Rygtebørsen XVIII

12 år 10 måneder siden #3373 af Steen
Besvaret af Steen på emne Rygtebørsen XVIII
Dios skrev:

Steen.

En mindre selvisk Suarez ville passe godt ind på holdet. Agüero ville klart være min foretrukne angriber, hvis det endelig skulle være, da Zlatan er oppe i årene. Ellers kunne Rooney også være interessant.
Falcao er en fantastisk afslutter, og du nævner selv han er for stationær, som jeg også vil mene er et problem.
Problemet med Agüero er han er fandens ustabil. Han er typen ligesom Di María, som på et splitsekund laver det geniale, men savner den stabilitet i spillernes form, hvis vi skulle forstærke os, og den stabilitet ser jeg ikke andre angribere have.
Derudover skal han også have en rolle á la den rolle Benzema eller Rooney for den sags skyld har nu, og på det punkt er vi enige.

Suarez er en ballademager, og derfor vil jeg ikke have ham i klubben. Jeg er enig i at han er blandt de bedste angribere i verden, men jeg bryder mig ikke om hans person. Jeg tvivler også på hvor meget mindre selvisk han ville blive hvis han skiftede. Men han har alle de kvaliteter en top-angriber skal have, og han vil uden tvivl passe godt ind i den rolle Benzema har, hvis han bare retter op på nogle ting.
Rooney? Han er nok den mest ustabile angriber du kan nævne. Når han er i topform, så er han utrolig god, og han vil også passe perfekt ind i den rolle vores angriber har, men det er meget sjældent at han er i topform, og når han så endelig er, så bliver han ramt af en skade..

Dios skrev:

Jeg synes tilgengæld Benzema har oppet sig helt vildt på det spillemæssige. Jeg synes sjældent han laver fejlafleveringer, eller dumme boldtab, og synes faktisk han holder godt i bolden når han modtager den. Han slipper godt ud af situationerne når han har ryggen mod mål. Igår havde han også nogle gode ture, hvor han spillede Ronaldo fri på kanten, og Di María helt fri, dog i en lidt spids vinkel.
Når spillet bliver lidt for stationært, så savner jeg dog lidt variation fra hans side af. Selvom det næsten er umuligt når modstandernes forsvar står så dybt, så savner jeg han ikke altid går ned i banen, men også prøver nogle dybdeløb. Det bliver for nemt og læse, og selvom det ikke virker, så kan modstanderen ikke vide sig sikker på om Benzema går dybt eller ned i banen.

Wow... Det synes jeg godt nok er en fejlvurdering. Men jeg lader den ligge der, da det åbenbart er sådan du ser på tingene.. Jeg ser det dog helt anerledes. Jeg er også godt klar over hvor stor en Benzema fortaler du er, så mon ikke din holdning har noget med det at gøre?

Dios skrev:

Jeg er faktisk helt vild med Ancelotti's system. Jeg kan godt lide vi mere eller mindre har fået en 3-mands midtbane, og så kan Ancelotti kalde det for en 4-4-2, for så længe formationen ikke ligner United's på banen, så er jeg stort set ligeglad med hvad man kalder formationen.
Vores centrale midtbane har været problemet i mange år, og det er den så vidt stadig. Jeg tror dog problemet vil blive løst når konceptet er indført til perfektion og flowet i spillet er fantastisk. Illarra, Modric og Isco kan alle holde bolden kørende, og det har jeg set som vores største offensive problem. Det er stadig spillerne som løber med bolden, og ikke bolden der gør arbejdet. Vi så noget af det imod FCK, hvor jeg tror Ancelotti havde talt med store bogstaver angående for mange boldberøringer, hvor der blev lavet den ene diagonale aflevering efter den anden.
Vores pasningsspil og løbemønstre er selvfølgelig ikke på plads endnu, og det kan og skal man heller ikke forvente på nuværende tidspunkt. Men efter nytår, så burde vi med ovenstående midtbane kunne holdet spillet igang med få berøringer per mand.
Det vil give et langt større flow i spillet, men også sætte modstandernes defensiv under gevaldig pres, defensiv løbearbejde, og få flyttet bagkæden ud af organisation, så hullerne vil opstå. Derfor er Di María heller ikke lige min yndlingsspiller, da han altid med garanti skal have 5-10 boldberøringer, og altid skal drible ind i banen og slå en fejlaflevering. Det samme gør sig faktisk gældende med Ronaldo, og den stil Ancelotti er ved og indføre er noget jeg har eftertragtet i rigtig langtid.
Nu er Ronaldo bare holdets målscorer, så ham skal der være plads til. Hvis du kan se mønsteret, så ved du også hvorfor jeg var og stadig er meget kritisk overfor Bale.

