Om Vores Rivaler IX
Hvis Guardiola stadig har en interesse i at involvere sine backs mere i spillet og lade dem agere ekstra midtbanespillere, kan man da undre sig hvis de henter både Kyle Walker OG Danilo!
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
ChrillRM14 skrev: Milans projekt er sgu da dømt til døden allerede nu... Man køber ikke bare en start-11'er... Det er jo ikke FIFA det her :D
Måske på sigt vil det give gevinst, men jeg tipper ikke Milan til at blive mere end blot nr. 5-6-stykker i Serie A. Det er lidt det samme, man så med Monaco, da de for nogle år siden rykkede op i Ligue 1 igen. De købte stort ind, og det virkede selvfølgelig til en vis grad, men det var først sidste år, da de lagde strategien om og satsede på et bestemt spilsystem med helt unge og lidt ælde erfarne spillere, at de vandt ligaen.
Jeg synes det er vigtigt, at forstå Milans situation. Jeg ved deres satsning virker voldsom, nærmest at hente en helt ny start-11'er, men realiteterne er at det har været nødvendigt for Milan at skifte voldsomt ud, for der var ganske enkelt ikke kvalitet nok på holdet. Og det har vitterligt været nødvendigt for dem nærmest at skifte hele holdet. Så dårlige har deres spillere været i forhold til klubbens ambitioner og status. Det er meget middelmådigt hold de har haft de sidste par sæsoner.
Og selvfølgelig er det ikke dømt til døden. De står og falder jo ikke med succes den første sæson. De er i gang med en genopbygning af holdet og nu investerer de voldsomt for at skabe et nyt fundament. Selvfølgelig skal de allerede i den kommende sæson spille med i toppen af Serie A og udfordre i Europa League. Det kommer de også til med den kvalitet der er på holdet. Men ellers er det et projekt der skal toppe efter to, tre sæsoner. Nu bliver fundamentet blot lagt.
Det var det samme med Real Madrid i 2009. Jeg ved godt det ikke var et helt nyt hold der blev hentet, men der blev investeret voldsomt. Så man kan sagtens drage en parallel. Det var simpelthen nødvendigt med en større udskiftning.
Jaken skrev: www.theguardian.com/football/2017/jul/19...d-right-back-danilo-
Hvis Guardiola stadig har en interesse i at involvere sine backs mere i spillet og lade dem agere ekstra midtbanespillere, kan man da undre sig hvis de henter både Kyle Walker OG Danilo!
Jeg synes det giver god mening. De har mistet begge deres højrebacks (Sagna og Zabaleta). Og de kan begge, især Danilo, agere ekstra midtbanespiller. Jeg tror de fleste glemmer, at Danilo er en ganske alsidig spiller, som netop også kan spille på midtbanen, både centralt og på kanten. Det viste han bl.a. i Porto. Det virker måske voldsomt at have to backs af den kaliber, men hvis Real Madrid kunne have det i forrige sæson med Carvajal og Danilo, hvorfor skulle City så ikke kunne få det til at fungere med både Walker og Danilo?
Kyle Walker har vist at han ikke magter at holde sig skadesfri nok til at spille to kampe om ugen, han var ikke engang ubetinget fast mand til sidst i Tottenham, og det er vel årsagen til at de også ønsker at hente Danilo. Den centrale midtbane trænger til fornyelse, men i stedet vælger man, stik mod al logik, at forlænge med Yaya Touré. I angrebet har Jesús været en åbenbaring for dem, men at man lader en så lovende spiller som Iheneacho skifte, forstår jeg ikke.
- Brylle
- Gæst
-
Jeg er altså ikke så sikker på, at de kommer til at kæmpe med i toppen af Serie A. Når man skifter så mange spillere ud, så er der rigtig mange relationer, der mangler at blive opbygget. Forsvaret er slet ikke afstemt, midtbanen skal finde hinanden og de skal "lære" at fodre angriberen på den rigtige måde. I min verden er det alt alt for meget på en gang, selvom kvaliteten måske halter. Jeg ville være bange for, at det i år bliver til en skidt sæson på grund af holdet er så nyt, og når vi så rammer sæsonafslutningen, så er der igen dømt kaos og panik i Milan, hvorefter kineserne udpeger nogle syndebukke og igen skifter ud på holdet. Der har virkelig været gang i svingdøren de sidste par sæsoner i Milan, og det har ikke ændret sig i år, selvom der er kommet bedre spillere ind. Jeg ville have foretrukket, at man gradvist byggede på over 2-3 sæsoner i stedet. De blev alligevel nummer 6 i en rimelig stærk liga, så helt slemt behøver det heller ikke være som udgangspunkt.
