Om Vores Rivaler IX
- Victor
- Gæst
-
Kassow-Rossing skrev:
M_linding skrev:
SR4 skrev: Der er noget med at han vil anke dommen. Kan han så ikke risikere at dommen stiger til over 24 måneder og i så fald SKAL afsone fængselsstraf?
I princippet, jo ;)
I princippet, nej. En dom kan aldrig ankes opad.
En dom kan GODT ankes "opad". Messi kan få en højere straf af den spanske højesteret og i princippet risikere en ubetinget dom.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Victor skrev:
Kassow-Rossing skrev:
M_linding skrev:
SR4 skrev: Der er noget med at han vil anke dommen. Kan han så ikke risikere at dommen stiger til over 24 måneder og i så fald SKAL afsone fængselsstraf?
I princippet, jo ;)
En dom kan GODT ankes "opad". Messi kan få en højere straf af den spanske højesteret og i princippet risikere en ubetinget dom.
Må jeg spørge, om du kender spansk skattelovgivning og jura så gennemgribende godt, når du udtaler dig på den måde?
- Victor
- Gæst
-
Chamartin skrev:
Victor skrev:
Kassow-Rossing skrev:
M_linding skrev:
I princippet, jo ;)
Må jeg spørge, om du kender spansk skattelovgivning og jura så gennemgribende godt, når du udtaler dig på den måde?
Jeg er ikke ekspert ud i spansk skatteret, men det handler heller ikke om skattelovgivningen, men derimod om strafferetsprocedure. Messis sag er blevet behandlet for den provinsielle domstol i Barcelona og dennes afgørelse kan ankes af både anklagemyndigheden og Messi selv, til Højesteret. Det tilfælde, at det er Messis der har anket dommen, medfører ikke, at muligheden for at få en hårdere straf bortfalder. I så fald ville man i en sag, hvor hverken anklager eller sigtede er tilfredse med resultatet, skulle kæmpe om at anke først.
I Spanien tillader man typisk personer, som ikke er dømt tidligere og som ikke modtager en dom for voldelige handlinger, at afsone straffen under prøvesløsladelse, altså uden frihedsberøvelse, når deres straf er under 24 måneders fængsel. Idet Messi har fået en dom på 21 måneders fængsel og anklagemyndigheden nedlagde påstand om 22 måneder, er det nok meget usansynligt at han ender i fængsel.
"»Til sammenligning er Ronaldo den ekstremt selvhævdende type, der viser sine ambitioner meget mere tydeligt end Messi. Og det falder mange for brystet. Men Messi er jo også ekstremt ambitiøs – du kommer ingen vegne inden for politik eller sport uden at have virkelig spidse albuer. Han skjuler det bare for verden. Og mange æder det råt.«
(...)
Svend Rybner ser også rollefordelingen som et udtryk for deres respektive klubber. Her har FC Barcelona i årevis forsøgt at brande sig som den noble, catalanske underdog mod den kyniske stormagt fra Real Madrid.
»Men Barcelona er jo fuldstændigt lige så rådden som alle andre fodboldklubber, hvad angår at jagte helt unge talenter, modtage tvivlsomme sponsorater og få politisk hjælp på kanten af det lovlige,« siger han.
Spørgsmålet er, om virkeligheden nu endelig er ved at fortrænge myterne om de to superstjerner. Fra undergrunden pibler det op med historier om en arrogant og magtsyg Lionel Messi, der skjuler penge i Panama-skattely, mens Cristiano Ronaldo sidste år vandt prisen som den mest filantropiske atlet i verden."
kilde: www.information.dk/kultur/2016/07/burde-...ledeltageren-ronaldo
Jeg har i noget tid i noget grad syntes at arroganten kunne lære noget af skattefuskeren. - Nu begynder det hele at falme en anelse....eller helt.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
- Raúl 7
- Gæst
-
Victor skrev:
Chamartin skrev:
Victor skrev:
Kassow-Rossing skrev:
M_linding skrev:
I princippet, jo ;)
Jeg er ikke ekspert ud i spansk skatteret, men det handler heller ikke om skattelovgivningen, men derimod om strafferetsprocedure. Messis sag er blevet behandlet for den provinsielle domstol i Barcelona og dennes afgørelse kan ankes af både anklagemyndigheden og Messi selv, til Højesteret. Det tilfælde, at det er Messis der har anket dommen, medfører ikke, at muligheden for at få en hårdere straf bortfalder. I så fald ville man i en sag, hvor hverken anklager eller sigtede er tilfredse med resultatet, skulle kæmpe om at anke først.
I Spanien tillader man typisk personer, som ikke er dømt tidligere og som ikke modtager en dom for voldelige handlinger, at afsone straffen under prøvesløsladelse, altså uden frihedsberøvelse, når deres straf er under 24 måneders fængsel. Idet Messi har fået en dom på 21 måneders fængsel og anklagemyndigheden nedlagde påstand om 22 måneder, er det nok meget usansynligt at han ender i fængsel.
Præcis - netop det at anklagemyndigheden ikke krævede 24 måneder fængsel eller derover, synes for mig afgøre, de ikke vil anke dommen med krav om højere straf.
Kasillas skrev: Fra information.dk:
"»Til sammenligning er Ronaldo den ekstremt selvhævdende type, der viser sine ambitioner meget mere tydeligt end Messi. Og det falder mange for brystet. Men Messi er jo også ekstremt ambitiøs – du kommer ingen vegne inden for politik eller sport uden at have virkelig spidse albuer. Han skjuler det bare for verden. Og mange æder det råt.«
(...)
