Om Vores Rivaler IX

4 måneder 2 uger siden #10621 af nono
Besvaret af nono på emne Om Vores Rivaler IX

mohbar post=144319 skrev:

Petroleum post=144317 skrev:

DeLaRed post=144313 skrev:

Dybbøl post=144312 skrev: Barca er igang. Fedt at de reagere pga deres dårlige placeringen i Ligaen og exit fra CHL. Torres fra City er angiveligt Barca spiller, AC fra Chelsea skulle også være tæt på at skifte gratis til sommer, samtidig med at Laporta åbenbart har låst sig fast på Erling Haaland som det helt store indkøb til sommer. Forhåbentlig får vi et stærkt Barca hold igen inden længe. Modsat mange af mine Madridistas kollegaer herinde, så håber jeg at vi får et stærkt Barca hold. For et stærkt Barca hold, holder real ved ilden. 

​Men samtidigt også ret vildt at man kan oparbejde en rekord gæld og komplet ødelægge klubbens økonomi for derefter at blive ved med at købe spillere (selvom nogle af disse ankommer gratis er de ikke billige i budgettet) og nok også en af grundene til at de små/mellem klubber aldrig når helt til tops, da de helt store åbenbart aldrig betaler prisen for dårlige beslutninger. Dette er ikke første storklub der springer nemt og elegant over en forfærdelig finansiel situation og vi har også set eksempler på hold der blir udelukket fra CHL for derefter at smide nok penge efter problemet indtil det bare forsvinder igen.

Fodbold er sku en mærkelig forretning!

​Som Dybbøl håber jeg også at Barca bliver verdens næstbedste hold. Lige efter Real! Flere penge til ligaen pga større rivalisering.
Ift dit indlæg, DeLaRed, så er jeg ikke enig i at de kommer nemt og elegant over situationen. Alaba, Busquets, Pique og sikkert flere andre har massakreret deres egen løn, så Barcelona kunne få luft i budgettet. Aguero er ikke på kontrakt længere. FCB er en af de største klubber i verdenen fsva omsætning. Hvis Laporte har formået at lave et par tweaks i klubbens omkostninger, så skal de nok tjene masser af penge i takt med at de stadig har en kæmpemæssig omsætning. De små klubber bøder fordi at de ikke har omsætningen til at redde deres voksende udgifter. Det har en klub som FC Barcelona. 

Jeg håber ikke at Barcelona ender uden for top4 i ligaen og at de økonomisk smadrer sig selv. For så mister vi vores største rival; en rival som er med til at skrabe enorme tv-summer ind til vores eget budget. 

​uanset så vil det nærmest bløde i øjnene se en Haaland tørne for Barcelona og banke kasser ind på os.

Er ret inferiør med om de får spillere som Dembele eller Aguero, men Haaland er i en hrrelt anden kaliber og i den absolutte top.
En så afgørende type bør ingen madridista ønske kommer over til sin ærkerival (ikke at jeg betvivler folk herinde).

Så hellere at han vælger Bayern, så har vi i det mindste en chance for at få ham på et tidspunkt..

​Tror du skal bekymre dig mere om City. De kan matche selv de højeste lønkrav, Haaland taler sproget, de har Guardiola, de bliver med al sandsynlighed mestre i år, de mangler en decideret 9'er og Haalands egen far har spillet i City. I Real Madrid har man et dårligt forhold til hans agent, han taler ikke sproget, Ødegaard er væk, Benzema står i vejen for ham mm...

Det er jo ikke fordi jeg tror at det bliver umuligt at hente ham, jeg konstaterer bare at City på papiret har nogle fornuftige ting kørende for sig... 

Barcelona og Haaland betragter jeg som værende en dybt useriøs tanke. Hvorfor skulle Haaland nogensinde vælge Barcelona? og hvordan skulle Barcelona nogensinde financiere ham?
Sidste redigering: 4 måneder 2 uger siden ved nono.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

4 måneder 2 uger siden #10622 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Om Vores Rivaler IX
​Fodbold er følelser og derfor er det utroligt dejligt at se hvordan Barcelona flopper. På længere sigt, jo så håber man de bliver en rival igen, men for nu vil jeg sgu fryde mig over at se hvor langt de kan dykke. Jeg tror det "værste" er ovre for dem, men det har været dejligt at se dem smide så mange points og ryge ud af ChL. Det gider jeg ikke sidde og bekymre mig om :D
Følgende bruger(e) sagde tak: Elto92, DeLaRed

4 måneder 2 uger siden #10623 af Elto92
Besvaret af Elto92 på emne Om Vores Rivaler IX
jeg kan huske omkring 2008 og op efter har barcas fans været noget der grænser sig til det ækle.

De havde nok i baghovedet at deres håneret de næstkommende år, kun var på lånt tid. for hold da op de har slet ikke kunnet styre sig selv.

dejligt at se, at de er nede på jorden igen. helt tamme og hvor er det skønt.

4 måneder 2 uger siden #10624 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Om Vores Rivaler IX
​Varane med hans første kamp siden skaden. Han ligner stadig Bambi på glat is. Usikker som bare fanden og virker generelt akavet. Havde det på samme måde med ham i slutningen af hans Real karriere. Jeg føler virkelig at vi har ramt helt rigtig med både salget af Ramos og Varane.
Sidste redigering: 4 måneder 2 uger siden ved Kiwes.
Følgende bruger(e) sagde tak: Elto92

4 måneder 2 uger siden #10625 af Elto92
Besvaret af Elto92 på emne Om Vores Rivaler IX
set i bagklogskabens uendeligt klare lys så var det jo noget af det mest geniale at sælge vores to stjerner i midterforsvaret.
og jeg gik på daværende tidspunkt og tænkte "hvad fanden sker der for Perez" at sælge sine to midtstoppere i selv og samme transfer vindue.

og jeg husker jeg læste i barca forums hvor meget de hyldede det og skrev, at nu var Real Madrid i den grad svækket op til sæsonstart

og nu 6 måneder senere er jeg uendelig stolt og barca er i europa league.

fodbold er en utrolig sport :)
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

4 måneder 2 uger siden #10626 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
En af de helt store forskelle på Barcelona og Real Madrid er, at Barca er en klub der har gode momenter, hvor Madrid forventes at være på toppen hele tiden.

Barca er afhængige af individualister som Cruyff (både som spiller og træner), Ronaldinho, Messi, Pep (som træner) etc.

Når Barca ikke lige rammer en gylden generation, så er de ret middelmådige. Real Madrid har også gyldne perioder som i 50'erne, La Quinta del Buitre og senest de 4 CL på 5 år. Men forskellen er, at vi også kan vinde selvom vi ikke er i en gylden periode.

Fans og medier er på en måde tilfredse og indforståede med, at Barca lige skal bygge op igen. Lige vente på den næste frelser, være sig Haaland eller whoever. Det vil aldrig blive tolereret i Madrid. Vi mistede Ronaldo, men stadig forventedes det at vi konkurrerede om alle titler. Nu har vi mistet Varane og Ramos også - so what? Vi er stadig Real Madrid og vi ligger suverænt til at vinde ligaen.

Barca spiller i perioder og øjeblikke og Real Madrid er en vindermaskine. Derfor har vi 8 (snart 9) La Liga titler mere end Barca og 8 (!) CL titler mere end dem.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018

4 måneder 2 uger siden #10627 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Om Vores Rivaler IX

Ramos4 post=144325 skrev: En af de helt store forskelle på Barcelona og Real Madrid er, at Barca er en klub der har gode momenter, hvor Madrid forventes at være på toppen hele tiden.

Barca er afhængige af individualister som Cruyff (både som spiller og træner), Ronaldinho, Messi, Pep (som træner) etc.

Når Barca ikke lige rammer en gylden generation, så er de ret middelmådige. Real Madrid har også gyldne perioder som i 50'erne, La Quinta del Buitre og senest de 4 CL på 5 år. Men forskellen er, at vi også kan vinde selvom vi ikke er i en gylden periode.

Fans og medier er på en måde tilfredse og indforståede med, at Barca lige skal bygge op igen. Lige vente på den næste frelser, være sig Haaland eller whoever. Det vil aldrig blive tolereret i Madrid. Vi mistede Ronaldo, men stadig forventedes det at vi konkurrerede om alle titler. Nu har vi mistet Varane og Ramos også - so what? Vi er stadig Real Madrid og vi ligger suverænt til at vinde ligaen.

Barca spiller i perioder og øjeblikke og Real Madrid er en vindermaskine. Derfor har vi 8 (snart 9) La Liga titler mere end Barca og 8 (!) CL titler mere end dem.

​Helt enig - Og vi kommer utvivlsomt til at udnytte Barca´s genopbygningsfase.
Ikke fordi at de er i et formdyk, men fordi at det virkelig hænger i luften at Perez vil indføre det nye Bernabéu med stil. Om det både inkluderer Mbappé og Haaland ved jeg ikke, men tror at, hvis frikøbsklausulen på Haaland rent faktisk eksisterer, Perez også lægger bud på ham. Bliver meget spændende at følge. PSG-kampene gør os om nogen klogere på, hvor holdet står ift. den europæiske elite. 

Jeg har en virkelig god fornemmelse for de kommende år.
Generationsskiftet har ikke været smertefrit, specielt grundet Courtois, Mendy, Militao, Alaba og Vini (alle fem spillere har været scoops, hvis man sammenligner med hvad de er værd i dag). Den eneste sæson hvor vi reelt har været horrible var 18/19-sæsonen. Set bort fra sommeren 2019, er der stort set hver sæson de sidste fem år solgt for mere end der er købt for. 
Jeg tænker helt klart, at vi nu går ind i en periode hvor de sunde økonomiske beslutninger, en rutineret og sammenspillet trup med en god håndfuld af morgendagens stjerner samt et ny renoveret Bernabéu, kommer til at bære frugt. 

4 måneder 2 uger siden #10628 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Om Vores Rivaler IX

nono post=144320 skrev:

Dybbøl post=144312 skrev: Barca er igang. Fedt at de reagere pga deres dårlige placeringen i Ligaen og exit fra CHL. Torres fra City er angiveligt Barca spiller, AC fra Chelsea skulle også være tæt på at skifte gratis til sommer, samtidig med at Laporta åbenbart har låst sig fast på Erling Haaland som det helt store indkøb til sommer. Forhåbentlig får vi et stærkt Barca hold igen inden længe. Modsat mange af mine Madridistas kollegaer herinde, så håber jeg at vi får et stærkt Barca hold. For et stærkt Barca hold, holder real ved ilden. 

​Men samtidigt også ret vildt at man kan oparbejde en rekord gæld og komplet ødelægge klubbens økonomi for derefter at blive ved med at købe spillere (selvom nogle af disse ankommer gratis er de ikke billige i budgettet) og nok også en af grundene til at de små/mellem klubber aldrig når helt til tops, da de helt store åbenbart aldrig betaler prisen for dårlige beslutninger. Dette er ikke første storklub der springer nemt og elegant over en forfærdelig finansiel situation og vi har også set eksempler på hold der blir udelukket fra CHL for derefter at smide nok penge efter problemet indtil det bare forsvinder igen.

​Som Dybbøl håber jeg også at Barca bliver verdens næstbedste hold. Lige efter Real! Flere penge til ligaen pga større rivalisering.
Ift dit indlæg, DeLaRed, så er jeg ikke enig i at de kommer nemt og elegant over situationen. Alaba, Busquets, Pique og sikkert flere andre har massakreret deres egen løn, så Barcelona kunne få luft i budgettet. Aguero er ikke på kontrakt længere. FCB er en af de største klubber i verdenen fsva omsætning. Hvis Laporte har formået at lave et par tweaks i klubbens omkostninger, så skal de nok tjene masser af penge i takt med at de stadig har en kæmpemæssig omsætning. De små klubber bøder fordi at de ikke har omsætningen til at redde deres voksende udgifter. Det har en klub som FC Barcelona. 

Jeg håber ikke at Barcelona ender uden for top4 i ligaen og at de økonomisk smadrer sig selv. For så mister vi vores største rival; en rival som er med til at skrabe enorme tv-summer ind til vores eget budget. 

​uanset så vil det nærmest bløde i øjnene se en Haaland tørne for Barcelona og banke kasser ind på os.

Er ret inferiør med om de får spillere som Dembele eller Aguero, men Haaland er i en hrrelt anden kaliber og i den absolutte top.
En så afgørende type bør ingen madridista ønske kommer over til sin ærkerival (ikke at jeg betvivler folk herinde).

Så hellere at han vælger Bayern, så har vi i det mindste en chance for at få ham på et tidspunkt..

​Tror du skal bekymre dig mere om City. De kan matche selv de højeste lønkrav, Haaland taler sproget, de har Guardiola, de bliver med al sandsynlighed mestre i år, de mangler en decideret 9'er og Haalands egen far har spillet i City. I Real Madrid har man et dårligt forhold til hans agent, han taler ikke sproget, Ødegaard er væk, Benzema står i vejen for ham mm...

Det er jo ikke fordi jeg tror at det bliver umuligt at hente ham, jeg konstaterer bare at City på papiret har nogle fornuftige ting kørende for sig... 

Barcelona og Haaland betragter jeg som værende en dybt useriøs tanke. Hvorfor skulle Haaland nogensinde vælge Barcelona? og hvordan skulle Barcelona nogensinde financiere ham?

​Flest pile der peger på City, helt klart. Det der er alfa omega er selvfølgelig hvad han selv vil, og her går rygterne på at han helst vil til Spanien - Men det er ikke til at sige. Jeg tror ikke pengene kommer til at gøre udslaget, medmindre der selvfølgelig er tale om en astronomisk forskel. Uanset hvad skal Raiola nok forhandle en god kontrakt til ham. 

Jeg tror godt at Barcelona kan financiere ham. Laporta har eftersigende forhandlet bedre aftaler med deres kreditorer, lige som der arbejdes på en aftale med CVC og nye sponsorater (disse er dog ikke kommet i hus endnu). Aguero er allerede røget af lønningslisten og mon ikke også Coutinho, Umtiti, Lenglet osv. snart følger på listen. Og netop lønnen, er så vidt jeg kan forstå, deres største udfordring. 

Vil dog tro at han, i Spanien, vil foretrække Real Madrid. Det eneste der ikke skulle tale for det, er nok at han ikke vil komme ind og være den absolutte stjerne (antaget at Mbappé også kommer til Madrid), og at han rent faktisk vil skulle kæmpe om spilletiden med Benzema - I Barcelona vil han selvfølgelig være den ubestridte stjerne. 

Men som du selv siger, er der rigtig meget der giver mening i et skifte til City. Ellers er der selvfølgelig Kane og Vlahovic de kan gå efter. 

4 måneder 2 uger siden #10629 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Om Vores Rivaler IX

NadaMás post=144327 skrev:

nono post=144320 skrev:

​Flest pile der peger på City, helt klart. Det der er alfa omega er selvfølgelig hvad han selv vil, og her går rygterne på at han helst vil til Spanien - Men det er ikke til at sige. Jeg tror ikke pengene kommer til at gøre udslaget, medmindre der selvfølgelig er tale om en astronomisk forskel. Uanset hvad skal Raiola nok forhandle en god kontrakt til ham. 

Jeg tror godt at Barcelona kan financiere ham. Laporta har eftersigende forhandlet bedre aftaler med deres kreditorer, lige som der arbejdes på en aftale med CVC og nye sponsorater (disse er dog ikke kommet i hus endnu). Aguero er allerede røget af lønningslisten og mon ikke også Coutinho, Umtiti, Lenglet osv. snart følger på listen. Og netop lønnen, er så vidt jeg kan forstå, deres største udfordring. 

Vil dog tro at han, i Spanien, vil foretrække Real Madrid. Det eneste der ikke skulle tale for det, er nok at han ikke vil komme ind og være den absolutte stjerne (antaget at Mbappé også kommer til Madrid), og at han rent faktisk vil skulle kæmpe om spilletiden med Benzema - I Barcelona vil han selvfølgelig være den ubestridte stjerne. 

Men som du selv siger, er der rigtig meget der giver mening i et skifte til City. Ellers er der selvfølgelig Kane og Vlahovic de kan gå efter. 

​Dortmunds Direktør har netop været ude at sige at han ville elske at se Haaland vinde Champions League med Real Madrid. Det må da alt andet lige være noget af en manifestation... ihvertfald af det gode samarbejde imellem de to klubber.

Kæft det ville være det fedeste at sikre både Haaland og Mbappe
Følgende bruger(e) sagde tak: NadaMás

4 måneder 2 uger siden #10630 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Om Vores Rivaler IX
Haaland og Mbappe sammen på det nye Bernabéu ville være det vildeste. Men omvendt er Benzema stadig verdensklasse + vi har Vini. Vi kan dårligt have alle 4 på samme tid (og Hazard og Asensio og Rodrygo)

Det bliver næsten for meget Galactico over det. Men mon ikke Perez prøver og så må det være op til træneren at sætte holdet, som altid :/

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018
Følgende bruger(e) sagde tak: NadaMás

4 måneder 2 uger siden #10631 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Om Vores Rivaler IX
Haaland eller Benzema, den er fandme svær. Personligt syntes jeg Benz er den mest komplette angriber i verden, jeg elsker ham. Men han har alderen imod sig, så hvor længe kan han blive ved. Haaland er bare et monster, en ung Zlatan med en masse attitude og karisma, jeg ville elske at se ham i en Real trøje. 
Følgende bruger(e) sagde tak: NadaMás, DeLaRed

4 måneder 2 uger siden #10632 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om Vores Rivaler IX
Håland har meget store bevægelser, men hans målstatistik taler for sig selv. Han har vidst lavet flere mål end både Messi og Ronaldo, da de var på hans alder. Med Håland får man en type, der vil overgå de to giganter, og den ambition er guld værd. En moderne spiller med fart, styrke og teknik på samme tid.

Hans far har spillet i City, så det er meget oplagt for ham at tage derhen, men han virker samtidigt som typen, der vil gå sine egne veje.
Følgende bruger(e) sagde tak: NadaMás, DeLaRed

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.