Rygtebørsen XVIII
Nej tak til flere stjerner. Vi har i forvejen hænderne fulde med spillere der skal integreres, at få styr på spillet, få skabt ro osv.. Jeg frygter, at endnu et stjernekøb vil destabilisere holdet yderligere.
Målene skal nok komme, når vi får styr på vores spil fremad banen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Bismo skrev: Steen, det er fans som dig, der har gjort Perez til det, han er :p
Nej tak til flere stjerner. Vi har i forvejen hænderne fulde med spillere der skal integreres, at få styr på spillet, få skabt ro osv.. Jeg frygter, at endnu et stjernekøb vil destabilisere holdet yderligere.
Nu ser jeg bare på tingene realistisk. Alle medier skriver at man vil købe en angriber, enten nu til januar eller så til sommer. Så må man jo bare håbe på at man vælger den rigtige, og det mener jeg Agüero er. Hvis Benzema kommer i form, så er jeg da helt klart med på at man ikke køber en ny angriber, ham, Morata og Jesé er nok for mig. Desværre spiller han forfærdeligt.. Men jeg er enig i det du skriver.
Steen skrev:
Nu ser jeg bare på tingene realistisk. Alle medier skriver at man vil købe en angriber, enten nu til januar eller så til sommer. Så må man jo bare håbe på at man vælger den rigtige, og det mener jeg Agüero er. Hvis Benzema kommer i form, så er jeg da helt klart med på at man ikke køber en ny angriber, ham, Morata og Jesé er nok for mig. Desværre spiller han forfærdeligt.. Men jeg er enig i det du skriver.
Skrev alle medier ikke også Real Madrid ville hente en ny angriber inden transfer vinduet lukkede?
Nu så jeg sjovt nok City igår. Agüero er præcis ligeså uskarp som resten af vores holdet. Han havde 2 gigantiske chancer som han formår og brænde, hvor han ikke engang får bolden med i en af situationerne.
Benzema spiller dårligt, fordi resten af holdet gør. Ronaldo har aldrig været mere svingende, og Di María fortsætter sit okay høje topniveau, men fandens lave bundniveau, og hveranden kamp er rædselsfuld.
Kom nu lidt Steen!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: og Di María fortsætter sit okay høje topniveau, men fandens lave bundniveau, og hveranden kamp er rædselsfuld.
Hvilken af de to sidste kampe har været rædselsfulde fra di Marías side?
Dios skrev: Agüero er præcis ligeså uskarp som resten af vores holdet. Han havde 2 gigantiske chancer som han formår og brænde, hvor han ikke engang får bolden med i en af situationerne.
Han scorer så også et mål, hvor der ret beset ikke er plads til at sparke bolden i nettet.
Dios skrev:
Steen skrev:
Skrev alle medier ikke også Real Madrid ville hente en ny angriber inden transfer vinduet lukkede?
Nu så jeg sjovt nok City igår. Agüero er præcis ligeså uskarp som resten af vores holdet. Han havde 2 gigantiske chancer som han formår og brænde, hvor han ikke engang får bolden med i en af situationerne.
Benzema spiller dårligt, fordi resten af holdet gør. Ronaldo har aldrig været mere svingende, og Di María fortsætter sit okay høje topniveau, men fandens lave bundniveau, og hveranden kamp er rædselsfuld.
Kom nu lidt Steen!
Nej. Der var snak om det, men ikke mere, de skrev ikke at man med garanti ville hente en angriber. Flere medier skrev også at man ville give Benzema, Morata og Jesé chancen. Det var klart at Bale var manden man ville hente. Men jeg kan da garantere dig det nu, man henter enten en angriber til januar, eller så til sommer, 100%.
Sjovt at du vælger kampen i går (hvor han også scorede et flot mål). Så kan jeg så sige så du kampen mod Manchester United, hvor han var fantastisk? Benzema er lige pt. ikke en gang tæt på Agüero. Ikke fordi at Agüero spiller helt vildt, men fordi at Benzema er fandens dårlig, han har været den klart dårligste af vores offensive spillere. Ronaldo og de andre har heller ikke været særlig gode, men ingen af dem har været lige så dårlig som Benzema har været. Man kan se det på ham. Udover at han har misset 3 100%-chancer, så er han blevet utrolig dårlig teknisk. Intet lykkedes for ham. Han har svært ved at tæmme bolden, og han laver rigtig mange fejlafleveringer.