Jeg er spændt på at se, hvad det bliver til og det er også noget, jeg kommer til at følge med i, men jeg synes, at det er for ekstremt med alle de ændringer, for det kommer muligvis til at tage for lang tid, og så kender vi tilstandene i Italien. Så er der kaos.
Begge;)REAList skrev:
asp3200 skrev: Det tror jeg ikke på.. men hvis neymar skifter så kommer mbappe til Madrid. Psg køber Ikke begge.
Tror du ikke på at PSG kan finde på at lægge det beløb for ham, eller tror du ikke at Neymar kunne finde på at skifte?
Brylle skrev: @El_Juan
Jeg er altså ikke så sikker på, at de kommer til at kæmpe med i toppen af Serie A. Når man skifter så mange spillere ud, så er der rigtig mange relationer, der mangler at blive opbygget. Forsvaret er slet ikke afstemt, midtbanen skal finde hinanden og de skal "lære" at fodre angriberen på den rigtige måde. I min verden er det alt alt for meget på en gang, selvom kvaliteten måske halter. Jeg ville være bange for, at det i år bliver til en skidt sæson på grund af holdet er så nyt, og når vi så rammer sæsonafslutningen, så er der igen dømt kaos og panik i Milan, hvorefter kineserne udpeger nogle syndebukke og igen skifter ud på holdet. Der har virkelig været gang i svingdøren de sidste par sæsoner i Milan, og det har ikke ændret sig i år, selvom der er kommet bedre spillere ind. Jeg ville have foretrukket, at man gradvist byggede på over 2-3 sæsoner i stedet. De blev alligevel nummer 6 i en rimelig stærk liga, så helt slemt behøver det heller ikke være som udgangspunkt.
Jeg er spændt på at se, hvad det bliver til og det er også noget, jeg kommer til at følge med i, men jeg synes, at det er for ekstremt med alle de ændringer, for det kommer muligvis til at tage for lang tid, og så kender vi tilstandene i Italien. Så er der kaos.
Selvfølgelig tager det lidt tid i starten. Det er klart. Dog virker det allerede til, at Montella har en klar idé om hvordan han gerne vil sætte sit hold op. Og det gør alt andet også lige hans arbejde lidt lettere, at han har bedre, mere intelligente og mere erfarne spillere at arbejde med. De skal nok komme efter det og de skal nok være der, i toppen af Serie A. Selvfølgelig bliver det svært, at matche Juventus og Napoli. Til dels også Lazio. Samt Roma og Inter (trods udskiftninger på trænerposten hos dem begge). Men de skal nok være der når det gælder.
Det er jo netop også det de gør. Altså bygger op over 2-3 sæsoner. Det er jo en process. Nu ligger de bare fundamentet, og ligesom Madrid i 2009, så investerer de nu hvad der svarer til det de måske ellers vil gøre over 2-3 sæsoner, for at få fundamentet. At du frygter det værste for dem... Well, det kan jeg ikke sige så meget til. Det er din frygt på deres vegne og knap så rationelt, om end jeg godt kan følge din pointe og din bekymring på deres vegne. "Så er der igen dømt kaos og panik i Milan, hvorefter kineserne udpeger nogle syndebukke og igen skifter ud på holdet." Det er altid let at drage forhastede og overdrevne konklusioner. Du ved det i bund og grund ikke, så vent nu og se i stedet.
Og jo. Det har været helt slemt. Montella fik virkelig det maksimale ud af holdet og spillermaterialet i forrige sæson. Citronen blev virkelig også presset. For sandheden er at de ikke har været bedre. Det var også over evne. Fiorentina, som er et mere sammentømret hold, samt Inter som var bedre spiller for spiller endte begge under et middelmådigt Milan-hold, som præsterede en anelse over evne. De var ikke mere end et top-8 hold.
Som sagt. Jeg kan sagtens se at det virker ekstremt, men som jeg sagde i indlægget før, så er det vigtigt at forstå Milans situation og nødvendigheden af at handle som de gør. Ekstremt eller ej. Så glemmer folk også hurtigt, at det er en process. Ligesom folk hurtigt glemmer, at der har været behov for at et nyt fundament. Og nu har de ågs endelig økonomien, hvilket de ikke har haft de sidste par år.
