Om Vores Rivaler IX
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Jeg forstår godt, at det kan irritere forum, at Sahinovic og Kassow hele tiden er efter hinanden, men jeg synes ikke det er fair at sætte det op sådan.
1. BBB deler en faktuel statistik om Messi og Barcelona med os.
2. Sahinovic skriver, at det sikkert også gør sig gældende for Ronaldo og Real Madrid.
3. Jeg stiller spørgsmål til hans kildekritik. Hvilken kilde er det overhovedet, der bliver benyttet, fordi det lyder som en mavefornemmelse.
Hvis man ikke vil have sine mavefornemmelser betvivlet, så skal man enten undersøge dem på forhånd eller holde dem til sig selv.
Og så stop dog med sådan nogle her
Sahinovic skrev: Simple as that, men det kan selvfølgelig blive svært for nogle at forstå.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
1. BBB deler en statistik om hvor mange kampe Barcelona har vundet med, og uden Messi.
2. Jeg skriver så efterfølgende
Har vi egentligt ikke også vundet de fleste kampe, hvor Ronaldo ikke har haft muligheden for at være med på holdet?
Denne påstand er rigtig eftersom Ronaldo har misset 51 kampe for Real Madrid, og 37 af dem har vi vundet, 4 uafgjorte, og 9 tabte. Lige for at skære det helt ud! Real Madrid har altså vundet de fleste kampe som Ronaldo ikke har kunne deltage i, hvilket var min påstand.
- Jeg synes forresten du skal stoppe med at spille så hellig, for når du umotiveret lægger ud med at sende en stikpille til mig, efter jeg hverken har nævnt dig eller skrevet noget til dig, så får du igen.
Kassow-Rossing skrev:
Kilde? Eller er det din egen fantasi igen?
Jeg har ikke mere at skulle sige til dig, eller mere om det her emne.
God dag til dig (-:
Florentino Pérez
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Det interessante ville naturligvis være at sammenligne de to spilleres statistikker og ikke blot have to vidt forskellige statistikker i samme samtale.
BBBs statistik viser, at Messi ikke gør at Barcelona vinder flere kampe. Samtidig scorer de langt færre mål med ham på banen.
Sahinovics artikel viser at vi vinder, taber og spiller uafgjort når vi ikke har Ronaldo i truppen. Ingen information der kan bruges til noget desværre.
Enhvert sammenligningsgrundlag baseres på at de har lige vilkår. Det hjælper ikke noget at tale med mavefornemmelse.
- Raúl 7
- Gæst
-
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Det er derfor man skal huske altid at have kildekritik.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
The Mirror skriver om en ny, uundgåelig, super liga for de største klubber i verden. Ligaen vil omfatte:
-Spanien: Real Madrid, Barcelona, Atlético Madrid
-Tyskland: Bayern München, Borussia Dortmund
-England: Manchester City, Chelsea, Arsenal, Manchester United, Liverpool
-Italien: Juventus, Milan, Inter
-Frankrig: PSG, Lyon
-Brasilien: Corinthians
-USA: LA Galaxy, New York City
-Kina: Guangzhou Evergrande, Shanghai SIPG
-Australien: Melbourne City
-Sydafrika: SuperSport United
Disse hold vil, efter planen, indgå en aftale om en ny super liga startende fra 2021.
Tiltaget skulle være trådt i kræft af Real Madrid, Bayern München og Juventus pga den alarmerende skævhed i de økonomiske TV penge, der bliver delt ud til Premier League klubberne.
Hvad tænker I om planen?
Er det er rygte, der ikke har nogle ben, at stå på? :P
- Raúl 7
- Gæst
-
Kassow-Rossing skrev: On a whole other note:
The Mirror skriver om en ny, uundgåelig, super liga for de største klubber i verden. Ligaen vil omfatte:
-Spanien: Real Madrid, Barcelona, Atlético Madrid
-Tyskland: Bayern München, Borussia Dortmund
-England: Manchester City, Chelsea, Arsenal, Manchester United, Liverpool
-Italien: Juventus, Milan, Inter
-Frankrig: PSG, Lyon
-Brasilien: Corinthians
-USA: LA Galaxy, New York City
-Kina: Guangzhou Evergrande, Shanghai SIPG
-Australien: Melbourne City
-Sydafrika: SuperSport United
Disse hold vil, efter planen, indgå en aftale om en ny super liga startende fra 2021.
