Madridismo

15 år 1 måned siden #325 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Madridismo
Jamen så er vi bundenige!

Jeg synes nu bare at Real Madrid burde være bedre end gennemsnittet og ikke tryne sine spillere på den måde. Måske man bare skulle have en eller tre seriøse snakke med ham i løbet af afslutningen på sæsonen eller i sommerpausen. På den måde kunne han være blevet advaret ordentligt i stedet for denne "charade".

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
14 år 11 måneder siden #326 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Madridismo
Malo feo y Barato

• Hugol
  • Gæst
  • Gæst
14 år 11 måneder siden #327 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Madridismo

• TBM88
  • Gæst
  • Gæst
14 år 8 måneder siden #328 af TBM88
Besvaret af TBM88 på emne Madridismo
Jeg kan altså ikke lade være med at væmmes over den seneste artikel "Real Madrid sikrer 4500 børn en hvid jul".

Først og fremmest sætningen "Real Madrid ligger i folks hjerter og folk ligger i Real Madrid hjerte". Hold nu op med det pladder! Det kaldes CSR, Corporate Social Responsibility, og går ud på at det forventes af store multinationale virksomheder, at de hjælper med at løse sociale problemer. Det er noget alle virksomheder med respekt for sig selv udnytter fordi det giver good will og en fandens god PR - og effekten af at lade være, er negativ i anden potens! Det er bestemt ikke et fænomen der er opfundet af Real Madrid.

I øvrigt ligger der jo en ekstra bonus i at dele 4500 "made-in-china"-Real Madrid souvenirs ud til små børn. Ofte ender børn med at blive fan af den klub de har deres første ting med (trøje, bold, hue whatever) så lur mig om ikke Real Madrid regner med at nogle af disse "frø" der bliver plantet vokser, og bliver pengegenerende fans om et par års tid. Det skulle undre mig andet.

Og så postuleringen af "at man ikke blot er verdens største klub, men også den mest solidariske." Igen stop det! Det skal jo ses relativt! Real Madrid er en milliardvirksomhed. Hvis BK Frem uddeler 10 bolde til en skole i valby uden så mange penge, så kan de relativ set være præcis så solidariske som Real Madrid. Skal man komme med sådan et postulat bør man have undersøgt alle europæiske fodboldklubbers budget/CSR ratio - det tvivler jeg på er info som Madridista.dk ligger inde med.

Jeg siger ikke at initiativet er dårligt, og børnene bliver da sikkert glade. Man skal bare ikke tro at F. Perez er blevet blød om hjertet op til højtiden. Det er big business!

14 år 8 måneder siden #329 af M_linding
Besvaret af M_linding på emne Madridismo
TBM88

Hvad er problemet? Hvorfor vende noget positivt til noget negativt, når ingen bliver mere glade af det?

Det handler om at hjælpe og indfri det ansvar man har, så er børnene da ligeglad med at det er sekundære "bagtanker"...

Du kan vinkle alt form for velgørenhed, i en negativ retning med din tankegang.

14 år 8 måneder siden #330 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Madridismo
Glædelig jul, TBM.

Jeg håber at nogen vil betænke dig med en gave uden at have bagtanker forbundet med det.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

14 år 8 måneder siden #331 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Madridismo
TBM har jo ret.

Forretning, forretning, længere er den ikke. Real Madrid er bare kanon gode til at brande det:)

14 år 8 måneder siden #332 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Madridismo
Naturligvis ligger der noget goodwill i det, men derudover tvivler jeg på, at der direkte kan afledes de store indtægter fra det initiativ.

Helt tilbage fra Don Santiago Bernabéus tid har det været magtpåliggende, at man bekymrede sig for alle samfundslag og ikke kun mængede sig med magt-eliten.

Jeg håber ikke, at I kun giver julegaver med forventningen om, at det kommer dobbelt igen ;-)

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

14 år 8 måneder siden #333 af M_linding
Raul har lige scoret hattrick imod Werder!

Vel at mærke målene til 1, 2 og 3-0...

Det varmer sgu altid!:)

• TBM88
  • Gæst
  • Gæst
14 år 8 måneder siden #334 af TBM88
Besvaret af TBM88 på emne Madridismo
@ Siempre Madrid

Fint at du prøver at vende min kommentar mod mig, med et personlig angreb, når jeg nu rent faktisk prøver at skabe en seriøs dialog omkring det her emne.

Jeg ved ikke rigtig hvad mit gaveforhold internt med min familie og venner har at gøre med Real Madrids gaveuddeling. (Selvom jeg sandsynligvis bruger en større del af mit rådighedsbeløb på gaver end RM gør)

Jeg prøver ikke at sige at klubben gør noget forkert - slet ikke. Jeg prøver bare at gøre opmærksom på at de ikke gør det af ren og skær godhjertethed, eller fordi de elsker de her børn specielt højt. De gør det af forretningsmæssige årsager!

Ligeledes bryder jeg mig heller ikke om at man i indlægget, får Real Madrid til at fremstå som værende bedre om mere gavmilde end alle andre klubber, for det er løgn. Alle fodboldklubber gør jo gode ting, om det så er for deres lokalsamfund eller på internationalt plan. Hvis man endelig vil udtale sig om hvem der er "bedst" bliver man nødt til at sammenligne klubberne relativt.

• haijkens
  • Gæst
  • Gæst
14 år 6 måneder siden #335 af haijkens
Besvaret af haijkens på emne Madridismo
Efter at have efterspurgt i billetter traaden, dog uden svar, prover jeg igen her:

Nogen der ved hvad forskellen er mellem; No soy sólo perfecto, soy Madridista también, og No sólo soy perfecto, soy también Madridista?

Er igang med at designe en tattoo med en ven, men nogen siger at den forste saetning er korrekt, mens der er oprettet et facebook account for det andet..

Haaber i kan hjaelpe mig!

14 år 6 måneder siden #336 af M_linding
Denne er i hvert fald korrekt:

No sólo soy perfecto, también soy Madridista

Leveret af Kunena Forum