ChrillRM14 skrev: Milans projekt er sgu da dømt til døden allerede nu... Man køber ikke bare en start-11'er... Det er jo ikke FIFA det her :D
Måske på sigt vil det give gevinst, men jeg tipper ikke Milan til at blive mere end blot nr. 5-6-stykker i Serie A. Det er lidt det samme, man så med Monaco, da de for nogle år siden rykkede op i Ligue 1 igen. De købte stort ind, og det virkede selvfølgelig til en vis grad, men det var først sidste år, da de lagde strategien om og satsede på et bestemt spilsystem med helt unge og lidt ælde erfarne spillere, at de vandt ligaen.
Chelsea købte omkring 20 spillere i 03, og vandt mesterskabet sæsonen efter :) Jeg siger ikke Milan gør det samme, men man bliver simpelthen nødt til at købe nogle kvalitetsspillere for at lokke andre kvalitetsspillere til.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Brylle
- Gæst
-
"Det er altid let at drage forhastede og overdrevne konklusioner. Du ved det i bund og grund ikke, så vent nu og se i stedet."
Du ved jo heller ikke, om de ender i toppen, som du siger, så den konklusion må være lige så svær at drage. Spillerne er hentet i øst og vest og skal bruge en del tid til at spille sammen. Jo længere tid der går, jo mere usikkert kan det blive. Jeg skal se en topplacering, før jeg tror på den.
El_Juan skrev: Jeg synes det giver god mening. De har mistet begge deres højrebacks (Sagna og Zabaleta). Og de kan begge, især Danilo, agere ekstra midtbanespiller. Jeg tror de fleste glemmer, at Danilo er en ganske alsidig spiller, som netop også kan spille på midtbanen, både centralt og på kanten. Det viste han bl.a. i Porto. Det virker måske voldsomt at have to backs af den kaliber, men hvis Real Madrid kunne have det i forrige sæson med Carvajal og Danilo, hvorfor skulle City så ikke kunne få det til at fungere med både Walker og Danilo?
Spilletidskabalen tror jeg nu som sådan også at de kan få til at gå op. Nu mente jeg mere at Guardiolas backs jo har det med at træde ind i midtercirklen, hvor teknik og overblik er afgørende. Og det mener jeg ikke ligefrem er nogle kvaliteter der i nogen særlig grad kendetegner hverken Kyle Walker eller Danilo. Begge lever, efter min opfattelse, mere på power, fysik og fart end teknik, overblik og korte pasninger.
Jeg turde i hvert fald ikke at have Danilo rendende inde i midtercirklen med pivåbne sider bag sig. Den mand har smidt flere tæmninger og pasninger væk, og truffet flere forhastede/paniske beslutninger end jeg lige bryder mig om at tænke tilbage på.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Brylle skrev: Jeg har min tvivl. Det er meget muligt, at det er en proces, men hvis ikke det kommer til at fungere i år, så kan det ende i en dum cyklus, hvor man udskifter alle, der ikke slår til og så kører man bare rundt i ring igen og igen.
"Det er altid let at drage forhastede og overdrevne konklusioner. Du ved det i bund og grund ikke, så vent nu og se i stedet."
Du ved jo heller ikke, om de ender i toppen, som du siger, så den konklusion må være lige så svær at drage. Spillerne er hentet i øst og vest og skal bruge en del tid til at spille sammen. Jo længere tid der går, jo mere usikkert kan det blive. Jeg skal se en topplacering, før jeg tror på den.
Selvfølgelig skifter man ikke et helt hold - eller ALLE der ikke slår til - ud to somre i træk. Sæt nu lige tingene i perspektiv i stedet. Nævn ét, bare ét hold i historien, som har leveret det scenarie du opstiller. Det kan du ikke, for det er aldrig sket før og det er utopi at tro, at det vil komme til at ske i dette tilfælde med Milan. Din bekymring omkring Milan og deres fremtid er ikke særlig rationel. Som jeg sagde, så kan jeg sagtens følge dig, ChrillRM14 og alle andre som mener det er vanvittigt og ekstremt det Milan har gang, men hvis man lige sætter tingene i perspektiv, så er der absolut intet mærkeligt eller ekstremt ved det Milan har gang i (om end det for nogle kan synes sådan). Det har været en nødvendighed, og hvis man tilføjer de nye ejeres mange penge til regnestykket, så er det en logisk konsekvens.
