Om Vores Rivaler IX

9 år 9 måneder siden #2173 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Om Vores Rivaler IX
jeg synes det er nogle fremragende punkter Rossing lister her. Hvis den spanske liga skal være ligeså populær som den engelske, så skal vi altså have nogle eksperter ind der rent faktisk følger ligaen og som kan opreklamerer de dygtige spillere som render rundt i de mindre klubber.

Halvdelen af tiden sidder kommentatoren jo bare og læser deres navne op fra et papir. Altså hvis en spiller som Bailly havde spillet i den engelske liga var han jo blevet opreklameret til et af de største forsvarstalenter i verden! Jeg vidste ikke en gang han fandtes, før United købte ham.

Når man sidder og ser Premier league studie før kampene og eksperterne kan få en til at glæde sig til at se benteke spille, ja det er sgu godt arbejde! For en spiller som ham, har da alle dage været middelmådig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 9 måneder siden #2174 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Om Vores Rivaler IX
Alt ovenstående er sandt men bemærk venligst at der stort set aldrig er spænding i toppen af Premier League. Ligaen bliver ekstremt sjældent afgjort på sidste spillerunde (eller bare tæt på) som man så ofte ser det i Spanien.

Derudover må man ikke misforstå sommerens gætterier på en kommende mester med spænding i toppen. Sagt med andre ord: Bare fordi man ikke kan bette/tippe den kommende vinder i løbet af sommerpausen, gør det ikke at der rent faktisk er spænding under selve turneringen. I Spanien er man stensikker på at titlen bliver delt mellem de to giganter, og det er meget sjældent at man gætter forkert (Atlético i 13/14 eksempelvis) men går du ind i tabellen 10 runder før maj, så har du endnu ikke erklæret en vinder. Det har man i 4 ud af 5 sæsoner i England, hvor der som regel er et hold, der spurter fra de andre og efterlader ligaen total spændingsløs.

BPL 15/16: 10 point fra Leicester til Arsenal
BPL 14/15: 8 point fra Chelsea til City
BPL 13/14: 2 point fra City til Liverpool
BPL 12/13: 11 point fra United til City
Snit: 7,75 fra no1 til no2.

Liga 15/16: 1 point fra Barcelona til RM
Liga 14/15: 2 point fra Barcelona til RM
Liga 13/14: 3 point fra Atlético til Barcelona
Liga 12/13: 15 point fra Barcelona til RM
Snit: 5,25 fra no1 til no2.

Dertil skal det siges at det faktisk er relativt usædvanligt at La Liga vindes med så stort et spring som i sæson 12/13.

Så: Det er svært at bette den rette vinder af BPL men så snart sæsonen er gået i gang er der ikke så meget spænding om mesterskabet som der næsten altid er i Spanien.

Dette bør ikke være det eneste, der trækker seere, men det burde være et argument, som La Liga skal spille på, når de skal sælge ligaen.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Sidste redigering: 9 år 9 måneder siden ved Kassow-Rossing.

9 år 9 måneder siden #2175 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Om Vores Rivaler IX
Hvordan skal bedre branding, eller det at vise kampene i FULL HD (1080) være med til at gøre kampene mere underholdende? Seerne er vel ude efter noget så simpelt som underholdning, og med det tempo, og til tider en Gudsforladt stemning inde på stadion, så er der godt nok ikke meget underholdning at hente.

Bare i sidste sæson vidste man jo lang tid inden sidste spillerunde, at FC Barcelona ville blive mestre, det eneste Real Madrid formåede, var at komme tæt på FC Barcelona og på papiret ser det da helt sikkert godt ud, men hvis man havde fulgt med, så var Real Madrid aldrig tæt på at overhale FC Barcelona (der var ihvertfald ingen som troede på det herinde). Ser vi over mod Premier League derimod, så vandt oprykkeren ligaen, det er da med til at gøre det langt mere underholdende, og hvem havde nogensinde troet det? Vi skal heller ikke glemme sæsonen 11/12, hvor City i de sidste sekunder formåede at hive pokalen hjem, og stå á point med Manchester United, fuldstændigt vanvittig og magisk afslutning på sæsonen, hvornår er det sidst sket i La Liga?