Jeg er modstander af Isco's rolle på banen nu, men var kæmpe fortaler for hans rolle for 2 måneder siden. Özil er grunden til det. Vi mangler nemlig kreatøren som ligger imellem kæderne, og det ses i den grad med de mange kampe uden skabte chancer. Under Mourinho så manglede vi Isco's rolle, og spørg mig hvor ærgerlig jeg er over problemet bare er blevet rykket.

Vi må se hvordan den offensive vil fungere senere hen, men uanset hvad er det alt for dårligt at man ikke kan skabe chancer. Men jeg tænker ikke kun på den offensive del, jeg tænker også defensivt. Man køre med et lavt pres, og få spillere ned og forsvare. Man bliver tit presset helt i bund af modstanderen, og så ender det bare med at 9 spillere bare står foran målfeltet. Ronaldo skal jo ikke forsvare, mener Carlo. Jeg håbede meget på at vi ville presse højt og intenst, og evt. indføre at bolden skal vindes tilbage indenfor 5 sekunder efter man har mistet den. Jeg er også meget bekymret for den defensive midtbane, Modric og Khedira har skuffet mig indtil videre. Deres indbyrdes forståelse ser ikke al for god ud, man oplever tit at enten den eller så den anden løber rundt som en hovedløs kylling, når den anden har bolden. Spillerne placere sig alt for langt mellem hinanden, og det kan aldrig være godt, og slet ikke når modstanderen står så dybt som de indtil videre alle har gjort. Vi må se om det forbedres senere hen. Isco spiller bedste centralt, og derfor fatter jeg ikke at han bruges så langt væk fra midten af banen..

Dios skrev:

Det er vores mentalitet som skal ændres. Nu siger jeg vores, for det er os forkælede snot unger som har en forskruet tankegang, og det kan vi desværre også takke Perez for. Jeg talte med en god kammeret idag, som er United fan. Vi talte om situationen i United, og han sagde: Det går ikke skide godt for Moyes og United, men lad os give ham et par år for at bevise sit værd.
Se det er sådan en fan skal tænke og agere. Vi i Real Madrid taler om og fyre Ancelotti blot efter 10 officielle kampe, og siger, at det er helt fair han bliver kritiseret, fordi vi har brugt så mange penge.
Det er en forfærdelig tankegang hvis du spørger mig. Jeg skal da indrømme og sige, at jeg selv havde samme tankegang for 10 år siden, men dengang så jeg heller ikke realistisk på tingene, og levede i min helt egen FM verden. Ikke at jeg siger du gør, men det er godt nok langt ude synes jeg.
Nu siger jeg vi om alle Real Madrid fans, så for "os" som ikke har den holdning og tilgang til tingene er undskyldt, og os skriver jeg, fordi jeg er en af dem, som mener Ancelotti først skal fyres, hvis spillet stadig ikke spiller efter hans 2. sæson.
Denne sæson skal han få indført et koncept og vænne spillerne til det nye system, og den 2. sæson skal han selv købe de spillere han mener han mangler. Præcis ligesom med Mourinho.

Lige præcis United synes jeg ikke man kan bruge som eksempel, eller i hvert fald sammenligne med os. De har for første gang fået en ny træner, efter 26 år. Det er for os blevet en hverdagskost at få en ny træner. Vi kunne vælge mellem stort set alle trænere i verden, så når man vælger et så stort et navn som Ancelotti har, så medføre det selvfølgelig forventninger. Moyes havde intet vundet i Everton, og selvom at han gjorde det godt der, så er det stadig et stort spring. Moyes er i øvrigt heller ikke kendt for at spille attraktivt fodbold, hvilket Ancelotti er. Sammenlign også vores og United's trup, der er en kæmpe forskel.
Det er i øvrigt ikke alle United fans der har den samme holdning som din ven, mange er rigtig skuffet over ham, og tvivler på ham.

