Rygtebørsen XVIII
Det samme mener jeg om Bale-transferen, men det kan bedre forsvares i og med at Real har et rimelig blødt start-program, og relativt problemfrit burde have +25 points efter de første 10 kampe, og dermed længere tid til at spille en ny signing ind på holdet, frem mod Champions League-starten. Det er lidt sværere for de engelske hold der både har flere kampe (pokalkampe dog), men også flere klubber der kæmper med om topplaceringerne. Især for Arsenals vedkommende synes jeg det er meget kritisk at de endnu kun har hentet Sanogo, jeg formoder ikke han er den eneste de har tænkt sig at hente, i så fald har de godt nok lave ambitioner.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Desuden er jeg pisseangst over at man sku få en hjerneblødning og sælge Pepe - hvilket enten vil betyde at man henter en erstatning som efter al sandsynlighed er dårligere og endda risikerer at være dyrere end prisen på Pepe. Alternativt satser man på at Nacho bare klarer ærterne som førstereserve i midterforsvaret - hvilket ka ende med at han ska starte inde i 20+ kampe i sæsonen når man tager skader og karantæner i betragtning. jeg er ik tilhænger af nogen af disse to scenarier.
Endeligt så synes jeg oz det ser lidt tyndt ud ift at få skibet dødvægten afsted. Coentrao er her endnu, Xabi ser ud til at blive (dødvægt er måske oz et lidt hårdt prædikat til ham), Di Maria ser ud til at blive (sku self kun sælges hvis Bale kommer, men han ser ud til at blive på bekostning af Jesé - ØV!) og endelig er der Kaka. Åååh Kaka - er du gal et smertensbarn - jeg er så træt af at han ska optage en plads i truppen at jeg ku skide mig selv i søvn. Det bedste man ka sige om Kakas situation er at den i det mindste er fuldstændig afklaret - vi ved at den über-troende Kaka har bestemt sig for helt entydigt at vælge ussel mammon frem for at spille sin chance for et VM på hjemmebane. Så han blir - det er lose-lose for alle - bedste løsning er næsten at sende ham ned på Castilla-holdet - de mangler forstærkninger - og hvis han hæver sit niveau bare en anelse, så er det vel tæt på man ka betragte ham som en sådan.
Har valgt at takke af på forum!
Siempre fiel skrev: Puha, synes sgu jeg er lidt nervøs ift slutningen på transfervinduet efterhånden. Har håbet på Bale, men det begynder at ligne at Jesé måske forsvinder hvis Bale købes - og havde VIRKELIG glædet mig til at se Jesé.
Desuden er jeg pisseangst over at man sku få en hjerneblødning og sælge Pepe - hvilket enten vil betyde at man henter en erstatning som efter al sandsynlighed er dårligere og endda risikerer at være dyrere end prisen på Pepe. Alternativt satser man på at Nacho bare klarer ærterne som førstereserve i midterforsvaret - hvilket ka ende med at han ska starte inde i 20+ kampe i sæsonen når man tager skader og karantæner i betragtning. jeg er ik tilhænger af nogen af disse to scenarier.
Endeligt så synes jeg oz det ser lidt tyndt ud ift at få skibet dødvægten afsted. Coentrao er her endnu, Xabi ser ud til at blive (dødvægt er måske oz et lidt hårdt prædikat til ham), Di Maria ser ud til at blive (sku self kun sælges hvis Bale kommer, men han ser ud til at blive på bekostning af Jesé - ØV!) og endelig er der Kaka. Åååh Kaka - er du gal et smertensbarn - jeg er så træt af at han ska optage en plads i truppen at jeg ku skide mig selv i søvn. Det bedste man ka sige om Kakas situation er at den i det mindste er fuldstændig afklaret - vi ved at den über-troende Kaka har bestemt sig for helt entydigt at vælge ussel mammon frem for at spille sin chance for et VM på hjemmebane. Så han blir - det er lose-lose for alle - bedste løsning er næsten at sende ham ned på Castilla-holdet - de mangler forstærkninger - og hvis han hæver sit niveau bare en anelse, så er det vel tæt på man ka betragte ham som en sådan.