BBB skrev:
Dios skrev: og Di María fortsætter sit okay høje topniveau, men fandens lave bundniveau, og hveranden kamp er rædselsfuld.
Hvilken af de to sidste kampe har været rædselsfulde fra di Marías side?
Dios skrev: Agüero er præcis ligeså uskarp som resten af vores holdet. Han havde 2 gigantiske chancer som han formår og brænde, hvor han ikke engang får bolden med i en af situationerne.
Han scorer så også et mål, hvor der ret beset ikke er plads til at sparke bolden i nettet.
Måske kommer jeg i modvind nu, men Di María imod FCK imponerede ikke mig, og heller ikke igår. Den generelle holdning til tingene er, at hvis man ikke scorer mål eller lægger op til et, så er man dårlig. Jeg vurdere meget mere taktisk, og forståelsen på holdet. Di María havde et utal af unødvendige afleveringer, som derefter blev til boldtab. Under Ancelotti skal vi dominere kampen via bolden, men Di María har det stadig med og prøve den gyldne bold fra egen banehalvdel af. Det er sådan nogle ting der gør jeg synes han ikke spiller godt. M_linding er inde på noget af det rigtige i "Tiltag til Madridista". Vi skal ikke have en individuel karakter, men en hold karakter, og spillerne kan så vurderes efter hvordan de gør holdet bedre.
Som tidligere nævnt, så gør Di María det fantastisk nogle gange, og han lavede også nogle rigtig gode ting imod FCK og igår, men i store dele af kampen, så er han helt væk.
Nu er mit problem også, at vores spillere har for mange boldberøringer, og det er Di María speciel god til. Forstået på en negativ måde, for jo flere boldberøringer du jo langsommere går spillet.
Di María er for usynlig i opspillet, og det er sjældent han bidrager med det store når holdet skal skabe chancer, og ikke leve på vores daværende fantastiske angrebsspil.
Ja Agüero scorede også et mål, men set over de seneste 3 sæsoner, så er det ikke mål Agüero skal blære sig med. Det er hans spil på banen, og den bevægelighed han har. Kommer han til Real Madrid, så vil han scorer ligeså lidt som Benzema, eller nogen anden angriber i Real Madrid. Så hedder den udsatte angriber bare Agüero i stedet for!
Vores problem netop nu er jo ikke, fordi Benzema ikke scorer nok mål, men fordi vi slet ikke skaber chancerne. Jeg er helt enig i, at Benzema brænder for mange 100% chancer, men heldigvis plejer de også først og komme efter en føring på 3 eller 4-0, hvor modstanderne ikke længere står kompakt. Forstå mig ret, så lægger jeg ikke hånden over Benzema og beskytter ham for de mange brændte chancer, men kritikken af ham for hver kamp er noget nyt. Det er en ren heksejagt, og alle de ting han bliver beskyldt for, kan ikke længere bruges kampen efter medmindre det er mål, for han retter faktisk op på mange af hans fejl kamp efter kamp. Han er hverken 3 meter offside længere, eller misser en grim tæmning på hveranden boldberøring, og rent faktisk så kunne han havde lavet 2 assist til både Di María og Ronaldo, hvis de havde været bare lidt skarpere.
Steen skrev:
Dios skrev:
Steen skrev:
Kom nu lidt Steen!
Nej. Der var snak om det, men ikke mere, de skrev ikke at man med garanti ville hente en angriber. Flere medier skrev også at man ville give Benzema, Morata og Jesé chancen. Det var klart at Bale var manden man ville hente. Men jeg kan da garantere dig det nu, man henter enten en angriber til januar, eller så til sommer, 100%.
Sjovt at du vælger kampen i går (hvor han også scorede et flot mål). Så kan jeg så sige så du kampen mod Manchester United, hvor han var fantastisk? Benzema er lige pt. ikke en gang tæt på Agüero. Ikke fordi at Agüero spiller helt vildt, men fordi at Benzema er fandens dårlig, han har været den klart dårligste af vores offensive spillere. Ronaldo og de andre har heller ikke været særlig gode, men ingen af dem har været lige så dårlig som Benzema har været. Man kan se det på ham. Udover at han har misset 3 100%-chancer, så er han blevet utrolig dårlig teknisk. Intet lykkedes for ham. Han har svært ved at tæmme bolden, og han laver rigtig mange fejlafleveringer.
