Om Vores Rivaler IX

2 måneder 2 uger siden #11569 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Om Vores Rivaler IX

@Sebberg 

Nu har jeg lige taget et kig på youtube for at se Antony an, og selvom youtube IKKE fortæller noget om bundniveauet, så kan den fortælle noget om hvilke type en spiller er, og nu kan jeg godt se din pointe med at Rodrygo ikke er sammenlignelig med Antony. Antony virker til at være en venstrebenet fuldblods højrewing med acceleration, altså en spejlvendt Vinicius Junior.

Rodrygos sensationelle præstationer i CH har uden tvivl bidraget til at puste hans værdi op, men alderen spiller ikke en rolle, da begge har nogenlunde samme alder.

Men jeg kan ikke vurdere Antonys bundniveau, men hvis du kan garantere mig, at Antonys bundniveau er acceptabelt og prisen ikke bliver 100 mio Euro, så forstår jeg din pointe med at hente ham og eventuelt skubbe Rodrygo lidt mere mod midten. 

Hvis Real Madrids ledelse vitterligt har besluttet sig for at ophøre med at erhverve sig nye tilføjelser, så er spørgsmålet hvorfor de stiller sig tilfredse med Rodrygo/Valverde/Asensio selvom ingen af dem er fuldblods wingspiller som Vinicius?

Henter de alligevel en højrewing i sidste øjeblik, når kabalen går op mht. Asensio, Mariano eller Mayoral? Eller ser Ancelotti ikke nødsaget til at have en fuldblodswing på højrekanten af en eller anden taktisk grund?

Det bliver spændende at se hvordan sommertransferen slutter og hvordan Ancelotti vælger at stille op af formation i de første 10 liga kampe.

“Real Madrid er en klub som kun tænker på det sportslige, aldrig det politiske eller nationalistiske… Jeg tror, at det er en kæmpe fordel den har overfor FC Barcelona som tænker for meget i det politiske.” – Jorge Valdano

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 måneder 2 uger siden #11570 af The European Super League

Lars1991 post=152055 skrev: ​Hvis Bernado Silva er til salg for 80-100 millioner euro så er det da bare at købe med det samme. En af verdens bedste spillere og kan også hjælpe os med at styre kampene mere imod de bedste. Han er længder bedre end hvad vi har og har også spillet højre-kant det meste af hans karriere, så det kan han selvfølgelig sagtens. Det en no-brainer!

Pep og resten af Barcelona-ledelsen i Manchester City sælger ikke gode spillere til Real Madrid.

Historia que tú hiciste
Historia por hacer
Porque nadie resiste
Tus ganas de vencer

2 måneder 2 uger siden #11571 af The European Super League
​Real Madrids transfervindue er desværre slut, når det kommer til indkøb. Jeg synes det er møg ærgerligt med Mbappé men der er ingen tilgængelige gode offensive spillere til salg.

Resten af transfervinduet står på nogle få salg og en masse udlejninger.

Historia que tú hiciste
Historia por hacer
Porque nadie resiste
Tus ganas de vencer

2 måneder 2 uger siden #11572 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Om Vores Rivaler IX

The European Super League post=152060 skrev: ​Real Madrids transfervindue er desværre slut, når det kommer til indkøb. Jeg synes det er møg ærgerligt med Mbappé men der er ingen tilgængelige gode offensive spillere til salg.

Korrekt. 

Ancelotti kommer til at stå med følgende offensive spillere til den kommende sæson:

Venstrekanten: Vini Jr., Rodrygo, Hazard.
Højrekanten: Asensio, Rodrygo, Lucas Vázquez (Valverde).
Angribere: Benzema, Hazard, Mariano/Mayoral/Latasa... det er svært at spå om, hvem af de tre sidste, der bliver.

Jeg har fortsat til gode at læse realistiske bud på forstærkninger til vores højrekant. Det er super nemt at namedroppe alskens spillere uden overhovedet at forholde sig til de respektive spilleres tilgængelighed og/eller egentlige niveau på højrekanten.

