Rygtebørsen XVIII

13 år 1 måned siden #1717 af MMM
Besvaret af MMM på emne Rygtebørsen XVIII

Champen skrev:

MMM skrev:

Champen skrev:

MMM skrev:

Steen skrev:

MMM skrev:

Steen skrev: Illarramendi er vores i morgen, han er blevet købt for 35 millioner euro.

...jeg syntes 30 mio var meget. Har de så fået afklaret spørgsmålet om momsen eller ender den med at komme oven i?

Det ser ud til at den sag er ordnet. as.com/diarioas/2013/07/11/english/1373495454_153633.html

Ifølge den spanske version (futbol.as.com/futbol/2013/07/09/primera/1373363928_337942.html) er de 35 mio Madrids seneste bud, men der forhandles stadig om moms/betalingsmetode. Det er da ved at blive lidt en saga.

Jeg forstår det ikke, hvordan kan man skulle betale 35 mio. når manden har en frikøbs-klausul på 30 mio.? Er der en der kan forklare mig det?

Som de spanske regler om frikøbsklausuler er, så skal frikøbsklausulen betales af spilleren selv hvis den skal aktiveres og ikke af køberklubben. Det betyder i praksis at den købende klub forsyner spilleren med beløbet, hvorefter han så videresender det til sælgerklubben. Men da spilleren bliver beskattet af beløbet som var det indkomst, skal der 51% oveni prisen, for at spilleren ender med det nettobeløb, der skal videre til sælgerklubben. For Illarramendi vil det betyde at de samlede omkostninger løb op i 45,3 mio €. Madrid har istedet tilbudt at betale frikøbsklausulen (de 30 mio €) direkte til La Real samt dække momsen på ca. 6 mio €. Resultatet vil være det samme for La Real, men 10 mio € billigere for Madrid, problemet er bare, at sålænge det ikke er den første metode der benyttes, så kan La Real sige nej.

Det lyder godt nok mærkeligt, men tak for forklaringen. Det gør det jo bare til et endnu mere hjernedødt køb, jeg nægter at tro man ikke kan skaffe en bedre spiller for 35 mio. €

Jeg har ellers været af den overbevisning, at det ville være umuligt at overbevise Juve om at lade Vidal gå for en pris, det gav mening at betale. Men for 45 mio €...

edit. De spanske regler om frikøbsklausuler har sine rødder i Bosman-dommen og det er egentlig en rettighed, der tilfalder spilleren personligt, hvorfor det også er ham, der skal der skal betale beløbet hvis udløsningen af klasulen skal have juridisk virkning. Idéen er at beskytte spilleren mod en "fjendtlig overtagelse" da frikøbsklausulen ikke kan få virkning uden spillerens samtykke og samarbejde.
Sidste redigering: 13 år 1 måned siden ved MMM.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 1 måned siden #1718 af Steen
Besvaret af Steen på emne Rygtebørsen XVIII
Nu skriver Cadena Cope at mødet mellem Real Madrid og Real Sociedad lige er blevet færdigt, og man er stadig ikke nået til enighed. I morgen vil man igen mødes.
Sidste redigering: 13 år 1 måned siden ved Steen.

13 år 1 måned siden #1719 af MMM
Besvaret af MMM på emne Rygtebørsen XVIII
Ifølge Punto Pelota vil City nu byde 25 mio € for Pepe og tilbyde ham en 4-årig kontrakt til 7 mio € om året. Gad vide om Perez fastholder, at Pepe ikke er til salg...

13 år 4 uger siden #1720 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Rygtebørsen XVIII
Ronaldo også til City..

Det bliver spændende at se om han slår til det :-)

Har valgt at takke af på forum!

13 år 4 uger siden #1721 af JesperA
Besvaret af JesperA på emne Rygtebørsen XVIII

MMM skrev: Ifølge Punto Pelota vil City nu byde 25 mio € for Pepe og tilbyde ham en 4-årig kontrakt til 7 mio € om året. Gad vide om Perez fastholder, at Pepe ikke er til salg...

Pepe ud 25m€ - Chico Flores ind 10m €
Så er der frigivet 15m€ til at købe Vidal for 45, i stedet for Illaramendi for 30..

Så kan man sælge Higuaín og Coentrão og frigøre næsten halvdelen af Bale's købspris, og dennes løn kan finansieres ved at give Kaka' sparket.

