Rygtebørsen XVIII

12 år 5 måneder siden #3829 af Steen
Besvaret af Steen på emne Rygtebørsen XVIII

Real Madrid will have to pay €50M to Juventus for Vidal and an annual salary of €7M to the player. [gazzetta dello sport]

What? Så 'billigt'? Det tror jeg slet ikke på. Men hvis man kan hente ham for den pris, så skal man da bare gøre det uden at tænke sig om.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 5 måneder siden #3830 af Roesen7
Besvaret af Roesen7 på emne Rygtebørsen XVIII

Steen skrev:

Real Madrid will have to pay €50M to Juventus for Vidal and an annual salary of €7M to the player. [gazzetta dello sport]

What? Så 'billigt'? Det tror jeg slet ikke på. Men hvis man kan hente ham for den pris, så skal man da bare gøre det uden at tænke sig om.

Jeg tror og håber på du er ironisk. €50M er sygt!

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.

12 år 5 måneder siden #3831 af Steen

Jeg tror og håber på du er ironisk. €50M er sygt!

Jeg er dybt seriøs. Vi hentede Illarra for 40 millioner euro... Vidal ville være den perfekte spiller til vores 3-mands midtbane. Han er en af de bedste midtbane spillere i verden.
Læg også mærke til situationstegnene. Det er ikke fordi at 50 millioner euro er lidt, men jeg forventer at man skal give overpris for ham, hvis man vil have ham. Jeg regner med et beløb tæt på de 70 millioner euro.. Derfor ville det være en rigtig god handel, hvis man kunne får ham for de 50.
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Steen.

12 år 5 måneder siden #3832 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Rygtebørsen XVIII
Vi tager den lige igen, for der er stadig mange som skruer priserne op.

Bale kostede 91 mio. euro.

Isco og Illarra kostede begge 30 mio. euro.

Ikke 101, 42 eller 40 mio.

Det er officielle priser - Så der er dumt, at blive ved med at påstå noget direkte forkert.

www.transfermarkt.com/en/real-madrid-cf/...fers/verein_418.html
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

12 år 5 måneder siden #3833 af Steen
Ja, officielle priser.. Så officielle, at de endda er forkerte. Ifølge Real Madrid selv så betalte man 32 millioner euro. Hvis VAT var inkluderet, så ville han koste 40 millioner euro, men klubben hævder at man ikke betalte det. Det havde jeg glemt alt om. Men okay, så 32 millioner euro. Det ændrer egentligt ikke på noget. 50 millioner euro for Vidal er ingenting, hvis man sammenligner det med 32 millioner euro for Illarra. Det er ikke for at tale Illarra ned, men det viser, at 50 millioner euro for en spiller af Vidal's kaliber er en rigtig god pris.

12 år 5 måneder siden #3834 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Rygtebørsen XVIII
Ja græsset er jo altid grønnere...

;)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Roesen7

12 år 5 måneder siden #3835 af Roesen7
Besvaret af Roesen7 på emne Rygtebørsen XVIII
Ser bare ikke logikken i at betale så mange penge for en spiller der snart fylder 27 og som spiller en plads, hvor vi i forvejen har så hård kamp om pladserne at to af spaniens største midtbanetalenter har svært ved at få spilletid.

Alonso, Khedira, Modric, Isco, di Maria, Illara, Casemiro (og Jose Rodriguez). Og den eneste af de spillere der har pension i sigte er Alonso. Jeg ved jeg til tider fremstår lidt for romantisk i mine tanker om at holde på det hold vi har, ingen dyre transfers og tro på egne talenter, men efter at have set de sidste 10 år hvordan klubben af blevet dårligere (i forhold til vores rivaler) i takt med at flere penge er brugt, så skuffer det mig, at man stadig hvert år skal lede efter en ny transferbombe, hvor man kan smide noget nær Apples omsætning på et år efter.

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, Real Madrid, pm

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #3836 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Rygtebørsen XVIII

M_linding skrev: Vi tager den lige igen, for der er stadig mange som skruer priserne op.

Bale kostede 91 mio. euro.

Isco og Illarra kostede begge 30 mio. euro.

Ikke 101, 42 eller 40 mio.

Det er officielle priser - Så der er dumt, at blive ved med at påstå noget direkte forkert.

www.transfermarkt.com/en/real-madrid-cf/...fers/verein_418.html

Jeg ville mene, at det var dumt at referere til transfermarkt.com for at finde rigtige priser. De giver et rimeligt pejlemærke, men transfermarkt.com modtager ikke noget information, som andre medier ikke har tilgængeligt, så det har omtrent samme værdi som en reference til Wikipedia.

