Rygtebørsen XVIII
El_Juan skrev: Afsted med Illarramendi og Khedira. Ind med Pogba. Koste hvad det vil og skidt pyt med Reus. Køb ham og stik ham trøje nummer 6. Der er ikke meget den unge knægt her ikke kan:
vine.co/v/OTAnXAVAKqw
Der går ikke mange år før han bliver kåret til verdens bedste spiller. Han er simpelthen over det hele på banen. Han kan forsvare, igangsætte, sætte tempoet, drible, afslutte, tackle og score mål. Han er fysisk og teknisk stærk og har blik for spillet. Det er lang tid siden, at jeg har set en spiller være så altdominerende. Og så er han kun 21. Snart 22. Han bliver blot endnu bedre med årene.
Han er vanvittig dygtig, ingen tvivl om det, jeg kunne også godt tænke mig, at man købte ham,. Men hvordan vil du finde plads til ham? Modric, Kroos, Isco, James og Lucas Silva? Modric - Kroos - Pogba ville være fænomenalt, men jeg er sikker på, at hverken Isco eller James vil være tilfreds med en plads på bænken.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Derfor besvarer det rigtige spørgsmål i virkeligheden det forkerte i denne kontekst:
Vil et indkøb af Pogba styrke Real Madrid? Så kan man diskuterer plads efterfølgende.
- Inspektøren
- Gæst
-
El_Juan skrev: Afsted med Illarramendi og Khedira. Ind med Pogba. Koste hvad det vil og skidt pyt med Reus. Køb ham og stik ham trøje nummer 6. Der er ikke meget den unge knægt her ikke kan:
vine.co/v/OTAnXAVAKqw
Der går ikke mange år før han bliver kåret til verdens bedste spiller. Han er simpelthen over det hele på banen. Han kan forsvare, igangsætte, sætte tempoet, drible, afslutte, tackle og score mål. Han er fysisk og teknisk stærk og har blik for spillet. Det er lang tid siden, at jeg har set en spiller være så altdominerende. Og så er han kun 21. Snart 22. Han bliver blot endnu bedre med årene.
Fantastisk ung spiller med et fantastisk potentiale. Meeeeen. At hente Pogba er nemmere sagt end gjort. På rygtebørsen nævnes der en pris mellem 650-700 mio. kr. Fuldstændigt vanvittigt! Men på den anden side er det vel lige så vanvittigt som det vi gav for Jamés.
Kæft, hvor jeg savner de gode gamle dage (op til år 2009), hvor de dyreste spillere rent faktisk havde bevist sig inden de blev solgt for astronomiske beløb. At nogle af dem så endte som flop er en anden sag. Men markedsprisen var ofte retfærdig. Det må man sgu, at de ikke er længere.
Så hvorfor smide 700 mil efter ham. Køb Reus og sats på Isco. Pogba slår alligevel ikke modric eller kroos af.
Eneste jeg kan se er at man investere i pogba er på baggrund af at modric er oppe i årene, spørgsmålet er så om han kan tåle bænken i en del kampe. Hans unge alder er self kæmpe plus, men koster alt for meget og vil som minimum kræve at både lllarra og khedira sælges.
...Men nu må der heller ikke gå Galacticos i den (sagt til Florentino med en løftet pegefinger)
Det er måske lidt naivt at tro, at man kan afvente og håbe på at hente Pogba billigere end som så. Af to simple grunde. 1) En spiller med hans kvaliteter og talent vil ikke komme til at gå for peanuts. 2) Allerede nu kædes han sammen med Paris Saint-Germain, Manchester United, Manchester City, Chelsea, FC Barcelona og Real Madrid. Og selvfølgelig står en spiller af hans kaliber på listen i alle de store klubber. Der er formentlig ikke tid til at vente og potentielt set kan det ende med en regulær budkrig.
Jeg siger heller ikke, at han nødvendigvis skal komme til sommer. Men det kan meget vel blive sådan, at hvis Pérez og Real Madrid virkelig gerne vil have ham, så kan det blive nødvendigt at melde sig på banen allerede til sommer, hvis nogle af de andre interesserede klubber gør alvor af interessen.
