Madridismo
- LosMerengues30
- Gæst
-
Ok, så trøjesalgene, uagtet om de fylder en forsvinende lille del af den samlede omsætning, er altså det vigtigste element, fordi det netop drejer sig om Káka og Ronaldo. Ok, så ved vi det.
Jeg kan nu nævne en hel del spillere, som har været rygtet til Real Madrid i årevis under Pérez og som ikke blev købt. Men ok, det hjælper selvfølgelig på eventyret, hvis man kan koge det ned til "næsten alle".
Tak for kaffe.
Og hvem i alverden er Nick Romano?
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Hugol
- Gæst
-
Det burde ikke være svært at forstå..
Ja real madrid har rygtet over 25 spillere til klubben hver sæson men det er jo også mediernes skyld. Men Perez har fået stort set alt det han har ønsket siden han kom til klubben og specielt inden for de sidste 3 år. Han stjal jo også inters Mourinho..
Jeg håber ikke din kaffe var kold.
- LosMerengues30
- Gæst
-
Du behøver altså ikke forklare mig, at et stort trøjesalg tyder på popularitet, det siger vel for dælen sig selv. I stedet for at skrive tåbelige ligegyldigheder, så sæt dig ind i det jeg rent faktisk skriver og kom tilbage med fornuftige modargumenter. Det andet kan vi altså ikke bruge til noget som helst i debatten.
I øvrigt fandt jeg din indledende kommentar komisk, da du taler på vejne af flere millioner mennesker. Mit modsvar var såmænd også blot en sidekommentar i vores indledende diskussion og min sidebemærkning var modsat din en garanti, nemlig at folk som regel foretrækker titler og flot spil, også er det ligemeget om spilleren hedder Zidane eller Sneijder.
Desuden forholder du dig ikke til noget af det jeg skriver (næsten), så lad os bare lukke den her. Men ja, kaffen er desværre blevet kold.
- LosMerengues30
- Gæst
-
- Hugol
- Gæst
-
Nick Romano er en bruger på bold.dk som mente at Perez havde været ude på at hente nogle spillere hvor Puyol gik ind under denne liste. Grinte lidt af det!
Undskyld, men jeg bør ikke stramme op. Jeg mener bare at din kommentar om den samlede omsætning ikke havde betydning i forhold til hvilke spillere folk ønsker til klubben.
Og så må jeg sige at selvf ønsker folk titler og flot spil fremfor at satse på store stjerner uden at vinde noget. Men nu har Perez haft 5 år hvor han har formået at få det til at hænge sammen. Vi har de sidste to sæsoner haft et gevaldigt løft i vores spil og resultater. Og de 3 første år i hans præsident periode kan man kun komme frem til at Real Madrid spillede noget af det flotteste fodbold, fodbold-verden har set.
- LosMerengues30
- Gæst
-
Vi håber jo allesammen (forhåbentlig), at Pérez og dermed klubben som helhed får succes. Nu når vi snakker om helhed, så har det heller ikke gået alt for godt med basketball-afdelingen under Pérez, mens det gik bedre under Calderón. Man fornmmer et mønster...
Calderon lovede også spillere til fansene. Nærmere bestemt Robben, Fabregas, og Ronaldo. Robben fik han, Ronaldo fik han også - næsten 3 år efter - og Fabregas venter vi stadig på. På trænerposten gjorde han lige nøjagtig det samme som Perez - da han fyrede en vanvittig populær træner efter en mesterskabssæson. Og ansatte en langhåret tysker i stedet.
"Min sidebemærkning var modsat din en garanti, nemlig at folk som regel foretrækker titler og flot spil, også er det ligemeget om spilleren hedder Zidane eller Sneijder."
Lige nøjagtig. Og "Los Galacticos" spillede noget af det smukkeste fodbold nogensinde. 2001/02 CL-sæsonen var fremragende, og hvem husker ikke Ronaldos 3 smukke træffere på Old Trafford. Jeg nød da også at se spillerne løfte mesterskabstrofæet i 2006/07, men jeg kunne fanme godt have været det nervepirrende drama foruden. Real kom bagud i stort set hver eneste kamp, og forsvaret var fuldstændig til rotterne. Det kan godt være Capello blev kritiseret for det defensive spil, men det var ikke Raúl Bravo, Salgado, Helguera og en kortglad Ramos der vandt det mesterskab! Jeg vil hellere se Galactico skide på forsvaret og vinde 7-3 frem for Capello-holdet med 2 defensive midtbanespillere vinde 3-2.
De største oplevelser jeg har haft som Real Madrid-fan har været CL-sejrene i 2000 og 2002, kampene mod United i 2003, La Liga titlen i 04/05 og Copa del Rey sejren i 2011. Jeg er selvfølgelig glad for alle mesterskaberne ind i mellem også, men Barcelona havde en lang periode hvor de spillede langt under niveau, og Real Madrids spil med to defensive midtbanespillere synes jeg ikke om. Det gør jeg sådan set stadigvæk ikke, men det bliver heldigvis også kun praktiseret mod Barcelona, der i sidste sæson var et bedre hold end Real Madrid. Dengang var der ikke nogle hold i Spanien der var bedre end Real.