Det, at man samtidig har så store personligheder som Pep Guardiola, José Mourinho, Arsené Wenger, Jürgen Klopp og Conte i den samme liga (for ikke at nævne Ibrahimović), rykker bestemt også på underholdningsværdien i den rigtige retning, og jo større underholdningsværdien er, jo større er chancen for at få mig som seer, og det kan en alverdens ligegyldig branding, såsom at kampene vises i FULL HD, i den anden liga ikke ændre noget på

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 9 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Raul7-2880

9 år 9 måneder siden #2176 af Sahinovic
Dobbeltpost, SLET.

Florentino Pérez

9 år 9 måneder siden #2177 af Kassow-Rossing

Sahinovic skrev: Hvordan skal bedre branding, eller det at vise kampene i FULL HD (1080) være med til at gøre kampene mere underholdende?

Det hele tæller med. Også kvaliteten af kampene og stemning på stadion. Alt er med til at trække op og ned.

Sahinovic skrev: Bare i sidste sæson vidste man jo lang tid inden sidste spillerunde, at FC Barcelona ville blive mestre, det eneste Real Madrid formåede, var at komme tæt på FC Barcelona og på papiret ser det da helt sikkert godt ud, men hvis man havde fulgt med, så var Real Madrid aldrig tæt på at overhale FC Barcelona (der var ihvertfald ingen som troede på det herinde). Ser vi over mod Premier League derimod, så vandt oprykkeren ligaen, det er da med til at gøre det langt mere underholdende, og hvem havde nogensinde troet det?

Man skal virkelig være dum, hvis man bilder sig selv ind at 9 points føring er mere spændende end en 1 points føring.

- Spol tiden tilbage til 1. maj 2016. Tredjesidste spillerunde i Premier League. Leicester møder Manchester United og har 76 point. Nærmeste konkurrent er skræmmende Tottenham med 69 point. Er der spænding om mesterskabet? Niks. Den eneste måde Leicester kan tabe det hele på gulvet er ved at tabe samtlige af de resterende kampe. Samtidig skal Tottenham vinde alle kampe. Urealistisk, ingen spænding.

-Spol tiden tilbage til 7. maj 2016. Andensidste spillerunde i Premier League. Leicester møder Everton og har 77 point. De er officielt mestre på dette tidspunkt da ingen kan indhente dem. Nærmeste konkurrent er Tottenham med 67 point. Absolut ingen spænding om mesterskabet.

-Spol tiden tilbage til 15. maj 2016. Sidste spillerunde i Premier League. Leicester møder Chelsea og har 80 point. De er officielt mestre på dette tidspunkt. Absolut ingen spænding om mesterskabet.

Den samme øvelse kan laves om La Liga, og der vil man se, at der som altid er spænding helt til det sidste. Sidste spillerunde kan som regel stadig afgøre mesterskabet i Spanien.

Sahinovic skrev: Vi skal heller ikke glemme sæsonen 11/12, hvor City i de sidste sekunder formåede at hive pokalen hjem, og stå á point med Manchester United, fuldstændigt vanvittig og magisk afslutning på sæsonen, hvornår er det sidst sket i La Liga?

Jeg vidste at der nok skulle være en eller anden, der ville bringe dette enkeltstående tilfælde op. Hvis man har lært om statistik, så har man også lært ar se bort fra ekstremer, som stort set aldrig forekommer i engelsk fodbold, men nu hvor du har fundet det frem i arkiverne, så kan vi godt debattere det.

1. Det var ret spændende. Utroligt at Premier League havde en sæson, hvor der var spænding i sidste spillerunde.

2a. To år senere gjorde La Liga det efter. Bare vildere. I England mødte de to hold, der spillede om mesterskabet, ikke hinanden. De spillede mod nogle mindre hold og alle forventede at begge hold ville vinde deres kamp = Mesterskab til City. Alt gik som forventet.

2b. I La Liga mødtes de to hold, som spillede om mesterskabet i sidste spillerunde. En vaskeægte finale. Vandt Barcelona på Camp Nou ville mesterskabet ende hos Barcelona. Fik Atlético skrabet sig til en uafgjort eller en sejr på udebane ville Atlético blive kåret som mestre. Den spænding kan man ikke planlægge. Det er utroligt!

3. Havde en neutral fan skulle vælge mellem disse kampe, kunne han se Sunderland-United, City-Queens Park Rangers eller Barcelona-Atlético Madrid. To af disse kampe ved han hvordan ender og hvor mesterskabet dermed ender. City taber ikke på hjemmebane i sidste når der er et mesterskab at spille om. Forestil dig hvor vanvittigt man kunne have brandet La Liga i forhold til denne kamp. Hele verden skulle være tvunget til TV skærmen for at se finalen på La Liga! :) Ja dette scenarie kunne ikke opstå, fordi ingen seer ville kunne vælge mellem en kamp, der blev spillet for mange år siden og en kamp, der blev spillet forrige år. Scenariet var opstillet for at sammenligne de to situationer.