Er nu ikke nervøs endnu. Det flasker sig med Bale, det hænger stadig på prisen, men lad os se hvor den ender...
Hvad indikerer at Jese forlader os? Flere har nævnt det, men mindes intet konkret?
Di Maria bliver solgt, det er jeg ikke i tvivl om. Han bliver fuldstændig overflødig med Bale i truppen. Man holder ham selvfølgelig indtil handlen er officiel, alt andet ville være tåbeligt. To årsager: det ville det være en klar indikation overfor Tottenham om at man intet alternativ har og man ville reelt kunne komme til at stå uden både Di Maria og Bale, hvis Bale-handlen glipper.
Jeg synes egentlig fint at både Morata og Jese kan blive i klubben, dog tror jeg at en af dem ender med at skifte til næste sommer. Simpelthen fordi jeg ikke tror at de begge slår igennem. Indtil videre har Jese imponeret mest, Morata virker også god, men jeg tror han mangler det sidste. Noget han snildt vil kunne få igennem udlejning i et par sæsoner.
Pepe bliver, hvorfor skulle man sælge? Og Coentrao har ikke spillet i længe - han ryger med til Tottenham.
Vores tre forreste pladser skal dermed besættes af følgende 7 spillere: Ronaldo, Benzema, Ozil, Bale, Kaka, Jese og Morata
Hvilket jeg bestemt synes er fornuftigt. Hvis Jese og Morata er sultne og dygtige nok, så går de foran Kaka i køen og så er der altså kun en spiller yderligere foran dem (Ozil/Bale/Benzema). Vejen er bestemt banet.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Håber bestemt på det scenarie du beskriver. Jeg er fuldstændig enig i at det er oplagt at sælge Di Maria hvis Bale kommer - det troede jeg oz var helt sikkert tidligere på sommeren. Det er ligeledes oplagt at man naturligvis ik ka sælge ham før Bale-handlen er lukket. Synes bare de fleste historier i divere medier nu peger mere i retning af at det blir Jesé der ryger til Malaga eller lignende hvis Bale kommer. Der er såmænd intet konkret eller specielt troværdigt i nogle af disse historier, men alligevel synes jeg trenden i historierne er nok til at jeg blir nervøs.
Ligeledes ser jeg heller ingen som helst logik i at man sku sælge Pepe - men blir alligevel nervøs over at rygterne stadig svirrer.
@Hugol
Ja jeg er evig pessimist - på den led håber jeg at undgå alt for store skuffelser :-) Nu vi er ved pessimismen, så ka jeg afsløre at jeg allerede frygter at Illarra-købet udvikler sig til en eklatant farce - men det var self den risiko man løb ved at betale et helt hysterisk beløb for en relativt uprøvet spiller af kun sådan over-middel kaliber.
- rene
- Gæst
-
Vil nok sige at Perez for alvor har tabt sutten, hvis han er så dum og sælge özil for at købe bale, så vil jeg sku meget hellere beholde özil, men hey det er jo silly season og aviserne skal jo sælge aviser....
www.sportsmole.co.uk/football/man-utd/tr...ed-target_98614.html
Til Florentino sku' han have sagt at han (Carlo) ikke mener at Bale passer ind på holdet, og han ikke er en nødvendig signing.
Flere af spillerne lader også til at være utilfredse med Bales (hvis han altså kommer) løn, som eftersigende skulle ligge et sted imellem 9-10mio €.
Artiklen som AS refererer til er fra The Telegraph
as.com/diarioas/2013/08/14/english/1376480777_574024.html
Edit:
Endnu en ting at tilføje til Bale sagaen:-)
Bale har angiveligt udtalt at han har spillet sin sidste kamp for Tottenham til sine landsholds kammerater.
