Om Vores Rivaler IX
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men det tegner godt for næste sæson. Barca bliver kun svagere med tiden. De kan kun forstærke sig med gratis spillere.Hamid8210 post=161469 skrev: At det her Barca hold er foran med 11 point giver seriøs ingen menIng. Nøj en jammerlig sæson i LaLiga
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
9 mål indkasseret i 30 kampeHamid8210 post=161469 skrev: At det her Barca hold er foran med 11 point giver seriøs ingen menIng. Nøj en jammerlig sæson i LaLiga
De kan nå 100 point denne sæson.
Fuld fortjent, men overstående tal viser ikke det sande billede. De er stadig bras sammenlignet med toppen af europæiske hold.
Det virker nogle gange som om at holdet (set over samme tidsperiode), kun virkelig kan sætte sig op til topkampene, og derfor har vi flere pointtab mod hold som Rayo og Mallorca. Omvendt er det måske også årsagen til at holdet er så konstante i Champions League, men i ligaen er Real jo nærmest sin egen værste fjende.
Derfor tænker jeg også mere, at Real skal prøve at undgå den hyppigt dårlige januarmåned. Barcelona bliver vel kun bedre. Forsvaret har de jo styr på, men hvis de kan hente Gundogan, Messi og Vítor Roque som der er snak om, så står de vel kun stærkere.
Man kan hade manden alt man vil (for han er ofte vanvittig irriterende) men Xavi har vaeret strategisk rigtig klog, da statistikken viser 8 ud af den seneste 10 seasoner, har vinderen af La Liga vaeret et af de 2 hold der har lukket faerrest maal ind iloebet af en hel season.Raul7-2880 post=161471 skrev:
9 mål indkasseret i 30 kampeHamid8210 post=161469 skrev: At det her Barca hold er foran med 11 point giver seriøs ingen menIng. Nøj en jammerlig sæson i LaLiga
De kan nå 100 point denne sæson.
Fuld fortjent, men overstående tal viser ikke det sande billede. De er stadig bras sammenlignet med toppen af europæiske hold.
Fans bryster sig ofte over at La Liga er offensiv fodbold, men faktum er at det er defensiven der vinder den spanske titel, og her har Xavi tydeligt ofret den offensive tilgang som Barca har vaeret synonym for de seneste 20 aar, og istedet faaet 100% styr paa den defensive taktik og saa spillet kynisk fodbold (som Real ogsaa ofte har gjort). Saa nok saa meget som Barca er usevaerdige, saa er det ikke udelukkende held at de vinder ligaen, det er en meget velovervejet taktik Xavi har implementeret.
Donde está la biblioteca?
Men det er alligevel morsomt at det lige præcis er Xavi der står for den slags fodbold Barcelona spiller, når han så ofte har stået og snakket om "DNA" og om at "fodbolden tabte", og jeg ved ikke hvad. Og når Barcelona så som klub også altid vil fremstå så ophøjet og langt mere hellige end alle andre klubber på grund af deres spillestil, så kan det da undre en at de er tilfredse med måden de vinder på i år.
DC19
- 9eren
- Gæst
-
Tænk lige over den
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Så vidt jeg ved, er de ikke dømt for noget endnu.9eren post=161475 skrev: Vi er så gode at vores største rivaler må betale dommerkommiteen igennem 17 år, selv med den mest vindende fodboldspiller igennem historien hos Barcelona. Lionel Messi.
Tænk lige over den
Jeg savner Pepe :(
- 9eren
- Gæst
-
Jeg ved godt det ikke nødvendigvis er specielt retvisende eller noget man egentlig kan bruge til noget, men det er bemærkelsesværdigt store afvigelser og underbygger det indtryk jeg også selv har. At Barca har lukket 9 mål ind, heraf de 4 mod os, i La Liga, er helt vanvittigt og langt under hvad de chancer de har haft mod sig berettiger.
Uanset hvad er det efterhånden irriterende at høre om i hver tråd. Personligt har jeg ikke den store interesse i sagen og kan fint vente til der kommer en dom med at tænke mere på hvad de foretager sig i Catalonien på den front
- 9eren
- Gæst
-