Sahinovic skrev: Det, at man samtidig har så store personligheder som Pep Guardiola, José Mourinho, Arsené Wenger, Jürgen Klopp og Conte i den samme liga (for ikke at nævne Ibrahimović), rykker bestemt også på underholdningsværdien i den rigtige retning, og jo større underholdningsværdien er, jo større er chancen for at få mig som seer, og det kan en alverdens ligegyldig branding, såsom at kampene vises i FULL HD, i den anden liga ikke ændre noget på

Trænernavne på den størrelse gjorde ikke at folk ikke blev Premier League fans dengang de trænede i La Liga. Zlatan gjorde heller ikke forskellen.

Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

9 år 9 måneder siden #2178 af 2:18
Besvaret af 2:18 på emne Om Vores Rivaler IX
Pro PL
Trænerprofilerne i PL er mange, ikke at de er bedre set over hele ligaen. Flere højtuddannede i Spanien
Der er ikke så meget film
Tilskuerne, i hvert fald udeholdets har indsigt og passion
Højt tempo og intensitet
Midter og bundklubber bliver ofte, ren mavefornemmelse, eksponeret bedre

Pro LaLiga
Bedre teknisk niveau, ikke Sunderland niveau
Bedre spillere, Suarez er jo eksempelvis meget bedre end Ibrahimovic, dog ikke så sjov
Personligt kan jeg bedre lide tilgangen til spillet, ønsket om at være dygtig med bolden, meget mere krævende

9 år 9 måneder siden #2179 af Sahinovic
Så det faktum at oprykkeren vinder kamp efter kamp, og at alle såkaldte eksperter forventer at de til enhver tid vil knække sammen, lige op til spillerunde 31/32 er ikke spænding? FC Barcelona var 12 point foran Real Madrid allerede efter spillerunde 26, sikke en spænding og man havde da alle dage forventet at Real Madrid kunne vende det om... Det er to forskellige ting når et så stærkt hold som FC Barcelona er i front med så mange point, kontra et oprykker hold som Leicester City. Men det er selvfølgelig bare en subjektiv holdning jeg har, det kan godt være at du synes at La Liga stadig var spændende, selvom FC Barcelona var så langt foran på et allerede så tidligt stadie.

Men spænding i ligaerne de sidste to kampe har aldrig været essensen i mit indlæg.

Jeg finder det langt mere underholdende at se på to bundhold fra Premier League spille, end to midterhold, eller to ''tophold'' (pånær Real Madrid og FC Barcelona) spille. Selvom det ikke er et tophold som spiller i Premier League, så ved man altid at tempoet er højt og at tilskuerne er ellevilde, og det er jo det stikmodsatte i La Liga, og her kan jeg simpelthen ikke se hvordan bedre branding skulle kunne gøre kampene mere underholdende? Bedre branding, skaber ikke bedre kampe, det er jo ikke med til at ændre det der sker på en fodboldbane.

Florentino Pérez

9 år 9 måneder siden #2180 af Chamartin
Besvaret af Chamartin på emne Om Vores Rivaler IX

Sahinovic skrev: Så det faktum at oprykkeren vinder kamp efter kamp, og at alle såkaldte eksperter forventer at de til enhver tid vil knække sammen, lige op til spillerunde 31/32 er ikke spænding? FC Barcelona var 12 point foran Real Madrid allerede efter spillerunde 26, sikke en spænding og man havde da alle dage forventet at Real Madrid kunne vende det om... Det er to forskellige ting når et så stærkt hold som FC Barcelona er i front med så mange point, kontra et oprykker hold som Leicester City. Men det er selvfølgelig bare en subjektiv holdning jeg har, det kan godt være at du synes at La Liga stadig var spændende, selvom FC Barcelona var så langt foran på et allerede så tidligt stadie.

Men spænding i ligaerne de sidste to kampe har aldrig været essensen i mit indlæg.