Dios skrev:

Jeg skal da indrømme og sige, at jeg selv havde samme tankegang for 10 år siden, men dengang så jeg heller ikke realistisk på tingene, og levede i min helt egen FM verden. Ikke at jeg siger du gør, men det er godt nok langt ude synes jeg.

Der har jeg det helt modsat. For 10 år siden accepterede jeg det, da jeg på det tidspunkt havde været fan af klubben i ét år. Nu er jeg bare træt af at opleve den ene kaos sæson efter den anden.. Jeg er meget skuffet over Ancelotti, men måske er det fordi at jeg havde for høje forventninger. Men uanset hvad, selv hvis det var Glen Riddersholm som var blevet ansat, så havde jeg stadig forventet mig meget mere af holdet. Det kan næsten være umuligt at spille så dårligt med så god en trup. Han skal ikke fyres som sagt, men jeg synes godt nok at man er blød hvis man ikke kritisere Ancelotti ( og også holdet, ikke kun ham).

Jeg frygter nemlig, at Ancelotti intet havde med salget af Özil og købet af Bale. Det var bestemt på øverste etage!

Det finder vi aldrig ud af, men det er bestemt muligt. Dog synes jeg ikke at Özil passede ind i Ancelotti taktik, og det synes jeg også var tydeligt under kampene i både pre-season og i de to første kampe i sæsonen. Özil udtalte også selv at han ikke var så glad for den plads han skulle spille, men det er træneren der bestemmer og han vil spille der hvor han bliver bedt om det. Den kan gå begge veje, men jeg tvivler meget på at han ville være blevet solgt hvis Ancelotti havde bedt Perez om ikke at sælge ham.
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Steen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 10 måneder siden #3374 af Real-Laudrup
Besvaret af Real-Laudrup på emne Rygtebørsen XVIII
Ifølge Duncan Castles var Perez villig til at betale 90M for Falcao!
sulia.com/channel/soccer/f/c58af53c-6ce8...e=twitter&repost=360

12 år 10 måneder siden #3375 af Vildfaren
Besvaret af Vildfaren på emne Rygtebørsen XVIII

Real-Laudrup skrev: Ifølge Duncan Castles var Perez villig til at betale 90M for Falcao!

Det kunne fandme være sweet. Han er et monster og spiller for at score. Det er noget vi kan bruge.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...

12 år 10 måneder siden #3376 af baggins
Besvaret af baggins på emne Rygtebørsen XVIII

Vildfaren skrev:

Real-Laudrup skrev: Ifølge Duncan Castles var Perez villig til at betale 90M for Falcao!

Det kunne fandme være sweet. Han er et monster og spiller for at score. Det er noget vi kan bruge.

Nej, nej og atter nej. Perez please stop med at betale overpris for alle spillere...

!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!

12 år 10 måneder siden #3377 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Rygtebørsen XVIII
Falcao kommer til real for 45 mil. Ikke 90 mil. Men det sker først efter denne sæson tror jeg, men er godt nok mange rygter om hans tilværelse i Monaco.

Frygter dog meget Suarez kommer.

12 år 10 måneder siden #3378 af Real-Laudrup
Han siger også at Florentino ER villig til at betale de 90M til sommer

12 år 10 måneder siden #3379 af baggins

asp3200 skrev: Falcao kommer til real for 45 mil. Ikke 90 mil. Men det sker først efter denne sæson tror jeg, men er godt nok mange rygter om hans tilværelse i Monaco.

Frygter dog meget Suarez kommer.

Vi skal ikke bruge mange millioner for en angriber til vinter eller næste sommer. Vi har Morata og Jese der bare skal have nogle flere minutter i benene, da de begge har en stor mulighed for at komme på niveau med Falcao, Agüero og andre der bliver nævnt.

