Om Vores Rivaler IX
De får jo et hold på venstrekanten, hvor de har brug for en driblestærk og kreativ fløj. Mbappe har vist lidt af det, men han er sgu ikke den type.
Hazard er deres oplagte erstatning, men ham får de ikke. På næste hylde har vi Alexis og så måske Dybala og Dembele, som kan omskoles til venstrekanter.
Men det ser sgu skidt ud for dem. Det er jo helt sygt, at Neymar sandsynligvis skifter. Flere troværdige kilder melder den næsten sikker, og du kan få odds 2.50 på, at han bliver hos vores ulækre rivaler!
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Real HWL skrev: Det kan godt være Mbappe ikke er lige så driblestærk som Neymar. Men han er hurtig og kreativ, og ville sagtes kunne begå sig på højrekanten som en slags indvendig angriber. Så jeg ville ikke udelukke Mbappe. Dybala ville overhoved ikke give nogen mening at hente, han er venstre benet og angriber. Ham kan man ikke smide på kanten. Jeg tror også den oplagte mulighed er Alexis. Men et angreb med Alexis-Suarez-Messi er stadigvæk en trio der kan tage røven på de fleste forsvar.
Der må jeg sgu erklære mig uenig. Jo, vi har set ham sætte et par mand på farten, men hans kvaliteter ligger mere i en komplet fløj/angriber, der er hurtig, fin mand til mand, god positioneringsevne og gode afslutninger. Ikke den type, som Barcelona har brug for på venstrekanten.
Noget helt andet er så, at han slet ikke er der endnu, hvor han kan gå direkte ind på pladsen.
Edit: Ang Mbappé så synes jeg altså at der skal manes til sindsro. Han er en dygtig spiller, men han løfter næppe et topholds spil fra dag 1. Hangar godt af at videreudvikle sig og få tillid og samle erfaring. Det ser jeg ham ikke få i Barcelona (og ej heller i RM), hvor lunten er blevet noget kortere de seneste par sæsoner.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Sebberg skrev: Tror umiddelbart ikke, at Barca vil forsøge at hente Mbappe, hvis Neymar som forventet ryger.
De får jo et hold på venstrekanten, hvor de har brug for en driblestærk og kreativ fløj. Mbappe har vist lidt af det, men han er sgu ikke den type.
Hazard er deres oplagte erstatning, men ham får de ikke. På næste hylde har vi Alexis og så måske Dybala og Dembele, som kan omskoles til venstrekanter.
Men det ser sgu skidt ud for dem. Det er jo helt sygt, at Neymar sandsynligvis skifter. Flere troværdige kilder melder den næsten sikker, og du kan få odds 2.50 på, at han bliver hos vores ulækre rivaler!
Flere troværdige kilder sendte også Cristiano til United. Efterfølgende har det vist sig at der aldrig var et bud og næppe noget om uroen. Samtidig med Mourinho har kaldt det umuligt at hente Cristiano. Odds var i øvrigt under 2 på et United-skifte dengang.
Sandheden er at vi ikke ved meget om Neymar-situationen lige nu, men det sælger. Der er ingen som har citeret Umttiti, The Sun opdigtede den i går og alle gik med. Samtidig forsøger Barcas ledelse at mane til ro.
Det kan godt være han skifter, men umiddelbart savner jeg lidt substans og at de troværdige kilder fremviser noget dokumentation.
Odds på Alexis til PSG er i øvrigt nede i 1.6 efter det i går blev meldt at han mødtes med PSGs ledelse på et hotel i Paris. Det selvom han tydeligvis er på ferie i Chile. Det krævede blot en søgning på Instagram at bekræfte. Så odds er en ret utydelig faktor.
Generelt synes jeg folk burde være lidt mere kritiske omkring alt det her - ikke bare herinde, men særligt i medierne ville lidt selvkritik være positivt.
Sebberg skrev:
Real HWL skrev: Det kan godt være Mbappe ikke er lige så driblestærk som Neymar. Men han er hurtig og kreativ, og ville sagtes kunne begå sig på højrekanten som en slags indvendig angriber. Så jeg ville ikke udelukke Mbappe. Dybala ville overhoved ikke give nogen mening at hente, han er venstre benet og angriber. Ham kan man ikke smide på kanten. Jeg tror også den oplagte mulighed er Alexis. Men et angreb med Alexis-Suarez-Messi er stadigvæk en trio der kan tage røven på de fleste forsvar.
Der må jeg sgu erklære mig uenig. Jo, vi har set ham sætte et par mand på farten, men hans kvaliteter ligger mere i en komplet fløj/angriber, der er hurtig, fin mand til mand, god positioneringsevne og gode afslutninger. Ikke den type, som Barcelona har brug for på venstrekanten.
Noget helt andet er så, at han slet ikke er der endnu, hvor han kan gå direkte ind på pladsen.