Mht. til Vidal, så kig dog på vores midtbane lige nu!
Vidal er lige præcis den spiller, vi står og mangler til 3-mandsmidtbanen. Han har både offensive og defensive kvaliteter. Folk fabler om Casemiro, Jose Rodriguez og Illarra m.fl., men hvorfor starter de ikke inde, hvis de er gode? Di Maria starter i mangel på bedre, og Vidal (eller en spiller af lignende type og kvalitet) ville gå direkte ind og forbedre midtbanen betydeligt.

Jeg forstår godt, at der skal være plads til at udvikle spillere som Jose Rodriguez og Illarra, men indtil videre har de ikke leveret nok til at give dem en plads i startopstillingen. Så skal vi nu ikke lade være med at snakke dem for meget op. Det kan være, at de udvikler sig til fantastiske spillere på et tidspunkt. Det vil jeg håbe. Men indtil videre står vi med en midtbane, der helt klart mangler bredde.

Og til slut, hvis Illarra har været 30 mio € værd, så er Vidal helt klart 50 mio € værd.
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved RasmusKring.

12 år 5 måneder siden #3837 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Rygtebørsen XVIII
"Græsset er altid grønnere" og "vi har en bred midtbane" osv osv osv. Altså spillere som Illarra og Casemiro er jo spillere som de fleste store hold vi sammenligner sig med ik ville røre med en ildtang og de ska vel højst være 2.-3.-reserver på midtbanen (ligesom José Rodriguez jo allerhøjest er en lottokupon pt). Vi har Modric som er verdensklasse, Alonso som er høj klasse men tydeligvis på vej nedad bakke (og har været det et stykke tid) og så har vi Di Maria som på ingen måde er klasse på den centrale midt. Nuvel, han ka sagtens stadig lave nogle genialiteter når han er på banen, men positionsmæssigt er han jo en reel nødløsning. Khedira er en god, stabil spiller, men jeg har stadig til gode at se ham vise det potentiale vi ser på landsholdet - og sammenlignet med mere komplette midtbanespillere som Vidal, Pogba, Schweini og mange flere, så mangler Khedira altså noget kvalitet. I moderne topfodbold er speed og dynamik bare så uendeligt vigtigt og her er Khedira desværre helt fortabt.

Så vi har superklasse i form af Modric - og rigtig gode spillere som Alonso og Khedira, som dog begge har deres begrænsninger - og så har vi nødløsninger og ordinære spillere som Illarra, Casemiro og Di Maria (sidstnævnte ordinær centralt, men self rigtig god på kanten). Så jeg anser stadig vores midtbane for et punkt hvor vi ku forbedre os meget - og sammenlignet med Bayerns er vi decideret dårligt stillet.

Så lad nu være med at tal om at man "bare altid synes græsset er grønnere..." - vi ka da ik bare lukke øjnene og sige at vi har verdens bedste midtbanespillere alene fordi de spiller for Real Madrid. Seriøst, hvis jeg var fan af Juve, Barca, Atletico, Bayern, Dortmund, Chelski, City, Napoli osv osv, ja selv United, så tror jeg ik jeg ville ha interesse i andre en Modric fra vores centrale midt. Enkelte af holdene ku måske bruge en Alonso eller en Khedira, men helt generelt tror jeg ik man kigger misundeligt efter lige dét punkt af vores trup: Jeg er i hvert fald ik overmåde imponeret selv - men vi overlever pga klasse andre steder på holdet, men problemerne ser vi dog stadig ret så ofte når vi møder gode hold.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Steen, Jaken, RasmusKring, MMM

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #3838 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Rygtebørsen XVIII

Siempre fiel skrev: "Græsset er altid grønnere" og "vi har en bred midtbane" osv osv osv. Altså spillere som Illarra og Casemiro er jo spillere som de fleste store hold vi sammenligner sig med ik ville røre med en ildtang og de ska vel højst være 2.-3.-reserver på midtbanen (ligesom José Rodriguez jo allerhøjest er en lottokupon pt). Vi har Modric som er verdensklasse, Alonso som er høj klasse men tydeligvis på vej nedad bakke (og har været det et stykke tid) og så har vi Di Maria som på ingen måde er klasse på den centrale midt. Nuvel, han ka sagtens stadig lave nogle genialiteter når han er på banen, men positionsmæssigt er han jo en reel nødløsning. Khedira er en god, stabil spiller, men jeg har stadig til gode at se ham vise det potentiale vi ser på landsholdet - og sammenlignet med mere komplette midtbanespillere som Vidal, Pogba, Schweini og mange flere, så mangler Khedira altså noget kvalitet. I moderne topfodbold er speed og dynamik bare så uendeligt vigtigt og her er Khedira desværre helt fortabt.

