Rygtebørsen XVIII

• Jack Daniels
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 dage siden #2317 af Jack Daniels
Besvaret af Jack Daniels på emne Rygtebørsen XVIII

Paulochichon skrev: Han mangler
- Fornemmelse for kollektivet/spillestilen. Af og til har han ikke været direkte nok i sin diktering af spillet, når det har været nødvendigt eller de andre spillere har indikeret således enten via løbemønstre, attitude eller lignende
- Eksplosivitet á la Khedira. Han er dygtig til at sætte et par spillere af vha. kropsfinter, små snævre træk osv men er tit for stationær i sit spil lidt ligesom Xabi. Jovist han kan finde ud af at falde ned på centerback postitionen for at hente bolden, men jeg mener ikke han fremadrettet er energisk nok.
- Sine afleveringer. Han har hverken de lange (Xabi's) afleveringer på plads, som skal vende spillet eller de korte (Özil's) som skal åbne forsvaret. (For at komme kritikere i forkøbet så anser jeg ikke hans næsten-assist mod Everton som en indikation af at 'problemet' er løst..

OBS: Jeg er ikke anti-Modric. Jeg elsker manden for de facetter af spillet han besidder men jeg synes vi mangler at se dem knivskarpe som i Tottenham :)

Jeg må sige, at jeg ikke havde set den komme med, at Modric ville blive klandret for ikke at være lige så god offensivt som Khedira, som jeg modsat ser som meget mangelfuld i sine offensive aktioner. Jeg synes slet ikke, at han er god nok teknisk til at have den rolle, som han havde under Mourinho, hvor han tog løbene op i modstanderfeltet. Netop der ser jeg en KÆMPE fordel ved Modric i forhold til Khedira.

Desuden er jeg heller ikke helt enig i, at Modric ikke kan deltage i kombinationsspillet (henvisningen til Özils spil). Han kan da netop sætte en mand eller to og så slippe bolden til en af de mere offensive - vi skal huske på, at han er central midtbanespiller, og ikke offensiv midt som Özil.

Dog er jeg til dels enig i, at Modric kan mangle lidt i det hurtige omstillingsspil, men det synes jeg egentlig ikke er en ulempe - bolden skal bare gives til de fire forreste på kontra. Den opgave, som Modric skal løse, er bl.a. at sørge for at "åbne" de kompakte forsvar, hvilket en type som Khedira ikke har kompetencerne til.

Kan du uddybe, at han mangler forståelse for spillestilen? Har jeg ret i, at du ikke mener, at det er et generelt problem ved Modric (din formulering med af og til har han ikke) Jeg synes det er svært at kritisere en enkelt spiller for, at spillet ikke har fungeret optimalt i den sidste sæson med Mourinho ved roret, hvor Barca egentligt vandt La Liga uhørt tidligt på sæsonen, og der derfor manglede den sidste motivation og aggressivitet.

:-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• rene
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 dage siden #2318 af rene
Besvaret af rene på emne Rygtebørsen XVIII

Jack Daniels skrev:

JesperA skrev:

rene skrev: Må indrømme at jeg efterhånden har svært ved at finde ud af hvad der er op og ned i forhold til Bale sagaen, da medierne bare bliver ved med at opdigte nye historier hver dag og mange af dem er højest sandsynligt heller ikke sande og det virker til at Tottenham bare ikke vil sælge ham denne sommer, så det jeg tænker er, om den gode Perez ikke bare snart skal se det i øjnene og opgive den Bale handel, da jeg frygter at sagaen nu vil trække i langdrag og det vil ende med, at han først vil komme på transfervinduets sidste dag, og det vil have den konsekvens at han så skal have tid til at blive spillet ind på holdet og med alt det forventningspres der vil komme fra både fans og medier, tror jeg vil ende med, at vi om et års tid vil kunne høre medier og fans kalde Bale for et KÆMPE flop, ligesom det var tilfældet med Modric. Så derfor er min opfodring til Perez at han skal droppe den Bale handel nu og i stedet for forlænge med Ronaldo, da vi er langt bedre tjent med det.