Jeg tror ikke vi henter en ny angriber.
Skal vi nu til og købe endnu en spiller med ustabilt spil? Ja han spillede fantastisk imod United, men var elendig igår. Agüero er chancen eller ambulancen, og skal vi endelig købe en ny verdensstjerne, så skal det være en stabil en af slagsen. Og det er Agüero langtfra! Jeg er fan af hans spillestil, men synes generelt han er overvurderet.
Benzema er den udsatte, men hvorfor? Må jeg minde dig om vi havde 2 kampe i træk hvor vi skabte 0 chancer! Det er vores største problem, og Benzema er ligeså meget skyld i det som resten af holdet. Jeg er bare træt af den Fm polemik der er omkring Real Madrid. Køb, køb og køb! Fyr Ancelotti og al det crap. Få nu lige fingeren på pulsen og sænk forventningerne til det realistiske. Boldbesiddelsen under Mourinho var altid jævnt fordelt imellem begge modstandere, men det er nye tider nu, og det undre mig ufatteligt meget, at du tilhører den gruppe, som ikke kan forstå ting tager tid.
Vi har ikke en seriøs playmaker, og det er et kæmpe problem.
Dios skrev:
Steen skrev:
Dios skrev:
Steen skrev:
Kom nu lidt Steen!
Jeg tror ikke vi henter en ny angriber.
Skal vi nu til og købe endnu en spiller med ustabilt spil? Ja han spillede fantastisk imod United, men var elendig igår. Agüero er chancen eller ambulancen, og skal vi endelig købe en ny verdensstjerne, så skal det være en stabil en af slagsen. Og det er Agüero langtfra! Jeg er fan af hans spillestil, men synes generelt han er overvurderet.
Benzema er den udsatte, men hvorfor? Må jeg minde dig om vi havde 2 kampe i træk hvor vi skabte 0 chancer! Det er vores største problem, og Benzema er ligeså meget skyld i det som resten af holdet. Jeg er bare træt af den Fm polemik der er omkring Real Madrid. Køb, køb og køb! Fyr Ancelotti og al det crap. Få nu lige fingeren på pulsen og sænk forventningerne til det realistiske. Boldbesiddelsen under Mourinho var altid jævnt fordelt imellem begge modstandere, men det er nye tider nu, og det undre mig ufatteligt meget, at du tilhører den gruppe, som ikke kan forstå ting tager tid.
Vi har ikke en seriøs playmaker, og det er et kæmpe problem.
Hvem vil du så mene er stabil, og som kunne være interessant for klubben? Husk at se tingene realistisk, og ikke nævn en spiller som du ved klubben ikke vil hente. Sådan som jeg ser det, så er der 3 muligheder. Falcao, Agüero og Suarez. Falcao er voldsomt stationær, og vil ikke passe ind sammen med Bale og Cristiano. Suarez er fantastisk, men jeg vil ikke have ham i Madrid. Det er rigtigt at Agüero ikke som sådan er en ''playmaker som Benzema'', men han har bestemt også kvaliteterne til at spille i sådan en rolle.
Han er langt fra overvurderet, han kan stort set alt, og har vist det for både Atletico Madrid og City.
Jeg er enig i at det er hele holdet som skuffer, og ikke kun Benzema. Men jeg vurderer ham ikke udfra mål og assist, det er selve spillet. Det er klart at han ikke kommer til at score når han ikke får nogen chancer. Jeg har skrevet det før, sæt selv Messi på dette hold og det vil ikke hjælpe. Spillet skal blive bedre før at Benzema kan præstere. Men det er tydeligt at han langt fra er i form, og han fejler i stort set alt af det han foretager sig. Hvis du læste hele mit indlæg, så ville du også kunne se at jeg skrev at hvis han kommer tilbage i form, og viser at han kan det man forventer af ham, så er jeg også klar på at ikke købe en ny angriber. Jeg har også før skrevet hvor vigtig en rolle Benzema har i Cristiano - Bale makkerskabet.
