Madridismo
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Madridismo er andet end en præsidents resultater, så lad os vende tilbage til trådens emne.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- LosMerengues30
- Gæst
-
Hvordan kan det nogensinde være tegn på arrogance og snæversynethed, når mine argumenter bygger på fakta modsat andres gisninger?
Det er nemlig korrekt, at vi kunne hente stjernespillere i perioden 2006-2009, som jeg vist også har argumenteret for, det er også korrekt, at Calderón havde betydelig sportslig succes i sine 2,5 år (også forholder jeg mig ikke til, hvordan han var som præsident), at trøjesalgene udgør en ufattelig lille andel af den samlede omsætning, at fans ikke vil have store navne som det første, men snarere titler og flot spil. Og det er heller ikke faktuelt forkert at påpege, hvor få titler Pérez har vundet i forhold til de ufattelige summer han har brugt på indkøb.
- LosMerengues30
- Gæst
-
Jeg tror du har misforstået, hvad jeg egentlig ville frem til (havde du nok ikke gjort, hvis du havde læst hele diskussionen). Min pointe var såmænd blot, at trøjesalgene af føromtalte Ronaldo og Káka udgjorde en meget lille del af den samlede omsætning. Men selvfølgelig, det siger sig selv, at man skal have en betydelig sportslig succes og dertilhørende store navne for at opretholde interessen og prestigen hos klubben, uagtet at der findes mange trofaste støtter af holdet.
Men ellers så har jeg igennem hele debatten haft den samme holdning som raul7=kongen har fremført.
<font color=7A0000>*INDLÆG ER RETTET AF BRUGER</font>
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Mht. Pedro Leóns situation:
Jeg synes det er absolut usmageligt den måde Real Madrids ledelse og Mourinho har behandlet manden efterladt i Madrid. Jeg forstår godt hvis Pedro ønsker at sagsøge Real Madrid CF for mange millioner, fordi klubben fratrækker ham muligheder for fremtidens indtjening.
Pedro León og Real Madrid har indgået en skriftlig aftale på kontrakt, der binder ham til klubben når klubben ønsker hans service og klubben til at give ham træning så længe kontrakten gælder eller indtil begge parter er enige om at bryde kontrakten. Eftersom én part ikke ønsker at bryde kontrakten, gør den sig altså stadig gældende. Det er altså dybt ulovligt at ikke tage Pedro med på flyet til USA medmindre der er specielle klausuler i Pedro's kontrakt.
At spilleren ikke har levet op til klubbens forventninger og dermed bliver kasseret til kampene, er hvad det er. At spilleren bliver fratrukket træningsmuligheder og bliver udelukket fra holdet, er ikke lovligt medmindre han offentligt har dummet sig, hvilket slet ikke er tilfældet. Han har på ingen måde skadet klubben Real Madrid og skal derfor ikke straffes.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Rubæk
- Gæst
-
- dumdidadum
- Senior bruger
-
Hvis ikke de finder en spiller god nok til A-truppen, så der ikke nogen grund til at han spiller med dem. Sådan er det vel bare?
Redigeret; Og lur mig om han ikke har mulighed for at træne så meget han lyster, bare ikke med truppen der er i USA.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Dermed kan han godt sagsøge klubben Real Madrid, fordi de indirekte tager en stor pose penge fra ham. Det er desværre lynende logisk og det undrer mig at klubben vil gå til de længder for at sende Pedro et signal om at han skal finde sig en ny klub. Som jeg ser det så er det klubbens eget problem at de har lavet en lang kontrakt til en spiller, der ikke alligevel havde niveauet til at overbevise træneren. Surt show Real Madrid: betal prisen.
Situationen havde set helt anderledes ud hvis Pedro León var blevet "advaret" om at han ikke ville blive taget i betragtning til USA turen for længe siden. Nu står han i en dårlig situation, hvilket berettiger ham til anklagen.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Jeg synes dog også spillere tuder. Kontrakter går begge veje. Når en spiller ikke leverer - og det kan man vel godt sige Leon ikke har gjort - kan en klub ikke forlange spilleren går ned i løn eller lignende. Er det den anden vej og spilleren leverer over forventning, kan Di Maria(m.fl.) godt forlange en højere løn, selvom det er midt i en kontraktperiode.
Så vidt jeg ved skal Leon stadig møde op til daglige træninger i Madrid og lur mig om der ikke også er trænere til stede. Han får nok også en løn udbetalt hver uge, som flere herinde ikke får på årsbasis.
Det er professionel fodbold, han vidste han gik ind til en svær kamp og det er en del af gamet, at gør man det ikke godt nok skal man videre i systemet. Jeg synes ærlig talt spillerne tuder, når de snakker om at sagsøge klubberne på grund af den slags.
EDIT:
Og så har det for øvrigt lige siden klubben skrev under med José Callejon, stået soleklart for enhver der følger Real Madrid, at Leon var fortid. Mere lyn fra en klar himmel er der trods alt heller ikke tale om.
- jj_madridista
- Gæst
-
Jeg synes måske du overreagerer en lille smule mht. Pedro León.
Som jeg for nogle dage siden skrev i tråden 'Truppen 11/12', så er det blevet en principsag for Pedro León, som jeg på sin vis godt kan følge ham i, men når alt kommer til alt, så må han bare anerkende, at han bør søge væk fra Real Madrid, selvom jeg i høj grad også godt kan se det fra hans side af.
I Real Madrid bliver der stort set ikke solgt en spiller uden spilleren er blevet presset ud af klubben. I min verden er det meget usmageligt !
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Hvis det er Real Madrid ånden, så er klubben helt nede og skrabe. Jeg kan ikke se nogen vej udenom end at bide i det sure æble, punge ud og behandle sine spillere ordentligt fra nu af. Det er klubbens egen fejl at de har lavet en lang kontrakt til en spiller, de ikke skal bruge efter et år. Øv bøv det koster
- jj_madridista
- Gæst
-
Dette pointerede jeg også i forlængelse af det jeg skrev i den anden tråd.
Real Madrid har selvfølgelig også et ansvar. Ikke mindst i henhold til de kontraktmæssige forhold. Det er nu en gang dem som har udstyret Pedro León med en kontrakt.
Omvendt, så er det hård kost i fodboldverdenen. Der vil altid være ofre. Det er beundringsværdigt, at Pedro León kæmper for sin sag, men medmindre han er decideret dum, så ved han også godt hvordan det ender - og så bør han også få afklaret dette hurtigst muligt og søge væk.
Jeg synes stadig du gør et større nummer ud af det, end det egentlig er, selvom jeg godt kan følge dig. Dette foregår i alle klubber. Ikke kun i Real Madrid. Sådan er det nu en gang også i sportens verden.
Det går begge veje. En kontrakt går begge veje.