Om Vores Rivaler IX
www.marca.com/en/football/barcelona/2017...5fdea803e8b467c.html
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Daniel skrev: Jeg lister mig sjældent ind på fcbarcelona.dk, men har lige kigget derind i dag og jeg vil da bare lige høre, om det niveau Blaugrana92 lægger for dagen er det generelle på det forum?
I så fald er det dæleme lavt. Sådan virkelig lavt.
Der var en bruger der brugte et times indlæg på at forklare hvor overvurderet Zidane var. Hvor er jeg glad for vi aldrig når ned på det niveau
Dette er desværre sådan set mere reglen end undtagelsen for det forum.
"Men hvis jeg skal se på en anden spiller end Messi og skal fokusere på hvor mange pokaler man har vundet i denne sæson, så har Buffon vundet Serie A, den italienske pokalturnering og kan snart vinde Champions League. Han fortjener samtidig at vinde prisen efter en fantastisk karriere, men også for den nuværende sæson. Det ville være en god ting for Ballon d'Or igen at give prisen til en målmand" sagde den catalanske forsvarsgeneral.
Når man tror Pique er færdig for denne sæson, så når han lige at komme tilbage i rigtig Ramos manere :D
Vil selvfølgelig lige tilføje at udtalelserne i sig selv ikke er noget problem, men bare ret morsomt, hvordan han pludselig mener at en målmand skal vinde den.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
SR4 skrev: "Messi er uden tvivl den bedste spiller i verden og den bedste spiller i historien. I år har han vundet den gyldne støvle som den mest scorende spiller i Europa og derfor fortjener han at vinde Ballon d'Or igen" sagde Piqué, inden han fortsatte.
"Men hvis jeg skal se på en anden spiller end Messi og skal fokusere på hvor mange pokaler man har vundet i denne sæson, så har Buffon vundet Serie A, den italienske pokalturnering og kan snart vinde Champions League. Han fortjener samtidig at vinde prisen efter en fantastisk karriere, men også for den nuværende sæson. Det ville være en god ting for Ballon d'Or igen at give prisen til en målmand" sagde den catalanske forsvarsgeneral.
Når man tror Pique er færdig for denne sæson, så når han lige at komme tilbage i rigtig Ramos manere :D
Vil selvfølgelig lige tilføje at udtalelserne i sig selv ikke er noget problem, men bare ret morsomt, hvordan han pludselig mener at en målmand skal vinde den.
Det er sjovt som argumentet med de mange mål pludselig er blevet et kvalitetsstempel for Pique - plejer det ellers ikke være det, som han kritiserer Ronaldos fansbase for? :D
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Jeg sidder og får helt ondt i maven på hans vegne. Det drejer sig om et mindre millionbeløb i løbet af en 2-3 årig periode(med "mindre beløb" mener jeg, at det for Messi er et meget lille beløb, når man tænker på de mange millioner, han tjener) Jeg kan simpelthen ikke tro, at Messi mangler penge. Jeg tror ikke på, at Messi har noget incitament til at ville overtræde loven for et sådant beløb. Jeg tror ikke på, at Messi har noget medskyld i dette. Jeg tror simpelthen ikke på, at Messi er medskyldig i etisk forstand. At han så i juridisk forstand er medskyldig, kan jeg sagtens forholde mig til, idet man ikke kan fraskrive sig ansvaret for sine egne finanser, selvom man får andre til at gøre det for sig.
Loven er nødvendig, men rammer desværre forkert her. Det er jo et problem, man ikke kan komme uden om. Kunne man fraskrive sig ansvaret, ville det blive udnyttet på mange forskellige måder, jeg ikke vil komme ind på. Men det er uheldigt for Messi, at han har valgt at stole på de forkerte. Jeg har ondt af ham, og jeg håber ikke, at han skal tilbringe de bedste år af sin karriere i fængsel, såfremt han skulle overtræde loven på lignende vis igen. Best of luck til Messi
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Det er simpelthen stadig et af de mest komiske og malplacerede hashtags, jeg har set ;)
Bangow skrev: #WeAreAllMessi
Det er simpelthen stadig et af de mest komiske og malplacerede hashtags, jeg har set ;)
Ja, We Are All #er bør gemmes til alvorlige hændelser.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Kratmus skrev: Så vidt jeg har forstået, er Messis fængselsdom blevet opretholdt. Dog er den under 2 år, hvorfor den forventes ikke at skulle afsones i fængsel. Normalt orker jeg ikke at beskæftige mig med spillernes privatliv, men her gør jeg en undtagelse.
Jeg sidder og får helt ondt i maven på hans vegne. Det drejer sig om et mindre millionbeløb i løbet af en 2-3 årig periode(med "mindre beløb" mener jeg, at det for Messi er et meget lille beløb, når man tænker på de mange millioner, han tjener) Jeg kan simpelthen ikke tro, at Messi mangler penge. Jeg tror ikke på, at Messi har noget incitament til at ville overtræde loven for et sådant beløb. Jeg tror ikke på, at Messi har noget medskyld i dette. Jeg tror simpelthen ikke på, at Messi er medskyldig i etisk forstand. At han så i juridisk forstand er medskyldig, kan jeg sagtens forholde mig til, idet man ikke kan fraskrive sig ansvaret for sine egne finanser, selvom man får andre til at gøre det for sig.