Vi har ikke en offensiv midt, men hvis skyld er det? Ancelotti's. Han bruger en 4-4-2 hvor Isco spiller ude i kanten, og ikke i midten som han foretrækker, og som er den bedste position for ham. Kig på Pastore. Præcis det samme skete for ham efter at Carlo blev træner for PSG. Han blev rykket ud til højre kanten, da Ancelotti spillede i en bred 4-2-2 og derfor ikke havde plads til en offensiv-midt, og derfra kunne han ikke præstere. Han spillede så dårligt at det endte med at han blev bænket.
Jeg er meget skuffet over Ancelotti, da jeg forventede noget helt andet. Ikke resultatmæssigt eller spillemæssigt, men med hans taktik. Jeg kan godt forstå at det tager tid, men når man har brugt så mange penge, så er det helt fair at han kritiseres. Det er vildt at man kan spille SÅ dårligt. Når det så er sagt, så skal han ikke fyres endnu, han skal have sæsonen ud.
En mindre selvisk Suarez ville passe godt ind på holdet. Agüero ville klart være min foretrukne angriber, hvis det endelig skulle være, da Zlatan er oppe i årene. Ellers kunne Rooney også være interessant.
Falcao er en fantastisk afslutter, og du nævner selv han er for stationær, som jeg også vil mene er et problem.
Problemet med Agüero er han er fandens ustabil. Han er typen ligesom Di María, som på et splitsekund laver det geniale, men savner den stabilitet i spillernes form, hvis vi skulle forstærke os, og den stabilitet ser jeg ikke andre angribere have.
Derudover skal han også have en rolle á la den rolle Benzema eller Rooney for den sags skyld har nu, og på det punkt er vi enige.
Jeg synes tilgengæld Benzema har oppet sig helt vildt på det spillemæssige. Jeg synes sjældent han laver fejlafleveringer, eller dumme boldtab, og synes faktisk han holder godt i bolden når han modtager den. Han slipper godt ud af situationerne når han har ryggen mod mål. Igår havde han også nogle gode ture, hvor han spillede Ronaldo fri på kanten, og Di María helt fri, dog i en lidt spids vinkel.
Når spillet bliver lidt for stationært, så savner jeg dog lidt variation fra hans side af. Selvom det næsten er umuligt når modstandernes forsvar står så dybt, så savner jeg han ikke altid går ned i banen, men også prøver nogle dybdeløb. Det bliver for nemt og læse, og selvom det ikke virker, så kan modstanderen ikke vide sig sikker på om Benzema går dybt eller ned i banen.
Jeg er faktisk helt vild med Ancelotti's system. Jeg kan godt lide vi mere eller mindre har fået en 3-mands midtbane, og så kan Ancelotti kalde det for en 4-4-2, for så længe formationen ikke ligner United's på banen, så er jeg stort set ligeglad med hvad man kalder formationen.
Vores centrale midtbane har været problemet i mange år, og det er den så vidt stadig. Jeg tror dog problemet vil blive løst når konceptet er indført til perfektion og flowet i spillet er fantastisk. Illarra, Modric og Isco kan alle holde bolden kørende, og det har jeg set som vores største offensive problem. Det er stadig spillerne som løber med bolden, og ikke bolden der gør arbejdet. Vi så noget af det imod FCK, hvor jeg tror Ancelotti havde talt med store bogstaver angående for mange boldberøringer, hvor der blev lavet den ene diagonale aflevering efter den anden.
Vores pasningsspil og løbemønstre er selvfølgelig ikke på plads endnu, og det kan og skal man heller ikke forvente på nuværende tidspunkt. Men efter nytår, så burde vi med ovenstående midtbane kunne holdet spillet igang med få berøringer per mand.
Det vil give et langt større flow i spillet, men også sætte modstandernes defensiv under gevaldig pres, defensiv løbearbejde, og få flyttet bagkæden ud af organisation, så hullerne vil opstå. Derfor er Di María heller ikke lige min yndlingsspiller, da han altid med garanti skal have 5-10 boldberøringer, og altid skal drible ind i banen og slå en fejlaflevering. Det samme gør sig faktisk gældende med Ronaldo, og den stil Ancelotti er ved og indføre er noget jeg har eftertragtet i rigtig langtid.
Nu er Ronaldo bare holdets målscorer, så ham skal der være plads til. Hvis du kan se mønsteret, så ved du også hvorfor jeg var og stadig er meget kritisk overfor Bale.