Hvad finder du mest sandsynligt: 1) At holdet falder fuldstændig igennem, de ryger ud med et brag af Europa League og de ender uden for Europa-pladserne i Serie A. For derefter at skifte det halve hold ud og starte forfra igen, for igen at køre rundt og rundt i ring? 2) At holdet præsterer en hæderlig sæson, er konkurrencedygtige i toppen af Serie A (LÆS: jeg siger ikke de nødvendigvis vinder mesterskabet eller ligefrem er førsteudfordrer, men de er konkurrencedygtige i toppen af rækken) og når et godt stykke ad vejen i Europa League. Som en direkte konsekvens af, at de har forstærket holdet på samtlige pladser og har tilstrækkelig med kvalitet til at kunne spille med i toppen, om end det selvfølgelig kræver tilvænning i staten? Igen; perspektiv.
Spillerne er jo ikke bare hentet i øst og vest. For det første er der Bonucci og Biglia, som er helt centrale for dette projekt. De bliver Montellas forlængede arme ude på banen. Til sammen bringer de et hav af erfaring, masser af Serie A-kampe og masser af ro til holdet. Det er væsentligt når et nyt hold skal spilles sammen, at der er rutinerede og garvede spillere - ligeledes af høj kvalitet - til at være rygraden på holdet. Så har du et af Europas største og mest eftertragtede midtbane-talenter i skikkelse af Kessié, samt den talentfulde højreback, Conti, som begge kommer fra Atalanta. De kommer begge med kvalitet, talent og Serie A-erfaring. Ricardo Rodríguez og Calhanoglu er begge forholdsvis unge, men har ligeledes en masse erfaring allerede og var begge profiler i Bundesligaen. Musacchio, som - når han har holdt sig skadesfri - har været en af de bedste stoppere i La Liga. André Silva, som er et af de største angrebstalenter i nyere tid i portugisisk fodbold. Og så Borini, en spiller til bredden, som samtidig bringer både international erfaring og Serie A-erfaring. Hvis du sætter dig ned og kigger på Milans seneste mange transfervinduer indtil denne sommer, så kan du snakke om at handle i øst og vest, uden skyggen af kvalitet. Det er jo noget helt andet det de foretager sig nu. Der er langt mere kvalitet, men nu har de som sagt også pengene. Derudover lader det til, at Montella har rimelig godt styr på hvordan han ønsker at spille og sætte sit hold op, så lur mig om der ikke også er taget højde for det i forhold til nyindkøbene.
Selvfølgelig er der ingen garantier i fodbold. Og selvfølgelig vil det tage lidt tid og mekanismerne skal lige på plads, hvorfor det spillemæssigt måske nok vil svinge her i starten, men der er stadigvæk så meget kvalitet på holdet, at de bør kunne levere resultater selv om det spillemæssige måske kommer til at halte lidt i starten. Men lad os nu se. Jeg kan stadig ikke helt følge dit scenarie, som virkelig er helt ude i det ekstreme.
Jeg skrev netop mit oprindelige svar til ChrillRM14 for at sætte det lidt i perspektiv i forhold til dem, som allerede har dødsdømt Milans projekt og ikke synes at kunne forstå hvorfor det er nødvendigt nærmest at hente et helt nyt hold:
El_Juan skrev: Jeg synes det er vigtigt, at forstå Milans situation. Jeg ved deres satsning virker voldsom, nærmest at hente en helt ny start-11'er, men realiteterne er at det har været nødvendigt for Milan at skifte voldsomt ud, for der var ganske enkelt ikke kvalitet nok på holdet. Og det har vitterligt været nødvendigt for dem nærmest at skifte hele holdet. Så dårlige har deres spillere været i forhold til klubbens ambitioner og status. Det er meget middelmådigt hold de har haft de sidste par sæsoner.
Og selvfølgelig er det ikke dømt til døden. De står og falder jo ikke med succes den første sæson. De er i gang med en genopbygning af holdet og nu investerer de voldsomt for at skabe et nyt fundament. Selvfølgelig skal de allerede i den kommende sæson spille med i toppen af Serie A og udfordre i Europa League. Det kommer de også til med den kvalitet der er på holdet. Men ellers er det et projekt der skal toppe efter to, tre sæsoner. Nu bliver fundamentet blot lagt.
Det var det samme med Real Madrid i 2009. Jeg ved godt det ikke var et helt nyt hold der blev hentet, men der blev investeret voldsomt. Så man kan sagtens drage en parallel. Det var simpelthen nødvendigt med en større udskiftning.