Lige nu er Barcelona stærkere end de måske nogensinde har været, og Real Madrid endte 4 points efter, slog dem i pokalfinalen, og spillede op med dem i CL. Da Calderon regerede var Barcelona nede i en historisk bølgedal, og Real Madrid endte 18 points foran dem i en af mesterskabssæsonerne. Den anden mesterskabssæson blev afgjort på to sidste-minuts-scoringer i samme spillerunde, der begge gik Real Madrids vej.
At se Real Madrid spille er en oplevelse, og det var det bestemt ikke på samme måde under Calderon. Perez ved hvad fansene vil have, og lige nu vil fansene have titler. Da han tog over i 2001 vandt holdet allerede masser af titler, så dengang gav han fansene nogle spillere der kunne få holdet til at spille smukt samtidig med.
Desuden er brevstemmeskandalen ikke ligefrem med til at tælle op i det samlede regnskab, men overordnet set er der ingen tvivl om hvem jeg synes bedst om.
- LosMerengues30
- Gæst
-
Nej, men ville du have været foruden et utal af flotte og utrolige comebacks og ufattelig fightervilje i 2006-2007 sæsonen, smukt spil i 2007-2008 sæsonen, købene af Higuain, Marcelo, Pepe osv. Sådan kan man jo blive ved.
Der er i øvrigt en hel del faktuelle fejl i dit indlæg, som dog alt i alt er udmærket. Pérez blev præsident i sommeren 2000, vi vandt ikke noget mesterskab i 2004-2005, det gjorde Barcelona derimod. Jeg tror du tænker på 2002-2003.
Barcelona var netop ikke inde i en historisk dårlig periode under Calderón, da de netop havde vundet 2 mesterskaber i træk og en CL-titel på 2 år. Det var snarere i perioden 2000-2004, at de var historisk ringe og endda ikke spillede CL i en sæson. Altså den periode, hvor Pérez har haft mest succes i sine 8 år.
I øvrigt er det ligegyldigt hvem af Pérez og Calderón der har været bedst. I mine øjne har ingen af dem været gode nok. Mine modsvar skulle bare ses, som en anden vinkling (dog korrekt en af slagsen), end den Hugol og M_linding præsenterede, altså Pérez er frelseren osv.
Og Capello blev jo netop fyret, fordi at hans stil ikke var foranderlig med den Real Madrid fansene ville have. Og det var jeg såmænd enig i. Det gik jo også udmærket sæsonen efter, hvor man vandt en af de mest overbevisende mesterskaber længe og blandt andet slog Barcelona hjemme 4-1.
Det var da en umådeligt arrogant holdning at have. Det er muligt at du ikke mener det samme som dem, men at fremstille din egen holdning som den eneste rigtige er godt nok snæversynet og arrogant.
Jeg skulle nok have researchet de præcise årstal inden jeg postede mit indlæg, det har du ret i.
- dumdidadum
- Senior bruger
-
Nu har jeg ikke læst noget om økonomien, men det med at trøje salgene hos de populære kun udgør en lille del af den samlede omsætning, det vel ikke helt rigtigt.
De populære gutter der sælger trøjer er vel også med til at få folk på stadion, de med til at skaffe fans fra udlandet, skaffe turister der tager en "Tour de Bernabéu", skaffe TV seere, bedre TV aftaler, osv osv.
Nu har jeg ikke helt 100 på jeg har læst hele jeres diskussion helt flittigt, da der jo er rimelig meget :)
Bed bare lige mærke i din bemærkning om at trøje salgene ikke er vigtige, men TV-aftalen er langt vigtigere. Men er det ikke de populære spillere der danner rammerne om TV-aftalen?
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
På nuværende tidspunkt har Florentino Perez været et gedigent flop på det sportslige plan. Ingen resultater, fiasko på fiasko, på fiasko, på fiasko.
Han har ikke desto mindre skaffet en interessant trup og tingene kan stadig vende. Derfor kan Perez blive en historisk præsident også på det sportslige plan, men det kræver nu engang resultater og dem skal man ikke roses for, før de kommer. Og lad os så komme tilbage til Madridismoen, alternativt må en ny tråd om Perez oprettes.
- Donmanuello
- Junior bruger
-
Tror du ikke trøjesalget afhænger af, hvilket navn, der står på ryggen af af de trøjer, der findes rundt om i butikkerne på kloden? Jeg tvivler på, at der findes mange Real Madrid trøjer rundt omkring med f.eks. Neymar i øjeblikket. Så hvordan ved vi om det er en spiller fans'ene vil have?
De fleste butikker, der sælger Real Madrid trøjer, som jeg har været inde i har stort set kun haft dem med C.Ronaldo og Kaká. Skal jeg tage det som et tegn på, at de andre trøjer er revet væk, eller at det er en af dem, som jeg bliver nødt til at købe?
Du lægger alt for meget i trøjesalget.