2 måneder 2 uger siden #11573 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Om Vores Rivaler IX

Daniel post=152065 skrev:

The European Super League post=152060 skrev: ​Real Madrids transfervindue er desværre slut, når det kommer til indkøb. Jeg synes det er møg ærgerligt med Mbappé men der er ingen tilgængelige gode offensive spillere til salg.

Korrekt. 

Ancelotti kommer til at stå med følgende offensive spillere til den kommende sæson:

Venstrekanten: Vini Jr., Rodrygo, Hazard.
Højrekanten: Asensio, Rodrygo, Lucas Vázquez (Valverde).
Angribere: Benzema, Hazard, Mariano/Mayoral/Latasa... det er svært at spå om, hvem af de tre sidste, der bliver.

Jeg har fortsat til gode at læse realistiske bud på forstærkninger til vores højrekant. Det er super nemt at namedroppe alskens spillere uden overhovedet at forholde sig til de respektive spilleres tilgængelighed og/eller egentlige niveau på højrekanten.

​Jamen så fuck it da, det er på tide at madridista.dk tager noget mere ansvar for hvad der foregår på grønsværen, så derfor namedropper jeg Gammelfar til den højre kant!

Det kan godt være han ikke har farten på sin side, men han virker til at være en snu ræv i boksen, og mon ikke han også kan slå et kraftfuldt indlæg med højreskøjten! #kæmpeupgradefrarodrygo

Så kom nu ind i kampen madridista.dk, når Mariano/Ceballos er udlejet så er der en åbning i skal gribe med næb og klør via jeres La Liga og Real Madrid samarbejde!

Vi vil ha Gammelfar på banen, 
Vi vil ha Gammelfar på banen,
Vi vil ha Gammelfar på baaaaanen,
Vi vil ha Gammelfar på baaaaanen!

Go Mandag derude ;-)

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Jakobsif555, The European Super League

• 9eren
  • 9eren's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid er en livsstil, Spanien og Madrid er mit hjem
2 måneder 2 uger siden #11574 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Om Vores Rivaler IX
Gammelfar kan sammelignes med Nachos bror Alex Fernandez. Statur mæssigt har de meget tilfælles, men jeg har dog aldrig set ham røre en bold. Så smider du ikke lige en youtube video op med hans kvaliteter fra det 7 mands hold han spiller på fra Fyn?

Madridista desde 1989
Ønskeliste: Endrick og Moukoko plus Castilla spillere på 1 holdet.
Sidste redigering: 2 måneder 2 uger siden ved 9eren.

2 måneder 2 uger siden #11575 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Om Vores Rivaler IX

Nu ved jeg ikke om Ancelottis udtalelse herom er 100% korrekt oversat eller om han faktisk sagde det som det er lagt ud, men han mener med al sandsynlighed at der ikke bliver hentet flere spillere medmindre nogle bliver solgt. Det er den eneste rigtige melding at komme med som træner, at han stoler på de spillere der er og så kan nye være en bonus. Derudover er 
Det er givetvis en helt anden case i direktionen, hvor ledelsen arbejder på at afhænde spillere mens de passivt ser markedet an. Der er trods alt stadig over en måned tilbage af vinduet. Og hvis det viser sig at ingen spillere forlader skuden, så har Carlo jo på ingen måde ytret at han ikke har tro til den nuværende trup, som trods alt har en del goodwill til gode ovenpå sidste sæsons bedrifter. 

Han og sønnikes arbejde er trods alt kun én sæson gammel, så de føler nok der er masser at gøre med den nuværende trup endnu, hvis man skal tro på forlydenderne om at Davide Ancelotti er et taktisk geni med de store planer og idéer. Jeg er i hvert fald efterhånden overbevist. 