For mit eget vedkommende er jeg ikke i tvivl. Pogba er født til at spille i Real Madrid. Nuvel, spillere som Reus, Hazard og Sterling er fantastiske spillere - lige så talentfulde som Pogba - om end jeg ikke ser en af dem nå op på et niveau hvor vi kommer tæt på Ronaldo og Messi. De er fantastiske offensivspillere, som kan så mange ting, men jeg tvivler på om de har det lille ekstra gear og helt ekstraordinære. Som f.eks. at kunne score bare 30-40 mål i en sæson, være kampafgørende (tilstedeværelse, mål og assists) på den helt store scene og præstere over længere tid på et højt niveau. Her er det efter min mening anderledes med Pogba. Forudsætningerne skiller sig ud, for jeg vil ikke forvente et lige så højt antal mål af en central midtbanespiller, men alt det andet mener jeg han har potentiale til at levere. Han kan lidt af det hele (sågar evnen til at kunne score mere end hvad man ellers forventer af en central midtbanespiller, eftersom han er en god afslutter og kan skabe nogle ting på egen hånd). Det kan de tre andre ikke, selv om de er blændende og unikke offensivspillere. De gør sig bedst på den sidste tredjedel af banen, mens Pogba kan dække hele banen.
Og spørgsmålet om hvad Real Madrid skal bruge Pogba til og hvem han skal spille i stedet for? Det spurgte mange ligeledes om inden Kaká, Benzema, Ronaldo, Isco, Bale, James og så videre kom til klubben. Det er de samme spørgsmål der altid dukker op hver gang. Sjovt nok, så løser det sig også hver gang. Alligevel kommer spørgsmålene om og om igen. De der ønsker Reus til klubben er vel blevet spurgt om det samme. Hvad skal Real Madrid med ham, hvem skal han spille i stedet for og hvorfor? I forhold til Pogba og min egen holdning, så forholder jeg mig til, at Pogba er et ekstraordinært talent. Og ekstraordinære spillere og talenter har altid en plads i Real Madrid. Det viser historien. Jeg bekymrer mig ikke så meget om, hvem han skal "erstatte" eller "spille i stedet for". De første 14-18 spillere på et hold af Real Madrids kaliber skal være topklasse og så gør det for så vidt ikke noget, at der er to klassespillere til hver position. Det er Real Madrid vi har med at gøre, ikke en segunda-klub. Spillerne skal præstere og vise de er og vil være bedst.
Tænk sig. Jeg ville mene det er helt fantastisk, hvis Real Madrids midtbane kommer til at tælle Modric, Kroos, Pogba, Lucas Silva, Isco og James. Der er heller ingen der siger, at Modric og/eller Isco f.eks. ønsker at blive i Real Madrid resten af deres karriere. Eller Benzema for den sags skyld. Heller ingen der garanterer, at de ikke bliver solgt før eller siden. Af den ene eller den anden grund. Det kan være de bliver solgt før eller siden. Det skete med Figo, Robben, Sneijder, Özil, Higuaín, Di María, Xabi Alonso og flere til. Og klubben levede videre på trods af deres afgang.
... og de som holder med Real Madrid ved hvordan Pérez gør. Det er simpelthen naivt at tro, at han ikke igen til sommer vil hente en 'Gálactico'. Og sommeren efter igen. Det er dét Pérez gør. De bedste spillere i verden hører til på verdens bedste hold.
Det som dog irriterer mig er, at klubben skal af med cirka 100 mil € igen. Jeg tvivler altså snart på, at disse indkøb "tjener sig selv ind igen" i form af trøjesalg og mm.
For mit eget vedkommende er jeg ikke i tvivl. Pogba er født til at spille i Real Madrid. Nuvel, spillere som Reus, Hazard og Sterling er fantastiske spillere - lige så talentfulde som Pogba - om end jeg ikke ser en af dem nå op på et niveau hvor vi kommer tæt på Ronaldo og Messi. De er fantastiske offensivspillere, som kan så mange ting, men jeg tvivler på om de har det lille ekstra gear og helt ekstraordinære. Som f.eks. at kunne score bare 30-40 mål i en sæson, være kampafgørende (tilstedeværelse, mål og assists) på den helt store scene og præstere over længere tid på et højt niveau.
