og den boldbesiddende midtbane vi har. Så når Zidane siger at BBC skal spille, så virker det ærligt talt som at han ikke har tænkt sig at gøre op med Florentinos galacticos-koncept. Det er lige præcis dette jeg havde håbet Zidane kunne gøre. Jeg havde håbet at hans legende-status kunne rykke rundt på magtbalancen. Det synes jeg bare ikke de seneste udtalelser indikerer.
Der er selvfølgelig den mulighed at Ancelotti, Benitez og nu også Zidane helt oprigtigt mener at BBC er den eneste farbare vej for Real Madrid. Det er trods alt dem som er fagpersoner. Jeg kan kun spekulere.
Har du overvejet den mulighed, at Zizou har været træner for Real Madrid i mindre end 24 timer, og han siger nogle ting for at give sig selv tid og rum til at implementere sin filosofi? Måske har Zidane en ide med BBC - og så skal han have lov at prøve den. Hvis den ikke virker, så er jeg overbevist om, at han skifter den
Du hæfter dig rigtig meget ved, hvad Zidane udtaler. Nu prøver jeg lige at hæfte mig ved noget af det, han ikke siger.
Zidane siger ikke:
1) BBC skal spille hver kamp
2) Der kan ikke roteres
3) Der kan ikke laves ændringer
4) Ronaldo og Bale er fredet
5) Der bliver ikke plads til Isco og James
6) Jeg vil fortsætte hvor Ancelotti slap, fordi det fik vi rigtig meget ud af
7) Jeg fortsætter med den håbløse 4-3-3 for den har virkelig fungeret
8) Jeg synes det er helt fint, at i dømmer mig efter blot 24 timer, for jeres fodboldkundskaber overgår mine by far
Jeg håber, du forstår hvor jeg vil hen. Zidane giver et interview. Der siger han nogle ting. Men det er jo ikke ens betydende med, at det er sådan, det bliver. Stop nu med at male fanden på væggen og lad os så for pokker se tiden an.
Johnson skrev: Jeg kan også formulere det på en anden måde. Når jeg siger at der røg drømmen, så handler det om at for mig var drømmen at Zidane kunne tage magten i klubben. Han har fansene, spillerne og medierne bag sig. Han kunne være manden der kunne insistere på at det er træneren der skal bestemme hvem der skal spille og ikke præsidenten. Jeg synes at de seneste udtalelser viser at han ikke har planer om tage magten i klubben. Han vil fortsætte med at lade fodbolden være sekundær i forhold til Florentinos forretningsstrategi.
Er det bare en konspirationsteori? Det kan da godt være. Hvad ved jeg i sidste ende?
Jeg synes bare at vi i alt for mange år har set en klub der ikke var drevet af fagpersoner, men i stedet af forretningsfolk der ikke har fodbold som det primære.
Du skriver én rigtig ting her. Hvad ved du? Netop. Hvad ved du egentlig? Kan du allerede nu sige, om Zidane er klar til at tage magtkampen med Perez på baggrund af et simpelt interview? Naturligvis kan du ikke det, det har du lige nøjagtig nada indsigt i. Ligesom alle os andre. Måske du får ret - men nu er Zidane vores træner og så skylder vi ham fandme, at han får lov at bevise sit værd, før vi dømmer ham.