Om Vores Rivaler IX

9 år 9 måneder siden #2161 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Om Vores Rivaler IX

BBB skrev:

SR4 skrev:

BBB skrev:

Sahinovic skrev: Min pointe til at starte med, var at man ikke kunne bruge disse type statistikker til noget. Manden spiller jo nærmest 95% af Real Madrid kampe, og derfor finder jeg det ikke interessant at stille det op imod 51 kampe.

Så vi kan alrig nogensinde ud fra disse tal konkludere om Real Madrid reelt set er bedre med, eller uden Ronaldo. Simple as that, men det kan selvfølgelig blive svært for nogle at forstå.

Det er ikke så vigtigt, hvor stor en procentdel han spiller, men i stedet antallet af kampe, som han ikke spiller. Hvis han spiller 99% af alle kampe, og Real Madrid spiller 1.000.000 kampe, så har vi stadig et udsnit på 10.000 kampe. Messi har misset omkring 40 kampe (La liga + CL) siden Ronaldo kom til Real Madrid, og jeg vil skyde på at Ronaldo har misset ca. det samme antal, men jeg har ikke undersøgt det nærmere.

40 kampe over 6 sæsoner er mildest talt ubrugeligt. Træk så lige sidste CL-gruppekamp af sæsonen, samt CdR-kampene og vupti, så har vi 3-4 afgørende kampe pr sæson, som spillerne har misset.

CdR-kampene er ikke med i mit estimat/gæt. Det er heller ikke med i oversigten over Messi's kampe.

Om noget vil CdR-kampene sandsynligvis også have en højere sejrsrate end de andre kampe, selvom det er et resultat over to kampe.

Derudover svarer 40 kampe til omkring 9-11% missede kampe i perioden, hvilket vel egentlig er et pænt udsnit.

Det vidste jeg selvfølgelig ikke :) Men ja tror stadig ikke heeelt på statistikken. MEN samtidig så tror jeg omvendt heller ikke på at Ronaldo og Messi er så vigtige som man gør dem til. De er vigtige fordi de er de bedste, men holdene vil jo stadig være de stærkeste i verden UDEN dem. Det er heller ikke fordi jeg forventer, at sejrsprocenten falder til 50%, når de ikke er med :P

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 9 måneder siden #2162 af BBB
Besvaret af BBB på emne Om Vores Rivaler IX

nono skrev: Interessant at man skal helt ned på en 7.ende plads efter Real Madrid (De engelske topklubber, PSG og Barcelona bruger flere penge). Stadig nogen som synes at Perez er en dårlig forretningsmand? Vi har godt nok fået value for money ift. for eksempel City.

ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk...paa-spillere/6290170

Det er så også efter, at vi har købt Ronaldo, Marcelo, Ramos, Pepe, Benzema, Arbeloa, Xabi Alonso, Higuain og vi havde Casillas.

Det er jo reelt 9 stamspillere, der kunne spille i klubben stadig. De penge vi har brugt har ikke ligefrem været en (gen-)opbygning af holdet. Hvis vi havde taget udgangspunkt i to år tidligere, så havde vi nok lagt godt til ;-)

Det er ærgerligt, at EB ikke kunne svinge sig op til at sammenligne indkøb og salg, så vi kunne se en forskellen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

9 år 9 måneder siden #2163 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om Vores Rivaler IX
Vi skal nok forvente at vi ikke kommer op på 1. pladsen igen (nogensinde?) så længe La Liga brander sig så dårligt til sammenligning med Premier League.

Hvis man ikke formår at brande verdens klart bedste liga med flere længder ned til nummer 2, så burde man ansætte en, der kan.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 9 måneder siden #2164 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX

Kassow-Rossing skrev: Vi skal nok forvente at vi ikke kommer op på 1. pladsen igen (nogensinde?) så længe La Liga brander sig så dårligt til sammenligning med Premier League.

Hvis man ikke formår at brande verdens klart bedste liga med flere længder ned til nummer 2, så burde man ansætte en, der kan.

Nu har du nævnt brande rigtig meget, men kan du ikke fortælle mig hvad du helt præcist tror der vil hjælpe ligaen? Herefter kan jeg hurtigt remse 5 grunde op hvorfor jeg synes PL er langt mere interessant end La Liga, og hvorfor jeg langt hellere vil se en sub-top kamp i PL fremfor La Liga.
Jeg gætter bare på, at mine grunde intet har med den branding som du altid nævner at gøre :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

9 år 9 måneder siden #2165 af Kassow-Rossing

Dios skrev:

Kassow-Rossing skrev: Vi skal nok forvente at vi ikke kommer op på 1. pladsen igen (nogensinde?) så længe La Liga brander sig så dårligt til sammenligning med Premier League.