Synes du selv det er en fair sammenligning? Hehe :) Her taler vi om klodens absolut 2 bedste spillere, hvor der oven i købet er snakke om, at de måske er historiens bedste spillere. Ronaldo og Messi skal man aldrig sammenligne spillere med, for så er ingen gode nok. Personligt mener jeg, at det er unfair at "forvente", omend det bare var et eksempel, en offensiv spiller skal op og runde de 30-40 mål, blot fordi vi har set Messi og Ronaldo gøre det i flere år i træk, og så endda spillere som alle er langt mere chanceskabende, end decideret afsluttere.
Måske er alt sat på spidsen, men hvis man læser få sætninger videre, så skriver du netop, at du ikke vil forvente samme antal mål af en central midtbanespiller.
Det er godt nok noget af en forventning, hvis du spørger mig.
Han (Pogba) kan lidt af det hele (sågar evnen til at kunne score mere end hvad man ellers forventer af en central midtbanespiller, eftersom han er en god afslutter og kan skabe nogle ting på egen hånd). Det kan de tre andre ikke, selv om de er blændende og unikke offensivspillere. De gør sig bedst på den sidste tredjedel af banen, mens Pogba kan dække hele banen.
Her er jeg tilgengæld fuldstændig målløs! Mener du i ramme alvor, at spillere som Reus, Sterling og Hazard ikke kan skabe ting på egen hånd? Og så fordi de ikke dækker hele banen som Pogba f.eks. gør det? I øvrigt, så forstår jeg slet ikke hvorfor de 3 førstnævnte overhovedet skal sammenlignes med Pogba?. Vi taler her om 3 offensive spillere, som alle er total chanceskabende på deres respektive hold, og spillere der konstant bliver søgt, hvis der skal ske noget farligt, men sammenlignet med en ganske normalt central midtbanespiller som kan lidt af det hele. Ikke, at Pogba ikke er verdensklasse, men forstår simpelthen ikke sammenligningen, og slet ikke logikken enten eller.
Nu ved jeg du mener, at verdensklassespillere ikke nødvendigvis skal have en plads på holdet, fordi de kan indordne sig, men jeg vil godt vove at påstå, at Pogba vil floppe fælt, hvis man erstatter ham med Bale, Ronaldo eller Benzema, hvis man vel at mærke ikke skal skifte system og taktik.
Ellers er jeg egentlig godt enig med resten af dit indlæg, men enten har jeg misforstået bigtime, ellers så er jeg godt nok uforstående overfor din "logik" :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Synes du selv det er en fair sammenligning? Hehe :) Her taler vi om klodens absolut 2 bedste spillere, hvor der oven i købet er snakke om, at de måske er historiens bedste spillere. Ronaldo og Messi skal man aldrig sammenligne spillere med, for så er ingen gode nok. Personligt mener jeg, at det er unfair at "forvente", omend det bare var et eksempel, en offensiv spiller skal op og runde de 30-40 mål, blot fordi vi har set Messi og Ronaldo gøre det i flere år i træk, og så endda spillere som alle er langt mere chanceskabende, end decideret afsluttere.
Måske er alt sat på spidsen, men hvis man læser få sætninger videre, så skriver du netop, at du ikke vil forvente samme antal mål af en central midtbanespiller.
Det er godt nok noget af en forventning, hvis du spørger mig.
Jeg sammenligner ikke. Jeg perspektiverer. Det er umuligt at sammenligne med Ronaldo og Messi, eftersom de er så meget bedre end de andre. Hvilket jeg har udtrykt op til flere gange på dette forum. Den eneste sammenligning der reelt set er, er at de er offensivspillere som de andre jeg nævnte. I bund og grund opstiller jeg heller ikke en forventning. Jeg skriver at jeg ikke mener de har det lille ekstra gear (og det er måske unfair, eftersom Ronaldo og Messi har løftet overliggeren, selv for hvad det lille ekstra gear indebærer), om end det vil være glædeligt hvis de selv beviser det modsatte. Ergo mener jeg heller ikke de er bedre end de offenivspillere der er, men snarere på niveau med. Her mener jeg omvendt, at Pogba er bedre end eller har talentet til at blive bedre end de centrale midtbanespillere der er, og dermed kan gå direkte ind på holdet. Det mener jeg ikke Reus, Hazard eller Sterling f.eks. kan - i hvert fald ikke lige nu - eftersom de i min optik ikke er bedre end, men snarere på højde med spillere som Bale, James, Isco, Benzema og Jesé.