Siden juletid er der vidst ingen der har snakket sådan om Modric. Han havde en svær opstart, men jeg ser ham som en meget vigtig spiller, nu, og jeg er sikker på de fleste er enige.

Jeg er enig med JesperA. Jeg forstår overhovedet ikke, at man kan tale om Modric som et flop - slet ikke et kæmpe flop. Jeg synes personligt, at han er en af verdens bedste centrale midtbanespillere. Af en eller anden grund, så tror jeg at årsagen til at nogle ser ham som et flop er, at de forventer, at han skal score 10 mål og lave 15 assists i løbet af en sæson, men han er altså ikke offensiv midt (10'er-positionen) - han er central midt, og derfor er hans primære opgave ikke at lave mål eller lægge op til dem.

Det er klart, at han havde det svært i efteråret, men hans forår var rigtigt, rigtigt godt, synes jeg. Der er vel heller ikke noget at sige til, at det kræver lidt tid at vænne sig til en ny liga og et nyt system, når man ikke har haft en ærlig chance for at blive spillet ind på holdet i optakten - grundet det absurde forløb med Spurs, som desværre gentager sig nu.

Slutteligt er jeg egentlig lidt interesseret i at høre de Modric-kritiske omkring hvad de mener, at han mangler eller ikke har gjort godt nok?

Når jeg husker tilbage på sidste sæson, så var denne kamp på udebane mod manchester united i champions league modrics bedste kamp hidtil i real madrid, da han reddede os fra at ryge ud af champions league, ret mig hvis jeg tager fejl.

Edit: er ikke anti modric, syntes manden er fantastisk, men det er bare et fact, at jeg ikke mener at han har spillet forygende ud over denne kamp.

13 år 4 dage siden #2319 af Dios
Besvaret af Dios på emne Rygtebørsen XVIII
Paulochichon skrev:

Han mangler
- Fornemmelse for kollektivet/spillestilen. Af og til har han ikke været direkte nok i sin diktering af spillet, når det har været nødvendigt eller de andre spillere har indikeret således enten via løbemønstre, attitude eller lignende
- Eksplosivitet á la Khedira. Han er dygtig til at sætte et par spillere af vha. kropsfinter, små snævre træk osv men er tit for stationær i sit spil lidt ligesom Xabi. Jovist han kan finde ud af at falde ned på centerback postitionen for at hente bolden, men jeg mener ikke han fremadrettet er energisk nok.
- Sine afleveringer. Han har hverken de lange (Xabi's) afleveringer på plads, som skal vende spillet eller de korte (Özil's) som skal åbne forsvaret. (For at komme kritikere i forkøbet så anser jeg ikke hans næsten-assist mod Everton som en indikation af at 'problemet' er løst..

OBS: Jeg er ikke anti-Modric. Jeg elsker manden for de facetter af spillet han besidder men jeg synes vi mangler at se dem knivskarpe som i Tottenham :)

- Som også kaldes tilvænning ;) Det er da klart, at han først skal spilles ind på holdet, og lige vænne sig til den markante direkte stil Real Madrid havde under Mourinho. Som spilletype er Modric jo også en total modsætning til det direkte spil. Han er fandens kombinationsstærk og holder godt i bolden.
Det kræver tilvænning, og som der også blev sagt i andre indlæg, så skulle der ikke gå mange måneder før han gjorde det godt.

- Forstår på ingen måder kritikken af hans eksplosivitet. For som du selv siger, så er han fantastisk til og sætte sine modstandere af på stående fod, og personligt synes jeg han har været helt fantastisk til og gå med i spillet længere fremme, og med hans drive med bold op i banen. Hvis det er hans dybdeløb du hentyder til, så er jeg dog enig. Han er ingen Fabregas, og heldigvis for det :).