Artiklerne som Marca refererer til er fra The Sun og The Mirror
www.marca.com/2013/08/14/en/football/rea...drid/1376492443.html
Så var der lidt at krydse fingre for, i begge "lejre". :P
Jeg er her stadig XOXO
Ja jeg er evig pessimist - på den led håber jeg at undgå alt for store skuffelser :-)
Et mere personligt spørgsmål, men er det sådan du også griber din hverdag an på? :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Siempre fiel skrev: @Elkrimi
Håber bestemt på det scenarie du beskriver. Jeg er fuldstændig enig i at det er oplagt at sælge Di Maria hvis Bale kommer - det troede jeg oz var helt sikkert tidligere på sommeren. Det er ligeledes oplagt at man naturligvis ik ka sælge ham før Bale-handlen er lukket. Synes bare de fleste historier i divere medier nu peger mere i retning af at det blir Jesé der ryger til Malaga eller lignende hvis Bale kommer. Der er såmænd intet konkret eller specielt troværdigt i nogle af disse historier, men alligevel synes jeg trenden i historierne er nok til at jeg blir nervøs.
Ligeledes ser jeg heller ingen som helst logik i at man sku sælge Pepe - men blir alligevel nervøs over at rygterne stadig svirrer.
@Hugol
Ja jeg er evig pessimist - på den led håber jeg at undgå alt for store skuffelser :-) Nu vi er ved pessimismen, så ka jeg afsløre at jeg allerede frygter at Illarra-købet udvikler sig til en eklatant farce - men det var self den risiko man løb ved at betale et helt hysterisk beløb for en relativt uprøvet spiller af kun sådan over-middel kaliber.
Altså hvad er årsagen til dette ?? Så skal jeg prøve at få dig til at falde til ro :-)
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Det er intet personligt, men må sige at jeg bliver lidt træt af dine pessimistiske udmeldinger om Illarra, når de ikke er begrundet. Beklager hvis du tidl har givet din mening om hvorfor du tror at købet bliver en farce. Altså hva er årsagen ??
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Hugol skrev: Siempre Fiel-
Det er intet personligt, men må sige at jeg bliver lidt træt af dine pessimistiske udmeldinger om Illarra, når de ikke er begrundet. Beklager hvis du tidl har givet din mening om hvorfor du tror at købet bliver en farce. Altså hva er årsagen ??
jamen der er egentlig intet konkret - det er blot en frygt som ret firkantet sagt er betinget af følgende problemstilling:
Man har betalt et fuldstændig hysterisk beløb for en relativt uprøvet spiller, et "talent" på 23 år. Har han spillet som fast mand i ligaen i én sæson ca? Vel ingen nævneværdig international erfaring, andet end på U-landshold. Alt i alt vel et begrænset curriculum. Men ok, hvis spilleren viser sig at være fremragende, så er købet jo ganske fint - omend prisen synes fuldstændig vanvittig.
Dér hvor min frygt desværre får næring er i det faktum at han har haft en mildt sagt meget uheldig start på sin karriere i Madrid. Får en skade efter at være startet meget usikkert/anonymt. Læste oz at man mente han var påvirket af presset og ik lige var i mental balance efter skiftet. Han spiller en plads hvor der er stor konkurrence, kvalitativt såvel som antallet af konkurrenter. Og den eneste konkurrent som vel reelt stod bag ham i køen til spilletid, Casemiro, har overstrålet strengt taget alle (CR7 undtaget) her i opstarten - og er vel pt meget tæt på en startplads. Ydermere er Xabi fanme oz blevet klar på rekordtid. Jeg mener, der er edderdylme ik meget der tyder på spilletid til Illarra.
Nuvel, der er heller ingen der siger han er en fiasko bare fordi han ik spiller sig til en startplads lige den første måned eller to - men INGEN spillere noget sted i verden købes for en kæmpesum (altså han blir jo blandt de dyreste handler world wide denne sommer) uden at man tænker han ka bidrage til startopstillingen enten straks eller meget hurtigt.
Som jeg ser det, så er han heldig hvis overhovedet får en bænkeplads i den nærmeste fremtid. Jeg håber da for alt i verden at han slår til og jeg glæder mig meget til at se ham spille - men med alle de ting der spiller imod hans mulighed for spilletid, så synes jeg frygten for larmende fiasko er nærliggende. Dér hvor jeg må erkende jeg har svært ved at vurdere ham er på det allervigtigste parameter: hans spillemæssige evner. Jeg kender ganske enkelt meget lidt til ham, så her ka jeg næsten kun blive positivt overrasket - oz selv om prisen jo skriger at han må være en absolut klassespiller.