Svend Rybner ser også rollefordelingen som et udtryk for deres respektive klubber. Her har FC Barcelona i årevis forsøgt at brande sig som den noble, catalanske underdog mod den kyniske stormagt fra Real Madrid.
»Men Barcelona er jo fuldstændigt lige så rådden som alle andre fodboldklubber, hvad angår at jagte helt unge talenter, modtage tvivlsomme sponsorater og få politisk hjælp på kanten af det lovlige,« siger han.
Spørgsmålet er, om virkeligheden nu endelig er ved at fortrænge myterne om de to superstjerner. Fra undergrunden pibler det op med historier om en arrogant og magtsyg Lionel Messi, der skjuler penge i Panama-skattely, mens Cristiano Ronaldo sidste år vandt prisen som den mest filantropiske atlet i verden."
kilde: www.information.dk/kultur/2016/07/burde-...ledeltageren-ronaldo
Jeg har i noget tid i noget grad syntes at arroganten kunne lære noget af skattefuskeren. - Nu begynder det hele at falme en anelse....eller helt.
Jeg ved ikke med andre lande, men i Danmark har vi jo vores kære jantelov, som netop gør, at lille Messi er de flestes favorit frem for den store Ronaldo. Begge typer er i bund og grund pisseirriterende - blærerøven(Ronaldo), der ikke lægger skjul på, at han er bedst, og Messi, som udover det han viser på banen, ikke fremhæver sig selv. Derfor er det måske mere tåleligt, at Messi vinder Balon d'or for mange danskere - han minder lidt mere om dem selv, ift. Ronaldo, der simpelthen tilstræber det perfekte på alle parametre, hvilket skræmmer de fleste, og derfor hader vi ham.
Når det kommer til pressen, skriger vi på folk, der fortæller hvad de mener, men idet vi allerede hader Ronaldo, skal han ikke gøre det. Messi må til gengæld godt, men gør det ikke i samme grad, hvorfor han ikke får stryg i pressen. Igen plus til Messi..
Og netop fordi Barca fremhæver sig som noble m.m., får Messi igen plus på den konto, hvorimod RM er den onde stormagt - minus til Ronaldo.
Hvad angår det uden for banen, har jeg aldrig ment, at Messi var en skid bedre end Ronaldo, selvom mange var af en anden opfattelse. Jeg ved ikke, om Messi donerer lige så meget til velgørenhed og så bare holder det sig for sig selv, men Ronaldo gør det - og han viser det sig. Nu viser det sig, at Ronaldo tilsyneladende er en bedre person end Messi uden for banen med alle de nye ting, der er kommet til. Men er det virkelig det, som gælder, når vi skal diskutere spillernes eftermæle? Jeg synes, at det vigtigste er de ting, der foregår på banen.
De fleste hælder mod, at Messi har været den bedste fodboldspiller af de to. Men har han ikke også været omgivet af bedre spillere på sit hold, samt spillet på et mere harmonisk hold? I Messis dårlige perioder, har Barca leveret - omvendt med RM. Men hvad kom først - hønen eller ægget? Leverer Ronaldo fordi RM leverer, eller er det omvendt? I de få kampe, Barca har været foruden Messi, har Barca faktisk leveret på samme niveau. Omvendt står det til med RM, hvor RM foruden Ronaldo er faldet helt igennem i op til flere kampe.
Som RM fan er det foruroligende, men jeg tror og håber på, at vi med Bale i topform og en god erstatning for Ronaldo med tiden kan komme op på samme niveau igen. Ronaldo er uerstattelig, men Messi er ligeså - de to er årsagen til de spanske klubbers dominans i dette årti. Jeg ved godt, de ikke kunne gøre det uden deres medspillere, men de har simpelthen bare været så dominerende begge to. Bale og Neymar tager over, men kommer vel aldrig helt op på samme niveau.
Men hvem af Messi og Ronaldo, der er bedst på banen er svært at konkludere på, fordi de er så forskellige. Jeg er Ronaldo fan, men respekterer Messis bedrifter. Men jeg hælder mest mod Ronaldo, fordi han har været mest stabil - og så vægter jeg mål højere end utallige pasninger midt i banen.
Det blev et langt indlæg, og det er blot min mening til dette indlæg - værsgo at pille det i stykker ;)
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
rZyconith skrev: Er der nogen der har styr på hvad den kære Bielsa render og laver?
Nej og han ved det ikke engang selv ;)
Zyconith skrev: Er der nogen der har styr på hvad den kære Bielsa render og laver?
Der går rygter om at han vil overtage landsholdsjobbet.
Rygterne går på at han tog Napoli-jobbet, fordi han hørte der var bedre chance for at blive træner der, hvis han pensionerede på holdet tidligt. Så skulle han lige vise sine skills frem ;)
Ifølge mine hjemmestrikkede italiensk-egenskaber er det noget med at Bielsa ikke fik de spillere han var blevet lovet.
www.gazzetta.it/Calcio/Serie-A/Lazio/08-...o-160281345310.shtml
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Denne gang på 47 Mio Euro for ulovlig salg af landeområde. For elleve år siden tjente de 35 Mio Euro, som de nu er tvunget til at købe tilbage + betale renter.
"As a result of that "the arbitration award has been fixed at 47 million euros, equal to the 35.4 million euros the club charged 11 years ago plus legal costs and interest.”
FC Barcelona, whose legal services are thoroughly studying the arbitration award, are obliged to recover the land because the arbitration tribunal in the case have ruled that the club have not complied with the details in the contract which was signed with 'Inmobiliaria Mar’ in 2005, when Joan Laporta was president of the club"
To link:
www.sport-english.com/en/noticias/barca/...r-can-rigalt-5247637
grup14.com/article/explaining-the-can-ri...pay-47m-in-penalties
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)