Dios skrev: Her er jeg tilgengæld fuldstændig målløs! Mener du i ramme alvor, at spillere som Reus, Sterling og Hazard ikke kan skabe ting på egen hånd? Og så fordi de ikke dækker hele banen som Pogba f.eks. gør det? I øvrigt, så forstår jeg slet ikke hvorfor de 3 førstnævnte overhovedet skal sammenlignes med Pogba?. Vi taler her om 3 offensive spillere, som alle er total chanceskabende på deres respektive hold, og spillere der konstant bliver søgt, hvis der skal ske noget farligt, men sammenlignet med en ganske normalt central midtbanespiller som kan lidt af det hele. Ikke, at Pogba ikke er verdensklasse, men forstår simpelthen ikke sammenligningen, og slet ikke logikken enten eller.
Nu ved jeg du mener, at verdensklassespillere ikke nødvendigvis skal have en plads på holdet, fordi de kan indordne sig, men jeg vil godt vove at påstå, at Pogba vil floppe fælt, hvis man erstatter ham med Bale, Ronaldo eller Benzema, hvis man vel at mærke ikke skal skifte system og taktik.
Ellers er jeg egentlig godt enig med resten af dit indlæg, men enten har jeg misforstået bigtime, ellers så er jeg godt nok uforstående overfor din "logik" :)
Hvor læser du jeg skriver, at jeg ikke mener de kan skabe ting på egen hånd? Det tænkte jeg nok. Det har jeg altså ikke sagt. Tværtimod har jeg gjort til kende, at de alle tre er fantastiske fodboldspillere, som kan så mange ting, og endda i min optik er lige så talentfulde som Pogba. Kriterierne og forudsætninger er bare forskellige. Det har jeg rent faktisk skrevet ordret. Og for at gentage mig selv, så sammenligner jeg ikke direkte, men inddrager dem som eksempel i forhold til min pointe. Det er fint du ikke forstår min logik. Det er en ærlig sag. Hver sin mening. I øvrigt skriver jeg heller ikke på noget tidspunkt, at Pogba skal erstatte Bale, Ronaldo eller Benzema. Det er for mig lige så "way off", som noget af det jeg har skrevet måske er for dig.
Meget af det jeg skriver bunder forresten i følgende pointe: Pogba er et monster. Fysisk og teknisk. Jeg kan se ham dominere og blive verdens bedste, fordi han kan stort set alt. Han kan forsvare, angribe og bygge op fra egen banehalvdel - nærmest fra kanten af eget felt - og selv afslutte som målscorer. Med det talent han har kan jeg se ham blive en altdominerende spiller inden for en nær fremtid. Det kan jeg godt lide ved ham. I forhold til Reus, Sterling og Hazard, så er de alle tre fantastiske offensivspillere, der kan så meget på egen hånd og ligeledes evner at afgøre kampene alene. De er iøjnefaldende spillere og jeg prøver ikke at tage noget som helst fra dem. Deres evner, kunnen og talent taler egentlig også for sig selv. Jeg kan bare bedre lide udsigten til en spiller, der kan noget af det hele og er over alt på banen, frem for spillere der primært gør sig på den sidste tredjedel af banen. Det er det perspektiv jeg sætter det i og derfor jeg nævnte de tre som eksempel. Jeg sammenligner ikke Pogba direkte med de tre, for de er forskellige typer og jeg mener ikke man som sådan kan sammenligne dem direkte.
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
1. Casillas/De Gea
2. Varane
3. Pepe
4. Ramos
5. Coentrao
6. Khedira/ny
7. Ronaldo
8. Kroos
9. Benzema
10. James
11. Bale
12. Marcelo
13. Navas
14. Ledig
15. Carvajal
16. Lucas
17. Arbeloa/ny
18. Nacho
19. Modric
20. Jesé
21. Ledig
22. Ledig
23. Isco
24. Illarra/ny
25. Pacheco
Umiddelbart tror jeg, Illarra, Khedira og Arbeloa ryger, hvor jeg stadig tror og håber på Casillas bliver nogle sæsoner endnu.
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- FranciscoISCO
-
- Platin bruger
-
El_Juan skrev: Pogba er ekstraordinært talent. Det burde en hver fodboldelsker kunne se. Knægten dækker hele banen og der er som sagt stort set ikke det, som han ikke allerede kan i en alder af snart 22 år. Og han bliver blot bedre med årene. Det er heller ikke just nogen ulempe, at han spiller i en liga, som rent rent taktisk vel er den mest krævende, om end kvaliteten af spillerne og topniveauet generelt set ikke måler sig med andre store ligaer. Det er bestemt ikke ensbetydende med, at Serie A er nogen nem liga. Tværtimod. I øvrigt bærer han Juventus langt hen ad vejen i denne sæson. Især den seneste tid hvor han virkelig har ramt topformen.