Nu har du nævnt brande rigtig meget, men kan du ikke fortælle mig hvad du helt præcist tror der vil hjælpe ligaen? Herefter kan jeg hurtigt remse 5 grunde op hvorfor jeg synes PL er langt mere interessant end La Liga, og hvorfor jeg langt hellere vil se en sub-top kamp i PL fremfor La Liga.
Jeg gætter bare på, at mine grunde intet har med den branding som du altid nævner at gøre :)

Det har jeg gjort mange gange, men jeg vil gerne gentage mig selv

Branding betyder mange ting, men de forslag, som jeg især synes man bør tage et nærmere kig på:

1. Al La Liga TV transmission skal foregå på engelsk. Dvs. interview skal foregå på engelsk eller skal oversættes til engelsk, hvis det er spillere, der ikke har lært sproget som Messi, de interviewer.

2. Kampene skal streamlines. Dvs. de skal se ens ud. Fra og med i år er de 'fulgt mit ønske'. I vil lægge mærke til at alle kampe bliver præsenteret på samme måde. Se evt. oppe i venstre hjørne, hvor der scoren mellem hjemme- og udeholdet står.

3. Det skal gøres klart overfor hele verden, at La Liga er verdens klart stærkeste liga. Det skal fortælles igen, og igen og igen i ethvert interview og på diverse officielle hjemmesider. Dette er fakta og ikke en holdning, så man kan lige så godt gøre omverden opmærksom på det. Der er så mange børn rundt omkring i verden, der rent faktisk troede på at Arsenal havde en chance for et slå Barcelona ud af CHL. Det bør gøres klart for alle at forskellen mellem Barcelona og Arsenal er på niveau med forskellen på Arsenal og Lyon. I samme stil kan man gøre verden opmærksom på at La Liga år efter år er den tætteste liga i verden, når det kommer til kampen om titlen. Ethvert pointtab er fatalt i modsætning til Premier League, hvor man sagtens kan tabe masser af point og stadig være den bedste.

4. Større fokus på 'storkampe' i Spanien. Dvs. Villarreal-Valencia (Undskyld Siempre), Sevilla-Bilbao osv. Disse kampe skal promoveres således, at det trækker flere TV-seere. Det skal være nemt at fange disse kampe på TV og det skal foregå på engelsk.

5. Flere kampe skal vises på 'Asiatisk' tid og 'Amerikansk' tid.

6. Alle kampe skal vises i Fuld HD (1080) eller 4K.

Dette er en drøm men ikke en realistisk drøm. Og det er i øvrigt også formentlig for sent :) Det hold, der ender på sidstepladsen i Premier League får flere TV-penge end Real Madrid og Barcelona. Om 10 år vil man kontinuerligt se tre Premier League hold i Champions League semifinalerne, hvis den turnering stadig findes til den tid.

9 år 9 måneder siden #2166 af BBB

Kassow-Rossing skrev: Der er så mange børn rundt omkring i verden, der rent faktisk troede på at Arsenal havde en chance for et slå Barcelona ud af CHL. Det bør gøres klart for alle at forskellen mellem Barcelona og Arsenal er på niveau med forskellen på Arsenal og Lyon.

Så meget bedre end Arsenal er Lyon da vist heller ikke ;-)

La Liga kunne lære at planlægge kampene. Hvorfor skal den første kamp i sæsonen først skemalægges 2 uger før sæsonen går i gang? Hvorfor er nogle kampe ikke skemalagte en uge før de skal spilles? Derudover skal de servicere TV-stationerne bedre. Mindre mañana mañana mere tysk effektivitet. Tag en rundspørge blandt de danske rapportere der har dækket la liga, og de vil sikkert alle kunne komme med vilde historier :-D

Hvis TV-stationerne kan regne med LFP, så vil de også betale for det med tiden.

9 år 9 måneder siden #2167 af Dios
Besvaret af Dios på emne Om Vores Rivaler IX
@Kassow-Rossing.

Det var præcis hvad jeg regnede med, og selvfølgelig er det et must, at det skal være sådan som du siger på mange punkter. Den med tidsforskellen er jeg dog uenig i, da det ikke lige altid er helt nemt og planlægge en kamp kl. 12, 15, 16 etc. når man har børn. Her er jeg kæmpe fortaler for 20 kampene, da det passer helt perfekt ind. Ikke for tidligt og ikke for sent :) Ligeledes ville alle disse fornyelser dog intet gøre ved mig. Jeg ville ikke sætte mig til at se en Valencia - Bilbao kamp, fordi grafikken er bedre, og mange af tingene måske bliver oversat til engelsk.

Nu kan jeg kun tale for mig selv, og min omgangskreds, da jeg er den eneste som egentlig ser La Liga af os. Desværre er vi ved at se for mange lignende tendenser i PL grundet de alt for mange udlændinge.

1. Alt for mange tynde kort fra dommerens side af. Det stopper alt flow i spillet.

2. Alt for meget skuespil og dramatik omkring alle situationer.

3. For lavt bundniveau hos langt de fleste hold.

4. For få store navne i ligaen.

5. Forskellen på top og resten af ligaen er røv hamrende kedelig. Alt for ofte ender den med tennis-cifre til Barca eller Real. De små hold forstår sig bare ikke på taktik. Vi så det imod Osasuna ved vores første mål. 5 i bagkæden imod Morata og Bale. Følg med bolden havde alle taktikkere sagt/tænkt, men halvdelen af Osasuna's forsvar mente de skulle trække en offside. Det er amatøragtigt på højeste plan! Det er en så kedelig tendens de mindre hold har.

6. Igen er mangel på taktik og forståelse bare ikke til stede hos langt de fleste hold i ligaen. Bagud 4-0, men alligevel skal der satses og spilles offensivt, så røvfulden ender ud i 9-0, hvor alle 9 mål er scoret, fordi Granada's højreback har set lidt for mange Ronaldinho videoer på Youtube.

7. Tempoet i spillet er stort set aldrig tilstede. Når tempoet endelig bliver skruet op, og der kommer en fantastisk, men hård takling, så stopper flowet igen, fordi spilleren skal bruge 4 min. på at trække tiden, og de resterende 20 spillere skal fortælle dommeren hvordan han skal dømme.

La Liga er jo ikke en tættere liga. Vi har Real og Barca som har domineret den liga i 20 år. Der har været 3 forskellige vindere på 20 år det siger alligevel en del. Fra 1 til 4 har der jo altid været omkring de 15-30 point imellem dem, så helt tæt vil jeg nu ikke sige det er. Nuvel, så er der lidt afstikkere engang imellem med Valencia og Sevilla, men tæt på Real og Barca har de jo aldrig været.

Holdene i PL er måske ikke ligeså gode som top 3 i La Liga, og med god grund da Real, Barca og Atletí er de 3 bedste hold i verden. Der er bare langt større konkurrence i PL. Om holdene er lige dårlige i PL er jeg ligeglad med, for så længe det ikke bliver spanske tilstande så er jeg glad.
Om end den ikke er populær herinde, så vil jeg stadig mene Barcelona er det eneste hold som virkelig er de andre PL hold overlegende. Real har godt nok haft stor besvær med de seneste møder med Manchester klubberne, selvom vi kom ud med en snæver sejr i begge opgør. Vi får en snæver sejr, og lidt dommerhjælp (United kampen), hvor Barca bare klasker det ene engelske hold efter det andet.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 9 år 9 måneder siden ved Dios.

9 år 9 måneder siden #2168 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Om Vores Rivaler IX
Jeg tror I overanalysere begge når I snakker engelske interviews og dårlige dommere.

Jeg tror for det første at det ikke engang handler om hvordan ligaforbundene brander det, men hvordan alle andre gør. Det er en ond cirkel. For selv nu hvor Premier League er tæt på at ryge ned på en 4.plads, snakker TV-stationerne konstant omkring hvordan Premier League er den bedste liga. Så længe alle TV-stationer kalder Premier League for den bedste liga, er det FULDSTÆNDIG ligegyldigt hvor meget LFP brander med at spansk fodbold er bedre.

En anden vigtig ting er nok kultur. I den engelske kultur er der bare rigtig mange historiske klubber og derfor vil de altid have mange fans. Bare kig på Liverpool. De har været mildest talt elendige set over det seneste årti, men en masse har alligevel fulgt deres kampe og støttet dem. Visse ting er bare lidt svært at påvirke, da man bare har denne historiske fordel. Og den fordel er nok hovedårsagen til at Premier League bare altid vil være den mest populære.

9 år 9 måneder siden #2169 af Kassow-Rossing
SR4 Premier League er ikke længere ved at ryge ned på en 4. plads. De er rykket på på 2. pladsen igen, men de er marginalt tæt på 3. pladsen (Bundesligaen)

www.uefa.com/memberassociations/uefarankings/country/

Dios jeg skrev at La Liga var en tættere liga i kampen om mesterskabet. Det er på ingen måde interessant at finde ud af hvem der er tolvte dårligst, hvis du spørger mig.

9 år 9 måneder siden #2170 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Om Vores Rivaler IX
Talisca....

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

9 år 9 måneder siden #2171 af BBB

Kassow-Rossing skrev: Det er på ingen måde interessant at finde ud af hvem der er tolvte dårligst, hvis du spørger mig.

Det er det åbenbart, når man følger den engelske liga. Det er i hvert fald det, der bliver fremhævet.

Men en liga der arbejder med så åndsvagt et begreber som St Totteringham's Day, når de diskuterer forholdet mellem nummer 4 og 5, går vist heller ikke op i at være nummer 1.

9 år 9 måneder siden #2172 af ChrillRM14
Besvaret af ChrillRM14 på emne Om Vores Rivaler IX

Dios skrev: @Kassow-Rossing.
La Liga er jo ikke en tættere liga. Vi har Real og Barca som har domineret den liga i 20 år. Der har været 3 forskellige vindere på 20 år det siger alligevel en del. Fra 1 til 4 har der jo altid været omkring de 15-30 point imellem dem, så helt tæt vil jeg nu ikke sige det er. Nuvel, så er der lidt afstikkere engang imellem med Valencia og Sevilla, men tæt på Real og Barca har de jo aldrig været.

Holdene i PL er måske ikke ligeså gode som top 3 i La Liga, og med god grund da Real, Barca og Atletí er de 3 bedste hold i verden. Der er bare langt større konkurrence i PL. Om holdene er lige dårlige i PL er jeg ligeglad med, for så længe det ikke bliver spanske tilstande så er jeg glad.
Om end den ikke er populær herinde, så vil jeg stadig mene Barcelona er det eneste hold som virkelig er de andre PL hold overlegende. Real har godt nok haft stor besvær med de seneste møder med Manchester klubberne, selvom vi kom ud med en snæver sejr i begge opgør. Vi får en snæver sejr, og lidt dommerhjælp (United kampen), hvor Barca bare klasker det ene engelske hold efter det andet.

En lille petitesse: 5 hold har vundet ligaen de seneste 20 år, men 16 af årene har så været enten RM eller Barca, men det synes jeg ikke i sig selv er synonym med en kedelig eller usexet liga.
Det er ikke mere kritiske tilstande end eksempelvis Bundesligaen, hvor bare Bayern har vundet 13 ud af de seneste 20. Set i det igangværende årti har Bayern domineret den tyske liga i en ekstrem forudsigelig vej, i Italien har Juventus været enehersker, selvom de eksempelvis sidste år ligger i bunden efter 8 runder, og PSG har med bind for øjnene kunne sparke sig til mesterskaber på stribe uden egentlig modstand - Af de 'store' ligaer er det altså kun i England, at vi ser en ny mester år efter år i øjeblikket, og sjældent vil ét eller to hold tage monopol på titlen i Premier League.
Ovenstående må naturligvis bevirke, at man i folkemunde kan tale om en mere spændende liga, for det er der god grund til!

MEN det gør ikke La Liga til en mere uskøn eller kedeligere liga. La Liga har de største navne, den bedste talentudvikling, og jeg vil gerne våge at påstå, at ligaen også har den stærkeste top 7-8... Jævnfør ovenstående afsnit, så synes jeg heller ikke, at det kan siges at hæve niveauet, at der så er kortere fra bund til top i PL. For mig at se, hæver det underholdningsværdien, men godt nok ikke niveauet. Er der noget, der så endelig kan hæve det fodboldmæssige niveau, så er det ankomsten af så prominente trænere som Pep, Mou, Klopp, Conte osv, der kommer med erfaringer fra hele Europa.

Premier League er en romantiseret idé om en liga, hvor alt kan ske, hvor traditioner og alt det der sættes i højsædet. Der er tale om en helt særlig diskurs, og diskurser kan være vanvittig svære at nedbryde eller at ændre, især med henblik på, hvor mange PL-nørder, der findes i verden. Bedre branding vil i sig selv ikke tippe denne diskurs mod Spanien, men det ville så også være forkert at insinuere, at La Liga er særligt kedelig - modsat Italien, Tyskland og Frankrig er der faktisk spænding til sidste spillerunde om mesterskabet og om de europæiske pladser.
Udover særlige fordboldnørder, så rager det altså også de fleste en høstblomst, om Bournemouth nu kan vinde ude mod West Brom i runde 38 i forhold til en lignende situation med Granada og Sporting Gijon, så hvad fa'en skal den snak om bunden af ligaerne også til for...

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Sidste redigering: 9 år 9 måneder siden ved ChrillRM14.

Leveret af Kunena Forum