- Jeg synes Modric er langt mere komplet end Alonso, og på klart de fleste punkter et langt bedre valg end ham, men Real Madrid's spil er bare bygget op omkring Alonso, og derfor er det helt naturligt Modric lige skal vænne sig til den rolle. I Tottenham var Modric en anelse mere offensiv end han skal være det i Real Madrid, og oftest var det Parker som var nede og hente bolden fra forsvaret af, og selvom det måske er naturligt for Modric og gå dybt i banen og hente bolden, så er det immervæk en opgave hvor han næsten kun kan fejle. For han er hverken nogen Alonso eller Özil, men en fantastisk centralt midtbane spiller med meget få mangler.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jack Daniels

13 år 4 dage siden #2320 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Rygtebørsen XVIII
Bale ikke længere på times square. Få nu bare offentliggjort den handel.

Har valgt at takke af på forum!

13 år 4 dage siden #2321 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Rygtebørsen XVIII
Ift Modric, så tror jeg måske folk taler lidt forbi hinanden fordi nogle vurderer Modric ud fra hva han tidligere har præsteret for eksempelvis Tottenham og hva man er overbevist om han potentielt ka tilføre Real. Jeg må bare erkende at jeg kun følger PL meget, meget begrænset og ser stort set heller ik landsholdsbold, så mit kendskab til Modric før Real købte ham var ekstremt begrænset.

Hvis man har samme udgangspunkt som jeg, så er det måske mere forståeligt at tiltroen til Modric ik er helt så stor som hos dem som har set Modric over en længere periode. Jeg ka sagtens se at Modric har mange kvaliteter og er bestemt villig til at se om han ik ka blive et virkeligt centralt samlingspunkt for os, men når dét så er sagt, så leverede han altså ik særlig meget i sin første sæson i klubben. En verdensklassepræstation mod Utd og enkelte glimt af kvalitet især efter den kamp. Men langt størstedelen af tiden var han ik meget mere end en meget dyr boldflytter med meget stor spildprocent. Men ud fra de glimt af kvalitet man så i sidste sæson, så er jeg alligevel klar på at tro på de folk som taler utrolig varmt om hans tidligere præstationer i PL. For han har et superlækkert touch og er god til at vende i små rum - og som folk oz nævner, så er han en noget mere helstøbt spiller end Xabi som har få ting han gør rigtig godt, men i særdeleshed mangler bevægelighed og målfarlighed.

Og én ting ka jeg da hurtigt afvise - at Modric sku mangle eksplosivitet sammenlignet med Khedira. Tyskeren ska jo bruge en hel midtercirkel på at få vendt kroppen 180 grader og er jo et lille kvarter om at nå tophastighed, så dynamik og eksplosivitet er ik ligefrem ord jeg synes man ka bruge til at beskrive vores tysk-tyrkiske kampvogn :-)

• Jack Daniels
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 dage siden #2322 af Jack Daniels
Besvaret af Jack Daniels på emne Rygtebørsen XVIII

Siempre fiel skrev: Ift Modric, så tror jeg måske folk taler lidt forbi hinanden fordi nogle vurderer Modric ud fra hva han tidligere har præsteret for eksempelvis Tottenham og hva man er overbevist om han potentielt ka tilføre Real. Jeg må bare erkende at jeg kun følger PL meget, meget begrænset og ser stort set heller ik landsholdsbold, så mit kendskab til Modric før Real købte ham var ekstremt begrænset.

Hvis man har samme udgangspunkt som jeg, så er det måske mere forståeligt at tiltroen til Modric ik er helt så stor som hos dem som har set Modric over en længere periode. Jeg ka sagtens se at Modric har mange kvaliteter og er bestemt villig til at se om han ik ka blive et virkeligt centralt samlingspunkt for os, men når dét så er sagt, så leverede han altså ik særlig meget i sin første sæson i klubben. En verdensklassepræstation mod Utd og enkelte glimt af kvalitet især efter den kamp. Men langt størstedelen af tiden var han ik meget mere end en meget dyr boldflytter med meget stor spildprocent. Men ud fra de glimt af kvalitet man så i sidste sæson, så er jeg alligevel klar på at tro på de folk som taler utrolig varmt om hans tidligere præstationer i PL. For han har et superlækkert touch og er god til at vende i små rum - og som folk oz nævner, så er han en noget mere helstøbt spiller end Xabi som har få ting han gør rigtig godt, men i særdeleshed mangler bevægelighed og målfarlighed.