Jeg synes ikke det er nødvendigt at bringe en erstatning, hvis Coentrão sælges. Marcelo, Arbeloa og Nacho bør være nok, og ellers har Bale i yderste nødstilfælde 3 sæsoners PL og CL-erfaring som venstreback, omend en meget offensiv en af slagsen.
Sidste redigering: 13 år 4 uger siden ved JesperA.

13 år 4 uger siden #1722 af Steen
Marca skriver at Kaka bliver, Ancelotti vil give ham chancen.. Hvad er det for noget l*rt? Udover at han tjener ufattelig meget, så vil det give os 3 CAM, Özil, Isco og Kaka. Så skal en af dem rykkes ud på kanten, hvilket bliver Özil eller Isco, hvor vi så har Özil/Isco , Di Maria og Jesé (?) .. Som om Jesé så vil blive lovet spilletid, når han er oppe i mod dem. Det vil så få ham til at smutte.
Jeg vil ikke blive sur, før jeg ved om det er sandt eller ej.
Sidste redigering: 13 år 4 uger siden ved Steen.

13 år 4 uger siden #1723 af JesperA

Steen skrev: Marca skriver at Kaka bliver, Ancelotti vil give ham chancen.. Hvad er det for noget l*rt? Udover at han tjener ufattelig meget, så vil det give os 3 CAM, Özil, Isco og Kaka. Så skal en af dem rykkes ud på kanten, hvilket bliver Özil eller Isco, hvor vi så har Özil/Isco , Di Maria og Jesé (?) .. Som om Jesé så vil blive lovet spilletid, når han er oppe i mod dem. Det vil så få ham til at smutte.

Og i forvejen spiller Modric CM selvom den offensive vel er hans bedste plads. Så egentlig 4. Jeg havde egentlig håbet at Kaka' selv ville søge væk og acceptere en lavere løn andetsteds, for at køre sig selv i stilling til en plads i Scolaris VM-trup. Åbenbart ikke.

13 år 4 uger siden #1724 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Rygtebørsen XVIII
Officielt: Callejón skifter til Napoli. Real Madrid har bekræftet handlen på deres officielle Twitter-konto!
Sidste redigering: 13 år 4 uger siden ved El_Juan.

13 år 4 uger siden #1725 af JesperA

El_Juan skrev: Officielt: Callejón skifter til Napoli. Real Madrid har bekræftet handlen på deres officielle Twitter-konto!

Napoli bekræftede den i tirsdags, egentlig underligt den først kommer nu fra Reals side.

13 år 4 uger siden #1726 af Steen

JesperA skrev:

Steen skrev: Marca skriver at Kaka bliver, Ancelotti vil give ham chancen.. Hvad er det for noget l*rt? Udover at han tjener ufattelig meget, så vil det give os 3 CAM, Özil, Isco og Kaka. Så skal en af dem rykkes ud på kanten, hvilket bliver Özil eller Isco, hvor vi så har Özil/Isco , Di Maria og Jesé (?) .. Som om Jesé så vil blive lovet spilletid, når han er oppe i mod dem. Det vil så få ham til at smutte.

Og i forvejen spiller Modric CM selvom den offensive vel er hans bedste plads. Så egentlig 4. Jeg havde egentlig håbet at Kaka' selv ville søge væk og acceptere en lavere løn andetsteds, for at køre sig selv i stilling til en plads i Scolaris VM-trup. Åbenbart ikke.

Jeg synes nu han har været bedst som defensiv-midtbane, men du har ret, alt efter hvilken rolle Illarremendi får, så kan det føre til 4 offensive midtbanespillere.

13 år 4 uger siden #1727 af JesperA
Sky Italia og Gazzetta rapporterer at det er officielt, Thiago skifter til Bayern, og Honda til Milan (i januar på fri transfer)

Thiagos agent er i øvrigt Pep Guardiolas bror, så det kan måske være en af forklaringerne på at det ikke blev United eller Real.
Sidste redigering: 13 år 4 uger siden ved JesperA.

13 år 4 uger siden #1728 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Rygtebørsen XVIII

JesperA skrev:

Modrics bedste plads er efter min mening ikke bag angriberne. Den plads har han i øvrigt efterhånden kun spillet til nøds. I Tottenham spillede han central midtbane ved siden af Parker, hvor Parker godt nok var bølgebryderen, men Modric var på ingen måde den 'offensive', men den der arbejde i begge retning. Det er kommer i øvrigt helt af sig selv, for Modric trækker ofte langt ned i banen for at modtage bolden. Han er regnet for central midtbanespiller. Real Madrid har fire af slagsen i ham, Xabi, Khedira og Casemiro.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe, MMM

Leveret af Kunena Forum