Det er måske lidt naivt at tro, at man kan afvente og håbe på at hente Pogba billigere end som så. Af to simple grunde. 1) En spiller med hans kvaliteter og talent vil ikke komme til at gå for peanuts. 2) Allerede nu kædes han sammen med Paris Saint-Germain, Manchester United, Manchester City, Chelsea, FC Barcelona og Real Madrid. Og selvfølgelig står en spiller af hans kaliber på listen i alle de store klubber. Der er formentlig ikke tid til at vente og potentielt set kan det ende med en regulær budkrig.
Jeg siger heller ikke, at han nødvendigvis skal komme til sommer. Men det kan meget vel blive sådan, at hvis Pérez og Real Madrid virkelig gerne vil have ham, så kan det blive nødvendigt at melde sig på banen allerede til sommer, hvis nogle af de andre interesserede klubber gør alvor af interessen.
For mit eget vedkommende er jeg ikke i tvivl. Pogba er født til at spille i Real Madrid. Nuvel, spillere som Reus, Hazard og Sterling er fantastiske spillere - lige så talentfulde som Pogba - om end jeg ikke ser en af dem nå op på et niveau hvor vi kommer tæt på Ronaldo og Messi. De er fantastiske offensivspillere, som kan så mange ting, men jeg tvivler på om de har det lille ekstra gear og helt ekstraordinære. Som f.eks. at kunne score bare 30-40 mål i en sæson, være kampafgørende (tilstedeværelse, mål og assists) på den helt store scene og præstere over længere tid på et højt niveau. Her er det efter min mening anderledes med Pogba. Forudsætningerne skiller sig ud, for jeg vil ikke forvente et lige så højt antal mål af en central midtbanespiller, men alt det andet mener jeg han har potentiale til at levere. Han kan lidt af det hele (sågar evnen til at kunne score mere end hvad man ellers forventer af en central midtbanespiller, eftersom han er en god afslutter og kan skabe nogle ting på egen hånd). Det kan de tre andre ikke, selv om de er blændende og unikke offensivspillere. De gør sig bedst på den sidste tredjedel af banen, mens Pogba kan dække hele banen.
Og spørgsmålet om hvad Real Madrid skal bruge Pogba til og hvem han skal spille i stedet for? Det spurgte mange ligeledes om inden Kaká, Benzema, Ronaldo, Isco, Bale, James og så videre kom til klubben. Det er de samme spørgsmål der altid dukker op hver gang. Sjovt nok, så løser det sig også hver gang. Alligevel kommer spørgsmålene om og om igen. De der ønsker Reus til klubben er vel blevet spurgt om det samme. Hvad skal Real Madrid med ham, hvem skal han spille i stedet for og hvorfor? I forhold til Pogba og min egen holdning, så forholder jeg mig til, at Pogba er et ekstraordinært talent. Og ekstraordinære spillere og talenter har altid en plads i Real Madrid. Det viser historien. Jeg bekymrer mig ikke så meget om, hvem han skal "erstatte" eller "spille i stedet for". De første 14-18 spillere på et hold af Real Madrids kaliber skal være topklasse og så gør det for så vidt ikke noget, at der er to klassespillere til hver position. Det er Real Madrid vi har med at gøre, ikke en segunda-klub. Spillerne skal præstere og vise de er og vil være bedst.
Tænk sig. Jeg ville mene det er helt fantastisk, hvis Real Madrids midtbane kommer til at tælle Modric, Kroos, Pogba, Lucas Silva, Isco og James. Der er heller ingen der siger, at Modric og/eller Isco f.eks. ønsker at blive i Real Madrid resten af deres karriere. Eller Benzema for den sags skyld. Heller ingen der garanterer, at de ikke bliver solgt før eller siden. Af den ene eller den anden grund. Det kan være de bliver solgt før eller siden. Det skete med Figo, Robben, Sneijder, Özil, Higuaín, Di María, Xabi Alonso og flere til. Og klubben levede videre på trods af deres afgang.
