Om Vores Rivaler IX
Og så er der noget med at Simeone ikke vil træne landsholdet, hvis Messi ikke er en del af det.
Lidt ærgerligt at der er så mange fodboldskikkelser man mister respekt for på så kort tid. Tænk at "drømmen om en tittel med landsholdet" kan reduceres til tabermentalitet, forsinkede fly og hvorvidt en lille argentiner gider spille der for de store argentinere.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
M_linding skrev:
SR4 skrev: Der er noget med at han vil anke dommen. Kan han så ikke risikere at dommen stiger til over 24 måneder og i så fald SKAL afsone fængselsstraf?
I princippet, jo ;)
I princippet, nej. En dom kan aldrig ankes opad.
Lidt ligesom en anket dom angående et gult kort til Ramos aldrig kan udmunde i en forlænget straf eller rødt kort. Altid kun nedad.
I øvrigt på tide at han endelig blev dømt. Han har været skyldig i en del år, hvor hele verden har gået og spekuleret i om han måske var uskyldig. Det minder mig lidt om Neymar sagen, hvor alle også hele tiden vidste, at Barcelona havde begået ulovligheder.
Safari vil du linke til de domme over Casillas og Alonso? Så vidt jeg husker (men jeg kan tage fejl) så blev de frifundet i anklagerne.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Kassow-Rossing skrev:
M_linding skrev:
SR4 skrev: Der er noget med at han vil anke dommen. Kan han så ikke risikere at dommen stiger til over 24 måneder og i så fald SKAL afsone fængselsstraf?
I princippet, jo ;)
Lidt ligesom en anket dom angående et gult kort til Ramos aldrig kan udmunde i en forlænget straf eller rødt kort. Altid kun nedad.
I øvrigt på tide at han endelig blev dømt. Han har været skyldig i en del år, hvor hele verden har gået og spekuleret i om han måske var uskyldig. Det minder mig lidt om Neymar sagen, hvor alle også hele tiden vidste, at Barcelona havde begået ulovligheder.
Safari vil du linke til de domme over Casillas og Alonso? Så vidt jeg husker (men jeg kan tage fejl) så blev de frifundet i anklagerne.
Er jeg faktisk ikke helt sikker på. Det er noget med at man får en ny dom der sagtens kan være værre?
Mht Neymar, faldt der nogensinde en afgørelse?
Kassow-Rossing skrev:
M_linding skrev:
I princippet, jo ;)
Jeg skal ikke sige, hvordan det fungerer i Spanien, men i Danmark kan man godt få en hårdere dom.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
SR4 skrev:
Kassow-Rossing skrev:
M_linding skrev:
I princippet, jo ;)
Er jeg faktisk ikke helt sikker på. Det er noget med at man får en ny dom der sagtens kan være værre?
Tidligere præsident Sandro Rosell og tidligere vicepræsident samt nuværende præsident Bartomeu var i retten angående sagen på vegne af dem selv og F. C. Barcelona. De valgte at indgå forlig, hvilket på papiret er det samme som at erkende sig skyldig. Officielt set. Anklagermyndigheden og forsvarets advokater blev enige om at beløb, der var temmelig stort, som klubben F. C. Barcelona skulle betale i forliget for at de to præsidenter kunne gå fri for fængsel. Neymar Jr. blev fundet uskyldig i sagen.
Så vidt jeg har forstået, er sagen afsluttet. Neymar er desuden verdens dyreste fodboldspiller, hvis man regner alle de 'ekstra omkostninger' med som han har kostet at erhverve. Det er lidt en smagssag om man skal regne dem med eller ej.
Kassow-Rossing skrev:
SR4 skrev:
Kassow-Rossing skrev:
M_linding skrev:
I princippet, jo ;)
Tidligere præsident Sandro Rosell og tidligere vicepræsident samt nuværende præsident Bartomeu var i retten angående sagen på vegne af dem selv og F. C. Barcelona. De valgte at indgå forlig, hvilket på papiret er det samme som at erkende sig skyldig. Officielt set. Anklagermyndigheden og forsvarets advokater blev enige om at beløb, der var temmelig stort, som klubben F. C. Barcelona skulle betale i forliget for at de to præsidenter kunne gå fri for fængsel. Neymar Jr. blev fundet uskyldig i sagen.
Så vidt jeg har forstået, er sagen afsluttet. Neymar er desuden verdens dyreste fodboldspiller, hvis man regner alle de 'ekstra omkostninger' med som han har kostet at erhverve. Det er lidt en smagssag om man skal regne dem med eller ej.
Men jeg forstår ikke helt. Når han indgår et forlig så er det fordi han ved at han er skyldig og ser en mulighed i at slippe. Hvorfor vælger domstolene så ikke bare at give ham den fulde dom? Og hvorfor er det på Barca's regning at præsidenterne kan slippe?
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Det er en næsten hel unik situation de stod i, fordi de blev hver især stemt ind af vælgerne, og i den forbindelse fik de også ret til at bruge af klubbens penge til en vis grænse. Præcis ligesom i vores egen klub med Perez. Rosell har, åbenbart, på efterkrav kunne bruge nogle af klubbens penge til at betale dig fri fra fængsel. Mon ikke det er en ret, han skrev ind i bøgerne i de døende minutter af sit embede i klubben inden han gik af (frivilligt). Det sidste her er spekulation.
På det punkt er de fleste mennesker lige egoistiske og det er der intet ondt i, hvis du spørger mig.
120 mil.. avs men dog ikke officielt endnu
Kassow-Rossing skrev: Der er mange årsager til at anklagemyndigheden kan vælge at indgå forlig. En af dem er at det tæller som en sejr, at man får sin betaling og at det sparer en hulens masse tid. Hvis forliget ikke ville gå igennem, skulle advokaterne bruge utallige arbejdstimer på at fortsætte retssagen indtil dommen endelig kunne falde. Det er en slags kompromis.
Det er en næsten hel unik situation de stod i, fordi de blev hver især stemt ind af vælgerne, og i den forbindelse fik de også ret til at bruge af klubbens penge til en vis grænse. Præcis ligesom i vores egen klub med Perez. Rosell har, åbenbart, på efterkrav kunne bruge nogle af klubbens penge til at betale dig fri fra fængsel. Mon ikke det er en ret, han skrev ind i bøgerne i de døende minutter af sit embede i klubben inden han gik af (frivilligt). Det sidste her er spekulation.
På det punkt er de fleste mennesker lige egoistiske og det er der intet ondt i, hvis du spørger mig.
Vil nu mene det er pænt ondt. Han er ikke tvunget til at gøre noget ulovligt, men gør det alligevel bag ryggen om fansene, for derefter at bruge klubbens penge på at slippe afsted med det og så stikke af efterfølgende.
- Raúl 7
- Gæst
-
asp3200 skrev: Pogba til Manchester United, den havde jeg ikke set komme men igen Agent mino har jo også zlatan og deres nyeste armener fra dortmund som jeg ikke orker at stave til:)
120 mil.. avs men dog ikke officielt endnu
Det ville passe mig fint. Han er så overvurderet. Kroos og Modric har strålet langt mere til EM og dem har vi heldigvis allerede :) Pogba er ikke god nok teknisk og i de små rum til den type spil som Zidane vil indføre. Hvis United vil købe en spiller tilbage for 120 mio. som de selv smed væk gratis, så fint med mig.
asp3200 skrev: Kimmich på højrefløjen synes jeg gør det fremragende og han spiller normalt fast i Bayerns midterforsvar. Hummels kommer til, så mon ikke han kunne købes billigt;)?
Som backup self;)
Syg fejl