Rygtebørsen XVIII
- Raúl 7
- Gæst
asp3200 skrev:
Siempre Madrid skrev: Batalla, Mastour og en tredje, som er et europæisk stortalent?
Hvem kan det være? Nogen bud?
Hvad med ham kinøjseren fra Barcelona. Puyon sund Lin eller lign ;D
Lidt hygge-racisme at varme sig på. Dejligt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Raúl 7 skrev:
asp3200 skrev:
Siempre Madrid skrev: Batalla, Mastour og en tredje, som er et europæisk stortalent?
Seriøst...? Vi kunne også bare tænke rationelt, og så er der ingen skade sket....;)
Pas. Forhåbentlig en central forsvarsspiller og ikke endnu en offensiv- eller central midtbane-spiller. Det skulle så ellers lige være Pedro Chirivella, som tidligere er blevet nævnt som et emne.
Apropos de helt unge knægte: Af de emner - unge talenter under klubbens radar - pressen tidligere har nævnt, er det egentlig blot Pedro Chirivella fra Liverpool der "mangler". Han blev nævnt sammen med Marco Asensio, Martin Ødegaard og Mink Peeters. Chirivella kan så komme på den liste der nu tæller Hachim Mastour (Milan), Augusto Batalla (River Plate) og Carlos Abad-Hernández (Tenerife) med flere.
Jeg prøver at danne mig et billede. På målmandsposten er de to 19-årige keepere, Batalla og Carlos Abad, begge blevet nævnt. Af de målmænd der i forvejen er i klubbens ungdomsrækker, som jeg har kendskab til, er det vel ellers værd at nævne Alex Craninx og Luca Zidane. Måske Alfonso Herrero.
I det centrale forsvar var Derik længe nævnt som fremtidens mand. Ellers har der ikke rigtig været vendt nogle nye, hverken udefra eller fra ungdomsrækkerne. Klubben råder selvfølgelig over Varane, som kan blive forsvarets styrmand i mange år. Nacho vil også være solid i årene frem. Ellers er det måske værd at nævnt Diego Llorente (Castilla), Iván Sáez (Real Madrid C) og Oriol Ayala (Juvenil A). Så er der selvfølgelig de to "nye" hos Juvenil A, Philipp Lienhart og Benjamin Kuscevic. På venstreback-pladsen har Javier García-Noblejas (Castilla) og Diego Caballo (Real Madrid C) før været nævnt, som nogle der er værd at holde øje med. Ellers er det måske mest åbenlyst at pege på Abner (Castilla). I højre side har jeg svært ved at pege på et åbenlyst talent, som kan gå ind og være andetvalg efter Carvajal. Måske Varela fra Castilla.
På den centrale midtbane ser Marcos Llorente (Castilla) interessant ud. Han har vundet pladsen på holdet som den defensive ankermand foran forsvaret. Den plads spillede Lucas Torró ellers i starten af sæsonen. Real Madrid har i øvrigt hentet den 20-årige defensive midtbanespiller, Traoré Djakaridja. Han er fra Elfenbenskysten, er kommet til fra Espanyols B-hold og slutter sig til Real Madrid C-mandskabet. Spændende hvad han så har potentiale til. Jeg har først lige fået kendskab til det skifte i dag, selv om det kom i stand for en uge eller to siden.
Álvaro Medrán ser spændende ud, men jeg er i tvivl om hans førsteholds potentiale. Pedro Chirivella har været nævnt og kunne være interessant. Men hvad med Casemiro og José Rodríguez? For ej at glemme Josés lillebror, Joaquín Rodríguez (Cadete A), om end han er meget ung og blot på vej. I øvrigt lidt mere offensiv en hans storebror. Unge Joaquín er stadig blot 15 og fylder først 16 til juli.
Det er bestemt heller ikke fordi der er mangel på centrale midtbanespillere, så de nævnte vil få konkurrence, ligeledes Chirivella hvis han kommer og José Rodríguez hvis han vender tilbage. De der ellers er værd at nævne, er: Aleix Febas (Real Madrid C), Fran Pérez "Ganfornina" (Juvenil A - offensiv midt), Borja Sánchez (Juvenil A - boks-til-boks) og Álvaro Fidalgo (Juvenil B). Og så er der selvfølgelig både Cristian Benavente (Castilla) og Enzo Zidane (Real Madrid C), som begge kan spille offensiv midt og på kanten. Chirivella ser interessant ud her. Af dem fra egne rækker ser Marcos Llorente, Aleix Febas, Fran Pérez og Borja Sánchez efter min mening mest interessante ud.
Af de mere offensive kreatørere og kantspillere kommer vi selvfølgelig ikke udenom Ødegaard, Asensio og Peeters. Jeg vil stadig heller ikke afskrive, at Denis kan komme til at spille en rolle på førsteholdet. Og nu nævnes Mastour så også som et emne. I forvejen er der allerede en masse interessante navne. Af dem jeg allerede har nævnt er Fran Pérez, Borja Sánchez, Benavente, Enzo Zidane og Joaquín Rodríguez. Ej at forglemme de to venstrekants-spillere, Mario Rodríguez (Juvenil B) og Cristian Alberto Mendoza (Juvenil C).
Helt fremme er Jesé selvfølgelig værd at nævne. Her vil jeg også godt nævne Asensio og Peeters. Ellers kommer vi ikke uden om Borja Mayoral og Jack Harper (begge Juvenil A), som til gengæld begge er mere deciderede angribere. Det samme gælder Juanjo Narváez og Legaz (begge Real Madrid C), som jeg dog stadig gerne vil se lidt mere an. Raúl de Tomás tror jeg ikke længere på, selv om han en gang blev nævnt som fremtidens mand i angrebet.
... og så kom jeg igennem det uden at nævne et ord om Paul Pogba og Raheem Sterling, hvor især førstnævnte er en drømmespiller i min optik! ;-)
Raúl 7 skrev:
asp3200 skrev:
Rolig nu bassemand, læg nu mærke til den pænt store smiley bagefter og fald lidt ned.
Haha, hold da helt kæ**! Det var godt nok et informativt indlæg. Stor cadeau til dig:)
Og så lige et spørgsmål. Har du forbindelser i Real Madrid. Eller blot kommet i besiddelse af nogle rapporter fra de forskellige ungdomstrænere. Hvordan ved du så meget om de helt unge spillere. De er jo ikke at finde på Tv.
Eller er det blot et par google-søgninger?:)
Misforstå mig ikke, jeg betvivler skam ikke din viden. Undre mig bare over hvor du har den fra.
Jeg er her stadig XOXO
JimmyBroe skrev: @El_Juan
Haha, hold da helt kæ**! Det var godt nok et informativt indlæg. Stor cadeau til dig:)
Og så lige et spørgsmål. Har du forbindelser i Real Madrid. Eller blot kommet i besiddelse af nogle rapporter fra de forskellige ungdomstrænere. Hvordan ved du så meget om de helt unge spillere. De er jo ikke at finde på Tv.
Eller er det blot et par google-søgninger?:)
Misforstå mig ikke, jeg betvivler skam ikke din viden. Undre mig bare over hvor du har den fra.
4-5 års gradvis og løbende indsamling af information fra hist og her. Selvfølgelig er det meste af det i højere grad indhentet udefra end ved selvsyn. Vor kære Madridista.dk er selv i ny og næ gode til, at give en opdatering på morgendagens stjerner. Et af de seneste eksempler: madridista.dk/index.php/2400-her-er-morg...erner-fra-la-fabrica
Lad mig fortælle lidt uddybende om et par af dem. Startende med Borja Sánchez (Juvenil A - fylder 19 om en måneds tid). Kom til klubben i 2012. Han beskrives allerede meget godt som en boks-til-boks-spiller. Og som det står skrevet, så er han en forholdsvis høj (1,85) og stor knægt (80 kg). Trods han størrelse og det at han sagtens kan tackle igennem, så er han primært offensivt orienteret, rigtig god på bolden, har rappe fødder, er stærk i en-mod-en-situationer og en spiller, der kan åbne modstandernes forsvar op.
En anden er Borja Sánchez' holdkammerat på Juvenil A-holdet, Fran Pérez (lige fyldt 19 år), bedre kendt som "Ganfornina". Han kom til klubben i 2013. Ligesom Borja S. er han en forholdsvis høj spiller (1,82), igen atypisk størrelse for de ellers velkendt små spaniere, om end han er en anelse langsommere end Borja Sánchez. Han bliver kaldt "artisten" og det er ikke uden grund, at han bliver sammenlignet med Zidane. Han er en utrolig dygtig spiller, har et godt blik for spillet og har ligeledes evnen til at åbne modstandernes forsvar op. En af dem der er store forventninger til og har potentiale til at nå førsteholdet.
Den tredje er Aleix Febas fra Real Madrid C-holdet. Kom til klubben i 2009, fylder 19 år her til februar og er tidligere spansk U16- og U17-landsholdsspiller. Størrelsemæssigt er han - modsat de to andre - mere en "typisk" spansk spiller. Han er en lille gut på 1,68 meter og 57 kilogram. Minder som skrevet af Madridista lidt om Iniesta. Han er hurtig på de første 5-6 meter, teknisk stærk og en intelligent spiller med et ekstra gear. Gjorde sig rigtig godt bemærket for Juvenil A i sidste sæson, især i UEFA Youth League.
Og så kommer vi selvfølgelig ikke uden om Marcos Llorente (Castilla - fylder 20 år næste uge). Som beskrevet af Madridista: søn af Paco Llorente, nevø til Paco Gento og barnebarn til Ramón Grosso. Som tidligere nævnt, så har han overtaget pladsen på den defensive midtbane for Castilla i denne sæson. En typisk "nummer 4", høj, fysisk stærk og klog spiller og intelligent positionering der opvejer, at han er lidt langsom.
... og så har jeg bare et rigtig godt øje til Borja Mayoral og Jack Harper.
Ydermere lidt baggrund om Chirivella og lidt af det jeg tidligere referede til: madridista.dk/index.php/3379-chirivella-...ste-store-talent-kob, madridista.dk/index.php/3033-real-madrid...ensiverer-talentjagt, www.madridista.dk/index.php/3510-real-ma...pansk-malmandstalent og realmadrid.no/artikler/rykter-overganger...5218bf05cb935200004c
Okay, fortsæt med det:)
Tak for linket til den norske pendant til Madridista.dk:)
Jeg kan jo spørge vores kære Nordmand (andersokis), om den er lige så stærkt kørende som Madridista.dk? :)
Jeg er her stadig XOXO
- andersokis
- Gæst
Jeg kan jo spørge vores kære Nordmand (andersokis), om den er lige så stærkt kørende som Madridista.dk? :)
Vel, når det gjelder community ligger vi innesluttede nordmenn langt bak, delvis fordi bare innmeldte i den norske supporterklubben kan kommentere/skrive innlegg. Ellers har siden mange gode analyser, og en del flere kommentarartikler fra redaksjonen enn her i .dk. Siden fungerer (for meg) mer som en type nettavis, svært oversiktlig og med alle nyheter om troppen, kampene mm.
Men som sagt, jeg kommer her på grunn av det overlegne forumet, er mye større saklighet enn i disqus-feltet til .no, og en generell følelse av større samhold mellom supporterne. :)
andersokis skrev:
Vel, når det gjelder community ligger vi innesluttede nordmenn langt bak, delvis fordi bare innmeldte i den norske supporterklubben kan kommentere/skrive innlegg. Ellers har siden mange gode analyser, og en del flere kommentarartikler fra redaksjonen enn her i .dk. Siden fungerer (for meg) mer som en type nettavis, svært oversiktlig og med alle nyheter om troppen, kampene mm.
Men som sagt, jeg kommer her på grunn av det overlegne forumet, er mye større saklighet enn i disqus-feltet til .no, og en generell følelse av større samhold mellom supporterne. :)
Ja okay. Det går meget godt i spænd med det jeg selv oplever når jeg en sjældent gang har bevæget mig ud fra Madridista.dk trygge grænser, at det er langt fra lige så sagligt, og at der ikke er noget "sammenhold".
Det er også en af de primære grunde til at jeg bliver hængende hér. For selvom man ikke har set/ikke kender mere end 5-7 stykker så har man et hyggeligt forhold til en langt større del af brugerne. Selvfølgelig også fordi man har debatteret over flere år. Man lærer hinanden lidt at kende, F.eks. El_Juan, MMM, FraniscoISCO, Storken(når det stikker dig) Daniel, raul7=komgen (blandt flere) som er utrolig kompetente debatører med en kæmpe viden inden for forskellige (fodbold/Real Madrid)områder. DarioGomez og Siempre Madrid som har træng til lidt af hvert og generelt bare er vildt upassende, og så alle chat-drengene.
Madridista.dk -Samlingsstedet for Real Madridfans, hygge og debatter.
@Siempre ^Brug det bare, jeg skal ikke have noget for det:D
Jeg er her stadig XOXO
vine.co/v/OTAnXAVAKqw
Der går ikke mange år før han bliver kåret til verdens bedste spiller. Han er simpelthen over det hele på banen. Han kan forsvare, igangsætte, sætte tempoet, drible, afslutte, tackle og score mål. Han er fysisk og teknisk stærk og har blik for spillet. Det er lang tid siden, at jeg har set en spiller være så altdominerende. Og så er han kun 21. Snart 22. Han bliver blot endnu bedre med årene.
- Kassow-Rossing
- Bruger er blokkeret
Skidt pyt med Reus? Er han ikke for billig til ikke at købe?
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)