... og de som holder med Real Madrid ved hvordan Pérez gør. Det er simpelthen naivt at tro, at han ikke igen til sommer vil hente en 'Gálactico'. Og sommeren efter igen. Det er dét Pérez gør. De bedste spillere i verden hører til på verdens bedste hold.
Stærkt indlæg.
Pogba er også for mig en af de absolut mest attraktive spillere, der er på markedet. Jeg har kun set få kampe med ham og det meste af min viden er sådan set pr. omdømme og youtube sammendrag. Men bedømt udfra det indtryk jeg trods alt har været i stand til at sætte sammen, så giver jeg dig helt ret; han virker til at kunne lidt af det hele! Først og fremmest er det nævneværdigt, at han lader til at have et enormt teknisk repertoire, samtidig med at han kan bidrage med noget fysisk styrke - hvilket er en dimension vores midtbane af og til mangler. Fristelsen for denne spændende 'flavour' bliver blot endnu mere uimodståelig, når man tager det in mente, at manden stadig kun er 21 år! Med de rette karriere valg, og en vis portion held, kan Pogba helt sikkert gå hen og blive en seriøs Balon d'Or-kandidat.
Real Madrid skal altid have disse spillere under radaren - dette er simpelthen bare et spørgsmål om ren og skær selvopholdelse. Perez har behov for sit årlige sommer-fiks og, ja, skal Pogba hentes så er tiden nok ved at være inde. Rygterne er forståelige og selv jeg - der i min helt personlige Real Madrid-politik kan være lidt 'nærig' med pladsen på holdkortet - kan godt se logikken i at tilføje denne unge franskmand.
Når overstående så er sagt, så ville jeg altså også ønske, at Pogba kunne erhverves om et par somre, fremfor den kommende! Det vil simpelthen bare være det helt ideelle; Modric er ved at runde et skarpt hjørne og Pogba ville umiddelbart være den perfekte afløser. Henter man til gengæld franskmanden til sommer - som mere og mere tyder på - så vil jeg alligevel stille mig skeptisk overfor denne beslutning. Lad os i det mindste gøre forsøget på, at få strikket en handel sammen, som tidligst (!) sender Pogba til Real i sommeren 2016.
Real Madrid skal rigtig nok bestå af flere klassespillere end blot elleve. Derfor mener du, El_Juan, at vores klub selvfølgelig altid bør hente de allerbedste, og for at understøtte denne pointe bruger du eksempler, fra den nyere historie, som: Kaka, Benzema, Ronaldo, Isco, Bale og James. Du siger at historien har vist os, at der altid er fundet plads til disse... Ronaldo var et rigtig godt køb, det kan ingen være i tvivl om (selvom nogle måske er på vej til at glemme det...). Ganske ydmygt vil jeg dog gerne lige påpege, at først og fremmest Kaka må være et klokkeklart eksempel på en spiller, der aldrig rigtig blev fundet plads til. Derudover er jeg stadig en anelse kritisk overfor købet og den forløbelige plan med James - i særdeleshed med købene, der lå forud, af Isco og Bale in mente. Benzema er jeg blevet glad for, men jeg var til gengæld også rigtig glad for Higuain...
...Figo, Robben, Sneijder, Özil, Higuaín, Di María og Xabi Alonso forlod alle klubben, og disse frafald på holdkortet 'overlevede' vi da på sin vis, det er rigtig nok. Men hvorfor forlod disse mon klubben? I mere eller mindre samtlige tilfælde, var der tale om tilkomster der pressede overnævnte spillere ud. I nogle tilfælde viste ommøbleringen af holdkortet sig at være for det bedre, mens andre tilfælde skulle vise sig, at få en fortrydelig effekt. I forbindelse med Figo - og på min vej mod en reel pointe - så skal købet af Beckham naturligvis tages med. Der blev plads til englænderen på holdkortet, ja, men i hvilken udstrækning overlevede vi egentlig denne prestigefyldte transfer?
Verdens bedste spillere spiller på verdens bedste hold, ja, men kunsten i at skabe verdens bedste hold i praksis, er dog en noget mere kompliceret størrelse. Er det spillerne, på papiret, der skaber verdens bedste hold, eller er det rent faktisk holdet, på banen, der skabet verdens bedste hold?... Hvor stor indflydelse havde eksempelvis Zlatan og Henry på det Barca-dynasti (2008-ca. 2013), der er på vej til at gå over i historien som et af de bedste hold nogensinde? Mere eller mindre ingen. Her var det nemlig lige præcis den unikke holdsammensætningen, som udgjorde styrken.