Så vi har superklasse i form af Modric - og rigtig gode spillere som Alonso og Khedira, som dog begge har deres begrænsninger - og så har vi nødløsninger og ordinære spillere som Illarra, Casemiro og Di Maria (sidstnævnte ordinær centralt, men self rigtig god på kanten). Så jeg anser stadig vores midtbane for et punkt hvor vi ku forbedre os meget - og sammenlignet med Bayerns er vi decideret dårligt stillet.

Så lad nu være med at tal om at man "bare altid synes græsset er grønnere..." - vi ka da ik bare lukke øjnene og sige at vi har verdens bedste midtbanespillere alene fordi de spiller for Real Madrid. Seriøst, hvis jeg var fan af Juve, Barca, Atletico, Bayern, Dortmund, Chelski, City, Napoli osv osv, ja selv United, så tror jeg ik jeg ville ha interesse i andre en Modric fra vores centrale midt. Enkelte af holdene ku måske bruge en Alonso eller en Khedira, men helt generelt tror jeg ik man kigger misundeligt efter lige dét punkt af vores trup: Jeg er i hvert fald ik overmåde imponeret selv - men vi overlever pga klasse andre steder på holdet, men problemerne ser vi dog stadig ret så ofte når vi møder gode hold.

Jeg kunne ikke være mere enig.

Vi har langt fra den bedste midtbane i europæisk fodbold. Selv hvis alle er skadesfri og i god form til næste sæson, så mangler vi kvalitet. Desuden kan vi risikere at være præcist ligeså tynde på midtbanen, hvis vi - ligesom i år - får en alvorlig skade. Med et indkøb af en kvalitetsspiller på midtbanen vil vi være betydeligt bedre stillet. Det ville både øge bredden og kvaliteten.

12 år 5 måneder siden #3839 af Jaken
Besvaret af Jaken på emne Rygtebørsen XVIII
Hvis Vidal reelt er til rådighed for 50 mio. euro, så burde man slå til. 50 mio. euro er peanuts for spillere af den kaliber i dette inflaeret marked, hvor selv middelmådige/hæderlige spillere kan gå for 20-30 mio. euro (Fellaini, Rodriguez, Salah, Witsel).

Man skal altid se på muligheder for at forbedre holdet og den her er åbenlys.

Se, jeg kunne forstå en modvilje mod et 50 mio. køb, havde det været endnu en angriber elle wing med stjernenykker, men her er der tale om en spiller i sin bedste alder der allerede på nuværende tidspunkt er en af verdens absolut bedste midtbanespillere (i mine øjne den bedste). Han vil opfylde Ancelottis ønsker om intensitet, bevægelighed, balance og tekniske kundskaber - en bedre spiller til systemet finder man ikke.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Jaken.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen, MMM

• Fedtegreven
  • Gæst
  • Gæst
12 år 5 måneder siden #3840 af Fedtegreven
Besvaret af Fedtegreven på emne Rygtebørsen XVIII
Jeg kan sagtens forstå folks argumenter for, at vi bør forbedre vores midtbane, da jeg også synes, at en Vidal ville være klasse.

Når det så er sagt, vil jeg placere mig hos dem, der mener, at vi bør satse på dem, vi har nu. Modric er verdensklasse, Alonso er dygtig til at læse spillet, men kan virke en smule tung, og Di María synes jeg, at rigtig mange herinde undervurderer. Jeg synes, at han har været decideret fantastisk i sin nye position (en position han har spillet for Argentina i længere tid). Den energi og løbevilje han viser er i den grad værd at efterstræbe for mange andre spillere.
Illarramendis prædikat som den næste Alonso, har jeg været imod før vi endda hentede ham. Jeg mener ikke, at han er nær så dygtig som Xabi i det offensive, men rent defensivt synes jeg, at de er lige gode. Derfor mener jeg, at folk bedømmer ham lidt forkert. Han er for mig en defensiv oprydder, der bør holde sig tilbage, når de andre angriber (lidt ligesom Makélélé - ikke at han pt. er i nærheden af franskmandens niveau dengang, han var bedst). Giv ham tid. Modric var også en smule 'star-struck' i sin første sæson, men se ham nu.
Casemiro bør man leje ud, da han bare rådner op på bænken, og José Rodríguez har jo først lige spillet sig ind på Castillas hold i denne sæson, så rolig nu med at forvente, at han kan gå ind på førsteholdet lige nu.
Sidste redigering: 12 år 5 måneder siden ved Fedtegreven.

Leveret af Kunena Forum