Jeg synes det er det eneste rigtige at se tiden og markedet an - og vigtigst at alt at forblive tro mod transferstrategien der har vist sig som værende bæredygtig både økonomisk og sportsligt. Det ville ikke klæde os at gå ud og hente +30 årig spiller eller hente en Leroy Sané til højrekanten eksempelvis. Det havde dog klædt os at være proaktive ovenpå Mbappe fadæsen og hente en spiller som Nunez som Pool løb med, men sådan skulle det ikke være. 

Jeg er sikker på der kommer en signing mere, når Ceballos og Mariano takker af. 

2 måneder 2 uger siden #11576 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Om vores rivaler VII
​Der er en lang tråd her der forklare lidt om Barca's økonomi i forbindelse med salg af TV-rettigheder mm.

Jeg hæfter mig ved:
#FCBarcelona have sold 10% of their La Liga TV rights (excluding Champions League) for €207.5m to US investment firm Sixth Street for 25 years. Based on current €166m revenue, that would mean annual payment of €16.6m, so total payment of €414m, i.e. twice the money received.

#FCBarcelona want to sell a further 15% TV rights for €400m, which would generate the €600m required for transfer activity. Romeu said this deal was better than La Liga’s CVC agreement (8.2% over 50 years), as that had no buyback option & prevented the club joining a future ESL

In addition, #FCBarcelona might sell 49.9% of BLM, which they think could generate €200-300m. Romeu said that licensing & merchandising is a significant source of income with major potential, given the strength of the Barca brand, but needed collaboration with strong partners.

shorturl.at/FG029

Sidste redigering: 2 måneder 2 uger siden ved Kiwes.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

2 måneder 2 uger siden #11577 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Om vores rivaler VII
​Sådan som markedet ser ud mht angribere så bør vi gå efter en angriber der holder maks et par år hvorefter vi kan gå efter Haaland, Endrick eller en tredie world star..

Uden at nævne navnet   ;)  så må der være en fortabt søn derude der stadig kan score nogen og tyve mål og opefter pr sæson og gerne vil spille CL....

2 måneder 2 uger siden #11578 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Om vores rivaler VII
@Kiwes

Fodbold-økonomi er dog mere dynamisk end det regnskab, du skriver op.

Hvis Barca får sig et super-hold med hjælp fra de penge, kan de selvsamme penge hentes ind igen med præmiepenge, merch og sponsorer.

De har ikke råd til at spare sig igennem krisen. To-tre år mere elendigt spil vil virkelig få dem ned i et hul, da diverse indtægter vil falde.

Laporta satser, men der er god grund til det.

2 måneder 2 uger siden #11579 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Om vores rivaler VII

Fondo_Sur post=152080 skrev: @Kiwes

Fodbold-økonomi er dog mere dynamisk end det regnskab, du skriver op.

Hvis Barca får sig et super-hold med hjælp fra de penge, kan de selvsamme penge hentes ind igen med præmiepenge, merch og sponsorer.

De har ikke råd til at spare sig igennem krisen. To-tre år mere elendigt spil vil virkelig få dem ned i et hul, da diverse indtægter vil falde.

Laporta satser, men der er god grund til det.

​Jeg forholder mig ikke til om det er god eller dårlig business - blot at de 3 punkter er de væsentligste at tage med fra skrivet.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

2 måneder 2 uger siden #11580 af Thomaskjensen
Besvaret af Thomaskjensen på emne Om vores rivaler VII
Ingen diskussion om at det er dårligt rent økonomisk at at få 200 penge, men betale 400 på sigt...

Laporta gør det eneste han kan og skal gøre, vi har set det tidlige med RM efter et ekstremt skuffende år, at vi henter 2-3 superstjerner og lige så mange etableret spillere.

Tænk om RM havde præsteret som Barca i 21-22, så havde Perez med garanti hentet Mbappë, Haaland og 3-4 nye spillere.

Når det går godt kan man tillade sig at spare lidt og være langsigtet, det er en luksus Barca ikke har.

Leveret af Kunena Forum