Loven er nødvendig, men rammer desværre forkert her. Det er jo et problem, man ikke kan komme uden om. Kunne man fraskrive sig ansvaret, ville det blive udnyttet på mange forskellige måder, jeg ikke vil komme ind på. Men det er uheldigt for Messi, at han har valgt at stole på de forkerte. Jeg har ondt af ham, og jeg håber ikke, at han skal tilbringe de bedste år af sin karriere i fængsel, såfremt han skulle overtræde loven på lignende vis igen. Best of luck til Messi
Dværgen betaler sig fra det. Han ender aldrig i fængsel.
Med mindre Juan Carlos Unzué fortsætter som assistent under Valverdes ledelse, så kunne han godt være et emne som ny træner i både Celta og Athletic. Han kender Celta indgående eftersom han også var Luis Enriques assistent da han var træner der. Vores gode ven, Aitor Karanka, kunne også godt være et emne i begge klubber, dog selvfølgelig mest i Athletic, eftersom han kommer fra Baskerlandet og har en fortid i klubben.
asp3200 skrev:
Kratmus skrev: Så vidt jeg har forstået, er Messis fængselsdom blevet opretholdt. Dog er den under 2 år, hvorfor den forventes ikke at skulle afsones i fængsel. Normalt orker jeg ikke at beskæftige mig med spillernes privatliv, men her gør jeg en undtagelse.
Dværgen betaler sig fra det. Han ender aldrig i fængsel.
Du svarer på INTET, der er relevant for det jeg skriver. Skal jeg hjælpe dig op, for du er da vist sunket lidt dybt.
4.1 mio euro er ca 31 mio kr...det er mange penge. Alle bør være lige overfor loven inkl. Messi og for den sags skyld Ronaldo etc.
Messi skal være glad for han ikke skal ind og rudke tremmer, og hvis han gør noget igen kommer han til det.
Og ret absurd at påpege at han risikerer at miste sine bedste fodboldår i fængsel. Ingen sympati overfor en dømt lovovertræder. Ingen stjernenykker. Og positivt at loven (formentligt) ikke har forfordelt nogen pga deres status.
mohbar skrev: 4.1 mio euro er ca 31 mio kr...det er mange penge. Alle bør være lige overfor loven inkl. Messi og for den sags skyld Ronaldo etc.
Messi skal være glad for han ikke skal ind og rudke tremmer, og hvis han gør noget igen kommer han til det.
Og ret absurd at påpege at han risikerer at miste sine bedste fodboldår i fængsel. Ingen sympati overfor en dømt lovovertræder. Ingen stjernenykker. Og positivt at loven (formentligt) ikke har forfordelt nogen pga deres status.
4,1 mio euro er ikke meget for staten eller Messi, ligesom 5000 kr ikke er meget for dig(set ift. skat i en 2-årig periode). Penge er relativt. (I en forstad i Afrika svarer de 4,1 mio euro for en almindelig person vel til 5000 kr - altså hvad man kan tjene på 10 år med en 18 timers arbejdsdag 7 dage om ugen) Skal vi lukke den om beløbets størrelse, eller har du mere?
Ja, selvfølgelig bør alle være lige for loven. Du kan læse af mit indlæg, at jeg ikke betvivler det juridiske i det. Derimod udviser jeg bare sympati med spilleren, fordi jeg mener, at loven rammer forkert. Den er nødvendig(for at man ikke bruger "uvidenhed" som undskyldning), men forhåbentlig ikke tiltænkt at skulle bruges i denne situation, hvor Messi med al sandsynlighed faktisk er uvidende.
Hvorfor skal specielt Messi "være glad for han ikke skal ind og ruske tremmer"? Som du selv påpeger, er han formentlig ikke forfordelt.. Så hvorfor skal Messi være "specielt glad" - han er vel lige for loven? Han har vel fået en dom, som er passende til hans såkaldte lovovertrædelse?
Det er da på ingen måde absurd at påpege, at han mister sine bedste fodboldår. Jeg ved da godt, at Messi har overtrådt loven, men derfor er han stadig et menneske, der i etisk forstand ikke har haft nogen intention om at overtræde loven(det er min personlige overbevisning jvf. ovenfor). Jeg skriver, at det ville være synd, hvis han oplevede en lignende situation, hvor han uvidende pga. dårligt advokatarbejde ender i en lignende situation. Derfor har jeg sympati med ham, og jeg ved godt at loven er nødvendig, selvom den rammer forkert her.
Messis lovovertrædelse ligger i, at han har valgt den forkerte til at administrere sine økonomiske anliggender, og derfor mener du, at han skal være glad for ikke at komme ind og ruske tremmer.