Jeg finder det langt mere underholdende at se på to bundhold fra Premier League spille, end to midterhold, eller to ''tophold'' (pånær Real Madrid og FC Barcelona) spille. Selvom det ikke er et tophold som spiller i Premier League, så ved man altid at tempoet er højt og at tilskuerne er ellevilde, og det er jo det stikmodsatte i La Liga, og her kan jeg simpelthen ikke se hvordan bedre branding skulle kunne gøre kampene mere underholdende? Bedre branding, skaber ikke bedre kampe, det er jo ikke med til at ændre det der sker på en fodboldbane.

Lige for en god ordens skyld, nu hvor du har skrevet det i to indlæg, så var Leicester ikke oprykker, den sæson de vandt. De rykkede op året før og havde således spillet i EPL en hel sæson.
Det tager ikke meget fra din pointe, men dog lige toppen ;)

9 år 9 måneder siden #2181 af Sahinovic

Chamartin skrev:

Sahinovic skrev: Så det faktum at oprykkeren vinder kamp efter kamp, og at alle såkaldte eksperter forventer at de til enhver tid vil knække sammen, lige op til spillerunde 31/32 er ikke spænding? FC Barcelona var 12 point foran Real Madrid allerede efter spillerunde 26, sikke en spænding og man havde da alle dage forventet at Real Madrid kunne vende det om... Det er to forskellige ting når et så stærkt hold som FC Barcelona er i front med så mange point, kontra et oprykker hold som Leicester City. Men det er selvfølgelig bare en subjektiv holdning jeg har, det kan godt være at du synes at La Liga stadig var spændende, selvom FC Barcelona var så langt foran på et allerede så tidligt stadie.

Lige for en god ordens skyld, nu hvor du har skrevet det i to indlæg, så var Leicester ikke oprykker, den sæson de vandt. De rykkede op året før og havde således spillet i EPL en hel sæson.
Det tager ikke meget fra din pointe, men dog lige toppen ;)

I know, de fleste bruger dog bare udtrykket da de trods alt er ret så nye i Premier League. Men nybagte oprykkere er de ikke, nej (-:

Florentino Pérez

9 år 9 måneder siden #2182 af Kassow-Rossing

Så er I måske blevet klogere nu? Barcelona blev indhentet og Leicester udbyggede sit forspring.

I England spurter førerholdet som regel afsted og det bliver ikke fanget igen. Det gjorde det heller ikke sidste sæson, fordi hvorfor skulle der være spænding i toppen af ligaen, når der næsten aldrig er det. I Spanien er der som regel spænding til sidste spillerunde ligesom der var sidste sæson. Forhåbentlig bliver du ikke så overrasket næste gang det sker. Jeg føler jeg har den her samtale hvert år, og det er det samme udfald hvert år.

Sahinovic skrev: Men spænding i ligaerne de sidste to kampe har aldrig været essensen i mit indlæg.

Det er fair nok at du bidrager med noget andet til samtalen.

Og det er også fair nok at du finder det mere underholdende at se to elendige engelske hold spille mod hinanden frem for at se to spanske hold, der begge har højere niveau. Hver sin smag. Det ville også overraske mig, hvis du rent faktisk så 3 spanske bundkampe om året. Du virker ikke som typen.

Med branding kunne man få seere til disse kampe. Branding handler om at gøre spillerne til profiler, så der bliver talt om dem i folkemunde. Dvs. de sindssyg stærke talenter man ser overalt i Spanien skal gøres kendte i forhold til ligegyldige engelske middelspillere.

Og hvad der sker på banen er det samme hvert år: De spanske hold dominerer Europa og de engelske 'skuffer' som forventet. For tre år siden lavede Morten Bruun en undersøgelse angående de seneste indbyrdes opgør mellem La Liga og Premier League. Den stod 17-2 til La Liga. Sidenhen har ét engelsk hold formet at slå en spansk hold en enkelt gang. Mit gæt er at den formentlig står 29-3 nu. De engelske hold har bare ikke kvalitet nok på banen, og det er netop en af pointerne: Det skal brandes så La Liga kan få nogle flere seere. Blandt meget andet.

9 år 9 måneder siden #2183 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Om Vores Rivaler IX
Jøsses hvor er det trættende at blive ved med at læse jeres jammer i hver eneste tråd
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre Madrid, andreashn

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
9 år 9 måneder siden #2184 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Om Vores Rivaler IX

Kimbo skrev: Jøsses hvor er det trættende at blive ved med at læse jeres jammer i hver eneste tråd

Måske man kunne oprette en specifik jammer-tråd? Så vi undgik mundhuggeri i alle andre tråde.

@Siempre?

Leveret af Kunena Forum