Og én ting ka jeg da hurtigt afvise - at Modric sku mangle eksplosivitet sammenlignet med Khedira. Tyskeren ska jo bruge en hel midtercirkel på at få vendt kroppen 180 grader og er jo et lille kvarter om at nå tophastighed, så dynamik og eksplosivitet er ik ligefrem ord jeg synes man ka bruge til at beskrive vores tysk-tyrkiske kampvogn :-)

Jeg var faktisk ikke klar over om Modric mistede forholdsmæssigt flere bolde end Khedira og Alonso, men efter at have undersøgt det, så må jeg sande, at det ikke er tilfældet. Modric har den bedste afleveringsprocent - omend det er ekstremt tæt ;-)

Modric er succesfuld i 84 % af sine afleveringer.
Khedira er succesfuld i 80 % af sine afleveringer.
Alonso er succesfuld i 83 % af sine afleveringer.

Tallene er fundet på Real Madrids officielle hjemmeside for sidste sæson i alle turneringer, og det vides ikke hvor stor en del af afleveringerne, der er fremadrettede.

• rene
  • Gæst
  • Gæst
13 år 4 dage siden #2323 af rene
Besvaret af rene på emne Rygtebørsen XVIII
Mere Gareth Bale: Ifølge the independent vil Gareth Bale sidde over i weekenden i kampen mod espanyol, da man ikke vil risikere at han bliver skadet, forud for hans skifte til real madrid.

www.caughtoffside.com/2013/08/06/gareth-...e-draws-ever-closer/?

13 år 4 dage siden #2324 af Real Madrid
Besvaret af Real Madrid på emne Rygtebørsen XVIII
Tysk-tunesiske kampvogn ;)

No solo soy perfecto, también soy Madridista
Sidste redigering: 13 år 4 dage siden ved Real Madrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

13 år 4 dage siden #2325 af Real Madrid 7
Besvaret af Real Madrid 7 på emne Rygtebørsen XVIII
Så ser du til at Tottenham har givet op mobil.bold.dk/#/nyt/Spurs-Kan-ikke-tvinge-Bale-til-at-blive

13 år 3 dage siden #2326 af Siempre fiel

Real Madrid skrev: Tysk-tunesiske kampvogn ;)

Ja, ok - det var en smutter :-)

13 år 3 dage siden #2327 af Siempre fiel

Jack Daniels skrev: Jeg var faktisk ikke klar over om Modric mistede forholdsmæssigt flere bolde end Khedira og Alonso, men efter at have undersøgt det, så må jeg sande, at det ikke er tilfældet. Modric har den bedste afleveringsprocent - omend det er ekstremt tæt ;-)

Modric er succesfuld i 84 % af sine afleveringer.
Khedira er succesfuld i 80 % af sine afleveringer.
Alonso er succesfuld i 83 % af sine afleveringer.

Tallene er fundet på Real Madrids officielle hjemmeside for sidste sæson i alle turneringer, og det vides ikke hvor stor en del af afleveringerne, der er fremadrettede.

Jeg må sige at jeg alligevel var lidt skuffet over det generelle indtryk han efterlod i alt for mange kampe. Han vinder mange bolde og har virkelig et fantastisk touch og blik for spillet synes jeg - men syntes oz bare han smed mange bolde væk i betragtning af at rigtig mange af hans afleveringer er over kort distance.

13 år 3 dage siden #2328 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Rygtebørsen XVIII
Ifølge AS, så forhandler Liverpool angiveligt om Granadas Guilherme Siqueira. Og med nyheden om, at Real Madrids sportslige ledelse ønsker at beholde Denis, så tyder meget på, at han er løsningen på venstre back-pladsen, hvis og i så fald Coentrão forlader klubben.

Leveret af Kunena Forum