Mbappe har evner og talent til at blive en verdensklasse Kantspiller. Noget Barca Sagtens kunne gøre ham til med lidt få justeringer. Med de ting du selv nævner plus han har et fantastisk blik for sine medspillere kan jeg ikke se andet end at Mbappe er den oplagte afløser for Neymar.
raul7=kongen skrev:
Sebberg skrev: Tror umiddelbart ikke, at Barca vil forsøge at hente Mbappe, hvis Neymar som forventet ryger.
Flere troværdige kilder sendte også Cristiano til United. Efterfølgende har det vist sig at der aldrig var et bud og næppe noget om uroen. Samtidig med Mourinho har kaldt det umuligt at hente Cristiano. Odds var i øvrigt under 2 på et United-skifte dengang.
Sandheden er at vi ikke ved meget om Neymar-situationen lige nu, men det sælger. Der er ingen som har citeret Umttiti, The Sun opdigtede den i går og alle gik med. Samtidig forsøger Barcas ledelse at mane til ro.
Det kan godt være han skifter, men umiddelbart savner jeg lidt substans og at de troværdige kilder fremviser noget dokumentation.
Odds på Alexis til PSG er i øvrigt nede i 1.6 efter det i går blev meldt at han mødtes med PSGs ledelse på et hotel i Paris. Det selvom han tydeligvis er på ferie i Chile. Det krævede blot en søgning på Instagram at bekræfte. Så odds er en ret utydelig faktor.
Generelt synes jeg folk burde være lidt mere kritiske omkring alt det her - ikke bare herinde, men særligt i medierne ville lidt selvkritik være positivt.
Du taler om odds som om, at det er en leg. Bookmakerne fører jo en forretning, så når de udbyder odds 2.5 for, at Neymar bliver i Barcelona, så er det ikke, fordi en eller anden bumset Unibet-medarbejder har læst et enkelt rygte.
Det er en professionelt forretning, der sandsynligvis ved mere end os, og som medregner alle potentielle parametre.
I denne her sag har adskillige troværdige kilder meldt historien om Neymar, og Emery har endda været ude og sige, at man forsøger at få ham til klubben.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Af samme årsag kan du sjældent sætte merr end maksimalt et par hundrede på markedet.
Det er langt hen ad vejen symbolsk at man kan oddse på de her markeder. De taber måske en smule, men pengene kommer ind andre steder.
Og jeg vil gerne understrege at jeg ikke siger Neymar ikke bliver solgt, men indtil nu har vi jo langt fra rundet point of no return som man ofte ser det. Dertil er simpelthen for mange som ikke har udtalt sig endnu.
Donnarumma gav i øvrigt odds 1.2 for at skifte til Madrid for 3 uger siden......
raul7=kongen skrev: Men bookmakere sætter også odds efter hvad markedet vil spille.
Det her er vigtigt. Derfor betyder rygter netop så meget for bookmakere på sådan nogle spil.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
54M pund for Walker
43.6M pund for Bernado Silva
57.5M pund for Mendy
26.8M pund for Danilo
34.7M pund for Ederson Moraes
12M for Douglas Luiz
228.6 mio pund har de brugt på spillere, hvor ingen kunne komme på vores hold. Utroligt!
Og de er sikkert ikke engang færdige. De ender garanteret med at bruge mere end 300 mio pund. Helt vanvittigt. Hvor er deres ungdomsafdeling?
madrid2000 skrev: Ifølge rygterne skulle City nu have hentet Benjamin Mendy for mere end de hentede Kyle Walker. Der skulle være tale om 57.5M pund.
54M pund for Walker
57.5M pund for Mendy
26.8M pund for Danilo
12M for Douglas Luiz
228.6 mio pund har de brugt på spillere, hvor ingen kunne komme på vores hold. Utroligt!
Og de er sikkert ikke engang færdige. De ender garanteret med at bruge mere end 300 mio pund. Helt vanvittigt. Hvor er deres ungdomsafdeling?
Jeg skal ikke fornægte at Guardiola på sin vis er en interessant træner som kommer med nogle klare ideer og koncepter, som for nogle klubber kan virke attraktivt. Men det tangerer vanvid hvor ringe han er til at købe spillere. Han er fuldstændig blottet for snilde, indsigt og intelligens på transfermarkedet og han demonstrer det stort set hvert eneste år.
madrid2000 skrev: Ifølge rygterne skulle City nu have hentet Benjamin Mendy for mere end de hentede Kyle Walker. Der skulle være tale om 57.5M pund.
54M pund for Walker
57.5M pund for Mendy
26.8M pund for Danilo
12M for Douglas Luiz
Både Bernardo Silva, Mendy, Danilo og Ederson ville fint kunne komme på vores hold. Kender ikke Douglas Luiz. Walker er udemærket, jeg kan godt lide Walkers ærgerrighed, fart og styrke, men ville til hver en tid vælge Carvajal, han er mere adræt, mere kreativ og bedre på bolden.
Hovmod står for fald madrid2000. Tænker jeg tit på når jeg læser dine, Kassows, med fleres indlæg, der sætter den spanske fodbold inkl. RM på en urørlig piedestal og affejer enhver anden liga eller klub som de rene pigespejdere.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos