Om Vores Rivaler IX
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- henrikcomn
- Bruger er blokkeret
-
- 9eren
- Gæst
-
Så se dem mod en bedre modstander.henrikcomn post=146101 skrev: Ret beset er Barcas spil vel bedre end Reals? De er uskarpe og har et elendigt forsvar, men de skaber en masse og er oftest i kontrol
henrikcomn post=146101 skrev: Ret beset er Barcas spil vel bedre end Reals? De er uskarpe og har et elendigt forsvar, men de skaber en masse og er oftest i kontrol
Hvis der er noget jeg misunder Barca for så er det deres presspil. Det ville jeg ønske vi også praktiserede i samme grad. Ville ønske vi var meget mere aggressive uden bold. Men Reals 2. mål igår fås vel ikke smukkere :)
Nu har jeg ikke set kampen idag, men det ser ud til at de har 6 afslutninger, alle sammen inden for rammen og af dem score de 4 maal, det vil jeg da netop kalde for fandens skarpt, men samtidig ogsaa et tegn paa at de netop ikke skaber saerlig mange chancer, noget jeg synes har vaeret symptomatisk under Xavi indtil videre, masser af boldbesiddelse og flytteri midt paa banen, men sjaeldent kommer de frem til noget i feltet, men naar de saa endelig goer, saa score de ret ofte paa de chancer de faar skabt.henrikcomn post=146101 skrev: Ret beset er Barcas spil vel bedre end Reals? De er uskarpe og har et elendigt forsvar, men de skaber en masse og er oftest i kontrol
Donde está la biblioteca?
- henrikcomn
- Bruger er blokkeret
-
nu tænker jeg ikke specifikt på denne kamp, men deres sæson som helhedDeLaRed post=146105 skrev:
Nu har jeg ikke set kampen idag, men det ser ud til at de har 6 afslutninger, alle sammen inden for rammen og af dem score de 4 maal, det vil jeg da netop kalde for fandens skarpt, men samtidig ogsaa et tegn paa at de netop ikke skaber saerlig mange chancer, noget jeg synes har vaeret symptomatisk under Xavi indtil videre, masser af boldbesiddelse og flytteri midt paa banen, men sjaeldent kommer de frem til noget i feltet, men naar de saa endelig goer, saa score de ret ofte paa de chancer de faar skabt.henrikcomn post=146101 skrev: Ret beset er Barcas spil vel bedre end Reals? De er uskarpe og har et elendigt forsvar, men de skaber en masse og er oftest i kontrol
-#7- post=145982 skrev: Hvis vi antager at Sevilla og Betis tager 2. og 3. pladsen, hvem ser folk så helst tage den sidste CL plads egentlig (hvis Villarreal er ude af billedet også), Barcelona eller Atl. Madrid? Og hvorfor?
Helt klart Atletico. Jeg ønsker på ingen måde Barca får en kæmpe nedsmeltning og ikke er en konkurrent på den lange bane. De Real og Barca er spansk fodbold, og El Clasico skal igen betragtes som den største kamp sæson efter sæson.
Jeg må bare indrømme, at jeg frygter Barca ekstremt meget. De har fået en træner med en klar ide, og den ide var grunden til de igen kom på verdenskortet tilbage i 2004 tror jeg det var. Efterfølgende så de sig ikke tilbage og de var jo en magtfaktor i verden de efterfølgende 10 år. Får de en lignende periode, så går der ikke mange år før de er Spanien's mest vindende hold, hvor vi så kan glæde os over vi var bedst i 50'erne.
Misser Barca Champions League, så kan de store profiler Laporta uden tvivl kommer til at hente til sommer nok ikke lade sig gøre. Det sætter deres projekt lidt i stå, og forhåbentlig kan vi udnytte det med at bygge holdet op omkring Mbappé til næste sæson. Jeg ser bare slet ikke Real's hold til at være godt nok, hvis Xavi får de forstærkninger som holdet har brug for. Pengene er jo ikke et problem længere.
Vi mangler den gyldne træner, som kan sparke vores nye æra igang, og den træner ser jeg ikke før Raúl måske er en mulighed. Ancelotti er i hvertfald ikke, og Perez beviser gang på gang, at han heller ikke er klar til moderne fodbold.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Vi startede sæsonen med et mere anderledes, offensivt og dynamisk spiludtryk, hvilket ret hurtigt gav afkast på især målkontoen. Som tiden er gået, og vi røg direkte tilbage til den gamle garde i samme opstilling og uden nye tanker, har vi nogenlunde det samme udtryk som de seneste par sæsoner.
Har man tilfældigvis set de sidste to Barcelona-kampe, som det er tilfældet med mig, har de jo netop udviklet deres spil. Deres backs skifter hele tiden udgangspunkt, to ud af tre midtbanespillere kommer hele tiden i feltet og de presser godt igen. Vi er så nemme at læse, fordi vi har spillet sådan her i fire år, og da ALT ansvar offensivt ligger på tre - reelt to spillere.
Og så vil jeg lige påpege en vigtig ting: Hvis en spiller skal slå igennem og imponere, kræver det nærmest altid, at man lader spilleren starte en lang række kampe (eventuelt med personlige fejl), før det bliver godt.
Husker I ikke, hvor ringe Marcelo og Higuian var det første lange stykke tid?
Derfor prøver jeg at sige: Hvis Valverde, Miguel og Hazard for den sags skyld skal lykkedes, så kræver det simpelthen, at de bliver spillet. Mere eller mindre hver kamp.
Pedri og Gavi har da et kæmpe talent, men det hjælper fandme også, at de får lov at få kampe i støvlerne.
Hvis vi kom ind i en periode med vild Real Madrid dominans, ville værdien af La Liga og El Clasico vel netop dale. For Barcelona har ikke samme evne til at holde sig i toppen, når vi dominerer, som vi har det omvendt.Dios post=146109 skrev:
-#7- post=145982 skrev: Hvis vi antager at Sevilla og Betis tager 2. og 3. pladsen, hvem ser folk så helst tage den sidste CL plads egentlig (hvis Villarreal er ude af billedet også), Barcelona eller Atl. Madrid? Og hvorfor?
Helt klart Atletico. Jeg ønsker på ingen måde Barca får en kæmpe nedsmeltning og ikke er en konkurrent på den lange bane. De Real og Barca er spansk fodbold, og El Clasico skal igen betragtes som den største kamp sæson efter sæson.
Jeg må bare indrømme, at jeg frygter Barca ekstremt meget. De har fået en træner med en klar ide, og den ide var grunden til de igen kom på verdenskortet tilbage i 2004 tror jeg det var. Efterfølgende så de sig ikke tilbage og de var jo en magtfaktor i verden de efterfølgende 10 år. Får de en lignende periode, så går der ikke mange år før de er Spanien's mest vindende hold, hvor vi så kan glæde os over vi var bedst i 50'erne.
Misser Barca Champions League, så kan de store profiler Laporta uden tvivl kommer til at hente til sommer nok ikke lade sig gøre. Det sætter deres projekt lidt i stå, og forhåbentlig kan vi udnytte det med at bygge holdet op omkring Mbappé til næste sæson. Jeg ser bare slet ikke Real's hold til at være godt nok, hvis Xavi får de forstærkninger som holdet har brug for. Pengene er jo ikke et problem længere.
Vi mangler den gyldne træner, som kan sparke vores nye æra igang, og den træner ser jeg ikke før Raúl måske er en mulighed. Ancelotti er i hvertfald ikke, og Perez beviser gang på gang, at han heller ikke er klar til moderne fodbold.
Efter Barca har haft deres bedste periode nogensinde, fører vi pt. med 8 CL titler og snart 9 La Liga titler ned til dem. Der er liiidt at tære på. Og det er altså lige efter deres gyldne periode er afsluttet. I deres gyldne periode vandt vi så også CL 4 gange, heraf 3 i træk.
Det ville desuden være et vildt sammentræf, hvis de ramte direkte ind i endnu en gylden periode så kort tid efter.
Mht. økonomien, så er Laporta da en god forretningsmand, men det ændrer ikke på at de har en gæld dobbelt så stor som vores - og det er før de skal til at renovere stadion. Der skal ikke mange fejltrin til, før de er rigtigt på røven igen.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Kvaliteten i PL er da ikke dalende, selvom City har været dominerende de sidste mange år i PL. Det kommer jo også an på konkurrenternes niveau.
Barca er sølle 9 mesterskaber efter os til sommer forhåbentlig. Alle andre spanske turneringer har de vundet flere gange end os.
Hvergang vi vinder et mesterskab, så vinder de 2. Jeg siger ikke de er det mest vindende hold imorgen, men de er bare gode til at bygge hold op som vinder mesterskaber.
Prøv os se de penge de har hentet ind på sponsorater og aftalen med araberne. Så vidt jeg har forstået skal de ingenting betale for deres stadion som Spotify vil lægge navn til og betale for over de næste 10 år tror jeg det var.
Deres økonomi er blevet bundsolid eftersom de fik den indsprøjtning som har gjort de skal betale gælden af de næste 10 år.
Barca har en klar plan. Deres talenter er allerede etablerede stjerner på deres hold, om end de stadig mangler den sidste kvalitet, men se en spiller som Gavi. 17 år, men spiller som Modric i hans prime. De mangler de helt store stjerner som de nu har økonomien til. Lønløftet driller dem lidt, men får man solgt ud i truppen af de løntunge spillere, så ser det helt anderledes ud.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios, du er mester i at tale Real Madrid ned og Barca op.
Nej, de har ikke “en klar plan”, deres forsvar og angreb er stadig tamt, og nej Gavi vinder ikke balon d’or i år.