Tiltaget skulle være trådt i kræft af Real Madrid, Bayern München og Juventus pga den alarmerende skævhed i de økonomiske TV penge, der bliver delt ud til Premier League klubberne.
Hvad tænker I om planen?
Er det er rygte, der ikke har nogle ben, at stå på? :P
Startende fra 2021. Det er langt ude i fremtiden, som det altid er med den slags planer. De bliver ved med at udskyde det. Tror det ender på samme måde som altid, det handler om at presse tv stationerne til at betale flere penge. Det er en trussel og intet andet. Hvor skal pengene komme fra? Det er vel os som tv-seere der skal betale mere i sidste ende.
Det kunne ellers være sjovt at rejse hele vejen til USA for at spille en kamp og så have en kamp i Kina i midtugen ^^
BBB skrev:
Sahinovic skrev: Min pointe til at starte med, var at man ikke kunne bruge disse type statistikker til noget. Manden spiller jo nærmest 95% af Real Madrid kampe, og derfor finder jeg det ikke interessant at stille det op imod 51 kampe.
Så vi kan alrig nogensinde ud fra disse tal konkludere om Real Madrid reelt set er bedre med, eller uden Ronaldo. Simple as that, men det kan selvfølgelig blive svært for nogle at forstå.
Det er ikke så vigtigt, hvor stor en procentdel han spiller, men i stedet antallet af kampe, som han ikke spiller. Hvis han spiller 99% af alle kampe, og Real Madrid spiller 1.000.000 kampe, så har vi stadig et udsnit på 10.000 kampe. Messi har misset omkring 40 kampe (La liga + CL) siden Ronaldo kom til Real Madrid, og jeg vil skyde på at Ronaldo har misset ca. det samme antal, men jeg har ikke undersøgt det nærmere.
40 kampe over 6 sæsoner er mildest talt ubrugeligt. Træk så lige sidste CL-gruppekamp af sæsonen, samt CdR-kampene og vupti, så har vi 3-4 afgørende kampe pr sæson, som spillerne har misset.
SR4 skrev:
BBB skrev:
Sahinovic skrev: Min pointe til at starte med, var at man ikke kunne bruge disse type statistikker til noget. Manden spiller jo nærmest 95% af Real Madrid kampe, og derfor finder jeg det ikke interessant at stille det op imod 51 kampe.
Så vi kan alrig nogensinde ud fra disse tal konkludere om Real Madrid reelt set er bedre med, eller uden Ronaldo. Simple as that, men det kan selvfølgelig blive svært for nogle at forstå.
Det er ikke så vigtigt, hvor stor en procentdel han spiller, men i stedet antallet af kampe, som han ikke spiller. Hvis han spiller 99% af alle kampe, og Real Madrid spiller 1.000.000 kampe, så har vi stadig et udsnit på 10.000 kampe. Messi har misset omkring 40 kampe (La liga + CL) siden Ronaldo kom til Real Madrid, og jeg vil skyde på at Ronaldo har misset ca. det samme antal, men jeg har ikke undersøgt det nærmere.
40 kampe over 6 sæsoner er mildest talt ubrugeligt. Træk så lige sidste CL-gruppekamp af sæsonen, samt CdR-kampene og vupti, så har vi 3-4 afgørende kampe pr sæson, som spillerne har misset.
CdR-kampene er ikke med i mit estimat/gæt. Det er heller ikke med i oversigten over Messi's kampe.
Om noget vil CdR-kampene sandsynligvis også have en højere sejrsrate end de andre kampe, selvom det er et resultat over to kampe.
Derudover svarer 40 kampe til omkring 9-11% missede kampe i perioden, hvilket vel egentlig er et pænt udsnit.
ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk...paa-spillere/6290170