Jeg er modstander af Isco's rolle på banen nu, men var kæmpe fortaler for hans rolle for 2 måneder siden. Özil er grunden til det. Vi mangler nemlig kreatøren som ligger imellem kæderne, og det ses i den grad med de mange kampe uden skabte chancer. Under Mourinho så manglede vi Isco's rolle, og spørg mig hvor ærgerlig jeg er over problemet bare er blevet rykket.
Det er vores mentalitet som skal ændres. Nu siger jeg vores, for det er os forkælede snot unger som har en forskruet tankegang, og det kan vi desværre også takke Perez for. Jeg talte med en god kammeret idag, som er United fan. Vi talte om situationen i United, og han sagde: Det går ikke skide godt for Moyes og United, men lad os give ham et par år for at bevise sit værd.
Se det er sådan en fan skal tænke og agere. Vi i Real Madrid taler om og fyre Ancelotti blot efter 10 officielle kampe, og siger, at det er helt fair han bliver kritiseret, fordi vi har brugt så mange penge.
Det er en forfærdelig tankegang hvis du spørger mig. Jeg skal da indrømme og sige, at jeg selv havde samme tankegang for 10 år siden, men dengang så jeg heller ikke realistisk på tingene, og levede i min helt egen FM verden. Ikke at jeg siger du gør, men det er godt nok langt ude synes jeg.
Nu siger jeg vi om alle Real Madrid fans, så for "os" som ikke har den holdning og tilgang til tingene er undskyldt, og os skriver jeg, fordi jeg er en af dem, som mener Ancelotti først skal fyres, hvis spillet stadig ikke spiller efter hans 2. sæson.
Denne sæson skal han få indført et koncept og vænne spillerne til det nye system, og den 2. sæson skal han selv købe de spillere han mener han mangler. Præcis ligesom med Mourinho.
Jeg frygter nemlig, at Ancelotti intet havde med salget af Özil og købet af Bale. Det var bestemt på øverste etage!
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real Madrid skrev: Trup 14/15:
Mm: Casillas (1), Lopéz (13)
Hb: Carvajal (5), Arbeloa (17)
Vcb: Varane (2), I. Martínez (3)
Vcb: Ramos (4), Nacho (18)
Vb: Marcelo (12), Moreno (15)
Hcm: J. Martínez (8), Casemiro (16)
Vcm: Modric (14), Illarramendi (6)
Om: Isco (10), Rodríguez (19)
Hw: Bale (11), Di Maria (22)
Vw: Ronaldo (7), Jesé (20)
Ang: Agüero (9), Morata (21)
Transfer:
Ind: I. Martínez, Moreno, Javi Martínez, J. Rodríguez, Agüero
Ud: Jesus, Pepe, Coentrão, Alonso, Khedira, Benzema
Nationaliteter:
14 spaniere (8 canteranos)
2 argentinere
2 brasilianere
1 franskmand
1 kroat
1 portugiser
1 waliser
Startopstilling:
Casillas
Carvajal Varane Ramos Marcelo
Martínez Modric
Isco
Bale Agüero Ronaldo
Gennemsnitsalder:* 25 år
Casillas 33 år, Lopez 32, Carvajal 22, Arbeloa 31, Ramos 28, Varane 21, I. Martinez 23, Nacho 24, Marcelo 26, Moreno 22, J. Martinez 25, Modric 28, Illarramendi 24, Casemiro 22, Isco 22, Rodriguez 19, Ronaldo 29, Jesé 21, Bale 25, Di Maria 26, Agüero 26, Morata 21
*= Deres alder sommeren 2014
Min drømmetrup
Ps. virker måske lidt fjollet, så hvis i ikke finder det relevant eller spændende, så spar jer tiden med at skrive tilbage, og scroll forbi det i stedet :)
Eller du kunne tage et kig på punkt 1 i forummets husregler, nemlig at overveje om dit indlæg har interesse for nogen overhovedet?
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Kunne dog godt lide rygtet om, at Benzema angiveligt skulle komme tilbage i form og desuden bruges som playmaker...
Has the hole World gone mad???
Vi skal da have en angriber der alle forsvar til at ryste i bukser af skræk, når han kommer løbende med bolden.
Med Benz er de højst bange for tæt mandsopdækning bagfra. Desuden var der snak om, at mange opfattede klubben som et FM-spil.
Når man er på 5. sæson som Benz og stadig ikke slået igennem, er det vel ok at lede efter andre løsninger
Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...