Jeg er meget fristet af Pogba; jeg så ham rigtig gerne i den hvide trøje engang i fremtiden. Real Madrid har selvfølgelig med rette denne spiller under radaren. Men hvis vi kun har mulighed for at hente franskmanden i den kommende sommer, så synes jeg simpelthen at timingen er forkert. Så tror jeg måske hans tilstedeværelse i højere grad ville få en 'fortrydelig effekt' end en gavnlig. Så vil jeg heller undvære Pogba. Du (El_Juan) siger nemlig selv: "Der er heller ingen der siger, at Modric og/eller Isco f.eks. ønsker at blive i Real Madrid resten af deres karriere." Dette kunne meget vel være den fortrydelige effekt jeg snakker om, i forbindelse med et køb af Pogba, i den kommende sommer.
Verdens bedste holdsammensætning skaber verden bedste hold. Vi snakker om, at vi i Modric-Kroos-Isco-konstellationen lige nu besidder en af de absolut stærkeste midtbaner; denne vil jeg på ingen måder risikerer med endnu en 'stjernetilkomst' i sommeren 2015.
Altid Real Madrid.
Hvis jeg var enehersker i Real Madrid ville jeg eksempelvis aldrig have hentet Bale, simpelhen fordi han ikke passer 100 % til den position og rolle han er købt til. Heldigvis er talentet, arbejdsiveren og ydmygheden så stor hos waliseren, at det jo nok skal gå. Mens Kaka og Zlatan er glimrende eksempler på, at individuel kvalitet og talent ikke er nok til, at man bliver en stor succes - selv de bedste kan være fejlcastede.
På den ene side tænker jeg, at der ikke er plads til Pogba. James, Modric, Kroos, Bale, Ronaldo og Benzema er sikret pladser i startopstillingen, og ingen ønsker at sende Isco på bænken. "Jamen ingen kan da være sikret pladser i startopstillingen, det er da op til træneren?" Der er også noget der hedder politik;) Medmindre man kan køre med roterende skader, så tror jeg at Pogba bedste chance er, at man får et uimodståeligt tilbud på Bale.
På den anden side, så kan Pogba spille samtlige postiioner i min elskede 4-4-2 opstilling, og han vil endda passe perfekt ind. Måske aller bedst som højre midtbane i en rolle som den Isco og James spillede tidligere på sæsonen. Det ville måske også betyde, at der ville komme nogle bedre indlæg end de ?!!%&#!-indlæg som Carvajal og Bale har beriget os med de sidste par måneder;-)
Spørgsmålet er jo så også, om man sidder med to muligheder: Reus til 25 mio. euro, og Pogba til 80 mio. euro. Hm...... Jeg vil faktisk mene at man får mere ved købet af Pogba, men man får næppe mere for pengene.
Et muligt problem er også, at man ikke må glemme hele kernen til succes: en homogen trup, med en kulturel forankring i det spanske (latino)... Vi må aldrig igen komme ud i, at truppen består af 20 forskellige superstjerner, som ikke er købt fordi de løser et sportsligt problem, og hvor ingen i øvrigt kan spansk (eller kender til Real Madrid). Så man bør overveje at være særdeles varsom med sine køb - også fordi vi jo ikke har nogle spillere der er gamle og slidte, tværtimod - og Isco, Jesé og måske endda José R skulle gerne have bare en lille chance for at fortsætte deres udvikling.
En sidste bemærkning omkring Modric: Mange har påpeget, at han snart bliver 30 år gammel, og måske passerer toppen af bakken. Men hertil vil jeg sige: Prøv at kig på ham; han bevæger sig som en teenager! Han bevæger sig faktisk meget lig Andrea Pirlo, som i 2011 skiftede gratis til Juventus.... Han var 31, og man regnede med at han kunne falde i niveau hvornår det skulle være. Men Pirlo og Modric er ikke bare godt bygget og letbenede. De spiller også mere med hovedet end med musklerne, og får derfor ikke så mange hårde slag. Så jeg tror at man skal vente minimum 18 måneder, før man begynder at overveje Modric fysiske tilstand...