12 år 10 måneder siden #3380 af Real-Laudrup
Vil du smide Morata ind i en semifinale imod det klart bedste hold i verden? (Bayern)

12 år 10 måneder siden #3381 af IL Capitano
Besvaret af IL Capitano på emne Rygtebørsen XVIII

Dios skrev: Vores problem netop nu er jo ikke, fordi Benzema ikke scorer nok mål, men fordi vi slet ikke skaber chancerne. Jeg er helt enig i, at Benzema brænder for mange 100% chancer, men heldigvis plejer de også først og komme efter en føring på 3 eller 4-0, hvor modstanderne ikke længere står kompakt. Forstå mig ret, så lægger jeg ikke hånden over Benzema og beskytter ham for de mange brændte chancer, men kritikken af ham for hver kamp er noget nyt. Det er en ren heksejagt, og alle de ting han bliver beskyldt for, kan ikke længere bruges kampen efter medmindre det er mål, for han retter faktisk op på mange af hans fejl kamp efter kamp. Han er hverken 3 meter offside længere, eller misser en grim tæmning på hveranden boldberøring, og rent faktisk så kunne han havde lavet 2 assist til både Di María og Ronaldo, hvis de havde været bare lidt skarpere.

Er i tvivl om det er de samme kampe vi har set?

Benzema har været pinligt ringe i starten af sæsonen. Han har vel brændt 5-6 % procent chancer... Han er piv ringe i opspillet. Tror der gik 25 min. før han ramte i hvid i lørdags. Og sidst men ikke mindst så har han ingen vildskab, hverken i boksen eller i boldpresset.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren

12 år 10 måneder siden #3382 af Vildfaren
Besvaret af Vildfaren på emne Rygtebørsen XVIII

baggins skrev:

Vildfaren skrev:

Nej, nej og atter nej. Perez please stop med at betale overpris for alle spillere...

Vi er helt enige om, at prisen er fuldstændig vild. Men med de angribere vi har nu, er vi virkelig ringe stillet, da vores førstevalg har været elendig indtil videre og mere end han plejer. Han er desuden efter mange udsagn slet ikke på banen for at score mål.... Næ nej han er sgu på banen for at servicere vores målscorer. Det er simpelthen så dumt at høre på. Vi skal da klart have alle mand til, at score mål. De fleste gode hold ved jo godt, at de bare skal lukke ned for Ronaldo, så kan vi ikke en skid. Derfor duer Benzema heller ikke. Vi skal selvfølgelig en mand der scorer mål foran. Når han trækker to eller flere mand til sig, bliver der automatisk mere plads til dem bagved. Og Benz er jo så ufarlig pt. at han ikke behøver opdækning. Han ligger alligevel i offside, løber i vejen eller spiller den videre til Ronaldo.Falcao er manden. han kan score med hoved, med begge ben og han er ikke bange for at tage nogle slåskampe.

Det kan godt være, at jeg ikke altid har ret, men jeg tager aldrig fejl...
Sidste redigering: 12 år 10 måneder siden ved Vildfaren.
Følgende bruger(e) sagde tak: IL Capitano

12 år 10 måneder siden #3383 af baggins

Real-Laudrup skrev: Vil du smide Morata ind i en semifinale imod det klart bedste hold i verden? (Bayern)

Ja, hvis har spillet godt i løbet af sæsonen og har scoret en del mål. For mig er der intet der ligger fast på den front - ligesom jeg også godt kunne forstille mig Ronaldo, Bale eller Jese som frontangriber. Det er bare på tide at vi giver vores unge spillere chancen, og det får de ikke hvis man kun giver dem en halv til en hel sæson, hvor de spiller mindre end 20 minutter i gennemsnit pr. Kamp. Vi skal tænke langsigtet og ikke kortsigtet, hvilket et stort køb ville være.

12 år 10 måneder siden #3384 af Realmadrid94
Besvaret af Realmadrid94 på emne Rygtebørsen XVIII

Real-Laudrup skrev: Vil du smide Morata ind i en semifinale imod det klart bedste hold i verden? (Bayern)

Tja. De skal jo prøve det på et eller andet tidspunkt, de unge altså. Hvorfor ikke? Kan ikke rigtigt se problemet, det kunne da være godt for knægten at prøve sig mod de helt store. Jeg stoler på Marcelo nu, ligesom jeg gjorde da han kom. Uden den fulde tillid, opnår spillerne sjældent deres fulde potentiale. Et godt eksempel er D. Sturridge. Hold da op, han havde langt mere talent end jeg lige stod og troede.

Leveret af Kunena Forum